11/69-08-1886
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"23" червня 2008 р.Справа № 11/69-08-1886
За позовом: Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради.
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю „Промінь”.
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні Позивача:
1) Одеська міська рада;
2) Інспекція державного архітектурно –будівельного контролю в Одеській області;
про зобов'язання привести об'єкт у попередній стан.
та
За зустрічним позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „Промінь”.
До відповідачів: 1) Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради.
2) Одеської міської ради;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача: Інспекція державного архітектурно –будівельного контролю в Одеській області.
про визнання права власності.
Суддя Власова С.Г.
Представники:
Від позивача (відповідача за зустрічним позовом): Мельникова Т.В. (за довіреністю);Від третьої особи (відповідача за зустрічним позовом –ОМР): Сафонов В.М., Асташенкова О.І. (за довіреністю);
Від третьої особи (Інспекція ДАБК в Одеській області): не з'явився;
Від відповідача (позивача за зустрічним позовом –ТОВ „Промінь”): Головина В.А. (керівник), Спічак В.О., Пахомов І.Ю. (за довіреністю);
В засіданні приймали участь:
Від позивача (відповідача за зустрічним позовом): Мельникова Т.В. (за довіреністю);Від третьої особи (відповідача за зустрічним позовом –ОМР): Асташенкова О.І. (за довіреністю);
Від третьої особи (Інспекція ДАБК в Одеській області): не з'явився;
Від відповідача (позивача за зустрічним позовом –ТОВ „Промінь”): Пахомов І.Ю. (за довіреністю);
СУТЬ СПОРУ: 07.05.2008 року за вх. № 2623 до господарського суду Одеської області звернулось Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь», за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні Позивача: 1) Одеська міська рада, та 2) Інспекція ДАБК в Одеській області, про зобов'язання привести об'єкт у попередній стан, а саме зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь»за власний рахунок привести самочинно реконструйоване кафе, розташоване за адресою: м. Одеса, вулиця Ільфа та Петрова № 35-а, у попередній стан, в тому числі шляхом знесення самочинно збудованої прибудови.
Відповідач (ТОВ „Промінь”) проти позову заперечує, 30.05.2008 р. за вх. № 3084 звернувся із зустрічною позовною заявою до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача: 1) Одеська міська рада, та 2) Інспекція ДАБК в Одеській області, про визнання права власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь»на нежилі приміщення за адресою: м. Одеса, вулиця Ільфа та Петрова № 35-а, загальною площею 372,80 кв. м.
Ухвалою суду від 03.06.2008 р. зустрічну позовну заяву ТОВ „Промінь” було прийнято до спільного розгляду із первісним позовом.
06.06.2008 р. судом змінено правовий статус третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача за зустрічним позовом - Одеської міської ради, та залучено її до участі у справі в якості іншого відповідача за зустрічним позовом.
Позивач (відповідач за зустрічним позовом - Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради) на первісних позовних вимогах наполягає, проти зустрічного позову заперечує.
Третя особа (відповідач за зустрічним позовом –Одеська міська рада) проти зустрічних позовних вимог заперечує.
Третя особа (Інспекція ДАБК в Одеській області) в судові засідання не з'явилась, представників не направила.
Відповідач (Позивач за зустрічним позовом –ТОВ „Промінь”) проти позову заперечує, на зустрічних позовних вимогах наполягає.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив наступне:
Згідно тверджень Позивача за первісним позовом, йому стало відомо, що ТОВ „Промінь” здійснюється реконструкція кафе, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 35а.
Позивач за первісним позовом вказує, що реконструкція зазначеного кафе здійснюється з будівництвом прибудови, без дозволу на виконання будівельних робіт.
Посилаючись на п. 1.1 Положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 5 грудня 2000 року № 273, Позивач зазначає, що дозвіл на виконання будівельних робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будинків, споруд та інших об'єктів, розширення і технічного переоснащення (далі роботи з будівництва) є документом, що посвідчує право забудовника (замовника) та генерального підрядника на виконання будівельних робіт, у відповідності до затвердженої проектної документації, підключення до інженерних мереж та споруд та надає право відповідним службам на видачу ордера на проведення земляних робіт. Виконання будівельних робіт без вищезазначеного дозволу забороняється.
З огляду на викладене Позивач зазначив, що з метою усунення самочинної реконструкції зазначеного вище кафе, відділом контролю за забудовою міста, який входить до складу Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, був складений припис, у якому містилась вимога зупинити усі види будівельних робіт з реконструкції зазначеного об'єкту.
Але незважаючи на те , що згідно ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території, ТОВ „Промінь” (Відповідач за первісним позовом), до теперішнього часу реконструкції вищезазначеного кафе, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 35а до відповідності будівельним нормам і правила. не привів.
Відповідач (позивач за зустрічним позовом) проти позовних вимог заперечує та зазначає, що ТОВ «Промінь»на підставі свідоцтва про право власності на нежиле приміщення № 019731 від 27.05.2002 р. є власником нежилого приміщення, яке розташоване у місті Одесі по вул. Ільфа та Петрова за № 35-а.
Виконавчим комітетом Одеської міської ради було дозволено замовити ТОВ «Промінь»проект реконструкції нежилих приміщень за адресою: місто Одеса, вул. Ільфа та Петрова за № 35-а, що підтверджується листом за № 03-10/727 від 21.05.2002 р.
У зв'язку з наданням дозволу Відповідачем (позивач за зустрічним позовом) було замовлено в Художньо - інжірінговому центрі «ЕКСПРЕС-ПРОЕКТ»проект «реконструкції та розширення приміщень кафе та складу по вулиці Ільфа та Петрова, № 35-а з прибудовою продовольчого магазину та магазину автозапчастин»від 19.09.2002 р. 08.10.2002 р. Управління інженерного захисту території міста листом за № 1457, узгодило проект реконструкції нежилих приміщень за адресою: місто Одеса, вулиця Ільфа та Петрова за № 35-а. 10.10.2002 р. ТОВ „Промінь” отримано висновок експертизи УДПО УМВС України в Одеській області, в якому зазначено, що порушень вимог пожежної безпеки в проекті реконструкції приміщень кафе, складу по вулиці Ільфа та Петрова № 35-а не виявлено. Висновком № 366-2131 від 21.10.2002 р. проект реконструкції вищезазначених нежилих приміщень було погоджено Санітарно –епідеміологічною станцією м. Одеси.
Розпорядженням Київської районної адміністрації № 563 від 05.05.2003 р. було дозволено провести реконструкцію кафе з прибудовою під продовольчий магазин і офіс, загальною площею 124,2 кв. м. та реконструкцію складу ,що стоїть окремо з прибудовою під магазин «Автозапчастини», загальною площею 111,35 кв. м. по вулиці Ільфа та Петрова, № 35-а, які належать ТОВ «Промінь».
07.11.2003 р. було винесено Розпорядження міського Голови за № 1373-01 р. «Про надання згоди на розробку проекту відведення земельних ділянок ТОВ «Промінь»в оренду, за адресою: м. Одеса, вул. Ільфа та Петрова, № 35-а.»
Відповідач (позивач за зустрічним позовом) зазначає що в подальшому Рішенням Виконкому ОМР від 16.04.2004 р. «про надання дозволу ТОВ «Промінь»на реконструкцію кафе з прибудовою під магазин з офісними приміщеннями і реконструкцію складу з прибудовою магазину автозапчастин та про умови надання в оренду земельних ділянок, загальною площею 0,1062 га, за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а»було надано дозвіл на реконструкцію та запропоновано на розгляд сесії Одеської міської ради затвердження проекту відведення земельної ділянки ТОВ «Промінь»під реконструкцію та умови договору оренди.
Рішенням Одеської міської ради № 2734-XXIV від 15.06.2004 р. було затверджено проект відведення земельних ділянок для проведення реконструкції та затверджено договір оренди земельних ділянок між Одеською міською радою та ТОВ «Промінь».
16.12.2004 р. між ТОВ «Промінь»та Одеською міською радою було укладено договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю. та зареєстровано в реєстрі за № 2948.
Відповідач (позивач за зустрічним позовом) вказує, що 05.05.2005 р. ним було отримано позитивний висновок Укрінвестекспертизи щодо проекту реконструкції та розширення приміщень кафе та складу по вулиці Ільфа та Петрова, № 35-а з прибудовою продовольчого магазину та магазину автозапчастин в м. Одесі. ТОВ «Промінь»звернулося до Інспекції ДАБК для видачі дозволу на початок будівельних робіт за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а, проте листом від 24.06.03 за № 1047 отримало негативну відповідь. 18.01.2005 р. ТОВ «Промінь»повторно звернулося до Інспекція ДАБК, на підставі п.2 Розпорядженні Київської районної адміністрації від 05.05.2003 р. про оформлення дозволу на початок будівельних робіт за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а.
Відповідач (позивач за зустрічним позовом) стверджує, що Інспекція ДАБК не прийняла до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь»про надання дозволу у зв'язку з тим, що була відсутня письмова згода мешканців сусідніх приміщень.
Рішенням Київського районного суду м. Одеси від 21.12.2005 р. та Ухвалою Апеляційного суду Одеської області від 18.04.2006 р. зобов'язано всіх сусідів жилих приміщень за адресою: місто Одеса, вулиця Ільфа та Петрова за № 35-а, не чинити Товариству з обмеженою відповідальністю «Промінь»перешкод в реконструкції, шляхом надання письмової згоди на реконструкцію.
Відповідач (позивач за зустрічним позовом) зазначив, що в третє звернувся до Інспекції ДАБК, проте не зважаючи на всі отримані документи щодо реконструкції, Інспекція ДАБК, не надала дозвіл на виконання будівельних робіт, у зв'язку з чим ТОВ «Промінь» провело реконструкцію без отримання дозволу Інспекції державного архітектурно –будівельного контролю м. Одеси. Відповідно до технічного висновку виконаного ПП Юридична фірма «ІВК та ПАРТНЕРИ»№ 38-03/01/2008 (ліцензія серія АВ № 369562) реконструкція була виконана з дотриманням діючих будівельних норм та стандартів.
Посилаючись на порушення прав та охоронюваних законом інтересів Відповідач (позивач за зустрічним позовом) наполягає на зустрічних позовних вимогах до Одеської міської ради, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача Інспекції ДАБК в Одеській області, про визнання права власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь»на приміщення за адресою: м. Одеса, вулиця Ільфа та Петрова № 35-а, загальною площею 372,80 кв. м.
Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.
Згідно Свідоцтва про право власності на нежиле приміщення № 019731 від 27.05.2002 р. - Товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь»є власником нежилого приміщення, яке розташоване у місті Одесі по вул. Ільфа та Петрова за № 35-а.
Право власності , згідно ст.328 ЦК України, набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів, та вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Відповідно до ст. 4 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень”, обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно, що знаходиться на території України, фізичних та юридичних осіб, держави, територіальних громад, іноземців та осіб без громадянства, іноземних юридичних осіб, міжнародних організацій, іноземних держав, зокрема право власності на нерухоме майно.
Згідно статті 19 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень”, підставою для державної реєстрації прав, що посвідчують виникнення, перехід, припинення речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав, є свідоцтво про право власності.
З реєстраційного запису, виконаного КП „ОМБТІ та РОН” від 17.06.2002 р. вбачається ,що Товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь»зареєструвало своє право власності в реєстрі прав власності на нерухоме майно.
З огляду на зазначене ТОВ «Промінь»у встановленому законом порядку було набуто право власності на нежиле приміщення, яке розташоване у місті Одесі по вул. Ільфа та Петрова за № 35-а.
У відповідності до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Згідно ст. 319 ЦК України власник майна володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд та має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.
Відповідно до ст.9 Закону України „Про архітектурну діяльність”, будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил, місцевих правил забудови населених пунктів.
Статтею 28 Закону України „Про планування та забудову територій”, проектна документація на будівництво об'єктів містобудування розробляється згідно з вихідними даними на проектування з дотриманням вимог державних стандартів, норм і правил, регіональних і місцевих правил забудови та затверджується замовником в установленому законом порядку. Порядок розроблення і затвердження проектної документації на будівництво об'єктів містобудування встановлюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань архітектури та містобудування.
Згідно до ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: зокрема координація на відповідній території діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів; надання відповідно до законодавства дозволу на спорудження об'єктів містобудування незалежно від форм власності; здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу.
З наявних матеріалів справи вбачається, що 21.05.2002 р. листом Виконавчого комітету Одеської міської ради за № 03-10/727 ТОВ «Промінь»було дозволено замовити проект реконструкції нежилих приміщень за адресою: місто Одеса, вулиця Ільфа та Петрова за № 35-а. У зв'язку з наданням дозволу, ТОВ «Промінь»було замовлено в Художньо - інжірінговому центрі «ЕКСПРЕС-ПРОЕКТ»проект «реконструкції та розширення приміщень кафе та складу по вулиці Ільфа та Петрова, № 35-а з прибудовою продовольчого магазину та магазину автозапчастин»від 19.09.2002 року.
З огляду на викладене, дослідивши наданий ТОВ «Промінь»проект реконструкції нежилих приміщень за адресою: місто Одеса, вулиця Ільфа та Петрова за № 35-а, суд дійшов висновку, що ТОВ «Промінь», замовляючи проект, діяло в межах своїх прав власника нежилих приміщень та на підставі відповідного дозволу Виконавчого комітету Одеської міської ради, а тому твердження Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, щодо порушення ТОВ «Промінь»вимог діючого законодавства щодо складання проектної документації для будівництва, суд не приймає до уваги, як безпідставні та вважає необґрунтованими.
Відповідно до 5.8. Правил забудови м. Одеси, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 26.09.2003 р., проектна документація підлягає погодженню з санітарними, пожежними, природоохранними органами, управлінням інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради, та іншими органами.
Як вбачається з наданих Відповідачем (позивачем за зустрічним позовом) документів, ТОВ «Промінь»було дотримано порядок погодження проектної документації, а саме:
- 08.10.2002 р. Управління інженерного захисту території міста листом за № 1457, узгодило проект реконструкції нежилих приміщень за адресою: місто Одеса, вулиця Ільфа та Петрова за № 35-а.
- 10.10.2002 р. ТОВ „Промінь” було отримано висновок експертизи УДПО УМВС України в Одеській області, в якому зазначено, що порушень вимог пожежної безпеки в проекті реконструкції приміщень кафе, складу по вулиці Ільфа та Петрова № 35-а не виявлено.
- 21.10.2002 р. ТОВ „Промінь” було отримано висновок №366-2131, яким було погоджено проект реконструкції зазначених нежилих приміщень в Санітарно-епідеміологічній станції м. Одеси.
Розпорядженням Київської районної адміністрації № 563 від 05.05.2003 р. ТОВ „Промінь” було дозволено провести реконструкцію кафе з прибудовою під продовольчий магазин і офіс, загальною площею 124,2 кв.м. та реконструкцію окремо стоячого складу з прибудовою під магазин «Автозапчастини», загальною площею 111,35 кв. м. по вулиці Ільфа та Петрова, № 35-а.
07.11.2003 р. згідно розпорядження міського Голови № 1373-01р. «Про надання згоди на розробку проекту відведення земельних ділянок ТОВ «Промінь»в оренду, за адресою: м. Одеса, вул. Ільфа та Петрова, № 35-а.», ТОВ „Промінь було надано згоду на розробку проекту відведення земельних ділянок в оренду, за адресою: м. Одеса, вул. Ільфа та Петрова, № 35-а.
Рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004 р. «Про надання дозволу ТОВ «Промінь»на реконструкцію кафе з прибудовою під магазин з офісними приміщеннями і реконструкцію складу з прибудовою магазину автозапчастин та про умови надання в оренду земельних ділянок, загальною площею 0,1062 га, за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а», останньому було надано дозвіл на реконструкцію та запропоновано на розгляд сесії Одеської міської ради затвердження проекту відведення земельної ділянки ТОВ «Промінь»під реконструкцію та умови договору оренди.
Рішенням Одеської міської ради № 2734-XXIV від 15.06.2004 р. затверджено проект відведення земельних ділянок для проведення реконструкції та затверджено договір оренди земельних ділянок між Одеською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Промінь».
16.12.2004 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Промінь»та Одеською міською радою був укладений договір оренди землі (посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю. та зареєстровано в реєстрі за № 2948).
Згідно ст. 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземним громадянам і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Відповідно до 6.1. Правил забудови м. Одеси, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 26.09.2003 р., передача земельних ділянок, які знаходяться в державній, комунальній власності, юридичним та фізичним особам –суб'єктам підприємницької діяльності в оренду (постійне користування) здійснюється на підставі рішення Одеської міської ради.
Таким чином укладання договору оренди землі між Товариством з обмеженою відповідальністю «Промінь»та Одеською міською радою є правомірним.
5 травня 2005 року отримано позитивний висновок Укрінвестекспертизи щодо проекту реконструкції та розширення приміщень кафе та складу по вулиці Ільфа та Петрова, № 35-а з прибудовою продовольчого магазину та магазину автозапчастин в м. Одесі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь»звернулося до Інспекції ДАБК для видачі дозволу на початок будівельних робіт за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а, однак листом від 24.06.03 за № 1047 отримало негативну відповідь.
18.01.2005 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь»повторно звернулося до Інспекція ДАБК, на підставі пункту 2 Розпорядженні Київської районної адміністрації від 05.05.2003 року про оформлення дозволу на початок будівельних робіт за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а.
Інспекція ДАБК не прийняла до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь»про надання дозволу у зв'язку з тим, що відсутня письмова згода мешканців сусідніх приміщень.
Відповідно до пункту 2.1. Положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженого Наказом № 273 від 05.12.2000 року, для одержання дозволу на виконання будівельних робіт забудовник (замовник) повинен подати до інспекції держархбудконтролю такі документи: а) заяву забудовника (замовника); б) рішення виконавчого органу відповідної ради або місцевої державної адміністрації про дозвіл на будівництво об'єкта містобудування; в) документ, що посвідчує право власності забудовника (замовника) чи право користування (у тому числі на умовах оренди) земельною ділянкою, на якій буде розміщено об'єкт містобудування; г) комплексний висновок державної інвестиційної експертизи; ґ) документи про призначення відповідальних виконавців робіт (виконроба, осіб, що виконують технічний нагляд, авторський нагляд); д) затверджену в установленому порядку проектну документацію (будівельний генеральний план та паспорт фасаду в двох примірниках, пояснювальна записка для реєстрації). У разі проведення реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, споруд та інших об'єктів без зміни цільового призначення об'єкта замовник (забудовник) крім рішення виконавчого органу відповідної ради, Київської та Севастопольської державної адміністрації про дозвіл на будівництво подає також копію документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або письмову згоду його власника на проведення зазначених робіт.
З викладеного вбачається , що Інспекція ДАБК невмотивовано відмовила Товариству з обмеженою відповідальністю «Промінь»у видачі дозволу на виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а.
Рішенням Київського районного суду м. Одеси від 21 грудня 2005 року та Ухвалою Апеляційного суду Одеської області від 18 квітня 2006 року, було зобов'язано всіх сусідів нежилих приміщень за адресою: місто Одеса, вулиця Ільфа та Петрова за № 35-а, не чинити Товариству з обмеженою відповідальністю «Промінь»перешкод в реконструкції, шляхом надання письмової згоди на реконструкцію.
Відповідно до статті 14 ЦПК України, судові рішення, що набрали законної сили, обов'язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, — і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
В судовому засіданні було встановлено, що Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь»звернулось в третє до Інспекція ДАБК, однак не зважаючи на всі отримані належним чином документи щодо реконструкції, ухвалення відповідних Рішень Київським районним судом м. Одеси та Апеляційним судом Одеської області, Інспекція ДАБК, невмотивовано відмовилась надавати дозвіл на виконання будівельних робіт, чим суттєво порушила права Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь», та фактично зробила неможливим виконання в повному обсязі Розпорядження Київської районної адміністрації від 05.05.2003 року.
Відповідно до ст. 376 ЦК України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «Промінь»здійснило лише реконструкцію вже існуючого об'єкту нерухомого майна, який належить йому на праві власності на правомірно орендованій земельній ділянці, а тому не має підстав для визнання реконструйованого об'єкту нерухомості, за адресою: м. Одеса, вул.. Ільфа та Петрова № 35-а, самочинним будівництвом.
Відповідно до технічного висновку, виконаного ПП Юридична фірма «ІВК та ПАРТНЕРИ»№ 38-03/01/2008 (ліцензія серія АВ № 369562), реконструкція була виконана з дотриманням діючих будівельних норм та стандартів, таким чином об'єкт може бути прийнятим до експлуатації, площа об'єкту після реконструкції складає 372,80 кв. м.
Згідно до ч. 2 ст. 331 ЦК України, право власності на новостворене нерухоме майно виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Статтею 328 ЦК України, право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Відповідно до п. 1 статті 15 Цивільного кодексу України, кожна особа має право захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Приймаючи до уваги ті обставини, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Промінь»було правомірно набуто право власності на нежиле приміщення, яке розташоване у місті Одесі по вул. Ільфа та Петрова за № 35-а, та реконструкція зазначеного об'єкту нерухомості здійснена Товариством з обмеженою відповідальністю «Промінь»в межах реалізації його повноважень як власника зазначеного майна, за відсутністю порушень при здійсненні реконструкції будівельних норм та правил, на підставі відповідних дозволів та погоджень з боку органів місцевого самоврядування, суд доходить висновку про обгрунтованість зустрічних позовних вимог та безпідставність позовних вимог за первісним позовом.
Керуючись ст.ст. 44,49,82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволені позову – відмовити.
2. Зустрічний позов задовольнити
3. Визнати за Товариством з обмеженою відповідальністю «Промінь» (65026, м. Одеса, вул. Ільфа та Петрова, 35а, код 30418606) право власності на нежилі приміщення за адресою: м. Одеса, вулиця Ільфа та Петрова № 35-а, загальною площею 372,80 кв.м.
4. Стягнути з Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь» (65026, м. Одеса, вул. Ільфа та Петрова, 35а, код 30418606) 42,50 грн. держмита та 59 грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
5. Стягнути з Одеської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь» (65026, м. Одеса, вул. Ільфа та Петрова, 35а, код 30418606) 42,50 грн. держмита та 59 грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
Рішення суду набуває законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його прийняття.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Власова С.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2008 |
Оприлюднено | 14.07.2008 |
Номер документу | 1803814 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Власова С.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні