Постанова
від 25.06.2008 по справі 3896-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

3896-2008А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 307

ПОСТАНОВА

Іменем України

25.06.2008Справа №2-13/3896-2008А

Колегія суддів господарський суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого                                                   Жукової А.І.

суддів:                                                                  Курапової З.І.

                                                                             Іллічова М.М.

при секретарі                                                     Ковальчук К.В.

за участю:

Від позивача  - Мазанкова В.В. – адвокат, дов. від 01.09.2007 року; Коструба А.В.. – юрист, дов. від 23.06.2008 року

Від  відповідача не з'явився.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю «Студія Артекс», м. Сімферополь вул. М. Жукова ,17

до   Національної Ради з питань телебачення і радіомовлення, м. Київ вул.  Прорізна, 2

про визнання недійсним рішення та спонукання до виконання певних дій.  

Суть спору: Позивач – ТОВ «Студія Артекс» звернувся до господарського суду АР Крим з адміністративним позовом до Національної Ради з питань телебачення і радіомовлення та просить  визнати недійсним рішення Національної Ради з питань телебачення і радіомовлення № 527 від 13.03.2008 року. Також просить зобов'язати відповідача прийняти рішення про продовження ТОВ «Студія Артекс» строку дії Ліцензії на мовлення.

Разом з подачею адміністративного позову позивач заявив клопотання про прийняття господарським судом заходів по забезпеченню адміністративного позову, шляхом зупинення дії рішення Національної Ради з питань телебачення і радіомовлення № 527 від 12.03.2008 року та шляхом заборони Національній Раді з питань телебачення і радіомовлення приймати будь-які рішення або вживати будь які заходи щодо оголошення чи проведення конкурсу на наступні канали мовлення: 102,3 МГц у м. Сімферополі, потужність передавача – 1.0 кВт; 104,1 МГц у м. Ялті, потужність передавача – 0.1 кВт; 102,3 МГц у м. Феодосії, потужність передавача 0.2 кВт; 102,3 МГц у м. Алушті, потужність передавача – 0.1 кВт; 102,3 МГц  у м. Судаку, потужність передавача – 0.02 кВт; 104,1 МГц у м. Джанкої, потужність передавача – 0.1 кВт; 107,1 МГц у смт. Радісному, потужність передавача – 0.1 кВт; 102,3 МГц у смт. Сімеїзі, потужність передавача 0.02 кВт; 102,3 МГц у смт. Курортному, потужність передавача – 0.02 кВт; 104,1 МГц у м. Севастополі, потужність передавача – 0.2 кВт; 105,3 МГц у м.. Керчі, потужність передавача – 0.04 кВт.

Ухвалою господарського суду АР Крим від 15.05.2008 року були вжиті заходи забезпечення позову.

Заявою від 20.06.2008 року позивач уточнив позовні вимоги та просить також  визнати строк дії ліцензії на право користування каналами мовлення (на телерадіомовлення) серії НР № 2429, виданої 09.12.2005 року Товариству з обмеженою відповідальністю «Студія Артекс» (м. Сімферополь вул. М. Жукова ,17) позивні: «Транс-М-Радіо»; головні напрямки програмної концепції телерадіоорганізації відповідно до вимог Закону України «Про телебачення і радіомовлення»: створення та розповсюдження інформаційних, культурологічних, пізнавальних, музично-розважальних програм та передач; мова (мови), якою (якими) вестимуться передачі (в % -ному співвідношенні): українською не менше 50%; територія розповсюдження телерадіопрограм: згідно з додатком № 3:

передбачувана аудиторія; всі верстви населення; періодичність: 24 години на добу; вид мовлення: звукове; спосіб розповсюджування програм ефірний та за допомогою системи ретрансляторів; Оператор зв'язку ТОВ «Студія АРТЕКС», м. Сімферополь; при здійсненні мовлення власник Ліцензії передбачає, що: а) загальний час мовлення розподіляється таким чином (%): програми вітчизняного виробництва - 55%, програми іноземного виробництва - 45%, б) загальний час мовлення програм, що названі нижче, становитиме (у % від обсягу мовлення): -інформаційних - 5%, - навчальних -, - культурно-просвітницьких - 1 %, - дитячих -, - соціального спрямування -, в) максимальний загальний обсяг мовлення рекламних повідомлень та матеріалів не повинен перевищувати визначену законодавством квоту, г) розміщення програм еротичного змісту повинно здійснюватися у встановлений чинним законодавством України час, д) розповсюдження державними телерадіомовними організаціями матеріалів та повідомлень органів державної влади України здійснюється у відповідності до чинного законодавства України, є) надання часу мовлення органам місцевого самоврядування здійснюється на основі угоди між власником Ліцензії та цими органами; програмна концепція мовлення: І.Мова (мови) - українська - не менше 50%, 2. Вікова аудиторія - без обмежень, 3. Соціальні групи - всі верстви населення, 4. Власних програм - 10 годин на добу, 5. Вітчизняних програм - 14 годин на добу, 6. Інформаційних програм - 1 година на добу, 7. Культурологічних програм - 10 хвилин на добу, 8. Просвітницьких програм - 15 хвилин на добу, 9. Розважальних програм - 14 годин на добу, 10. Дитячих програм - , 11. Інше - 8 годин 35 хвилин на добу) продовженим строком на 7 (сім) років від дати початку мовлення - від 27 червня 2008 року до 27 червня 2015 року.

Позивач у судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Ухвалою господарського суду АР Крим від 11.06.2008 року було вирішено здійснювати колегіальний розгляд справи.

Резолюцією голови господарського суду АР Крим головуючим було призначено суддю Жукову А.І., судді Крапова З.І., Іллічов М.М.

Відповідач у судове засідання тричі не з'явився. Причини неявки суду не відомі, заперечення на позов суду  не надав. Про час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про що свідчить реєстр відправлень рекомендованих листів господарського суду АР Крим.

Провадження по справи здійснювалось відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали справи, суд -  

в с т а н о в и в:

Відповідно до п.6,8 ст.3 КАС України адміністративний позов це звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах.

Відповідно до ст.104 КАСУ до адміністративного суду має право звернутися особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.  

ТОВ «Студія Артекс» 09.12.2005р. отримало ліцензію Національної ради з питань телебачення і радіомовлення НР № 2429 на право мовлення в містах Криму.

13.12.2007р. радіокомпанія звернулася до Національної Ради в рамках діючого законодавства України з низкою документів на продовження дії ліцензії.

12.03.2008р. Національною радою було прийняте Рішення № 527 «Про заяву ТОВ «Студія Артекс», м. Сімферополь, щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення (НР №2429 від 09.12.2005)», яким підприємству відмовлено у продовженні терміну дії ліцензії на мовлення на підставі п.п. «б» п. 7 ст. 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Вказане Рішення Національна рада обґрунтовує посиланням на попередні свої Рішення відносно позивача, а саме - від 01.11.2006р. № 877, від 29.11.2006р. № 1034, від 14.03.2007р. № 319, якими застосовувалися санкції до ТОВ «Студія Артекс».

Суд вважає, що рішення № 527 від 12.03.2008р. є незаконним з наступних підстав.

Текст наведеного у рішення пункту Закону передбачає, що Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення лише за умови, якщо протягом дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. У другому реченні вказаного підпункту наведено, що порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку, або відповідними судовими рішеннями.

ТОВ «Студія Артекс» протягом дії ліцензії зверталась до суду відносно усіх санкцій, винесених Національною радою на адресу підприємства. В усіх без виключення судових провадженнях приймали участь представники юридичного відділу Національної ради, про що йдеться у текстах рішень та ухвал.

Колегія звертає увагу на рішення судових органів відносно оскарження вказаних рішень Національної ради:

Рішення НР № 877 від 01.11.2006р. «Про результати перевірки ТОВ «Студія Артекс», м. Сімферополь АР Крим» скасовано Постановою Господарського суду м. Києва від 19.04.2007р. та набуло чинності після оскарження у Апеляційному Адміністративному суді м. Києва згідно Ухвали від 30.10.2007р.

Рішення НР № 1034 від 29,11.2006р. «Про результати перевірки ТОВ «Студія Артекс, м. Сімферополь АР Крим» скасовано Постановою Господарського суду м. Києва від 19.04.2007р., та набуло чинності після оскарження у Апеляційному Адміністративному суді м. Києва згідно Ухвали від 30.10.2007р.

Рішення НР № 319 від 14.03.2007р. «Про результати повторної перевірки ТОВ «Студія Артекс, м. Сімферополь АР Крим» скасовано Постановою господарського суду АР Крим 04.09.2007р. та набуло чинності після оскарження в Апеляційному господарському суді АРКрим згідно Ухвали від 20.11.2007р.

Наведені факти свідчать про те, що на день прийняття Рішення № 527 ТОВ «Студія Артекс» не мала жодного порушення дії ліцензії чи законодавства України, не скасованого відповідними рішеннями суду.

Таким чином, прийняте відносно ТОВ «Студія Артекс» Рішення НР № 527 від 12.03.2008р. грубо порушує вимоги чинного законодавства та права радіокомпанії, має пряме протиріччя з нормою Закону, якою обґрунтовується.

У відповідності з ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадовці зобов'язані діяти тільки на підставі, в межах повноважень і способами, які передбачені Конституцією і законами України.

Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України та Закону України "Про інформацію" регулює відносини,  що виникають у сфері  телевізійного  та  радіомовлення  на  території України,  визначає правові,  економічні,  соціальні, організаційні умови їх функціонування,  спрямовані на реалізацію свободи  слова, прав  громадян  на  отримання  повної,  достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань.

Згідно п. 3 ст. 5 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», не вмотивоване законодавством України втручання органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, громадських чи релігійних об'єднань, їх посадових осіб чи працівників, а також власників у сферу професійної діяльності телерадіоорганізацій не допускається.

Відповідно до п. 4 ст. 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», за результатами розгляду заяви на продовження дії ліцензії на мовлення Національна рада приймає рішення про продовження строку дії ліцензії на мовлення або про відмову у продовженні строку дії ліцензії.

Ст. 36 вказаного вище Закону передбачено, що ліцензія на мовлення видається на строк: для ефірного мовлення - на 7 років.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України  у  разі  неприбуття   відповідача   -   суб'єкта   владних повноважень,  належним  чином повідомленого про дату,  час і місце судового розгляду,  без поважних причин або без  повідомлення  ним про  причини  неприбуття  розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У зв'язку із вищевикладеним, суд вважає, що  позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки вони доведені матеріалами справи та не суперечать діючому законодавству.   

Позивач також просить розглянути питання про негайне виконання рішення суду, оскільки рішення суду   набуде   законної   чинності   після   спливу   строку   дії   ліцензії   на   право телерадіомовлення, що є порушенням майнових прав позивача, оскільки існує реальна загроза анулювання ліцензії.

Відповідно до статті 257 кодексу адміністративного судочинства України, у  разі  необхідності  спосіб,  строки і порядок виконання можуть бути визначені у  самому  судовому  рішенні.  Так  само  на відповідних  суб'єктів  владних  повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Враховуючи те, що відповідач тричі без поважних причин не з'являвся у судове засідання, тим самим затягуючи розгляд справи те, що позивач здійснює віщання радіопрограми майже на усій території АР Крим та те, що строк дії ліцензії спливає 26.06.2008 року, суд вважає за можливе задовольнити клопотання про негайне виконання постанови у дійсній справі.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 94, 98, 122, 158-163, 167, 257  Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним рішення Національної Ради з питань телебачення і радіомовлення № 527 від 13.03.2008 року.

Визнати строк дії ліцензії на право користування каналами мовлення (на телерадіомовлення) серії НР № 2429, виданої 09.12.2005 року Товариству з обмеженою відповідальністю «Студія Артекс» (м. Сімферополь вул. М. Жукова,17; ЄДРПОУ 13785617) позивні: «Транс-М-Радіо»; головні напрямки програмної концепції телерадіоорганізації відповідно до вимог Закону України «Про телебачення і радіомовлення»: створення та розповсюдження інформаційних, культурологічних, пізнавальних, музично-розважальних програм та передач; мова (мови), якою (якими) вестимуться передачі (в % -ному співвідношенні): українською не менше 50%; територія розповсюдження телерадіопрограм: згідно з додатком № 3:

передбачувана аудиторія; всі верстви населення; періодичність: 24 години на добу; вид мовлення: звукове; спосіб розповсюджування програм ефірний та за допомогою системи ретрансляторів; Оператор зв'язку ТОВ «Студія АРТЕКС», м. Сімферополь; при здійсненні мовлення власник Ліцензії передбачає, що: а) загальний час мовлення розподіляється таким чином (%): програми вітчизняного виробництва - 55%, програми іноземного виробництва - 45%, б) загальний час мовлення програм, що названі нижче, становитиме (у % від обсягу мовлення): -інформаційних - 5%, - навчальних -, - культурно-просвітницьких - 1 %, - дитячих -, - соціального спрямування -, в) максимальний загальний обсяг мовлення рекламних повідомлень та матеріалів не повинен перевищувати визначену законодавством квоту, г) розміщення програм еротичного змісту повинно здійснюватися у встановлений чинним законодавством України час, д) розповсюдження державними телерадіомовними організаціями матеріалів та повідомлень органів державної влади України здійснюється у відповідності до чинного законодавства України, є) надання часу мовлення органам місцевого самоврядування здійснюється на основі угоди між власником Ліцензії та цими органами; програмна концепція мовлення: 1. Мова (мови) - українська - не менше 50%, 2. Вікова аудиторія - без обмежень, 3. Соціальні групи - всі верстви населення, 4. Власних програм - 10 годин на добу, 5.Вітчизняних програм - 14 годин на добу, 6.Інформаційних програм - 1 година на добу, 7. Культурологічних програм - 10 хвилин на добу, 8. Просвітницьких програм - 15 хвилин на добу, 9. Розважальних програм - 14 годин на добу, 10. Дитячих програм - , 11. Інше - 8 годин 35 хвилин на добу) продовженим строком на 7 (сім) років від дати початку мовлення - від 27 червня 2008 року до 27 червня 2015 року.

Зобов'язати Національну раду України з питань телебачення та радіомовлення (м. Київ вул.  Прорізна, 2) прийняти рішення про продовження ТОВ «Студія «Артекс» (м. Сімферополь вул. М. Жукова,17; ЄДРПОУ 13785617) строку дії Ліцензії на мовлення НР № 2429 від 09.12.2005 року до 27.06.2015 року на частотах 102,3 МГц у м. Сімферополі, потужність передавача – 1.0 кВт; 104,1 МГц у м. Ялті, потужність передавача – 0.1 кВт; 102,3 МГц у м. Феодосії, потужність передавача 0.2 кВт; 102,3 МГц у м. Алушті, потужність передавача – 0.1 кВт; 102,3 МГц  у м. Судаку, потужність передавача – 0.02 кВт; 104,1 МГц у м. Джанкої, потужність передавача – 0.1 кВт; 107,1 МГц у смт. Радостному, потужність передавача – 0.1 кВт; 102,3 МГц у смт. Сімеїзі, потужність передавача 0.02 кВт; 102,3 МГц у смт. Курортному, потужність передавача – 0.02 кВт; 104,1 МГц у м. Севастополі, потужність передавача – 0.2 кВт; 105,3 МГц у м.. Керчі, потужність передавача – 0.04 кВт; обсяг мовлення – по 24 години на добу.

Стягнути з Державного бюджету України (отримувача: Держбюджет м. Сімферополь, р/р 31118095600002 у банку отримувача: Управлення Держказначейства в АРК, МФО 824026, код ЗКПО 22301854)  на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Студія Артекс» (м. Сімферополь вул. М. Жукова,17; ЄДРПОУ 13785617) 3,40 грн. судового збору.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Жукова А.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.06.2008
Оприлюднено10.07.2008
Номер документу1792462
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3896-2008а

Постанова від 25.06.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Жукова А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні