Справа № 2а/1570/179/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2011 року Одеський окружний адміністративний с уд у складі:
головуючого судді: Самойлюк Г.П.
за участю секретаря: Бжассо В.В.
розглянувши в порядку письмового провадження спра ву за адміністративним позов ом державної податкової інс пекції у Приморському районі міста Одеси до об' єднання с піввласників багатоквартир ного будинку «Імені Івана Вазова»про стягнення забор гованості у сумі 170грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов ад міністративний позов держав ної податкової інспекції у П риморському районі міста Оде си до об' єднання співвласни ків багатоквартирного будин ку «Імені Івана Вазова», в якому позивач просив стягну ти з об' єднання співвласни ків багатоквартирного будин ку «Імені Івана Вазова» п одаткову заборгованість у су мі 170 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що проведе ною перевіркою 12 лютого 2009 року встановлено, що об' єднання м співвласників багатокварт ирного будинку «Імені Іван а Вазова»не подано податко ву звітність з податку на при буток за 11 місяців 2008 року. За на слідками перевірки складено акт №2635/15-01/35404247 від 12.02.2009 року, на під ставі якого прийнято повідом лення-рішення №0007081501/0 від 16.02.2009 рок у на суму 170 грн. Платнику пода тку були направлені перша та друга податкові вимоги, прот е відповідачем сплату здійсн ено не було, у зв' язку з чим, п осилаючись на п.п.3.1.1 п.3.1 ст . 3 Закону України №2181-ІІІ, відпо відач звернувся з позовом до суду.
Представник позива ча в судовому засіданні підт римав позовні вимоги у повно му обсязі та просив розгляда ти справу в письмовому прова дженні.
Відповідач в судове засідання не з' явився, про д ату та час судового засіданн я був повідомлений належним чином та завчасно, про що свід чить розпис представника на довідковому листі до справи.
Згідно ч.6 ст.128 КАС Ук раїни, якщо немає перешкод для розгляду справи у судово му засіданні, визначених ціє ю статтею, але прибули не всі о соби, які беруть участь у спра ві, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і мі сце судового розгляду, суд ма є право розглянути справу у п исьмовому провадженні у разі відсутності потреби заслуха ти свідка чи експерта.
Справа № 2а/1570/179/2011 розгл янута в порядку письмового п ровадження.
Розглянувши матеріа ли справи, суд встановив наст упні обставини та факти.
Об' єднання співвласни ків багатоквартирного будин ку «Імені Івана Вазова»з ареєстровано виконавчим ком ітетом Одеської міської ради 31.08.2007 року, номер запису до ЄДР № 1 556 120 0000 029196 (а.с.8).
Згідно довідки Голов ного управління статистики в Одеській області №7141, видом ді яльності відповідача є - упр авління нерухомим майном (70.32.0) (а.с.9).
Відповідач знаходи ться на обліку в ДПІ у Примор ському районі з 14.09.2007 року за № 389 64 (а.с.6).
Як вбачається з обліков ої картки, об' єднання співв ласників багатоквартирного будинку «Імені Івана Ваз ова» має податкову заборгова ність в сумі 170 грн., яка склада ється з заборгованості по по датку на прибуток, що виникла в зв' язку з порушенням терм іну подання податкової звітн ості.
Дослідивши матеріали сп рави, оцінивши надані учасни ками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізув авши положення чинного закон одавства, суд дійшов висновк у про задоволення позову, вих одячи з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Пунктом 1 ст. 11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»№ 509-XII від 04.12.1990 р оку (стаття чинна на момент ви никнення спірних правовідно син) передбачено, що органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов'язаних з нарахування м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів) неза лежно від способу їх подачі), а також планові та позапланов і виїзні перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів). Згідно з п.11 зазначеної с татті органи державної пода ткової служби мають право за стосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадка х, порядку і розмірах, встанов лених законами України.
Згідно з п.п. 3 п. 1 ст. 9 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання»№1251 - ХІІ від 25.06.1991 року (чи нний на момент виникнення сп ірних правовідносин), платни ки податків і зборів (обов' я зкових платежів) зобов' язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов' язков их платежів) у встановлені за коном терміни.
Відповідно до п.п. 7.11.1 п. 7.11 стат ті 7 Закону України "Про опода ткування прибутку підприємс тв»N 2866-III від 29.11.2001 р. (чинний на мом ент виникнення спірних право відносин) неприбутковими орг анізаціями, серед іншого є жи тлово-будівельні кооператив и, об'єднання співвласників б агатоквартирних будинків, ст ворені у порядку, визначеном у законом.
Відповідно до Закону Украї ни "Про об'єднання співвласни ків багатоквартирного будин ку" №2866-ІІІ від 29.11.2001 року (далі - За кон №2866-ІІІ) об'єднання співвла сників багатоквартирних буд инків - це юридична особа, ство рена власниками для сприяння використанню їхнього власно го майна та управління будин ку, що забезпечують належне ф ункціонування жилого будинк у.
Статтею 4 Закону №2866-ІІІ пере дбачено, що об'єднання співвл асників багатоквартирних бу динків є неприбутковою орган ізацією і не має на меті одерж ання прибутку для його розпо ділу між членами об'єднання.
Особливості оподаткування податком на прибуток та поря дку включення до Реєстру неп рибуткових організацій та ус танов визначено Законом Укра їни "Про оподаткування прибу тку підприємств" (далі - Закон) .
Об'єднання співвласників б агатоквартирних будинків ст ворені у визначеному Законом №2866-ІІІ порядку, включаються до Реєстру неприбуткових орг анізацій та установ згідно з абзацом "є" пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 Закону .
Від оподаткування звільня ються доходи неприбуткових о рганізацій, визначених в абз аці "є" пп. 7.11.1 вказаного пункту З акону, отримані у вигляді вне сків, коштів або майна, які над ходять таким неприбутковим о рганізаціям для забезпеченн я потреб їх основної діяльно сті, та у вигляді пасивних дох одів (абзац четвертий пп. 7.11.7 п. 7 .11 ст. 7 Закону).
Основна діяльність об'єдна ння співвласників багатоква ртирних будинків згідно із З аконом №2866-ІІІ полягає у здійс ненні функцій, що забезпечую ть реалізацію прав власників приміщень на володіння та ко ристування спільним майном ч ленів об'єднання, належне утр имання будинку та прибудинко вої території, сприяння член ам об'єднання в отриманні жит лово-комунальних та інших по слуг належної якості за обґр унтованими цінами та виконан ня ними своїх зобов'язань, пов 'язаних з діяльністю об'єднан ня.
Підпунктом 7.11.13 п. 7.11 с т. 7 Закону визначено, що під те рміном "основна діяльність", з окрема, розуміється діяльніс ть з надання благодійної доп омоги, просвітніх, культурни х, наукових, освітніх та інших подібних послуг для суспіль ного споживання.
Таким чином, основна д іяльність об'єднань співвлас ників багатоквартирних буди нків не передбачає одержання прибутку.
У разі отримання об'єд нанням співвласників багато квартирних будинків, яке в ці лях звільнення від оподаткув ання окремих видів доходу вк лючено до Реєстру неприбутко вих організацій та установ, д оходу з джерел інших, ніж визн ачені абзацом четвертим пп. 7.1 1.7 п. 7.11 ст. 7, зокрема доходів від о ренди, такі об'єднання зобов'я зані відповідно до пп. 7.11.9 п. 7.11 ст . 7 Закону сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з т аких інших джерел, зменшена н а суму витрат, пов'язаних із от риманням таких доходів, але н е вище суми таких доходів.
Зважаючи на викладе не, об'єднання співвласників багатоквартирних будинків в ключаються до Реєстру неприб уткових організацій та устан ов згідно з абзацом "є" п. 7.11.1 п. 7.11 с т. 7 Закону за умови відповідно сті їхніх статутів Типовому статуту, затвердженому наказ ом Держжитлокомунгоспу Укра їни 27.08.2003 р. N 141. 1.1. Реєстр неприбутк ових організацій та установ (далі - Реєстр) - це автоматизов ана система збору, накопичен ня та обробки даних про непри буткові організації та устан ови, які згідно із пунктом 7.11 ст атті 7 Закону України "Про внес ення змін до Закону України "П ро оподаткування прибутку пі дприємств" (далі - Закон) звіль няються від сплати податку н а прибуток.
Наказом ДПА України № 232 від 11.07.1997 року затверджено По ложення про Реєстр неприбутк ових організацій та установ (чинний на момент виникнення спірних правовідносин, нада лі Наказ № 232).
Згідно п.1.2. Наказу № 232 ор ганізації та установи, які не підпадають під визначення н еприбуткових відповідно до п ідпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 З акону, не повинні проходити р еєстрацію згідно із цим Поло женням.
Реєстр неприбуткових організацій та установ ство рюється відповідно до статті 7 Закону з метою: забезпеченн я єдиних принципів ідентифік ації неприбуткових організа цій та установ, а також їх облі ку в податкових органах Укра їни; забезпечення податкових органів України інформацією з Реєстру для здійснення кон тролю за використанням непри бутковими організаціями та у становами коштів, звільнених від оподаткування; - організа ції суцільного і вибіркового аналізу; взаємодії на єдиних методологічних засадах із б азами даних Міністерства ста тистики України, Державної м итної служби України, Націон ального банку України, Мініс терства економіки України, Ф онду державного майна Україн и, інших міністерств і відомс тв України; надання відомост ей, що містяться в Реєстрі, інш им державним органам відпові дно до чинного законодавства України. При включенні непри буткової організації або уст анови до бази Реєстру їй по її ідентифікаційному номеру ст авиться ознака неприбутково ї організації (установи).
Згідно Порядку склад ання звіту про використання коштів неприбутковими устан овами й організаціями", затве рдженого наказом ДПА України № 153 від 03.04.2003 року, який застосо вується установами й організ аціями, що включені до реєстр у неприбуткових організацій та установ з присвоєнням озн аки неприбутковості (далі - не прибуткові установи) у встан овленому порядку відповідно до наказів Державної податк ової адміністрації України в ід 11.07.97 N 232 "Про затвердження Поло ження про Реєстр неприбутков их організацій та установ", за реєстрованого в Міністерств і юстиції України 06.08.97 за N 291/2095, N 355 в ід 03.07.2000 "Про затвердження Поряд ку визначення структури озна ки неприбуткових установ (ор ганізацій)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 27.07.2000 за N 451/4672, неприбутковими організаціями складається п одатковий звіт про використа ння коштів неприбутковими ус тановами й організаціями і п одається за кожний звітний п еріод. Звіт подається неприб утковою установою до податко вого органу протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) періоду.
Відповідачем не нада но до суду доказів включення до реєстру неприбуткових ор ганізацій, тому суд вважає, що відповідач повинен подавати до податкового органу подат кову звітність на загальних підставах.
Відповідно до п. 4.1. ст. 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»№2181-ІІІ від 21.12.2000 року (чин ний на момент виникнення спі рних правовідносин) податков і декларації подаються за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, що дорівнює: календарно му місяцю (у тому числі при спл аті місячних авансових внеск ів), - протягом 20 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) місяця; календарном у кварталу або календарному півріччю (у тому числі при спл аті квартальних або піврічни х авансових внесків), - протяго м 40 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) ква рталу (півріччя); календарном у року, крім випадків, передба чених підпунктом "г" підпункт у 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 к алендарних днів за останнім календарним днем звітного (п одаткового) року; календарно му року для платників податк у на доходи фізичних осіб (при буткового податку з громадян ), - до 1 квітня року, наступного за звітним. Якщо податкова де кларація за квартал, піврічч я, три квартали або рік розрах овується наростаючим підсум ком на підставі показників б азових податкових періодів, з яких складаються такі квар тал, півріччя, три квартали аб о рік (без урахування авансов их внесків) згідно з відповід ним законом з питань оподатк ування, така декларація пода ється у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для ціл ей підпункту 4.1.4 цього пункту п ід терміном "базовий податко вий період" слід розуміти пер ший податковий період звітно го року, визначений відповід ним законом з питань оподатк ування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткува ння прибутку підприємств.
Як вбачається з матер іалів справи, заборгованість відповідача з податку на при буток приватних підприємств виникла у зв' язку з проведе нням ДПІ у Приморському райо ні міста Одеси невиїзної док ументальної перевірки своєч асності подання податкової з вітності з податку на прибут ок за 11 місяців 2008 року. За наслі дками зазначеної перевірки с кладено акт про результати н евиїзної документальної пер евірки своєчасності подання податкової звітності №2635/15-01/354042 47 від 12.02.2009 року, відповідно до ви сновків якого відповідачем п орушено п. 22.13 ст. 22 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств»; п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», а саме не надано до ДПІ податкову звітність: деклара цію з податку на прибуток за 11 місяців 2008 року (а.с.15).
Відповідно п.п. 17.1.1 п.17.1 с т. 17 Закону України №2181-ІІІ плат ник податків, що не подає пода ткову декларацію у строки, ви значені законодавством, спла чує штраф у розмірі десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян за кожне так е неподання або її затримку.
На підставі акту перев ірки ДПІ у Приморському райо ні винесено податкове повідо млення-рішення №0007081501/0 від 16.02.2009 ро ку, згідно якого загальна сум а податкового зобов' язання за штрафними (фінансовими) са нкціями складає 170 грн. (а.с.14).
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2. с т.. 6 Закону України № 2181-ІІІ , у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов'язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги. По даткова вимога вважається на дісланою (врученою) юридичні й особі, якщо її передано поса довій особі такої юридичної особи під розписки або надіс лано листом з повідомленням про вручення.
Судом встановлено, що ДПІ у Приморському районі мі ста Одеси на адресу відпові дача були направлені податко ві вимоги, а саме: перша подат кова вимога № 1/2460 від 02.07.200 9 року, з якої вбачається, що ст аном на 02.07.2009 року сума податков ого боргу за узгодженими под атковими зобов' язаннями, у т.ч. за основним платежем 0,00 грн . та за штрафними (фінансовими ) санкціями 170,00 грн. становить 1 70,00 грн. Зазначена вимога була отримана відповідачем 06.08.2009 ро ку, про що свідчить розпис дир ектора на повідомленні про в ручення поштового відправле ння. (а.с.16). Друга податкова вим ога № 2/3279 від 08.09.2009 року, з якої вба чається, що станом на 08.09.2009 року сума податкового боргу за по годженими податковими зобов ' язаннями у т.ч. за основним п латежем 0,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями скла дає 170,00 грн., була отримана відп овідачем 07.10.2009 року, про що свід чить розпис директора на пов ідомленні про вручення пошто вого відправлення (а.с.17).
На час розгляду справи від повідач податкову заборгова ність в добровільному поряд ку не сплатив, податкове пові домлення-рішення не оскаржив .
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
Враховуючи наведене, суд ді йшов висновку, що позовні вим оги ДПІ у Приморському район і міста Одеси є обґрунтовани ми та законними, підтверджен і належними доказами, в зв' я зку з чим вони підлягають зад оволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст.2, 7, 8, 9, 11, 71, 8 6, 128, 159-164,167 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративн ий позов державної податково ї інспекції у Приморському р айоні міста Одеси, - задовол ьнити.
Стягнути з об' єднання співвласників багатокварти рного будинку «Імені Івана Вазова» (код ЄДРПОУ 35404247, місц езнаходження: 65026, м. Одеса, вул. С офіївська, 32) суму заборговано сті по податку на прибуток пр иватних підприємств у розмір і 170 (сто сімдесят гривень) грн. на р/р. 31111009700008, код платежу 11021000, оде ржувач: ГУДКУ в Одеській обла сті 23213460, банк одержувача: ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011.
Постанова може бут и оскаржена до Одеського апе ляційного адміністративног о суду через суд першої інста нції в порядку та в строки, вст ановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає за конної сили в порядку та в стр оки, встановлені ст. 254 КАС Укр аїни.
Суддя/підпис/:
З оригіналом згідно:
Суддя:
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2011 |
Оприлюднено | 05.09.2011 |
Номер документу | 17889546 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні