11/255-06-7413А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"22" вересня 2006 р.м. Одеса Справа № 11/255-06-7413А
14 год. 40 хв.
Господарський суд Одеської області у складі:
Суддя: Власова С.Г.
При секретарі: Язикова О.М.
За участю представників сторін:
від прокуратури: Рожкова Ю.О., Лянна О.А. (за посвідченням);
від позивача: Кіндяк Н.В., Одинцова Л.М. (за довіреністю);
від відповідача: не з'явився (за довіреністю);
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом Прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства „Балтський молочно-консервний комбінат дитячих продуктів” про стягнення 118335,21 грн., -
ВСТАНОВИВ: 25.07.2006 р. за вх. № 9059 Прокурор Одеської області в інтересах держави в особі Одеське обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів (далі –Позивач) звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства „Балтський молочно-консервний комбінат дитячих продуктів” про стягнення адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році в сумі 115456,96 грн. та 2805,60 грн. пені.
Позивач на позовних вимогах наполягає, 14.08.2006 р. за вх. № 17296 надав пояснення у справі та 06.09.2006 р. за вх. № 19084 надав додаткові документи по справі.
Відповідач належним чином повідомлений про час і місце слухання справи в судові засідання 14.08.2006 р, 06.09.2006 р. та 22.09.2006 р. не з'явився, відзив на позовну заяву не надав, представників не направив.
Розглянувши матеріали справи суд встановив:
Позивач, посилаючись на приписи ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, згідно з якими підприємства, установи, організації (незалежно від форм власності і господарювання), де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом (4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця), зобов'язані щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.
Позивач зазначає, що згідно Звіту Відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників підприємства у 2005 році склала 716 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, Відповідач повинен був створити 29 місць, але фактично створив тільки 13 місць.
Відповідно до відповіді Балтського районного центру зайнятості (№ 486/04 від 16.06.2006 р.) Відповідач не надавав Балтському райцентру зайнятості у 2005 р. інформацію про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.
Відповідно до листа Управління праці та соціального захисту населення Балтської районної державної адміністрації Одеської області № 02-05/974 від 24.05.2006 р. Відповідач у 2005 році не зверталось з приводу залучення представників Управління для участі у роботі комісії для проведення атестації робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.
З наданого Позивачем розрахунку вбачається, що сума відрахувань, які Відповідач мав здійснити, складає 115456,96 грн. за 16 нестворених робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2005 році.
За несвоєчасну сплату Відповідачем адміністративно-господарських санкцій Позивачем нараховано Відповідачу пеню у розмірі 2805,60 грн.
Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.
Згідно Указу Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади” №1573/99 від 15.12.99 р. та Додатку до нього, Міністерство праці та соціальної політики України віднесено до центральних органів виконавчої влади.
Відповідно до пунктів 1,15 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів затвердженого постановою КМУ від 26.09.02 р. №1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому, а також має статус юридичної особи. Одним із покладених на нього завдань є здійснення контролю за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Порядок сплати підприємствами, установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 28.12.01 р. № 1767.
Відповідно до пункту 11 вищевказаного Порядку, у разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів для їх стягнення у судовому порядку.
У зв`язку з викладеним, Одеське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів має повноваження щодо застосування і стягнення штрафних санкцій з підприємств, які не забезпечують установлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються до відповідного відділення фонду штрафні санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Порушення термінів сплати штрафних санкцій тягне за собою нарахування пені із суми недоїмки за кожний день прострочення, включаючи день сплати, в розмірі, передбаченому законом (п. 4 Положення).
Пунктом 4 Положення передбачено, що штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.
Частиною 2 ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (в ред. Закону від 23.02.2006 р.) передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
На підставі ч.1-3 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до п.14 “Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1995 р. №314, підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.
Пунктом 3 вказаного Положення встановлено, що робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Всупереч вказаної норми права, Відповідач не надав докази створення та атестації робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2005 році.
Крім того Відповідачем самостійно було розраховано розмір штрафних санкцій. Так у „Звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2004 рік” Форма №10-ПІ (а.с.6), поданого до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Відповідач вказав середньооблікову чисельність штатних працівників підприємства у 2004 році - 716 осіб, кількість інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” вказано –28,64 робочих місця. Фактично створено 14,5 місць. Сума штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів розрахована Відповідачем –102035,09 грн.
Але розрахунок середньооблікової кількості штатних працівників-інвалідів, здійснено Відповідачем неправильно, без врахування вимог п. п. 3.3.1.-3.3.3. Інструкції із статистики чисельності працівників зайнятих у народному господарстві (Наказ Міністерства статистики України від 07.07.1995 р. № 171).
Позивачем більш обґрунтовано, відповідно до п. п. 3.3.1.-3.3.3. Інструкції із статистики чисельності працівників зайнятих у народному господарстві, здійснено розрахунок середньооблікової кількості штатних працівників-інвалідів. Однак Позивач припустився помилки при здійснені розрахунку пені. Так, Позивачем стягується пеня за 81 день прострочки оплати адміністративно-господарських санкцій починаючи з 16.04.2006 р. З наданого Позивачем розрахунку вбачається, що ним не враховано, що з 16.04.2006 р. по 10.06.2006 р. розмір облікової ставки НБУ складав –9,5 %, а починаючи з 10.06.2006 р. розмір облікової ставки складає –8,5 %.
Крім того, Позивач розрахувавши пеню –2805,60 грн. та додавши її до суми адміністративно-господарських санкцій –115456,96 грн. отримав замість 118262,56 грн. –118335,21 грн.
Згідно розрахунку суду пеня за 81 день прострочки оплати адміністративно-господарських санкцій повинна складати 2818,42 грн.
Загальний розмір заборгованості Відповідача повинен складати 118275,38 грн. (115456,96 грн. адміністративно-господарських санкцій та 2818,42 грн. –пені.).
За приписами ст. 71 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Судом була надіслана ухвала від 26.07.2006 р. за юридичною адресою Відповідача, яка підтверджується відповіддю Головного управління статистики в Одеській області (вих. №01-02-112-2338 від 08.08.2006). Вказаною ухвалою Відповідач був повідомлений про відкриття провадження у справі та дату і місце судового розгляду справи та зобов`язаний надати відзив по суті позовних вимог та докази на обґрунтування заперечень. Відповідач належним чином повідомлений про час і місце слухання справи (поштові повідомлення № 158039 (а.с.23), № 166157, (а.с.38)), в судові засідання 14.08.2006 р, 06.09.2006 р. та 22.09.2006 р. не з'явився, відзив на позовну заяву не надав, представників не направив, своїм правом на захист не скористався.
Враховуючи викладене, позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо стягнення з Відкритого акціонерного товариства „Балтський молочно-консервний комбінат дитячих продуктів” 118335,21 грн. адміністративно-господарських санкцій та пені підлягають задоволенню частково в сумі 115456,96 грн. адміністративно-господарських санкцій та 2818,42 грн. грн. пені, згідно ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, оскільки саме в цьому обсягу вони підтверджуються наданими суду матеріалами.
Керуючись ст.ст. 87, 89, 94, п. 6 Перехідних положень, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Балтський молочно-консервний комбінат дитячих продуктів” (66161, Одеська область, Балтський район, с. Білине, код 04689582, п/р 2600127980, ВАТ „кредитпромбанк”, МФО 388484):
- на користь Одеського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, банк –УДК в Одеській області, одержувач –Балтське РВДК, МФО 828011, п/р 31216230500057, код 23214749, код 50070000 –118275,38 грн. (115456,96 грн. адміністративно-господарських санкцій та 2818,42 грн. пені).
Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Власова С.Г.
Постанову складено у повному обсязі 26.09.2006 р.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 180712 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Власова С.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні