ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 серпня 2011 р.
Справа № 2а/0470/7161/11
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рябчук О.С.
при секретарі Грушко Н.В.
за участю:
представника позивача Гуцало П.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Орджонікідзевської об'єднаної державної податкової інспекції до Орджонікідзевського міського комунального підприємства "Орджонікідзетеплоенерго" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
20 червня 2011 року Орджонікідзевська об’єднана державна податкова інспекція (далі – позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Орджонікідзевського міського комунального підприємства «Орджонікідзетеплоенерго» (далі – відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати: податку на додану вартість у розмірі 252394 грн. 74 коп., податку на прибуток у розмірі 628028 грн. 70 коп., податку на землю у розмірі 7746 грн. 84 коп., комунальному податку у розмірі 1284 грн. 29 коп., збору за забруднення навколишнього середовища в розмірі 3060 грн. 25 коп., пені, нарахованій за несвоєчасну сплату адміністративних штрафів у сумі 71 грн. 57 коп., збору за водокористування у розмірі 11741 грн. 81 коп.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що Орджонікідзевське міське комунальне підприємство «Орджонікідзетеплоенерго» має заборгованість з обов’язкових податкових платежів, яка виникла внаслідок не сплати узгоджених податкових зобов’язань.
Відповідач в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до наступного висновку.
Орджонікідзевське міське комунальне підприємство «Орджонікідзетеплоенерго» зареєстроване як юридична особа та включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців України за ідентифікаційним кодом 26006098.
Відповідач є платником податку на прибуток, комунального податку, податку на додану вартість, податку на землю, обов’язкового збору за водокористування, обов’язкового збору за забруднення навколишнього середовища та перебуває на обліку у Орджонікідзевській об’єднаній державній податковій інспекції.
Борг з податку на додану вартість виник у наслідок дії рішення про розстрочення податкового зобов’язань № 15 від 30.07.2010 року, на підставі якого був укладений договір про розстрочення податкових зобов’язань від 30.07.2010 року № 17. При порушенні термінів сплати за зазначеним договором нараховано суму боргу у розмірі 23920 грн. 00 коп.
Відповідачем до Орджонікідзевської об’єднаної державної податкової інспекції було надано податкові декларації № 9005732859 від 20.12.2010 року, № 9000654517 від 21.02.2011 року, № 9000654517 від 21.02.2011 року, № 9001457330 від 21.03.2011 року, в яких самостійно нараховано податкові зобов’язання у розмірі – 208321 грн. 00 коп. На суму несплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість нараховано пеню у розмірі 20153 грн. 74 коп.
Всього нараховано податкового боргу по подтку на додану вартість – 252394 грн. 74 коп.
Борг з податку на прибуток виник у наслідок дії рішення про розстрочення податкових зобов’язань та рішення про скасування розстрочення податкового боргу.
Рішення про розстрочення податкових зобов’язань № 8 прийняте 31.01.2011 року. На підставі вказаного рішення був укладений договір про розстрочення податкових зобов’язань № 1 від 31.01.2011 року, за порушенні термінів сплати за договором нараховано суму боргу у розмірі 163517 грн. 31 коп.
На підставі рішення № 1 про скасування розстрочення податкового боргу від 21.04.2011 року нараховано суму боргу у розмірі 436046 грн. 19 коп.
Відповідачем несплачені у встановлений строк узгоджені податкові зобов’язання визначені у податкових деклараціях № 9006796143 від 08.02.2011 року та 4370 від 24.03.2011 року. Сума самостійно нарахованих та несплачених податкових зобов’язань становить 3225 грн. 00 коп.
На суму несплачених податкових зобов’язань з податку на прибуток нараховано пеню у розмірі 25240 грн. 20 коп.
Всього податкового боргу по податку на прибуток нараховано 628028 грн. 70 коп.
Орджонікідзевським міським комунальним підприємством «Орджонікідзетеплоенерго» до Орджонікідзевської об’єднаної державної податкової інспекції подано податкову декларації № 1830 від 30.03.2010 року та № 288 від 31.01.2011 року з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) якою визначено суму платні за землю як 5131 грн. 89 коп. На суму несплачених податкових зобов’язань з податку на землю нараховано пеню у розмірі 2614 грн. 95 коп.
Всього податкового боргу з податку на землю – 7746 грн. 84 коп.
Борг по збору за водокористування виник у наслідок самостійно задекларованого зобов’язання - декларація № 9006725022 від 14.02.2011 року на суму 10633 грн. 50 коп. Пеня за несплату податкового зобов’язання – 1108 грн. 31 коп. Загальна сума боргу по збору за водокористування складає 11741 грн. 81 коп.
Борг по комунальному податку виник у наслідок невиконання самостійно узгоджених податкових зобов’язань визначених у деклараціях № 9004629157 від 26.10.2010 року та № 9006725005 від 04.02.2011 року. Сума самостійно задекларованих та несплачених податкових зобов’язань з комунального податку становить 1069 грн. 30 коп. Всього сума боргу по комунальному податку становить 1284 грн. 29 коп.
Сума боргу по збору за забруднення навколишнього середовища виникла у наслідок самостійного узгодження відповідачем податкових зобов’язань визначених податковими деклараціями № 10700 від 25.10.2010 року та № 9006434189 від 20.10.2011 року. Загальна сума самостійного узгоджених податкових зобов’язань становить 2729 грн. 54 коп. Загальна сума боргу по збору за забруднення навколишнього середовища становить 3060 грн. 25 коп.
Орджонікідзевською об’єднаною державною податковою інспекцією нараховано пеню за несвоєчасну сплату адміністративних штрафів та санкцій у розмірі суми 71 грн. 57 коп.
Орджонікідзевською об’єднаною державною податковою інспекцією на виконання вимог Закону України № 2181-ІІІ (який діяв на час вчинення правовідносин) відповідачу була направлена перша податкова вимога форми «Ю1» № 1/13 від 03.03.2003 року, яка отримана горловним бухгалтером Орджонікідзевського міського комунального підприємства «Орджонікідзетеплоенерго», про що свідчить особистий підпис на корінці вимоги. Друга податкова вимога форми «Ю2» № 2/70 від 05.05.2003 року також отримана головним бухгалтером підприємства, про що свідчить відмітка на корінці податкової вимоги.
Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданнями органів державної податкової служби є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів) та подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про плату за землю» №2535-ХІІ від 03.07.1992 року, чинному на момент виникнення правовідносин, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Статтею 15 Закону України «Про плату за землю» №2535-ХІІ від 03.07.1992 року встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно ст. 27 Закону України «Про плату за землю» №2535-ХІІ від 03.07.1992 року, контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
Законом України «Про систему оподаткування» №1251-ХІІ від 25.06.1991 року (який діяв до набрання чинності Податковим кодексом України) встановлено, що земельний податок є обов’язковим платежем, а платниками податків та зборів (обов’язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких згідно із законодавством покладено обов’язок сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі) у встановлені законом строки.
Відповідно до п. 20.1.18. Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 р. органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно п. 16.4 ст.16 Закону України № 334/94-ВР від 28.12.1994р. «Про оподаткування прибутку підприємств» (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин) податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.
Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону.
Відповідно до абз. «б» пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181-ІІІ податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до вимог пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181-III, чинного на час виникнення правовідносин, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі визначення податкового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»-«в» підпунктах 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 платник податків зобов’язаний погасити нараховану суму податкового зобов’язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно пп. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 зазначеного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги: а) першу податкову вимогу - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) другу податкову вимогу - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки.
Відповідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направлено до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб’єкта владних повноважень, щодо яких закінчився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.
Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до висновку, що податкове зобов'язання відповідача є узгодженим, Орджонікідзевською об’єднаною державною податковою інспекцією здійснені всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Орджонікідзевської об’єднаної державної податкової інспекції до Орджонікідзевського міського комунального підприємства «Орджонікідзетеплоенерго» про стягнення податкового боргу в розмірі 904328 грн. 20 коп. є частково обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню частково.
Вимога про стягнення суми податкового боргу з розрахункових рахунків відповідача є обґрунтованою і підлягає задоволенню.
Вимога про стягнення податкового боргу за рахунок готівки задоволенню не підлягає, оскільки відповідно до положень ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника, або за рахунок готівки, що належить такому платнику, або шляхом надання дозволу суду на погашення усієї суми заборгованості за рахунок майна платника податків. Таким чином, погашення податкового боргу можливо лише одним із зазначених способів.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Орджонікідзевської об’єднаної державної податкової інспекції до Орджонікідзевського міського комунального підприємства «Орджонікідзетеплоенерго» про стягнення податкового боргу – задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з розрахункових рахунків Орджонікідзевського міського комунального підприємства «Орджонікідзетеплоенерго» (код ЄДРПОУ 02128106) у банках обслуговуючих платника податків на користь державного бюджету, одержувач коштів: УДК м. Орджонікідзе, код ЄДРПОУ 24230963 в ГУДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 3111402970031 для податку на додану вартість 252394 грн. 74 коп. (двісті п’ятдесят дві тисячі триста дев’яносто чотири гривні 74 копійки), р/р 33217861700031 для податку на прибуток в сумі 7746 грн. 46 коп. (сім тисяч сімсот сорок шість гривень 46 копійок), р/р 33216828700031 для комунального податку в сумі 1284 грн. 29 коп. (тисяча двісті вісімдесят чотири гривні 29 копійок), р/р 31112106700031 для адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 71 грн. 57 коп. (сімдесят одна гривня 57 копійок), р/р 33116359700031 для збору за водокористування в сумі 11741 грн. 81 коп. (одинадцять тисяч сімсот сорок одна гривня 81 копійка), р/р 33113329700031 для збору за забруднення навколишнього середовища в сумі 3060 грн. 25 коп. (три тисячі шістдесят гривень 25 копійок).
В задоволенні решти позовних вимог – відмовити.
Копію постанови направити сторонам по справі.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 19.08.2011 року.
Суддя
О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2011 |
Оприлюднено | 05.09.2011 |
Номер документу | 17888881 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні