Постанова
від 22.08.2011 по справі 2а-10248/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601,  м. Київ,  вул. К.Каменєва, 8, корп. 1

Вн. № 27/230

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 22 серпня 2011 року           13:17                    Справа № 2а-10248/11/2670

за позовом

 Державної податкової інспекції в Оболонському районі м.Києві   

до

3-я особа

 Приватного підприємства "Валема"

 Оболонська районна в м. Києві державна адміністрація

про

 припинення юридичної особи,

Суддя  Головань О.В.

Секретар  Тітова Г.А.

Представники:

Від позивача: Козак В.А.;

Від відповідача: не з'яв.;

Від 3-ої сособи: не з'яв. (клопотання про розгляд справи за відсутності представника)

Обставини справи:

          Позовні вимоги заявлені про припинення юридичної особи Приватного підприємства "Валема" (ідентифікаційний код 32824734) у зв'язку з незнаходженням підприємства за юридичною адресою та неподанням звітності  більше трьох років.

Ухвалою суду від 20.07.11р. відкрито провадження у справі, закінчене підготовче провадження та призначено розгляд справи у судове засідання на 22.08.11р.

Представник відповідача у судове засідання 22.08.11р. не з'явився, про проведення судового засідання повідомлений належним чином. Поштова кореспонденція скерована на адресу, яка наявна у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: 04210, м. Київ, просп. Г.Сталінграда, 22, кв. 39, повернулась на адресу суду з відміткою пошти: "за закінченням терміну зберігання".

В судовому засіданні 22.08.11р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови про задоволення позову.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення предстаника позивача, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Валема" зареєстроване Оболонською районною у м. Києві державною адміністрацією як юридична особа 30.11.04р.

Відповідач згідно довідки № 3826/9/ від 17.06.11р.  не подає до ДПІ у Оболонському районі м.Києва податкові декларації, документи фінансової звітності згідно вимог законодавства. Заборгованість перед бюджетом у відповідача відсутня.

Крім того, позивач посилається на відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, про що внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача до суду з позовом про припинення юридичної особи - Приватного підприємства "Валема".

Суд задовольняє позовні вимоги з таких підстав.

Відповідно до п. 16.1.3 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Виходячи з п. 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування",  платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

Статтею 235 вказаного кодексу передбачено, що за порушення господарських зобов'язань до суб'єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов'язання, що використовуються самими сторонами зобов'язання в односторонньому порядку.

Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Ст. 239 Господарського кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів  господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.

Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що неподання звітності більше одного року є підставою для припинення юридичної особи.

Щодо припинення юридичної особи на підставі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за адресою офіційного місцезнаходження, суд зазначає наступне.

Відповідно до змісту ч. 1 ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється за судовим рішенням, підставою для прийняття якого згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Пунктом 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, зокрема, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" визначено завдання органів державної податкової служби, якими є:

здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі);

внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства;

прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування;

формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб;

роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків;

запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі);

внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства;

прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування;

формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб;

роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків;

запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Отже, з системного аналізу вказаних норм Закону України "Про державну податкову службу в Україні" вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.

Водночас, відповідно до ст. 5-7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців", державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців здійснюють органи державної реєстрації, якими є виконавчі комітети міських рад міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відтак, беручи до уваги, що до компетенції органів державної податкової служби не віднесено контроль за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в тому числі контроль за достовірністю даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, звернення до суду з вимогою про скасування державної реєстрації юридичної особи на підставі її відсутності за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням виходить за межі повноважень органів державної податкової служби.

За таких обставин внесення державним реєстратором інформації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність відповідача за місцезнаходженням не приймається судом до уваги як підстава для задоволення позовних вимог.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до п. 20.1.12 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог з підстав неподання відповідачем податкової звітності більше року.

На підставі вищевикладеного,  ст. ст. 160-163, 186 КАС України,  суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позовні вимоги задовольнити.

2.          Припинити юридичну особу - Приватне підприємство "Валема" (ідентифікаційний код  32824734).

3.          Постанову надіслати сторонам по справі,  державному реєстратору для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

4.          Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.

Суддя                                                                                                Головань О.В.

Повний текст постанови

виготовлено і підписано   23.08.11 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.08.2011
Оприлюднено31.08.2011
Номер документу17885255
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10248/11/2670

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Постанова від 22.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні