КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 серпня 2011 року 2а-2695/11/1070
Київський окружний адмі ністративний суд у складі: го ловуючого - судді Лисенко В.І., при секретарі судового засі дання: Теплухіній М.І.,
за участю:
прокурора: не з' явився,
представника позивача: н е з' явився,
представника відповідача : не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом зас тупника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Державної інспекції з контролю за цінами в Київсь кій області
до товариства з об меженою відповідальністю «Е скарун»
про стягнення шт рафу за необґрунтовано отрим ану виручку, -
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружно го адміністративного суду зв ернувся заступник прокурора Київської області в інтерес ах держави в особі Державної інспекції з контролю за ціна ми в Київській області з позо вом до товариства з обмежено ю відповідальністю «Ескарун »про стягнення необґрунтова но одержаної виручки та штра фу за порушення державної ди сципліни цін у розмірі 246733,14 грн .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за період з 16.02.2010 по 09.11.2010 відповідач ем реалізовувалось м'ясо яло вичини та свинини за оптово-в ідпускними цінами, що переви щують задекларовані ціни пон ад 1%, в результаті чого відпов ідачем необґрунтовано отрим ано суму виручки у розмірі 82244,3 8 грн.
У судове засідання сторони , повідомлені належним чином про дату, час та місце судовог о засідання не з' явились. Пр окурор та відповідач про при чини неявки суд не повідомил и. Від представника Державно ї інспекції з контролю за цін ами в Київській області до су ду надійшло клопотання про р озгляд справи без його участ і.
Відповідач заперечень чи в ідзиву на позовну заяву до су ду не надсилав.
Відповідно до частини друг ої статті 128 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, неприбуття в судове засіда ння без поважних причин пред ставника сторони або третьої особи, які прибули в судове за сідання, або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи, у зв' язку з чим, суд в важає за можливе розглянути справу за відсутності предст авників сторін та за наявним и матеріалами у справі.
Згідно з приписами частини першої статті 41 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд під час судового ро згляду адміністративної спр ави здійснює повне фіксуванн я судового засідання за допо могою звукозаписувального т ехнічного засобу. У разі неяв ки у судове засідання всіх ос іб, які беруть участь у справі , чи якщо відповідно до положе нь цього Кодексу розгляд спр ави здійснюється за відсутно сті осіб, які беруть участь у с праві, фіксування судового п роцесу за допомогою звукозап исувального технічного засо бу не здійснюється.
Дослідивши наявні матері али справи, суд дійшов виснов ку, що позов підлягає задовол енню з таких підстав.
Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Ескарун»є ю ридичною особою та зареєстро ване 22.12.2009 Оболонською районно ю державною адміністрацією у м. Ки єві. Взято на облік Державною податковою інспекцією в Обу хівському районі Київської області від 29.01.2010 за № 11/3199.
Згідно статистичної довід ки серії АА № 221470, виданої голов ним міжрегіональним управлі нням статистики у м. Києві ТОВ «Ескарун»може здійснювати н аступні види діяльності: опт ова торгівля м'ясом та м' ясо продуктами; виробництво м' я сних продуктів; посередництв о в торгівлі сільськогоспода рською сировиною, живими тва ринами, текстильною сировино ю та напівфабрикатами; роздр ібна торгівля в неспеціалізо ваних магазинах з перевагою продовольчого асортименту; роздрібна торгівля з лотків на ринках; роздрібна торгівл я м' ясом та м' ясними проду ктами.
У лютому 2011 року посадовими о собами Державної інспекції з контролю за цінами в Київськ ій області проведено перевір ку ТОВ «Ескарун»з питань дод ержання порядку формування, встановлення та застосуванн я оптово-відпускних цін на ос новні продукти харчування, я кі підлягають державному рег улюванню.
У ході перевірки встановле но, що за період з 16.02.2010 по 09.11.2010 під приємство реалізувало м'ясо яловичини 1 кат., свинини та ял овичини в/у в розрізі за оптов о-відпускними цінами, що пере вищують задекларовані понад 1%, без подальшого декларуванн я, в результаті чого ТОВ «Еска рун»необґрунтовано отриман о суму виручки в розмірі 82244,38 грн.
Таким чином, позивачем зроб лено висновок про порушення відповідачем вимоги пункту 2 розпорядження Київської обл асної державної адміністрац ії від 21.04.2008 № 653 «Про заходи з рег улювання цін на продовольчо му ринку Київської області», прийнятого у відповідності до Постанови Кабінету Мініст рів України від 17.10.2007 № 1222 «Про за твердження Порядку декларув ання зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари»з і змінами внесеними Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 06.08.2008 № 709 «Про внесення змі н до Порядку декларування зм іни оптово-відпускних цін на продовольчі товари».
Крім того перевіркою встан овлено, що ТОВ «Ескарун»не ск ладало калькуляції формуван ня оптово-відпускних цін на м 'ясо яловичини 1 кат., свинини н апівтуші, м'ясо яловичини та с винини у розрізі В\У, чим пору шено вимоги Постанови Кабіне ту Міністрів України від 17.04.2008 № 373 «Про затвердження Порядку формування цін на продовольч і товари, щодо яких запровадж ено державне регулювання».
За результатами перевірки позивачем складено акт від 24. 02.2011 № 049, який підписано директо ром Колоніарі С.В. та головним бухгалтером - ОСОБА_1 ТОВ « Ескарун».
2 березня 2011 року начальником Державної інспекції з контр олю за цінами в Київській обл асті на підставі акта переві рки від 24.02.2011 № 049 прийнято рішенн я № 42 про застосування економі чних санкцій до ТОВ «Ескарун »за порушення державної дисц ипліни цін, а саме вилучення в доход державного бюджету 246733,1 4 грн. з них: необґрунтова но одержану суму виручки в ро змірі 82244,38 грн. та штраф в сумі 1644 88,76 грн.
Вказане рішення 02.03.2011 надісла но на адресу ТОВ «Ескарун»за адресою: вул. Жовтнева, 174, м. Об ухів, Київська область та отр имано відповідачем 22.03.2011, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відп равлення за № 01010 1326324 9 (а.с. 28 - І то м).
Крім того, позивачем на адр есу відповідача було надісла но претензію від 06.04.2011 № 31 на суму 246733,14 грн., однак, відповідачем д ана претензія не була задово лена, у зв' язку з чим позива ч звернувся до суду з даним ад міністративним позовом.
Надаючи правову оцінку ві дносинам, що виникли між стор онами, суд виходить з наступн ого.
Нормативно-правовим актом , який регулює порядок провед ення відповідачем перевірок є Закон України від 05.04.2007 № 877-V “Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності” (далі - Закон України від 05.04.2007 № 877-V).
Відповідно до статті 4 Закон у України від 05.04.2007 № 877-V державни й нагляд (контроль) здійснюєт ься за місцем провадження го сподарської діяльності суб' єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу держ авного нагляду (контролю) у ви падках, передбачених законом .
Спеціальним законом з пита нь щодо порядку застосування цін та ціноутворення суб' є ктами господарської діяльно сті є Закон України від 03.12.1990 № 507 -ХІІ “Про ціни та ціноутворен ня” (надалі - Закон України від 03.12.1990 № 507-ХІІ).
Вся необґрунтовано одержа на підприємством, організаці єю сума виручки в результаті порушення державної дисципл іни цін та діючого порядку ви значення вартості будівницт ва, що здійснюється із залуче нням коштів Державного бюдже ту України, бюджету Автономн ої Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів держ авних підприємств, установ т а організацій підлягає вилуч енню в доход відповідного бю джету залежно від підпорядко ваності підприємства, органі зації. Крім того, в позабюджет ні фонди місцевих Рад стягує ться штраф у двократному роз мірі необґрунтовано одержан ої суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підпр иємств і організацій в банкі вських установах за рішенням суду (частина перша статті 14 З акону України від 03.12.1990 № 507-ХІІ).
Згідно з пунктом 1 Порядку д екларування зміни оптово-від пускних цін на продовольчі т овари затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 17.10.2007 (надалі - Порядок) ц ей Порядок визначає механізм декларування суб'єктами гос подарювання зміни оптово-від пускних цін на борошно пшени чне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне , крупи гречані, яловичину, сви нину, м'ясо птиці (тушка), ковба сні вироби варені, крім вищог о сорту, молоко коров'яче питн е (пастеризоване, фасоване у п лівку), сир кисломолочний з вм істом жиру до 9 відсотків, смет ану з вмістом жиру до 20 відсот ків, масло вершкове з вмістом жиру до 72,5 відсотка, яйця куряч і, цукор-пісок, олію соняшнико ву.
Пунктом 2 Порядку визначено , що декларуванню підлягають зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зазна чені у пункті 1 цього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшу ються протягом місяця більш як на 1 відсоток.
Відповідно до пункту 3 Поряд ку суб'єкти господарювання, я кі провадять діяльність з ви робництва продовольчих това рів, у разі зміни їх оптово-від пускних цін подають до терит оріальних органів Держцінін спекції такі документи: пояс нювальну записку щодо обґрун тування необхідності зміни о птово-відпускних цін разом з довідкою про результати еко номічного аналізу фактичних витрат з виробництва; кальку ляцію собівартості виробниц тва продовольчих товарів із зазначенням обсягу матеріал ьних та трудових витрат; дові дку про обсяги виробництва п родовольчих товарів за минул ий рік та відповідний період поточного року; стандарти, но рмативи, технологічні реглам енти з виробництва продоволь чих товарів; копії договорів , пов'язаних з виробництвом пр одовольчих товарів, укладени х з іншими суб'єктами господа рювання; довідку про фактичн у та декларовану рентабельні сть від реалізації продоволь чих товарів.
Зазначені документи засві дчуються підписом керівника суб'єкта господарювання, скр іплюються печаткою і подають ся не пізніше ніж за 10 робочих днів до запровадження оптов о-відпускних цін на продовол ьчі товари.
Згідно з пунктом 4 порядку с уб'єкти господарювання, які п ровадять діяльність з реаліз ації продовольчих товарів, у разі зміни їх оптово-відпуск них цін подають до територіа льних органів Держцінінспек ції такі документи: пояснюва льну записку щодо обґрунтува ння необхідності зміни оптов о-відпускних цін разом з дові дкою про результати економіч ного аналізу фактичних витра т з реалізації; калькуляцію в итрат з реалізації продоволь чих товарів; копії договорів , пов'язаних з реалізацією про довольчих товарів, укладених з іншими суб'єктами господар ювання; копію декларації змі ни оптово-відпускних цін на п родовольчі товари суб'єкта г осподарювання, який провадит ь діяльність з виробництва п родовольчих товарів (у разі ї ї наявності).
Так, Розпорядженням Київсь кої обласної державної адмін істрації від 21.04.2008 № 653 “П ро заходи з регулювання цін н а продовольчому ринку” запро ваджено регулювання оптово-в ідпускних цін на борошно пше ничне вищого, першого і друго го сорту, борошно житнє обдир не, яловичину, свинину, м'ясо п тиці, ковбасні вироби варені , молоко, сир, сметану, масло ве ршкове, яйця курячі, цукор, олі ю соняшникову шляхом деклару вання їх зміни відповідно до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на про довольчі товари, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 17.10.2007 № 1222.
У ході судового розгляду сп рави судом були досліджені в идаткові накладні, виписані ТОВ «Ескарун»покупцям ялови чини та свинини за період лют ий - листопад 2010 року.
При цьому, як убачається з р озрахунку необґрунтовано от риманої суми виручки за ТОВ «Ескарун» (а.с. 41-47, том І), п ерший продаж яловичини 1 кате горії підприємством здійсне но у лютому 2010 року за ціною 29,00 г рн. за кілограм згідно видатк ових накладних від 16.02.2010 № РН-0002284, 0002285, 0002286, 0002287, 0002288, 0002289, 0002292, 0002293, 0002294, 00022 95, 0002296, 0002297, 0002298.
У подальшому, позивачем зді йснено продаж яловичини за б ільшою ціною, а саме: у травні 2010 підприємством згідно вида ткової накладної від 14.05.2010 № РН 3121, здійснено продаж яловичин и за ціною 32,00 грн. за кілограм, у грудні 2010 року здійснено прод аж яловичини за ціною 49,42 грн. в ідповідно до видаткової накл адної від 23.12.2010 № 136.
Крім того, позивачем виявле но порушення при реалізації свинини та встановлено, що пе рший продаж ошийка свинного В/У здійснено за ціною 52,56 грн. з а кілограм згідно з видатков ими накладними від 03.11.2010 № 3720 та в ід 09.11.2010 № 58, а у подальшому позив ачем здійснювався продаж сви нини за іншою необґрунтовано ю ціною, а саме: у грудні 2010 року 48,96 грн. за кілограм ошийка сви нного В/У згідно видаткових н акладних від 21.12.2010 № 127 та від 23.12.2010 № 136.
Повний перелік податкових накладних із зазначенням ці ни реалізації м' яса яловичи ни та свинини наявний у розра хунках необґрунтовано отрим аної суми виручки по ТОВ “Еск арун” (а.с. 41-47, том І).
При цьому, судом встановлен о, що декларування зміни ціни більше ніж на 1% м' яса ялович ини та свинини у 2010 році позива чем здійснено не було.
Отже, здійснюючи продаж м' яса яловичини та свинини без декларування зміни ціни за у мови її підвищення більше ні ж на 1%, ТОВ “Ескарун” було пору шено вимоги пункту 2 Порядку д екларування зміни оптово-від пускних цін на продовольчі т овари, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 17.10.2007 та пункту 2 Розпоряд ження Київської обласної дер жавної адміністрації від 21.04.200 8 № 653 “Про заходи з регулюван ня цін на продовольчому ринк у”.
Враховуючи, що відповідач відзив на позовну заяву, запе речень проти позову, будь-яки х пояснень, заяв чи клопотань суду не надав та не спростува в доводи позивача, які виклад ені в позовній заяві, рішення від 02.03.2011 № 42 про застосування до відповідача економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін, є правомірни м, а позовні вимоги про стягне ння з відповідача суми необґ рунтовано одержаної суми вир учки та штрафу такими, що підл ягають задоволенню.
Відповідно до часини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 7 1, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Стягнути з товариства з о бмеженою відповідальністю « Ескарун»(08700, Київська обл асть, Обухівський район, м. Обу хів, вул. Жовтнева, 174, ідентифік аційни код - 36507146) до Державного бюджету України необґрунтов ано одержану суму виручки та штраф у розмірі 246733 (двісті сор ок шість тисяч сімсот тридця ть три) гривні 14 копійок.
Постанова може бути ос каржена в порядку та строки в становленими статтею 186 Кодек су адміністративного судочи нства України та набирає зак онної сили в порядку встанов леному статтею 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Суддя Лисенко В.І.
Постанова у повному обсязі виготовлена 05 серпня 2011 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2011 |
Оприлюднено | 05.09.2011 |
Номер документу | 17889448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні