Постанова
від 10.08.2011 по справі 2а-1603/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10.08.11   о 10 год. 35 хв.

Справа №2а-1603/11/2770

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Лотової Ю.В.;

  

при секретарі - Бартиші В.О.,

з участю:

прокурора – не з’явився;

представника позивача –  ОСОБА_1, довіреність № 04-222 від                   03.06.2011 року,

представника відповідача – не з’явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Прокурора Нахімовського району м. Севастополя (вул. Робоча, буд. 18, м. Севастополь, 99001) в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів України ( вул. Гоголя, буд. 20-а, м. Севастополь, 99011); до товариства з обмеженою відповідальністю «Техно-Сігма»                           (вул. Пролітна, буд. 55, м. Севастополь, 99020);  про стягнення заборгованості,

Обставини справи:

17.05.2011 року Прокурор Нахімовського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів України звернувся до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Техно-Сігма»про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості у розмірі 5 120,07 грн.

          Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 18.05.2011 року цей адміністративний позов залишено без руху до усунення позивачем недоліків.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 03.06.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-1603/11/2770.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 03.06.2011 року закінчено підготовче провадження у справі № 2а-1603/11/2770, адміністративну справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити. Позовні вимоги обґрунтовані Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-ХІІ від 21.03.1991 р. зі змінами та доповненнями (діла Закон України № 875), Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002 р. (далі Положення про Фонд), Положенням про Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом Фонду соціального захисту інвалідів № 81 від 26.05.2011 року (далі –Положення про Севастопольське відділення).

Прокурор у судове засідання не з’явився, причину неявки суду не повідомив, хоча про дату час та місце розгулу справи повідомлявся належним чином.

Представник відповідача явку повноважних представників у судове засідання не забезпечив, ухвали Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 03.06.2011 року не виконав, письмового відзиву на позовну заяву з документальним та правовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не надав, про причини неявки суд не повідомив, хоча про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Розглянувши документи і матеріали, заслухавши представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини у справі, об'єктивно оцінивши докази, досліджені в судовому засіданні, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства                          України - у випадках, встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах; прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадян або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами.

Згідно з ч. 2 ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» підставою представництва  у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних,  політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

Згідно з ч. п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).

Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів України, затвердженим постановою КМУ № 1434 від 26.09.2002 року, передбачено, що Фонд є урядовим органом державного управління. Основною метою діяльності Фонду є здійснення на своїй території разом з органами соціального захисту, праці, охорони здоров'я фінансовими  органами і громадськими організаціями інвалідів контролю за виконанням вимог чинного законодавства та інших нормативних актів для забезпечення прав інвалідів на соціальний захист, забезпечення раціонального використання коштів виділення Фонду по фінансуванню загальнодержавних програм та інших заходів для соціального захисту, соціально-трудової і медичної реабілітації інвалідів.

Відповідно до п. 1 Положення про Севастопольське відділення Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі відділення Фонду) - є територіальним органом бюджетної установи Фонд соціального захисту інвалідів (далі – Фонд).

Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення, згідно ст. 20 Закону України № 875 мають право захищати свої права та законі інтереси, у тому числі в суді.

Таким чином, прокурор має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя в інтересах держави в особі позивача, що є суб’єктом владних повноважень з позовом про стягнення адміністративно-господарських санкцій за порушення Закону України № 875 та пені.

Враховуючи суб’єктивний склад сторін, вимоги ст. 17, 18 Кодексу адміністративного судочинства України, даний спір є справою адміністративної юрисдикції та повинен розглядатися Окружним адміністративним судом міста Севастополя.

Відповідно до ст. 17 Закону України № 875 з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена Законом.

У відповідності зі ст.ст. 18,19 Закону України № 875 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов’язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Для підприємств, установ, організацій у тому числі фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць. Виконанням нормативу робочих місць вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією інвалідів для яких це місце роботи є основним. Керівники підприємств, установ, організацій у разі незабезпечення нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1836 від 27.12.2006 року про реалізацію статті 181 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» затверджений Порядок надання дотації роботодавцю за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів на створення спеціальних робочих місць для інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості. Відповідно до вказаного Порядку потреба у створенні інваліду, зареєстрованому в державній службі зайнятості як безробітний (далі - інвалід), спеціального робочого місця або ділянки виробничої площі та вимоги до них встановлюються індивідуальною програмою реабілітації.

Згідно зі ст. 20 Закону України № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Техно-Сігма» зареєстровано Балаклавською районною державною адміністрацією м. Севастополя, про що видане відповідне свідоцтво.

Перевіркою, проведеною прокуратурою Нахімовського району м. Севастополя встановлено, що відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, поданого самостійно товариством з обмеженою відповідальністю Техно-Сігма» 14.08.2009 року середньооблікова чисельність штатних працівників відповідача у 2010 році складала 14 осіб. Норматив створення робочих місць для інвалідів відсутній. Згідно звіту відповідача у 2010 році показник кількості штатних працівників, яким встановлена інвалідність на підприємстві відсутній. Середня річна заробітна плата штатного працівника на підприємстві у 2010 році складала 10143,00 грн. Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем були порушені вимоги Закону України № 875 щодо необхідності створення робочих місць для інвалідів.

Відповідно до п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 31.01.2007 року № 70 інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Таким чином, враховуючи вищевказані вимоги законодавства України, відповідач, за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів, зобов’язаний сплатити Севастопольському міському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 5 071,43 грн. Зазначені кошти відповідач самостійно у встановлений законом термін не перерахував, що є підставою для стягнення даної суми у судовому порядку.

Згідно з ч.2 ст. 20 Закону - порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ (згідно Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223), тобто відповідач порушив термін сплати адміністративно-господарських санкцій та повинен сплатити суму пені, відповідно до розрахунку суми пені 48,64 грн.

Таким чином, що за відповідачем утворилась заборгованість зі сплати адміністративно-господарських санкцій за не зайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів у розмірі 5 071,43 грн. та суми пені 48,64 грн., а всього 5 120,07 грн.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 10 серпня 2008 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Постанова складена у повному обсязі 15.08.2011 року

Керуючись ст. ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Техно-Сігма» (вул. Пролітна, буд. 55, м. Севастополь, 99020, ЄДРПОУ 33918152, р/р 26001515513881 в КРФ ПАТ «УСБ», МФО 324010) на користь Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Гоголя, буд. 20-а, м. Севастополь, 99011) заборгованість у сумі 5 120,07 (п’ять тисяч сто двадцять грн. 07 коп.).

 

Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складання у повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                      Ю.В. Лотова

Судді:                                                                        

Суддя                                                                      Ю.В. Лотова

Судді:                                                                        

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення10.08.2011
Оприлюднено29.08.2011
Номер документу17877954
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1603/11/2770

Постанова від 10.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні