Постанова
від 16.08.2011 по справі 9555/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адм іністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнськ а, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Харків

16.08.2011 р. справа № 2а- 9555/11/2070 Харківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

головуючого судді - Сліденк о А.В.,

за участі

секретаря судового засіда ння - Алексеєнко О.В.,

за участі представників:

позивача - Лещенко Н.О.,

відповідача - Гурін М.С,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні Харківського окружного ад міністративного суду адміні стративну справу за позовом

Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів

до Гаражногой кооперативу "Х арків-моноліт"

про стягнення заборгованості , -

встановив:

Суб'єкт владних повноважень, Харківське обла сне відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, звер нувся до Харківського окружн ого адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просив стягнути з відп овідача, Гаражного коопе ративу "Харків-моноліт" забор гованість у сумі 7.258,52 грн.

В обгрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що су б'єктом господарювання у спі рних правовідносин допущено порушення вимог Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», самостійно обраховано с уму штрафу, проте не здійснен о перерахування штрафу на ко ристь фонду. Посилаючись на п ерелічені вище обставини, по зивач просив задовольнити по зов.

Відповідач, Гаражний ко оператив "Харків-монолит" з по даним позовом не погодився.

В обгрунтування заперечен ь проти позову відповідач за значив, що до кооперативу інв аліди з питання працевлаштув ання не зверталися, органами працевлаштування жоден інва лід до кооперативу не направ лявся, отже порушень норм ст.18 Закону України " Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні" кооператив не в чиняв. Вважав неправомірним застосування адміністратив но-господарських санкцій, пр осив у задоволенні позовних вимог відмовити у повному об сязі.

Суд, вивчивши доводи позову , заслухавши пояснення предс тавників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і п роцесуального права, які вре гульовують спірні правовідн осини, виходить з наступних п ідстав та мотивів.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідач, Гаражний Кооператив "Хар ків-моноліт" як роботодавець , в якого за основним місцем ро боти працює 8 і більше осіб, по дав Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про з айнятість населення і працев лаштування інвалідів за 2010р.

У вказаному звіті від повідач самостійно обчислив суму адміністративно-господ арських санкцій за невиконан ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів в розмірі 7.055,00 грн.

Відповідно до Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002р. №1434 та ст .3 КАС України, Харківська обла сна дирекція Фонду соціально го захисту інвалідів є суб' єктом владних повноважень. З вернення даної особи до суду з позовом про стягнення забо ргованості по оплаті адмініс тративно-господарських санк цій передбачено ч.ч.5, 9 і 10 ст.20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні». Тому спір по дан ій справі підлягає вирішенню в порядку КАС України.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з того, що згідно з ч. 3 ст.18 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні»підприємс тва, установи, організації, фі зичні особи, які використову ють найману працю, зобов'язан і виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, у тому числі спе ціальні робочі місця, створю вати для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезпеч увати інші соціально-економі чні гарантії, передбачені чи нним законодавством, надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 ст.20 даного закону передбачено, що підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, де середньооблікова чис ельність працюючих інваліді в менша, ніж установлено норм ативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції.

Отже, невиконання особою вс тановлених ч.3 ст.18 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні»обов' язків, є правопоруш енням.

З огляду на характер спірни х правовідносин, суд вважає, щ о при вирішенні справи слід з астосувати приписи ст..218 Госп одарського кодексу України, згідно з ч.1 якого підставою го сподарсько-правової відпові дальності учасника господар ських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері госп одарювання.

За правилом ч.2 ст.218 цього код ексу учасник господарських в ідносин відповідає за невико нання або неналежне виконанн я господарського зобов'язанн я чи порушення правил здійсн ення господарської діяльнос ті, якщо не доведе, що ним вжит о усіх залежних від нього зах одів для недопущення господа рського правопорушення.

Аналізуючи норми пр ава, які врегульовують спірн і правовідносини, суд відзна чає, що проголошене ч.1 ст.17 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»забезпечення прав а інвалідів працювати на під приємствах, в установах, орга нізаціях, а також займатися п ідприємницькою та іншою труд овою діяльністю, яка не забор онена законом, реалізовано з аконодавцем у спосіб покладе ння обов' язків з працевлашт ування інвалідів як на робот одавців, так і на державну слу жбу зайнятості.

При цьому, до обов' яз ків роботодавців щодо забезп ечення працевлаштування інв алідів ч.3 ст.17, ч.1 ст.18, ч.ч.2, 3, 5 ст..19 « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні»фа ктично віднесено укладання т рудового договору з інвалідо м, який самостійно звернувся до роботодавця або був напра влений до нього державною сл ужбою зайнятості (бо в силу ст ..21 Кодексу законів про працю У країни саме наявність трудов ого договору вказує на виник нення у працівника обов' язк у виконувати певну роботу, а у роботодавця обов' язку випл ачувати працівникові заробі тну плату і забезпечувати ум ови праці), а ч.3 ст.18 названого з акону - виділення та створенн я робочих місць, надання держ авній службі зайнятості відп овідної інформації, звітуван ня перед Фондом соціального захисту інвалідів про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Як випливає з припи сів ч.3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні»до об ов' язків державної служби з айнятості законодавцем відн есена організація працевлаш тування інвалідів, бо саме з ц ією метою роботодавці зобов' язані надавати державній слу жбі зайнятості відповідну ін формацію. Вказане кореспонду є приписам ч.1 ст.19 Закону Украї ни «Про зайнятість населення », відповідно до якої до обов' язків державної служби зайня тості віднесено ведення облі ку вільних робочих місць і гр омадян, які звертаються з пит ань працевлаштування, ч.2 ст.19 ц ього ж закону, де передбачено право державної служби зайн ятості направляти для працев лаштування на підприємства, в установи і організації всі х форм власності при наявнос ті там вільних робочих місць (вакантних посад) громадян, як і звертаються до служби зайн ятості, відповідно до рівня ї х освіти і професійної підго товки, а також п.4 і п.8 Положення про державну службу зайнято сті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України в ід 24.06.1991р. №47, в частині завдань і прав державної служби зайня тості відповідно.

Відтак, суд вважає, що пере дбачена ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» відповідальність має настав ати або в разі порушення робо тодавцем вимог ч.3 ст.18 означен ого закону, а саме: не виділенн я та не створення робочих міс ць, не надання державній служ бі зайнятості інформації, не звітування перед Фондом соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів, так як саме ц я бездіяльність має своїм фа ктичним наслідком позбавлен ня державної служби зайнятос ті можливості організувати п рацевлаштування інвалідів, а бо в разі порушення роботода вцем вимог ч.3 ст.17, ч.1 ст.18, ч.ч.2, 3, 5 с т..19, що полягає у безпідставні й відмові у працевлаштуванні інваліда, який звернувся до р оботодавця самостійно чи був направлений до нього держав ною службою зайнятості.

Оскільки адміністративно- господарські санкції нарахо вуються за календарний рік, с уд вважає, що дії по виділенню та створенню робочих місць, н аданню державній службі зайн ятості інформації мають бути вчинені роботодавцем до поч атку календарного року або н евдовзі після його початку у строк, який є розумно достатн ім для організації державною службою зайнятості працевла штування інвалідів, тобто на правлення інвалідів до цього роботодавця з метою працевл аштування.

Розглядаючи справу, суд бере до уваги положення п .4 ст.20 Закону України «Про зайн ятість населення», згідно з я ким підприємства, установи і організації незалежно від ф орми власності щомісяця пода ють місцевим центрам зайнято сті за їх місцезнаходженням адміністративні дані у повно му обсязі про наявність віль них робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів.

Згідно інформації Ха рківського міського центру з айнятості відповідач, Гара жний кооператив "Харків -мо ноліт" протягом 2010 року звітів форми 3-ПН до відповідного орг ану державної служби зайнято сті не подавав.

Окрім того, суд вв ажає за необхідне відзначити , що відповідачем до справи вз агалі не надано жодного дока зу на підтвердження реальног о створення робочих місць дл я інвалідів. Відсутність док азів проведення організацій них заходів по створенню роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів однозначно вка зує на наявність в діях відпо відача факту порушення ч.3 ст.1 8 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні».

Дослідження зібраних по справі доказів показало, щ о відповідач до початку кале ндарного року не створив роб очі місця, призначені для пра цевлаштування інвалідів, не повідомив про наявність таки х робочих місць відповідний районний центр зайнятості, і тим самим унеможливив праце влаштування інвалідів, а отж е в силу ст..218 Господарського к одексу України підлягає прит ягненню до відповідальності , передбаченої ч.1 ст.20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні».

Згідно з ч.1 ст.20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації, у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. З вітом №10-ПІ підтверджено, що ф онд оплати праці у відповіда ча склав - 141,1 грн., а середньоріч на заробітна плата штатного працівника - 141.10,00 грн. Отже, сума адміністративно-господарсь ких санкцій, яка підлягає стя гненню з відповідача за вчин ення ним діяння по незабезпе ченню працевлаштування інва лідів складає - 7055,00грн.

Строк оплати адмініс тративно-господарських санк цій за порушення ч.3 ст.18 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»встановлений ч.5 ст.20 цього ж закону, де вказано, що адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в я кому відбулося порушення нор мативу, встановленого частин ою першою статті 19 цього Закон у.

Несплата адміністр ативно-господарських санкці й за встановленим ч.2 ст.20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»має своїм правовим наслідком нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк.

Неправильності у обч исленні позивачем суми пені в розмірі 203,52грн. судом не вияв лено, а відповідачем жодного доказу, який би вказував на та ку неправильність до суду не надано.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб'є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Оскільки судом при виконанні вимог ст.11 КАС Украї ни не встановлено наявності фактичних даних, які б указув али на те, що заявлена суб'єкто м владних повноважень вимога про стягнення заборгованост і по оплаті адміністративно- господарських санкцій та пен і порушує права та інтереси Гаражного кооперативу "Хар ків-Моноліт" підлягає задово ленню, так як її обґрунтовані сть доведена зібраними судом доказами.

Керуючись ст.ст. 8 і 19 Ко нституції України, ст.ст.7-11, ст .ст.158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -

постановив:

Адміністративни й позов Харківського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Г аражного кооперативу "Харк ів-моноліт" про стягнення заб оргованості - задовольнити .

Стягнути з Гаражног о кооперативу "Харків-монол іт" (місцезнаходження - 61142, Укра їна, Харківська область, міст о Харків, вул.Гарібальді, буд.1 0/12; ідентифікаційний код 33122274) на користь Харківського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів (місц езнаходження - 61022, Україна, Хар ківська область, м.Харків, м-н Свободи, буд.5, Держпром, 1 п-д, к.16 ; ідентифікаційний код - 24134567; р/р - 31219230700003, отримувач - УДК Дзержинс ького району міста Харкова, б анк отримувача - ГУДКУ в Харкі вській області МФО 851011) заборго ваність в сумі 7.258 (сім тисяч дв істі п'ятдесят вісім) грн. 52коп .

Постанова набирає за конної сили згідно з ст..254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, а саме: після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження , встановленого цим Кодексом , якщо таку заяву не було подан о. Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова або ухвал а суду першої інстанції наби рає законної сили після закі нчення цього строку. У разі по дання апеляційної скарги суд ове рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буд е поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не н абрала законної сили.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Харківського апеляцій ного адміністративного суду згідно з ст..186 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, а саме: шляхом подачі чере з Харківський окружний адмін істративний суд протягом дес яти днів з дня її проголошенн я (у разі застосування судом ч .3 ст.160 цього Кодексу, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні - з дня отриман ня копії постанови, у разі пов ідомлення суб'єкта владних п овноважень у випадках та пор ядку, передбачених ч.4 ст.167 цьог о Кодексу, про можливість отр имання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду) апеляційної скарги з о дночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду а пеляційної інстанції.

Постанова у повному обсяз і складена 17.08.2011р.

Суддя Сліденко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2011
Оприлюднено05.09.2011
Номер документу17890185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9555/11/2070

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Постанова від 16.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні