Постанова
від 25.09.2006 по справі 11/286-06-7643а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/286-06-7643А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"25" вересня 2006 р.м. ОдесаСправа  № 11/286-06-7643А

09 год. 30 хв.                                                                                                     

                                                                                          

Господарський суд Одеської області у складі:

Судді                                Власової С.Г.

При секретарі           Язикова О.М.

За участю представників сторін:

від позивача: Форніке І.В., Хирич О.О. (за довіреністю).

від відповідача:  не з'явився.   

від 3-ої особи: не з'явився.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом  Малого підприємства „АЛЬТАІР” у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Хмельницької обласної державної адміністрації Управління охорони здоров'я про визнання нечинним рішення, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача –Товариство з обмеженою відповідальністю „ІСС Україна”, -

ВСТАНОВИВ: 25.07.2006 р. за вх. № 9034 Мале підприємство „АЛЬТАІР” у формі товариства з обмеженою відповідальністю (далі –Позивач) звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Хмельницької обласної державної адміністрації Управління охорони здоров'я про визнання недійсним рішення Тендерного комітету Управління охорони здоров'я Хмельницької обласної державної адміністрації щодо визнання переможця процедури закупівель, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача –Товариство з обмеженою відповідальністю „ІСС Україна”.

Ухвалою від 26.07.2006 р. позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою від 08.08.2006 р. провадження у справі відкрито, справі присвоєно № 11/286-06-7643А.

25.09.2006 р. Позивач надав уточнення позовних вимог в яких просить суд визнати протиправним рішення Тендерного комітету Управління охорони здоров'я Хмельницької обласної державної адміністрації щодо визнання переможця процедури закупівель.

Відповідач та третя особа, належним чином повідомлені про час і місце слухання справи, в судові засідання 28.08.2006 р., 20.09.2006 р. та 25.09.2005 р. не з'явився, представників не направили, відзивів та заперечень на позов не надали, але  18.08.2006 р. Тендерний комітет Управління охорони здоров'я Хмельницької обласної державної адміністрації ,листом № 5-16/27 від 15.08.2006 р. повідомив господарській суд, що торги на закупівлю устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного (мікроскопи бінокулярні-40од.) визнані такими, що не відбулися згідно до ст. 371 „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”.

.

Вислухавши пояснення представників позивача, розглянув та дослідив матеріали справи, суд дійшов висновків про обґрунтованість позовних вимог  з огляду на наступне:

У відповідності до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” у „Віснику Тендерної палати України” № 18 за травень 2006 р., Відповідачем було опубліковано оголошення 05 1228 про проведення відкритих торгів на закупівлю устаткування медичне, хірургічне та ортопедичне (мікроскопи бінокулярні) за державні кошті. Умови проведення торгів були наведені у Тендерній документації, затвердженій головою тендерного комітету.

Позивач був учасником процедури тендерних пропозицій яка відбулася 29.05.2006р. та вказує, що ним було одержано протокол розкриття тендерних пропозицій № 57, підписаний членами тендерного комітету, та представниками учасників. З цього протоколу вбачалось, що всіма учасниками були надані та правильно оформлені всі необхідні документи, передбачені тендерною документацією.

Позивач зазначає, що 20.06.2006 р. листом № 05-16/162 від 15.06.2006 р. його було повідомлено про результати торгів, переможцем яких було обрано ТОВ "ІСС Україна" та вказує, що Відповідачем акцептовано тендерну пропозицію ТОВ "ІСС Україна" з суттєвими порушеннями законодавства, в результаті чого переможець торгів визначений неправомірно.

Посилаючись на порушення Відповідачем прав та охоронюваних законів інтересів Малого підприємства „АЛЬТАІР” у формі товариства з обмеженою відповідальністю,  Позивач 25.09.2006 р. уточнив позовні вимоги та просить суд визнати протиправним рішення Тендерного комітету Управління охорони здоров'я Хмельницької обласної державної адміністрації щодо визнання переможця процедури закупівель.

 

Проаналізувавши норми чинного законодавства, що стосуються даного питання, суд дійшов наступних висновків.

Закупівля товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 30 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень  здійснюється на підставі  Закон України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” у редакції  від 16.01.2003 р. N 434-IV,із змінами, внесеними згідно із Законами України від 18.11.2004 р. N 2188-IV, від 16.06.2005 р. N 2664-IV, від 15 грудня 2005 року N 3205-IV)(далі Закон).

Стаття 21 вказаного Закону передбачає ,що державні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: максимальна економія та ефективність; добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях державних закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання проявам корупції;сприяння захисту інтересів вітчизняного виробника, вільного доступу, відкритості та доступності інформації з питань закупівель, у тому числі для громадян України та громадських організацій.

З метою створення оптимального конкурентного середовища діяльності засобів масової інформації у сфері закупівель оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації учасників публікуються у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель (далі - спеціалізований друкований засіб масової інформації), та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, в інформаційних системах у мережі Інтернет. З метою забезпечення інформаційно-методичного супроводу державних закупівель згідно з вимогами статті 173 цього Закону Тендерна палата України на підставі отриманої інформації від відповідних органів державної влади безкоштовно оприлюднює відомості щодо спеціалізованих друкованих засобів масової інформації, міжнародних видань та інформаційних систем у мережі Інтернет, які відповідають вимогам цього Закону, іншу інформацію на власному Інтернет-сайті, доступ до якого є безкоштовним. (стаття 8 Закону).

На виконання статті 8 Закону ,Управлінням охорони здоров'я Хмельницької облдержадміністрації у „Віснику Тендерної палати України” № 18 за травень 2006 р., було опубліковано  оголошення 05 1228 (а.с.28) про проведення відкритих торгів на закупівлю Відповідачем устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного (мікроскопи бінокулярні) за державні кошті.

Умови проведення торгів були наведені у Тендерній документації, затвердженій головою тендерного комітету (а.с.6-27).

Процедура закупівлі здійснювалась шляхом відкритих торгів.

29.05.2006 р. о 12:45 відбулося розкриття тендерних пропозицій (протокол № 57 від 29.05.2006 р.) в яких прийняв участь представник Позивача (менеджер Форнике О.С.), про що свідчить його особистий підпис в протоколі № 57 від 29.05.2006 р. (а.с.31).

Відповідно до додатку № 1 до протоколу розкриття тендерних пропозицій Позивач надав необхідну тендерну документацію.

Листом № 5-16/162 від 15.06.2006 р. Тендерний комітет Управління охорони здоров'я Хмельницької обласної державної адміністрації повідомив Позивача, що договір на закупівлю устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного (мікроскопи бінокулярні-40од.) буде укладено з ТОВ „ІСС Україна”, тендерну пропозицію якого було акцептовано.

З протоколу № 57 від 29.05.2006 р. вбачається, що ціна тендерної пропозиції МП „АЛЬТАІР” ТОВ (100 000,00 грн.) нижча за ціну, що була запропонована ТОВ „ІСС Україна” (172 00,00 грн.).

Згідно до частини 7 статті 26 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, на основі критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації. У відповідності до методології оцінки пропозиції (додаток 4 тендерної документацій) максимальна можлива кількість балів кожної тендерної пропозиції дорівнює 100 балів. (критерій ціна – 70 балів, термін постачання –10 балів, умова та порядок розрахунків –20 балів).

Найнижча ціна, запропонована при розкритті торгів –80000,00 грн. (ТОВ „СП Укрспецмед”. Таким чином кількість балів, відповідно до критерію та методики оцінки тендерних пропозицій, по критерію ціна МП „АЛЬТАІР” ТОВ склала 80 000,00 грн./                100 000,00 грн. х 70 бал. = 56 балів, а ТОВ „ІСС Україна” –80 000,00 грн./ 172 000,00 грн. х 70 бал. = 32,56 бал.

Згідно до п. 1 ст. 29 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки.

З наведеного вбачається явне протиріччя критерію та методики оцінки тендерних пропозицій, прийнятому Відповідачем рішення про акцептування тендерної пропозиції ТОВ „ІСС Україна”.

Оскарження процедур закупівель, рішень, дій або бездіяльності замовника  у судовому порядку  здійснюється з урахуванням  особливостей  визначених Законом України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”

Згідно статті 36 Закону, з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і свобод у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника замовнику або Комісії, або до суду згідно з цим Законом.

На підставі статті 37 Закону  Позивач в обов'язковому порядку направляє Державному казначейству України, уповноваженому органу, замовнику, а також Тендерній палаті України завірену копію позовної заяви протягом трьох робочих днів після її подання до суду, до якої додаються документальне підтвердження подання її до суду, а також завірена копія ухвали суду про відкриття (порушення) провадження у справі. У разі, якщо на момент направлення копії позовної заяви ухвала суду ще не надійшла, позивач зобов'язаний направити завірену копію ухвали суду протягом 20 календарних днів з моменту направлення копії позовної заяви.

Замовник, з моменту надходження копії позовної заяви, призупиняє процедуру закупівлі та не має права укладати договір про закупівлю, крім випадків, коли за скаргою цієї ж самої особи з такого самого приводу Комісією було прийнято рішення в порядку, передбаченому статтею 37 цього Закону.

Під час призупинення процедури закупівлі замовник має право прийняти рішення про визнання торгів такими, що не відбулися, та розпочати нову процедуру закупівлі.

В ході розгляду справи,  Тендерний комітет Управління охорони здоров'я Хмельницької обласної державної адміністрації  листом № 5-16/27 від 15.08.2006 р. повідомив господарській суд, що торги на закупівлю устаткування медичне, хірургічне та ортопедичне (мікроскопи бінокулярні-40од.) визнаються такими що не відбулися згідно до ст. 371 „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”. Визнавши торги такими , що не відбулися, Відповідач , частково визнав  позовні вимоги.

Згідно частині 3 статті 112  Кодексу  Адміністративного  судочинства України, у разі часткового  визнання адміністративного позову, суд приймає  постанову   про задоволення визнаних  відповідачем позовних вимог.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Малого підприємства „АЛЬТАІР” у формі товариства з обмеженою відповідальністю підлягають задоволенню як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи.

          Відповідно до п. 6  розділу VII Прикінцевих та перехідних положень КАС України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

                    Керуючись ст.ст. 87, 89, 94, п. 6 Перехідних положень, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Визнати протиправним рішення Тендерного комітету Управління охорони здоров'я Хмельницької обласної державної адміністрації  від 10.06.2006 р.  щодо визнання переможця процедури закупівель – ТОВ „ІСС Україна”.

Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                           Власова С.Г.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення25.09.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу180713
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/286-06-7643а

Постанова від 25.09.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні