Постанова
від 23.08.2011 по справі 2а-5397/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.2.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 серпня 2011 року Справа № 2а-5397/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Сверг ун І.О.,

при секретарі - Липовій К.С .,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 19.08.2011 № 03/5-358),

представника відповідача № 1 - ОСОБА_2 (довіреність в ід 08.06.2011 № 4231/0910),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавного підприємства «Луган ськвугілля» в особі відокрем леного підрозділу «Групова з багачувальна фабрика «Слов' яносербська» Державного під приємства «Луганськвугілля » до Головного управління Пе нсійного фонду України в Луг анській області, Управління Пенсійного фонду України в С лов' яносербському районі Л уганської області про скасув ання рішення від 20.05.2011 № 50 про зас тосування штрафних санкцій т а нарахування пені та рішенн я від 06.06.2011 № 4148/09-10 про результати р озгляду скарги,

ВСТАНОВИВ:

25 червня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Державного підп риємства «Луганськвугілля» в особі відокремленого підр озділу «Групова збагачуваль на фабрика «Слов' яносербсь ка» Державного підприємства «Луганськвугілля» (далі - п озивач) до Головного управлі ння Пенсійного фонду України в Луганській області (далі - відповідач № 1), Управління Пе нсійного фонду України в Сло в' яносербському районі Луг анської області (далі - відп овідач № 2) про скасування ріше ння від 20.05.2011 № 50 про застосуванн я штрафних санкцій та нараху вання пені та рішення від 06.06.2011 № 4148/09-10 про результати розгляду скарги.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається, щ о 20.05.2011 УПФУ в Слов' яносербськ ому районі Луганської област і винесено рішення № 50 про зас тосування штрафних санкцій т а нарахування пені за неспла ту (перерахування) або несвоє часну сплату (несвоєчасне пе рерахування) єдиного внеску до ДП ГЗФ «Словяносербська», яке було направлено для вико нання за адресою ВП «ГЗФ «Сло вяносербська» ДП «Луганськв угілля». Підрозділ не є юриди чною особою. Правонаступнико м прав і обов' язків ДП «ГЗФ « Слов' яносербська» є ДП «Луг анськвугілля». Таким чином, в казаним рішенням застосован о штрафні санкції до вже неіс нуючого підприємства.

Вказане рішення було оскар жене позивачем до ГУ ПФУ в Луг анській області. Своїм рішен ням від 06.06.2011 № 4148/09-10 ГУ ПФУ в Луган ській області залишило скарг у без задоволення, а рішення У ПФУ в Слов' яносербському ра йоні Луганської області - б ез змін.

Позивач не згоден з цими ріш еннями відповідачів та проси ть їх скасувати.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я, аналогічні викладеному в п озовній заяві, просив скасув ати рішення УПФУ в Слов' яно сербському районі Лугансько ї області від 20.05.2011 № 50 про застос ування штрафних санкцій та п ені за несплату (неперерахув ання) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та рішення ГУ ПФУ в Луганській області від 06.06.2011 № 4148/09-10.

Представник відповідача № 1 в судовому засіданні надав з аперечення на адміністратив ний позов, які обґрунтовує на ступним. Як свідчить картка о собового рахунку, позивач пе рераховував єдиний внесок з порушенням строку, встановле ного законом. Нараховані за р ішенням від 20.05.2011 № 50 штрафні сан кції та пеня були застосован і до позивача у зв' язку з нес воєчасною сплатою єдиного вн еску в розмірі 10% своєчасно не сплачених сум. Таким чином, до води, наведені в позовній зая ві, не спростовують підстав д ля застосування штрафних сан кцій. Просить відмовити в зад оволенні позовних вимог.

Представник відповід ача № 2 в судове засідання не п рибув, надав суду письмові за перечення проти позову, в яки х посилається, що нараховані за рішенням від 20.05.2011 № 50 штрафні санкції та пеня були застосо вані до позивача у зв' язку з несвоєчасною сплатою єдиног о внеску в період з 21.02.2011 по 30.03.2011 у розмірі 10% своєчасно не сплач ених суд, про що свідчать карт ки особового рахунку позивач а. Просить суд відмовити в зад оволенні позову та розглянут и справу без участі його пред ставника.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, представн ика відповідача № 1, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих док азів, оцінивши докази відпов ідно до вимог ст. ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд приходить до наступного.

Постановою Правління пенс ійного фонду України № 8-2 від 30. 04.2002 затверджено Положення про управління пенсійного фонду .

Згідно з вказаним Положенн ям управління Пенсійного фон ду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відпові дно головним управлінням Фон ду в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональ ні управління), що разом з цими управліннями утворюють сист ему органів Фонду.

Правові та організаційні з асади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування, умов и та порядок його нарахуванн я і сплати та повноваження ор гану, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування» від 08.07 .2010 № 2464-VІ (надалі - Закон № 2464).

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464 єдиний внесок на загально обов' язкове державне соціа льне страхування (далі - єдини й внесок) - консолідований стр аховий внесок, збір якого зді йснюється до системи загальн ообов' язкового державного соціального страхування в о бов' язковому порядку та на регулярній основі з метою за безпечення захисту у випадка х, передбачених законодавств ом, прав застрахованих осіб т а членів їхніх сімей на отрим ання страхових виплат (послу г) за діючими видами загально обов' язкового державного с оціального страхування.

У відповідності до п. 1. ч. 1. ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиног о внеску є: роботодавці - під приємства, установи та орган ізації, інші юридичні особи, у творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності та господарювання, як і використовують працю фізич них осіб на умовах трудового договору (контракту) або на ін ших умовах, передбачених зак онодавством, чи за цивільно-п равовими договорами (крім ци вільно-правового договору, у кладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконуван і роботи (надавані послуги) ві дповідають видам діяльності , зазначеним у свідоцтві про д ержавну реєстрацію її як під приємця), у тому числі філії, п редставництва, відділення та інші відокремлені підрозділ и зазначених підприємств, ус танов і організацій, інших юр идичних осіб, які мають окрем ий баланс і самостійно ведут ь розрахунки із застраховани ми особами.

Одним із обов' язків платн ика єдиного внеску, згідно За кону, являється своєчасність , повність нараховування, обч ислення та сплата єдиного вн еску. Єдиний внесок нарахову ється для платників, зазначе них у пунктах 1 (крім абзацу сь омого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої ст атті 4 цього Закону, - на суму на рахованої заробітної плати з а видами виплат, які включают ь основну та додаткову зароб ітну плату, інші заохочуваль ні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній фо рмі, що визначаються відпові дно до Закону України «Про оп лату праці», та суму винагоро ди фізичним особам за викона ння робіт (надання послуг) за ц ивільно-правовими договорам и.

Згідно з ч. 8 ст. 9. Закону № 2464 пл атники єдиного внеску зобов' язані сплачувати єдиний внес ок, нарахований за відповідн ий базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що нас тає за базовим звітним періо дом.

У відповідності до ч. 12 ст. 9 За кону № 2464 єдиний внесок підляг ає сплаті незалежно від фіна нсового стану платника.

Згідно з п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 територіальний орган Пенсій ного фонду застосовує до пла тника єдиного внеску такі шт рафні санкції: за несплату (не перерахування) або несвоєчас ну сплату (несвоєчасне перер ахування) єдиного внеску нак ладається штраф у розмірі 10 ві дсотків своєчасно не сплачен их сум.

Відповідно до ст. 67 Кон ституції України кожен зобов ' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 80 ЦК Україн и юридичною особою є організ ація, створена і зареєстрова на у встановленому законом п орядку.

Юридична особа наділяєтьс я цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути пози вачем та відповідачем у суді .

Судом установлено, що 20.05.2011 Уп равлінням пенсійного фонду У країни в Слов' яносербськом у районі винесено рішення № 50 про застосування штрафних с анкцій та нарахування пені з а несплату (перерахування) аб о несвоєчасну сплату (несвоє часне перерахування) єдиного внеску до ДП ГЗФ «Словяносер бська» (арк. справи 14). Відповід ачем не оспорюється той факт , що зазначене рішення було на правлено позивачу.

Позивач, не погодившись з ци м рішенням, оскаржив його до Г оловного управління Пенсійн ого фонду України в Луганськ ій області (арк. справи 15).

Головним Управлінням Пенс ійного фонду України в Луган ській області 06.06.2011 № 4148/09-10 винесе но рішення про результати ро згляду скарги позивача, яким рішення від 20.05.2011 № 50 про застосу вання штрафних санкцій та на рахування пені за несплату (п ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) єдиного внеску від з алишено без змін, а скаргу поз ивача - без задоволення (арк . справи 16).

Згідно Статуту ДП «Лугансь квугілля» підприємство заре єстроване на державній власн ості та має повну назву Держа вне підприємство «Луганськв угілля» (арк. справи 5-8).

Згідно довідки Головного У правління статистики у Луган ській області серії АА № 29053 з Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни ДП «Луганськвугілля» (і д. код 32473323) є юридичною особою (а рк. справи 9).

Відповідно до положення ВП «ГЗФ «Словяносербська» ДП « Луганськвугілля» є відокрем леним підрозділом ДП «Луганс ьквугілля», підрозділ не є юр идичною особою, представляє інтереси і реалізує свої ціл і і задачі в межах Положення т а Статуту Підприємства (арк. с прави 10-11).

Відповідно до довідки з єди ного державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни серії АА № 430644 ВП «ГЗФ «Слов' яносербська» ДП «Луганськву гілля» (ід. код 36090220) правовий ст атус суб' єкта - «без права юридичної особи» (арк. справи 12).

Як вбачається з матеріалів справи, рішення № 50 про застос ування штрафних санкцій та н арахування пені за несплату (перерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) єдиного внеску ві д 20.05.2011 винесено відносно ДП ГЗФ «Словяносербська» (ід. код 360092 20).

На момент винесення рішенн я від 20.05.2011 № 50 на підставі наказу Мінвуглепрому України від 13.0 9.2010 № 341 «Про припинення діяльно сті ДП «ГЗФ «Слов' яносербсь ка» з 11.03.2011 ДП «ГЗФ «Слов' яносе рбська» було реорганізовано в ВП «ГЗФ «Слов' яносербськ а» (арк. справи 36-38). Підрозділ не є юридичною особою. Правонас тупником прав і обов' язків ДП «ГЗФ «Слов' яносербська» є ДП «Луганськвугілля».

Також судом установлено, що 10.03.2011 до Єдиного державного реє стру підприємств, установ та організацій України було вн есено запис № 1 375 112 0006 000528 про прип инення юридичної особи ДП «Г ЗФ «Слов' яносербська» (арк. справи 48-49).

Також суд зазначає, що з 15.03.2011 н а обліку в УПФУ в Слов' яносе рбському районі Луганської о бласті як платник єдиного вн еску перебуває ВП «ГЗФ «Слов ' яносербська» ДП «Луганськ вугілля» (арк. справи 13).

Таким чином, рішення № 50 було винесено відносно особи, яка вже була виключена з ЄДРПОУ т а не була платником єдиного в неску.

На підставі викладеного су д вважає позовні вимоги про с касування рішення Управлінн я Пенсійного фонду України в Слов' яносербському районі Луганської області від 20.05.2011 № 50 обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо вимог про скасування р ішення Головного управління пенсійного фонду України в Л уганській області від 06.06.2011 № 4148/ 09-10 про результати розгляду ск арги, суд вважає, що позов в ці й частині не підлягає задово ленню, оскільки вказане ріше ння не тягне за собою жодних н егативних наслідків для пози вача та не порушує його закон них прав та інтересів.

Згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, якщо судове рішення ух валене на користь сторони, як а не є суб' єктом владних пов новажень, суд присуджує всі з дійснені нею документально п ідтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самовря дування, його посадова чи слу жбова особа).

Оскільки суд дійшов в исновку про часткове задовол ення позовних вимог, судові в итрати зі сплати судового зб ору підлягають відшкодуванн ю на користь позивача відпов ідно до задоволеної частини вимог.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Держа вного підприємства «Лугансь квугілля» в особі відокремле ного підрозділу «Групова зба гачувальна фабрика «Слов' я носербська» Державного підп риємства «Луганськвугілля» до Головного управління Пен сійного фонду України в Луга нській області, Управління П енсійного фонду України в Сл ов' яносербському районі Лу ганської області про скасува ння рішення від 20.05.2011 № 50 про заст осування штрафних санкцій та нарахування пені та рішення від 06.06.2011 № 4148/09-10 про результати ро згляду скарги задовольнити ч астково.

Скасувати рішення Управлі ння Пенсійного фонду України в Слов' яносербському район і Луганської області від 20.05.2011 № 50 про застосування штрафних с анкцій та нарахування пені.

Стягнути з Державног о бюджету України на користь Державного підприємства «Лу ганськвугілля» в особі відок ремленого підрозділу «Групо ва збагачувальна фабрика «Сл ов' яносербська» Державног о підприємства «Луганськвуг ілля» судові витрати зі спла ти судового збору в сумі 1 грн. 70 коп. (одна грн. 70 коп.).

У задоволенні решти позовн их вимог - відмовити за необ ґрунтованістю.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову складено в повно му обсязі 23 серпня 2011 року.

Суддя І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2011
Оприлюднено13.09.2011
Номер документу18112969
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5397/11/1270

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 26.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 26.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Постанова від 23.08.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні