Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
06 вересня 2011 р. № 2-а- 8724/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Білової О.В.,
за участю секретаря судового засідання Романенко Т.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Харкова звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт», в якому просить суд припинити Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт», обґрунтовуючи свої вимоги наступним.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»зареєстровано виконавчим комітетом Харківської міської ради 20.03.2007 року. Відповідач не подає до податкової інспекції податкові декларації, документи бухгалтерської звітності та інші відомості про свою господарсько-економічну діяльність, чим порушує вимоги Закону України „Про систему оподаткування” з І кварталу 2010 року.
Згідно ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Представник позивача - Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова - в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, в позовній заяві просив розглянути справу без участі представника позивача.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»- про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, свого представника в судове засідання не направив, заперечень та клопотань суду не надав, причини неявки представника суду не повідомив.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Згідно довідки Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт», зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 20.03.2007 року, ідентифікаційний код 34952131, місцезнаходженням підприємства є: вул. Суздальські ряди, буд. 12, м. Харків, 61001.
Згідно довідки Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»взято на облік в органах державної податкової служби з 02.04.2008 р. (а.с.5).
Як свідчать матеріали справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»не надавало податкову звітність до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова з І кварталу 2010 року (а.с. 7).
Судом встановлено, що платник податків Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»заборгованості із сплати податків не має, що підтверджується довідкою Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова (а.с.8).
Відповідно до ст. 20 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XІІ “Про систему оподаткування” завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів).
Однією з функцій, покладених на державні податкові інспекції, згідно до п. 1 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ є здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Згідно зі ст. 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” № 755-ІV від 15 травня 2003 року юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ст. 51 Господарського кодексу України однією з підстав для припинення підприємницької діяльності є рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Статтею 59 Господарського кодексу України визначаються способи припинення діяльності суб’єкта господарювання (шляхом реорганізації або ліквідації) та підстави припинення діяльності суб’єкта господарювання, зокрема, частиною 6 передбачено, що суб’єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, який набув чинності з 01.01.2011 року, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб –підприємців.
Згідно з ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Суд зазначає, що у зв'язку з тим, що відповідач не подає звітність протягом року до органів податкової служби України, податкова інспекція не має можливості контролювати правильність обчислення, повноту і своєчасність сплати до бюджету державних цільових фондів, податків і зборів (обов'язкових платежів), чим порушуються вимоги чинного законодавства України та завдається шкода інтересам держави.
Судом встановлено, що відповідач не надає податкову звітність до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова протягом року.
Статтею 239 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV в частині 1 одним з видів адміністративно-господарських санкцій визначено скасування державної реєстрації та ліквідацію суб'єкта господарювання. Зазначені санкції органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть застосовувати відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, до суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 250 ХК України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Судом встановлено, що позивач звернувся до суду з позовом про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт» в межах зазначених строків, позов поданий на підставі повноважень податкового органу та з визначених Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” підстав.
Із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 17, 50, 70, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186 КАС України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»про припинення юридичної особи - задовольнити.
Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Харківземексперт»(ідентифікаційний код 34952131, юридична адреса: вул. Суздальські ряди, буд. 12, м. Харків, 61001), зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 20.03.2007 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У повному обсязі постанова виготовлена 07 вересня 2011 року.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2011 |
Оприлюднено | 13.09.2011 |
Номер документу | 18113668 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні