Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
06 вересня 2011 р. № 2-а- 8720/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Білової О.В.,
за участю секретаря судового засідання Романенко Т.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Харкова звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія», в якому просить суд припинити Товариство з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія», обґрунтовуючи свої вимоги наступним.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»зареєстровано виконавчим комітетом Харківської міської ради 17.02.2009 року. Відповідач не подає до податкової інспекції податкові декларації, документи бухгалтерської звітності та інші відомості про свою господарсько-економічну діяльність, чим порушує вимоги Закону України „Про систему оподаткування” з 20.07.10 року.
Згідно ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Представник позивача - Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова - в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, в позовній заяві просив розглянути справу без участі представника позивача.
Відповідач, Товариства з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»- про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, свого представника в судове засідання не направив, заперечень та клопотань суду не надав, причини неявки представника суду не повідомив.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 17.02.2009 року, ідентифікаційний код 36374127, місцезнаходженням підприємства є: вул. Слов’янська, буд.3, м. Харків, 61052.
Згідно довідки Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова Товариство з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»взято на облік в органах державної податкової служби з 18.02.2009 р. (а.с.4).
Як свідчать матеріали справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»не надавало податкову звітність до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова з 20.07.2009 року(а.с. 6).
Судом встановлено, що платник податків Товариство з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»заборгованості із сплати податків не має, що підтверджується довідкою Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова (а.с.7)
Відповідно до ст. 20 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XІІ “Про систему оподаткування” завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів).
Однією з функцій, покладених на державні податкові інспекції, згідно до п. 1 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ є здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Згідно зі ст. 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” № 755-ІV від 15 травня 2003 року юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ст. 51 Господарського кодексу України однією з підстав для припинення підприємницької діяльності є рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Статтею 59 Господарського кодексу України визначаються способи припинення діяльності суб’єкта господарювання (шляхом реорганізації або ліквідації) та підстави припинення діяльності суб’єкта господарювання, зокрема, частиною 6 передбачено, що суб’єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, який набув чинності з 01.01.2011 року, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб –підприємців.
Згідно з ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Суд зазначає, що у зв'язку з тим, що відповідач не подає звітність протягом року до органів податкової служби України, податкова інспекція не має можливості контролювати правильність обчислення, повноту і своєчасність сплати до бюджету державних цільових фондів, податків і зборів (обов'язкових платежів), чим порушуються вимоги чинного законодавства України та завдається шкода інтересам держави.
Судом встановлено, що відповідач не надає податкову звітність до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова протягом останнього року.
Статтею 239 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV в частині 1 одним з видів адміністративно-господарських санкцій визначено скасування державної реєстрації та ліквідацію суб'єкта господарювання. Зазначені санкції органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть застосовувати відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, до суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 250 ХК України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Судом встановлено, що позивач звернувся до суду з позовом про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»в межах зазначених строків, позов поданий на підставі повноважень податкового органу та з визначених Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” підстав.
Із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 17, 50, 70, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186 КАС України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»про припинення юридичної особи - задовольнити.
Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Тепла Компанія»(ідентифікаційний код 36374127, юридична адреса: вул. Слов’янська, буд.3, м. Харків, 61052), зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 17.02.2009 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У повному обсязі постанова виготовлена 07 вересня 2011 року.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2011 |
Оприлюднено | 13.09.2011 |
Номер документу | 18113667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні