Постанова
від 08.08.2011 по справі 2а-6374/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

08 серпня 2011 р.                                                                                    № 2а-6374/11/1370

 о 09 год., 17 хв.  

м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом

Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова

До

Приватного підприємства «Оптим –Плюс»

Про

стягнення податкового боргу в сумі 488,54 грн.  

ВСТАНОВИВ:     

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Львова звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Оптим –Плюс»про стягнення до бюджету коштів в сумі 488,54 грн.

Позивач свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що заборгованість перед бюджетом у відповідача виникла внаслідок порушення вимог ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами». Заборгованість підтверджується корінцям податкового повідомлення –рішення, корінцями податкових вимог, рішенням про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок стягнення його податкового боргу, довідкою про заборгованість по платежах до бюджету станом на 10.05.2011 року.

Ухвалою суду від 03.06.2011 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у десятиденний строк з дня одержання ухвали та копій документів подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову. Відповідач в зазначений в ухвалі строк заперечень на адміністративний позов не подав.

На адресу суду повернувся поштовий конверт надісланий на адресу відповідача зазначену у позовній заяві по причині закінчення терміну зберігання. Судом здійснено надсилання ухвали про відкриття провадження на адресу відповідача зазначену у копії довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив наступні обставини:

14.07.2000 року Департаментом економічної політики та ресурсів Львівської міської ради проведено державну реєстрацію Приватного підприємства «Оптим –Плюс», що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності –юридичної особи.

Відповідач –Приватне підприємство «Оптим –Плюс»включене у Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, що підтверджується копією Довідки з реєстру від 17.07.2000 року за № 3726.

Відповідач узятий на облік в ДПІ у Залізничному районі м. Львова за №31073770, що підтверджується довідкою № 16640/10/29-017 від 13.05.2011 року про взяття на облік платника податків.

09.11.2009 року ДПІ у Залізничному районі м. Львова, на підставі акту перевірки № 2655/15-2/31073770 від 02.11.2009 року, прийнято податкове повідомлення –рішення форми «Р»№ 0008781502/0, згідно якого загальна сума загальна сума податкового зобов’язання, за платежем –податок на додану вартість, складає 170,00 грн. Вказане

податкове повідомлення –рішення відповідачу не вручено та розміщено 21.04.2010 року на дошці оголошень, що підтверджується актом № 87/15-1 від 21.04.2010 року про неможливість вручення відділенням зв’язку податкових повідомлень –рішень, надісланих підприємствам.

21.04.2010 року ДПІ у Залізничному районі м. Львова, на підставі акту перевірки № 973/15-1 від 21.04.2010 року, прийнято податкове повідомлення –рішення форми «Р»№ 0002911501/0/10185, згідно якого загальна сума загальна сума податкового зобов’язання, за платежем –податок на прибуток, складає 170,00 грн., у тому числі за основним платежем –0,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями –170,00 грн. Вказане податкове повідомлення –рішення відповідачу не вручено та розміщено 21.04.2010 року на дошці оголошень, що підтверджується актом № 87/15-1 від 21.04.2010 року про неможливість вручення відділенням зв’язку податкових повідомлень –рішень, надісланих підприємствам.

07.05.2010 року позивачем виставлено відповідачу першу податкову вимогу форми «Ю 1»№ 1/477, згідно якої загальна сума податкового боргу за узгодженими податковими зобов’язаннями станом на 07.05.2010 року становить 170,00 грн. (у тому числі за основним платежем 0,00 грн., за штрафними санкціями 170,00 грн., за пенею 0,00 грн.). Вказану податкову вимогу відповідачу не вручено та розміщено 13.05.2010 року на дошці оголошень, що підтверджується актом № 37 про розміщення на дошці оголошень податкових вимог.

17.06.2010 року позивачем виставлено відповідачу другу податкову вимогу форми «Ю 2»№ 2/673, згідно якої загальна сума податкового боргу за узгодженими податковими зобов’язаннями станом на 17.06.2010 року становить 318,54 грн. (у тому числі за основним платежем 0,00 грн., за штрафними санкціями 318,54 грн., за пенею 0,00 грн.). Вказану податкову вимогу відповідачу не вручено та розміщено 21.06.2010 року на дошці оголошень, що підтверджується актом № 51 про розміщення на дошці оголошень податкових вимог.

21.07.2010 року ДПІ у Залізничному районі м. Львова прийнято рішенням № 19302/10/14-030 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок стягнення його податкового боргу. Вказане податкове повідомлення –рішення відповідачу не вручено та розміщено 21.07.2010 року на дошці оголошень, що підтверджується актом від 21.07.2010 року про розміщення на дошці оголошень рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок стягнення його податкового боргу у зв’язку із незнаходженням підприємств –боржників за юридичною адресою.

21.03.2011 року ДПІ у Залізничному районі м. Львова, на підставі акту перевірки № 596/15-1 від 21.03.2011 року, прийнято податкове повідомлення –рішення форми «Р»№ 0001881501/0, згідно якого загальна сума загальна сума податкового зобов’язання, за платежем –податок на прибуток, складає 170,00 грн., у тому числі за основним платежем –0,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями –170,00 грн. Вказане податкове повідомлення –рішення відповідачу не вручено та розміщено 21.03.2011 року на дошці оголошень, що підтверджується актом № 39/15-1 від 21.04.2010 року про неможливість вручення відділенням зв’язку податкових повідомлень –рішень, надісланих підприємствам.

Докази які підтверджують, що згадані податкові повідомлення –рішення, податкові вимоги відповідачем оскаржувались в справі відсутні, відповідно визначені по них зобов’язання є узгодженими.

Згідно листа Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» № 1062 від 08.02.2011 року, інформацією щодо реєстрації прав власності на об’єкти нерухомого майна за підприємством відповідача бюро не володіє.

Згідно листа  вих. № 859зп від 04.02.2011 року Львівського відділу реєстраційно –екзаменаційної роботи Державтоінспекції Головного управління МВС України у

Львівській області, станом на 04.02.2011 року за підприємством відповідача транспортні засоби не зареєстровані.

Згідно листа Територіального управління держгірпромнагляду по Львівській області № 3-02-02/980, технологічних транспортних засобів за підприємством відповідача не зареєстровано.

Згідно листа Головного управління Держкомзему у Львівській області № 01-16/3-813 від 17.02.2011 року, земельних ділянок у власності і користування відповідача на території області не зареєстровано.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин)               № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року із змінами і доповненнями, Законом України «Про державну податкову службу в Україні»№ 509-XII від 04.12.1990 року із змінами і доповненнями, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі»№ 538 від 15.04.2002 року, ПК України, КАС України.  

Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податковим боргом (недоїмкою), вважається, податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 цього ж Закону, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Згідно п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 цього ж Закону, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією ж статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.  

Згідно п.п. 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 цього ж Закону, у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 цього ж Закону України, податкові вимоги надсилаються:  

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно п.п. 7.2.1. п. 7.2. ст. 7 цього ж Закону, джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Згідно п.п. 17.1.7. п. 17.1. ст. 17 цього ж Закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункту, чи ні.

Згідно п.п. 1, 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують, крім інших, такі функції - здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно п.п. 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право, крім іншого, застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.   

Згідно п.п. 41.1.1. п. 41.1. ст. 41 цього ж Кодексу, контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Згідно п. 41.5. ст. 41 цього ж Кодексу, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Згідно п.п. 54.3.1. п. 54.3. ст. 54 цього ж Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Згідно п. 57.3 ст. 57 цього ж Кодексу, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.

Згідно п. 123.1. ст. 123 цього ж Кодексу, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об'єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення

справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КАС України, є обставини (факти), якими  обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі», стягнення коштів та продаж інших активів здійснюються на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником (заступником керівника) і скріпленого гербовою печаткою податкового органу.

Відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів щодо оскарження рішення про стягнення коштів та продаж інших видів активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу в порядку та строки визначені п.п. 5.2.2. п. 5.2. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та ч. 5 ст. 99 КАС України.

Заборгованість відповідача, станом на дату розгляду справи, становить 488,54 грн., що підтверджується вищевказаними доказами, а також довідкою № 16356/9/19-023 від 11.05.2011 про заборгованість по платежах до бюджету станом на 10.05.2011 року, є узгодженою та у встановлені строки не сплачена.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов’язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов’язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.

Таким чином, позовні вимоги Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова, підлягають задоволенню повністю.

Розподіл судових витрат згідно ст. 94 КАС України не застосовується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п. 15 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито».  

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 159-163, 167 КАС України, суд –

  

В И Р І Ш И В:      

1.  Адміністративний позов задоволити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Оптим-Плюс»(ЄДРПОУ 31073770, вул. Широка, 85/77, м. Львів) до бюджету заборгованість в сумі 488,54 грн.

3. Зобов’язати Приватне підприємство «Оптим-Плюс»виконати постанову негайно.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.

                 Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

                Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

                Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

          Постанова суду першої інстанції може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

          Згідно ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього ж Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.   

          Постанова суду першої інстанції, набирає законної у порядку та строки згідно ст. 254 КАС України.      

Постанова складена у повному обсязі 08.08.2011 року.

         Суддя                                                                                          Гавдик З.В.

З оригіналом згідно

         Суддя                                                                                 Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2011
Оприлюднено29.08.2011
Номер документу17877121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6374/11/1370

Постанова від 08.08.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні