Постанова
від 07.07.2008 по справі 9/272-ап-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/272-АП-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"07" липня 2008 р.                                                           Справа № 9/272-АП-08

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Пінтеліної Т.Г. при секретарі Чернявській О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу      

за позовом Прокурора Скадовського району в інтересах держави в особі Херсонського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів

до Малого комунального підприємства "Міськтепло" м. Скадовськ Херсонська область  

про  стягнення 10422,73грн.  

за участю представників сторін:  

Прокурор  відділу Херсонської облпрокуратури - Федоренко О.Б.

представників сторін:

від  позивача : - Саплєва О.В. дов. № 01-12/3 від 02.01.2008р.  

від  відповідача : не прибули

Розпорядженням  голови господарського суду   №129 від 17.06.2008року,  у зв'язку з виробничої необхідністю, справу було вилучено  з провадження судді Ребристої С.В. та передано на розгляд судді Пінтеліній Т.Г., яка прийняла  справу до свого провадження.

в с т а н о в и в:

Позивач у позовній заяві просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати    адміністративно-господарських санкцій в сумі  10422 грн. 73коп.

Представник позивача та прокурор на засіданні суду надали усні пояснення відповідно до яких підтримали вимоги, викладені у позовній заяві з урахуванням доповнень та уточнень.

Представник відповідача, заперечення  по суті позову не надав у судове засідання не прибув, про причини неприбуття суду не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, що підтверджується поштовим повідомлення про вручення.

Суд розгляд  справи відкладав для повторного виклику відповідача та надання ним витребуваних документів. У призначене судове засідання відповідач не прибув та надав витребувані судом документи. Про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений судовою повісткою про виклик та ухвалою господарського суду Херсонської області  від 18.06.2008р.  

Дослідивши матеріали справи, заслухавши прокурора та представника позивач, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими з урахуванням наступного.

У відповідності до вимог ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави у випадках, визначених законом, у тому і в судових органах.

Частиною 2 ст. 36-1 Закону України „Про прокуратуру" передбачено, що підставою представництва інтересів держави в суді є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших інтересів держави внаслідок протиправних дій фізичних або юридичних осіб, що складаються у відносинах між ними або з державою.

Статтею  60  Кодексу  адміністративного  судочинства  України  встановлено,   що  у випадках, встановлених законом прокурор може звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб та держави і брати участь у цих справах.

Рішенням Конституційного суду України від 08.04.1999 року зазначено, що прокурор або його заступник самостійно  визначає і  обґрунтовує в позовній заяві  в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави, тобто прокуратура має право визначати наявність інтересів держави у конкретних спірних правовідносинах, які підлягають захисту та вирішенню у судовому порядку.

Відповідно до вимог ст.  4 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" діяльність держави щодо інвалідів виявляється у створенні правових, економічних,  політичних,  соціально - побутових  і соціально - психологічних умов  для задоволення їх потреб у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.

Статтею 10 вказаного закону встановлено, що фінансування заходів щодо соціальної захищеності інвалідів і дітей-інвалідів здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, в числі Фондом соціального захисту інвалідів.

Також, відповідно до ст. 18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно до ст.  19 Закону для підприємств, установ, організацій, які використовують ману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників    облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за   виконанням   нормативу робочих місць передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.

Статтею   20   Закону   встановлено,   що   підприємства,   установи,   організації,   які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів     адміністративно - господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної   заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно до положення, затвердженого наказом директора Фонду соціального захисту інвалідів № 16 від 01.03.2007 року Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, що утворене для реалізації покладених на Фонд завдань і відповідно до довідки з ЄДРПОУ № 366 від 21.02.2006 року є юридичною особою.

Відповідно до Порядку проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб,  що  використовують найману  працю,  затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року та плану роботи на перший квартал 2008 року головним спеціалістом відділу забезпечення надходжень, організації роботи по соціальному захисту  інвалідів, кадрового забезпечення і юридичної роботи ХОВ Фонду соціального захисту інвалідів Саплєвою О.В. в період з 06.02. по 08.02.2008 року проведена перевірка дотримання вимог ст.ст. 19 та 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" на малому комунальному підприємстві „Міськтепло" за 2006-2007 роки.

В ході перевірки встановлено, що норматив робочих місць, призначених для працевлаштування  інвалідів на МКП „Міськтепло" у 2006 році складав - 1 робоче місце.

Згідно відомостей „Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік" (форма 10 ПІ ), наданого МКП „Міськтепло" до Фонду, у 2006 році на  підприємстві  працював 1 інвалід.

Перевіркою   встановлено,   що   на  МКП  „Міськтепло"   згідно   наказу  №   13-к  від 18.05. 2006 року дійсно працювала гр. Грец Л.І., однак довідку МСЕК про призначення інвалідності  зазначеній особі надано лише 09.11.2006 року. Таким чином, інвалід на МКП "Міськтепло" працював лише 2 місяці, в зв'язку з чим середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність у 2006 році на МКП „Міськтепло" не складала одну одиницю та не могла бути відображена у звіті підприємства  форми 10ПІ за 2006 рік.

У відповідності до відомостей звіту форми № 1-ПВ за 2006 рік середньооблікова загальна чисельність працівників МКП „Міськтепло" складала 22 особи, фонд оплати праці - 229,3 тис. грн., середньорічна заробітна плата відповідно 10422 грн. 73 коп.

З огляду на наведене, за результатами перевірки спеціалістом Фонду, на підставі вимог ст. ст. 19,  20  Закону  України  „Про  основи соціальної захищеності  інвалідів  в  Україні" розраховані  адміністративно-господарські санкції, які повинне сплатити МКП „Міськтепло" за 2006 рік в розмірі 10422 грн. 73 коп., що відображено у акті перевірки від 08.02.2008 року, з яким керівник та головний бухгалтер відповідача ознайомились у день складання акту. На час пред'явлення даного позову відповідач у добровільному порядку перерахування  вказаних коштів до Фонду не провів.

Таким чином, донарахування адміністративно-господарських санкцій, які повинне сплатити МКП „Міськтепло" за 2006 рік відбулося з вини службових осіб МКП „Міськтепло", які внесли недостовірні дані до звіту підприємства „Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік", що стало відомо представнику позивача лише при проведенні планової перевірки  08.02.2008 року та не могло бути відоме раніше.

Несплата відповідачем вказаних внесків  до  Фонду  спричиняє  шкоду  соціальним інтересам  держави при реалізації політики в галузі соціального забезпечення інвалідів, заважає в повному обсязі здійснювати соціальний захист, охорону життя та здоров'я інвалідів та їх працевлаштування.

01 липня 2008 року від ХОВ Фонду соціального захисту інвалідів надійшла заява про збільшення  позовних вимог на суму 1526,22 грн. Враховуючи вищевикладене, суд  задовольняє заяву позивача в сумі збільшення вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.20 Закону України  “Про прокуратуру”, ст.ст.19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні",  ст.ст. 158 –163, 254, Кодексу адміністративного судочинства України,  суд -

постановив:

1.          Позов задовольнити.

2. Стягнути з Малого комунального підприємства „Міськтепло" ( 75700, Херсонська область, м. Скадовськ, вул. Горького, 6 корп. А,  код. ЄДРПОУ 32544446, р/р 260024941 в АППБ „Райффайзенбанк Аваль" МФО 352093) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  (73000, м. Херсон провулок 40 років Жовтня, 5-А, код ЄДРПОУ 24104230, одержувач  УДК у м. Херсоні, ГУДКУ в Херсонській  області, МФО 852010, р/р 31219230700002, код ЗКПО 50070000; 01 - 10422 ( десять тисяч чотириста двадцять два грн. 73 коп.) адміністративно - господарських санкцій та 1526(одну тисячу п'ятсот двадцять шість грн. 22 коп.) - пені.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили та звернення заінтересованої особи з відповідною заявою.

 

3.          Постанова господарського суду набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано  заяву  про  апеляційне  оскарження,  але апеляційна  скарга  не  була  подана  у  строк,  встановлений  цим Кодексом,  постанова  суду  першої  інстанції  набирає законної сили після закінчення цього строку.

4. Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі. Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява  про апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження. Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                  Т.Г. Пінтеліна

5 екз.

Дата ухвалення рішення07.07.2008
Оприлюднено14.07.2008
Номер документу1803740
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/272-ап-08

Постанова від 07.07.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні