Постанова
від 25.09.2006 по справі 11/259-06-7417а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/259-06-7417А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"25" вересня 2006 р. 17 год. 30 хв.     м. Одеса

Справа  № 11/259-06-7417А

Господарський суд Одеської області у складі:

Суддя:                          Власова С.Г.

При секретарі:           Язикова О.М.

За участю представників сторін:

від позивача: Кіндяк Н.В., Гаврюшенко О.Ю. (за довіреністю);

від відповідача: Діденко В.І. (за довіреністю);

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом  Одеського обласного відділення Фонду  соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю „Від-Інвест” про стягнення 1363,52 грн., -

ВСТАНОВИВ: 26.07.2006 р. за вх. № 9100 Одеське обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів (далі –Позивач) звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю „Від-Інвест” про стягнення штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році в сумі 1323,84 грн. та 39,71 грн. пені.

Позивач на позовних вимогах наполягає, 21.08.2006 р. за вх. № 18004 та 23.08.2006 р. за вх. № 18137 надав додаткові документи по справі.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, відзиву на позов та доказів в обґрунтування заперечень не надав.

Розглянувши матеріали справи суд встановив:

Позивач, посилаючись на приписи ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, згідно з якими підприємства, установи, організації (незалежно від форм власності і господарювання), де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом (4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця), зобов'язані щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Позивач зазначає, що згідно Звіту Відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік,  середньооблікова чисельність штатних працівників підприємства у 2005 році склала 21 особу. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, Відповідач повинен був створити 1 місце, але фактично не створив жодного.

Відповідно до відповіді Ананьївського районного центру зайнятості (№ 648 від 09.08.2006 р.) Відповідач не інформував Ананьївський райцентр зайнятості про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 р. та про вільні місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.

Управління праці та соціального захисту населення Ананьївської районної державної адміністрації Одеської області листом № 2130 від 17.08.2006 р. повідомило ,що Відповідач у 2005 році не інформував Управління  про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, а також про наявність вільних робочих місць та вакантних посад на яких може використовуватись праця інвалідів.

З наданого Позивачем розрахунку вбачається, що сума відрахувань, які Відповідач мав здійснити, складає 1323,81 грн. за одне нестворене робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів у 2005 році.

За несвоєчасну сплату Відповідачем адміністративно-господарських санкцій Позивачем нараховано пеню у розмірі 39,71 грн.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, вказує що підприємство працювало лише з першого травня по перше серпня 2005 р., та таким чином Позивачем необґрунтовано здійснено розрахунок середньорічної  заробітної плати.

Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи  норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.

Згідно Указу Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади” №1573/99 від 15.12.99 р. та Додатку до нього, Міністерство праці та соціальної політики України віднесено до центральних органів виконавчої влади.

Відповідно до пунктів 1,15 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів затвердженого постановою КМУ від 26.09.02 р. №1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому, а також має статус юридичної особи. Одним із покладених на нього завдань є здійснення контролю за своєчасним перерахуванням сум  штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Порядок сплати підприємствами, установами  і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затверджений постановою  Кабінету  міністрів України від 28.12.01 р. № 1767.

На підставі  ч.1-3 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві

Відповідно до пункту 11 вищевказаного Порядку, у разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів для їх стягнення у судовому порядку.

У зв`язку з викладеним, Одеське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів має повноваження щодо застосування і стягнення штрафних санкцій з підприємств, які не забезпечують установлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються до відповідного відділення фонду штрафні санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати штрафних санкцій тягне за собою нарахування пені із суми недоїмки за кожний день прострочення, включаючи день сплати, в розмірі, передбаченому законом (п. 4 Положення).

Пунктом 4 Положення передбачено, що штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

Частиною 2 ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (в ред. Закону від 23.02.2006 р.) передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до п.14 “Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1995 р. №314, підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Пунктом 3 вказаного Положення встановлено, що робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Всупереч вказаної норми права, Відповідач не надав докази створення та атестації робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2005 році.

Також судом не приймаються до уваги заперечення Відповідача, щодо необґрунтованого розрахунку Позивачем середньорічної  заробітної плати, з посиланням на ті обставини, що підприємство Відповідача працювало лише з першого травня по перше серпня 2005 р.

За приписами ст. 71 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На клопотання Відповідача, суд , 16.08.2006 р. відклав розгляд справи  та 13.09.2006р.  оголосив перерву до 25.09.2006 у зв'язку з необхідність подання доказів нездійснення Відповідачем господарської діяльності але належних доказів, які б підтверджували, що підприємство Відповідача дійсно у 2005 р. працювало лише 3 місяці, Відповідачем не надано.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Від-Інвест” адміністративно-господарських санкцій в сумі 1323,81 грн. та 39,71 грн. пені за нестворені робочі місця для інвалідів у 2005 р. підлягають задоволенню згідно ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, оскільки в цьому обсягу вони підтверджуються наданими суду матеріалами.

Керуючись ст.ст. 87, 89, 94, п. 6 Перехідних положень, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.  Позов задовольнити.

          

2.  Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Від-Інвест” (66430, Одеська область, Ананьївський район, с. Каховка, код 32037670, п/р 26007054402440, ЮГРУ „Приватбанк”, МФО 328704):

-          на користь Одеського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, банк –УДК в Одеській області, одержувач –Ананьївське РВДК, МФО 828011, п/р 31215230600022, код 23215003, код 50070000  –1363,52 грн. (1323,81 грн. адміністративно-господарських санкцій та 39,71 грн. пені).

Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                               Власова С.Г.

Постанову складено у повному обсязі 29.09.2006 р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення25.09.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу180717
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/259-06-7417а

Постанова від 25.09.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні