А6/338-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"24" червня 2008 р. Справа № А6/338-08
10:15 год.
Господарський суд Київської області в складі:
головуючого судді Маляренка А.В.
при секретарі Поднебєс О.В.
розглянувши адміністративну справу № А6/338-08
за позовом Державної податкової інспекції у Вишгородському районі, м. Вишгород
до Товариства з обмеженою відповідальністю „Євро-шеллі” , м. Вишгород
про стягнення 340, 00 грн.
Представники:
від позивача Сингаєвська Л.В.(довіреність №355 від 12.03.2008р.)
від відповідача не з'явився
Обставини спору:
В господарський суд Київської області надійшла позовна заява Державної податкової інспекції у Вишгородському районі (далі-позивача) до Товариства з обмеженою відповідальністю „Євро-шеллі” (далі - відповідача) про стягнення 340, 00 грн. Провадження у справі було відкрите відповідно до ухвали від 02.06.2008 року за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України).
Позовні вимоги ґрунтуються на порушенні відповідачем Закону України №2181-ІІІ від 21.12.2000р. „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ”, Указу Президента України №727/98 від 03.07.1998р. „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва”.
Представник позивача в усних поясненнях позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.
Представник відповідача без поважних причин в судове засідання 24.06.2008р, не з'явився, письмовий відзив на позов та інші витребувані ухвалою суду від 02.06.2008 р. документи не подав, хоча про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується реєстрами відправки вихідної рекомендованої кореспонденції суду від 06.06.08р. за № 955.
Таким чином, відповідач не реалізував своє процесуальне право на участь в судовому засіданні господарського суду.
Відповідно до вимог ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Проаналізувавши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про достатність матеріалів справи для її розгляду по суті за відсутністю відповідача та його відзиву на позовну заяву.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд, -
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю „Євро-шеллі”, зареєстроване Вишгородською районною державною адміністраці 14.07.2006р., про що було зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за №13341020000001700.
ТОВ „Євро-шеллі” являється суб'єктом малого підприємництва та перебував на спрощеній системі оподаткування протягом 2006 року та 2007 року, що підтверджується корінцями свідоцтв №227 та №173.
Відповідно до ст. 4 Закону України “По систему оподаткування” від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ (далі –Закон № 1251-ХІІ) платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Відповідно до абз.2 п.2 Указу Президента „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” суб'єкт підприємницької діяльності –фізична особа сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.
Пункт 5 Указу Президента України №727/98 зазначає, що суб'єкти підприємницької діяльності, які обрали спрощену систему оподаткування несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку згідно із законодавством України.
Відповідачем було подано до ДПІ у Вишгородському районі розрахунок сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва за ІІІ квартал 2006 року з порушенням строку визначеного пп..5.3.1 п.5.3 ст.5 Законом України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та п. 4 Указу Президента „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва”.
Працівниками ДПІ у Вишгородському районі дане правопорушення було зафіксоване актом №13/7/15 –116/8від 15.01.2007р. За наслідками розгляду даного акту заступником начальника було прийнято податкове повідомлення - рішення форми „Р” №00000091501/0 від 15.01.2007р., яким визначено санкцію у розмірі 170,00 грн.
Працівниками ДПІ у Вишгородському районі була проведена перевірка своєчасності подання ТОВ „Євро-шеллі” розрахунку сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва за І квартал 2007 року. За результатами перевірки було складено Акт №327\7/15-116/92 від 21.05.2007р.. яким було зафіксовано порушенням відповідачем п. 4 Указу Президента „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва”. На підставі зазначеного акту було прийнято податкове повідомлення –рішення форми „Р”№0002521501/0 від 21.05.2007р., яким визначено штрафну санкцію у розмірі 170,00.
Стаття 6 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачає, що у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
ДПІ у Вишгородському районі, з метою погашення заборгованості, було направлено відповідачу
- першу податкову вимогу від 31.01.2007р. № 1/142 на загальну суму податкового боргу в розмірі 170,00 грн.
- другу податкову вимогу від01.03.2007р №2/234142 на загальну суму податкового боргу в розмірі 170,00 грн.
Таким чином, станом на 27.03.2008р. у ТОВ „Євро-шеллі” рахується податковий борг у розмірі 340,00 грн.
Першим заступником начальника ДПІ у Вишгородському районі було прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу№10 від 02.04.2007р.
Відповідно до ввідної частини Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів),включаючи збір на обов‘язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Саме цим Законом і запроваджене поняття податкового зобов'язання, податкового боргу, як податкового зобов'язання узгодженого платником податків або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені, нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.
Приписами підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” примусове стягнення - звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.
Також Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначений і порядок погашення податкового боргу платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням та порядок звернення стягнення на активи платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням. Зокрема, приписами підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення узгодженої суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Стягнення коштів здійснюється шляхом надіслання банку, обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його частини. Продаж інших активів здійснюється на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником та скріпленого гербовою печаткою податкового органу.
Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
ДПІ у Вишгородському районі довела той факт, що проведені нею заходи, спрямовані на погашення заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами Товариством з обмеженою відповідальністю „Євро-шеллі”, не дали позитивного результату.
Проаналізувавши вищезазначені норми чинного законодавства та всебічно розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню повністю в розмірі 340,00грн.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Статтею 167 КАС України передбачено, що копія судового рішення не пізніше наступного дня після ухвалення направляється лише особі, яка бере участь у справі, але не була присутня в судовому засіданні. У разі проголошення в судовому засіданні тільки вступної та резолютивної частини постанови суд повідомляє час виготовлення постанови суду в повному обсязі. Особи, які беруть участь у справі, можуть отримати копію постанови чи ухвали в суді.
Зважаючи на вищенаведене та керуючись ст.ст. 17, 94, 160, 162, 163, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Євро-шеллі” (07300, Київська область, м. Вишгород, просп. Шевченка,6, код ЄДРПОУ - 34509010) на користь бюджету заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 340 (триста сорок) грн. 00 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського адміністративного суду через господарський суд Київської області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня складення у повному обсязі та наступної подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана без подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду, якщо скарга подається протягом десяти днів з дня складення постанови у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-ти денний строк після подання заяви, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги у встановлений строк постанова суду набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а постанови суду - без змін.
Суддя Маляренко А.В.
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –01.07.2008 року.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2008 |
Оприлюднено | 10.07.2008 |
Номер документу | 1793025 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Маляренко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні