ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 серпня 2011 року < ЧАС >
м. Полтава
Справа № 2а-1670/2956/11
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Гіглава О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Прокурора м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Лубенський коноплезавод" про стягнення штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
08 квітня 2011 року Прокурор м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Лубенський коноплезавод" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 4590,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилався на те, що заборгованість виникла внаслідок порушення відповідачем вимог Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме відповідач: 1) не розмістив регулярну річну інформацію за 2009 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (стрічка новин); 2) не опублікував регулярну річну інформацію за 2009 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; 3) не подав регулярну річну інформацію за 2009 рік до Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Це є порушенням вимог пункту 1 глави 1 розділу V та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364, зі змінами та доповненнями. За вказані правопорушення на підставі пунктів 5, 6, 7 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" на відповідача накладені штрафні санкції в розмірі 1590,00 грн за кожне правопорушення, тобто на загальну суму 4590,00 грн. На даний час штрафні санкції у добровільному порядку не сплачено.
Конверт із копією ухвали про відкриття скороченого провадження, направлений відповідачу за адресою: вул. Харківська, 107, с. Засулля, Лубенський район, Полтавська область, 37552, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, повернувся до суду із відміткою пошти від 13 серпня 2011 року "за закінченням терміну зберігання". З огляду на положення абзацу 2 частини 3 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України копія ухвали про відкриття скороченого провадження вважається врученою відповідачу. У строк, встановлений частиною 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши матеріали справи та застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, суд доходить висновку про можливість ухвалення у цій справі законного та обґрунтованого судового рішення у порядку скороченого провадження.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулюються Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок".
Відповідно до положень статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється:
для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно;
для емітентів облігацій - з дня реєстрації випуску облігацій до 31 грудня звітного року включно.
Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок.
Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.
Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Згідно з вимогами пункту 1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до пунктів 5, 6 та 7 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: - неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; - нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; - неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Так, на підставі моніторингу розкриття на фондовому ринку особливої інформації емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що відповідач не розмістив регулярну річну інформацію за 2009 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (стрічці новин), чим порушив вимоги пункту 1 глави 1 та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
За даним фактом позивачем складено акт №103-ПО від 13 жовтня 2010 року про правопорушення на ринку цінних паперів. За результатами розгляду справи постановою №106-ПО від 21 жовтня 2010 року за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1530,00 грн.
На підставі моніторингу розкриття на фондовому ринку особливої інформації емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що відповідач не опублікував в одному з офіційних друкованих видань у встановлені терміни регулярну річну інформацію за 2009 рік, чим порушив вимоги пункту 1 глави 1 та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
За результатами перевірки позивачем складено акт №104-ПО від 13 жовтня 2010 року про правопорушення на ринку цінних паперів. За результатами розгляду справи постановою №107-ПО від 21 жовтня 2010 року за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1530,00 грн.
На підставі моніторингу розкриття на фондовому ринку особливої інформації емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що відповідачем не подано до Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну річну інформацію за 2009 рік, чим порушено вимоги пункту 1 глави 1 та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
За результатами перевірки позивачем складено акт №105-ПО від 13 жовтня 2010 року про правопорушення на ринку цінних паперів. За результатами розгляду справи постановою №108-ПО від 13 жовтня 2010 року за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1530,00 грн.
Із матеріалів справи судом вбачається, що позивачем на адресу відповідача надіслано вищезазначені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
Разом з тим, у матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження відповідачем вказаних постанов в судовому порядку.
Відповідно до положень статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України у випадках встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатись до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадян або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Частиною 5 статті 36-1 Закону України "Про прокуратуру" № 1789-ХІІ від 05.11.1991 визначено, що прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законодавством.
Як встановлено судом, на момент розгляду справи відповідачем у добровільному порядку суму штрафних санкцій у загальному розмірі 4590,00 грн не сплачено.
Таким чином, суд вважає, що вимоги прокурора є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження виконуються негайно.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Лубенський коноплезавод" про стягнення штрафних санкцій задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Лубенський коноплезавод" (37554, Полтавська область, Лубенський район, вул. Харківська, 107, код ЄДРПОУ 05467978, р/р 2604481 в Лубенській філії АБ "Полтава-банк", МФО 331508) на користь Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафні санкції в розмірі 4590 (чотири тисячі п'ятсот дев'яносто) гривень 00 (нуль) копійок на рахунок одержувача: код за ЄДРПОУ ВДК 34698931 УДК у Полтавській області на р/р 31117106700011 в управлінні Держказначейства у Полтавській області, МФО 831019 (код ЄДРПОУ платника 21081100;106).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Гіглава
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2011 |
Оприлюднено | 29.08.2011 |
Номер документу | 17877280 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.В. Гіглава
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні