Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
20 липня 2011 р. № 2-а- 7706/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді Зорк іної Ю.В., при секретарі Дрижан ові О.С., розглянувши у приміще нні харківського окружного а дміністративного суду у поря дку письмового провадження а дміністративну справу за поз овом Харківського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю Науково-виробнича фі рма «Нільс»про стягнення адм іністративно - господарської санкції за незайняті робочі місця призначені для працев лаштування інвалідів, -
В С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги заявлені до Товариства з обмеженою ві дповідальністю Науково-вир обнича фірма «Нільс»про стяг нення адміністративно - госп одарської санкції за незайня ті робочі місця призначені д ля працевлаштування інвалід ів. В обґрунтування своїх поз овних вимог зазначає, що відп овідно до ч.1 ст.19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" підприємств (об'єднань), устан ов і організацій незалежно в ід форм власності і господар ювання встановлюється норма тив робочих місць для забезп ечення працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків від середньообліков ої чисельності штатних праці вників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чол овік - у кількості одного робо чого місця . Статтею 20 Закону в становлено обов'язок підприє мств (об'єднань), установ і орг анізацій, крім тих, що повніст ю утримуються за рахунок кош тів державного або місцевих бюджетів, незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інва лідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ча стиною першою статті 19 Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів штраф ні санкції, сума яких визнача ється у розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві (в об 'єднанні), в установі, організа ції за кожне робоче місце не з айняте інвалідом. Для підпри ємств (об'єднань), установ і ор ганізацій незалежно від форм власності та господарювання , на яких працює від 8 до 15 осіб, р озмір штрафних санкцій за ро боче місце, не зайняте інвалі дом, визначається в розмірі п оловини середньої річної пла ти на відповідному підприємс тві (об'єднанні), у відповідній установі, організації. Підпр иємство - відповідач у 2010 році н е виконало норматив по праце влаштуванню інвалідів у кіль кості 1-го робочого місця, внас лідок чого була нарахована а дміністративно-господарськ а санкція у розмірі 6420,00 грн. та пеня у сумі 127,38 грн., які на моме нт звернення до суду не сплач ені.
В судове засідання предста вник позивача не прибув, нада вши через канцелярію суду за яву про розгляд справи за йог о відсутності та підтримання позовних вимог у повному обс язі.
Відповідач про час та місце розгляду справи повідомлявс я повістками з поштовими пов ідомленнями, які направлялис ь за офіційним місцем знаход ження. Відповідно до ст. 35 КАС У країни суд вважає, що відпові дач є належно повідомлений п ро дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засідання не пере шкоджає розгляду справи, та в раховуючи приписи ст.ст. 41, ч.4 с т. 122, ч.6 ст. 128 КАС України вважає з а можливе розглянути справу за відсутності сторін за ная вними у ній матеріалами.
Дослідивши долучені до мат еріалів справи документи, су д встановив наступні обстави ни.
Статтею 8 Закону України "П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні" вст ановлено, що державне управл іння в галузі забезпечення с оціальної захищеності інвал ідів здійснюється центральн им органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охо рони здоров'я України та орга нами місцевого самоврядуван ня України.
Відповідно до п.1,9 Положення про Фонд соціального захист у інвалідів, затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України від 26.09.2002 № 1434, Фонд соці ального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковуєть ся йому. А для реалізації покл адених на цей Фонд завдань, за погодженням з Мінпраці утво рюються територіальні відді лення Фонду в межах гранично ї чисельності його працівник ів. Частинами 9,10 ст.20 Закону Укр аїни „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні” від 21.03.1991 № 875-XII передбачено, що спори, які виникають із пра вовідносин за цим Законом, ви рішуються в судовому порядку .
Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні” № 875-ХІІ від 21.03.1991р. підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов 'язані виділяти та створюват и робочі місця для працевлаш тування інвалідів, у тому чис лі спеціальні робочі місця, с творювати для них умови прац і з урахуванням індивідуальн их програм реабілітації і за безпечувати інші соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством, н адавати державній службі зай нятості інформацію, необхідн у для організації працевлашт ування інвалідів, і звітуват и Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України.
Частиною 1 статтею 19 Закону № 875-ХІІ встановлений норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньо о блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 чоловік - у кількості одн ого робочого місця. Відповід но до ч.3 підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.
Судом встановлено, що відпо відно до ч.1 ст.19 зазначеного за кону та згідно форми 10-ПІ “Зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів” за 2010 рі к середньооблікова чисельні сть штатних працівників облі кового складу відповідача ст ановила 15 осіб, тобто, нормати в для працевлаштування інвал ідів складав 1 робоче місце.
Відповідно до п.2 “Порядку п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування”, затвер дженого Постановою КМ Україн и № 70 від 31.01.2007р. інформацію про н аявність вільних робочих міс ць (вакантних посад) для праце влаштування інвалідів робот одавці подають центру зайнят ості за місцем їх реєстрації як платників страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття за ф ормою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомста том.
Згідно ст.18-1 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань. Наве дене свідчить про те, що обов'я зок підприємства щодо створе ння робочих місць для інвалі дів не супроводжується його обов'язком підбирати і праце влаштовувати інвалідів на ст ворені робочі місця, але покл адається обов'язок виділяти та створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів та інформувати про таку кі лькість створених робочих мі сць державну службу зайнятос ті та звітувати Фонду соціал ьного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів.
Відповідачем у порушення п.4 ст.20 Закону України „Про зай нятість населення ” у 2010 р. щомі сячно не подавалися до район ного центру зайнятості звіти по формі № 3-ПН про наявність в ільних робочих місць та потр ебу в працівниках, що підтвер джується наданою позивачем к опією листа Харківського міс ького центру зайнятості від 07.05.2009 року № 6726, що вказує на факт н евжиття підприємством у повн ому обсязі передбачених чинн им законодавством заходів по забезпеченню працевлаштува ння інвалідів. За таких обста вин, суд приходить до висновк у, що відповідач не вчинив всі х передбачених законодавств ом заходів щодо створення ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, що свідчить п ро наявність вини відповідач а як умови настання господар сько-правової відповідально сті у вигляді адміністративн о-господарських санкцій.
Статтею 20 Закону № 875-ХІІ вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.
Відповідно до ч.1 ст.238 Госпо дарського кодексу України, з а порушення встановлених зак онодавчими актами правил зді йснення господарської діяль ності до суб'єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б'єкта господарювання та лік відацію його наслідків. Ста ття 218 ГК України передбачає, щ о підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господ арювання за порушення господ арського зобов'язання несе г осподарсько-правову відпові дальність, якщо не доведе, що н алежне виконання зобов'язанн я виявилося неможливим внасл ідок дії непереборної сили, т обто надзвичайних і невідвор отних обставин за даних умов здійснення господарської ді яльності.
Таким чином, адміністрати вно-господарські санкції мож уть бути застосовані за пору шення правил, встановлених з аконодавчими актами.
Враховуючи викладене ви ще, беручи до уваги той факт, щ о відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни, кожна сторона належним и і достатніми доказами пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач на лежними доказами не довів фа кту вжиття всіх передбачени х законодавством заходів щод о створення робочих місць дл я працевлаштування інваліді в та погашення заборгованост і у розмірі 6547,38 грн., суд вбачає достатньо підстав для задово лення позову. Відповідно до в имог ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати з відповідача не стя гуються.
На підставі викладеног о, керуючись ст. ст. 8-14,35,71, 128,160-164, 167, 186 К АС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Харківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю Науково-виробнича фірма « Нільс» про стягнення адмініс тративно - господарської сан кції за незайняті робочі міс ця призначені для працевлашт ування інвалідів - задовольн ити у повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю Нау ково-виробнича фірма «Нільс» (юридична адреса 61112, м.Харків , вул. Ейдемана Роберта,42, кв.54 ; фактична адреса 61030, м.Харків, в ул.. біологічна,4Б, МФО 350794, р/р 2600901046 3001, філія АТ «ІМЕКСБАНК»у м. Хар кові, код ЄДРПОУ 22723874) на користь Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (61022, м.Харків, ма йдан Свободи,5, Держпром,1-й під 'їзд, к.16, р/р 31219230700003 УДК Дзержинськ ого району ГУДКУ у Харківськ ій області, МФО 851011, ЄДРПОУ 24134567) ад міністративно-господарську санкцію за незайняті робочі місця, призначені для працев лаштування інвалідів у розмі рі 6547.38грн. (шість тисяч п' ятсо т сорок сім грн.38 коп.).
Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі за стосування судом частини тре тьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2011 |
Оприлюднено | 05.09.2011 |
Номер документу | 17890121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні