КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-922-1/10 Головуючий у 1-й інстанції: Кириленко Т.В.
Суддя-доповідач: Гром Л.М .
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"30" серпня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді:
Головуючого судді Гром Л.М.,
Суддів: Га нечко О.М., Бєлової Л.В.
розглянувши у порядку п исьмового провадження апеля ційну скаргу Управління Пенс ійного фонду України в Свято шинському районі м. Києва на п останову Святошинського рай онного суду м. Києва від 29.12.2010 ро ку по справі за позовом ОСО БА_2 до Управління Пенсійно го фонду України в Святошинс ькому районі м. Києва про визн ання відмови в перерахунку п енсії неправомірною, зобов' язання зробити перерахунок,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_2 звернувся до Св ятошинського районного суду м. Києва із позовом до Управлі ння Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Ки єва про визнання неправомірн ими дій щодо неналежного про ведення перерахунку пенсії т а зобов' язання провести пер ерахунок пенсії відповідно д о ст.ст. 40, 42 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування»з у рахуванням показника середн ьої заробітної плати працівн иків на одну застраховану ос обу в цілому по Україні за пер іод з 01.04.2010 року за 2007 рік.
Постановою Святошинськог о районного суду м. Києва від 2 9.12.2010 року позов задоволено. С уд зобов' язав відповідача з робити перерахунок та виплат ити ОСОБА_2 пенсію, виход ячи з показника середньої за робітної плати за 2009 рік з 05.05.2010 р оку.
Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій про сить скасувати постанову суд у першої інстанції та прийня ти нову про відмову у задовол енні позовних вимог повністю . Апелянт зазначає, що для обчи слення пенсії правомірно вра хована заробітна плата яка в изначена з урахуванням показ ника середньої заробітної пл ати працівників, зайнятих в г алузях економки України, за 200 7 рік.
Суд, дослідивши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач перебув ає на обліку в УПФУ в Святошин ському районі м. Києва, одерж уючи пенсію за віком. Після пр изначення пенсії позивач про довжувала працювати. Приймаю чи рішення про задоволення п озовних вимог, суд першої інс танції виходив з того, що пози вач має право на перерахунок пенсії за віком згідно ст. ст. 40, 42 Закону України «Про загаль нообов' язкове пенсійне стр ахування»із застосування по казника середньої заробітно ї плати працівників в галузя х національної економіки за 2007 рік.
Вказаний висновок суду пер шої інстанції не ґрунтується на Законі.
Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» було внесено зміни до ст.ст. 40, 4 2 Закону України «Про загальн ообов' язкове пенсійне стра хування»та змінено порядок з дійснення перерахунку пенсі ї.
Згідно внесених змін ч.4 ст.42 Закону України «Про загально обов' язкове пенсійне страх ування»передбачала, що у раз і якщо застрахована особа пі сля призначення пенсії продо вжувала працювати, провадить ся перерахунок пенсії з урах уванням не менше ніж 24 місяців страхового стажу після приз начення (попереднього перера хунку) пенсії незалежно від п ерерв у роботі. Перерахунок п енсії здійснюється із заробі тної плати (доходу), з якої бул а обчислена пенсія. За бажанн ям пенсіонера перерахунок пе нсії провадиться із заробітн ої плати за періоди страхово го стажу, зазначені в ч.1 ст.40 ць ого Закону, із застосуванням показника середньої заробіт ної плати працівників в сере дньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з як ої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього За кону враховується для обчисл ення пенсії, за календарний р ік, що передує року перерахун ку пенсії. При цьому з періоду , за який враховується заробі тна плата (дохід) для перераху нку пенсії, період після приз начення пенсії не підлягає в иключенню згідно із абзацом 3 ч.1 ст.40 Закону.
Відповідно до абзацу 3 ч.1 ст.4 0 вказаного Закону у редакції від 28 грудня 2007 року, за виборо м особи, яка звернулася за пен сією, з періоду, за який врахов ується заробітна плата (дохі д) для обчислення пенсії, викл ючається період до 60 календар них місяців страхового стажу підряд за умови, що зазначени й період становить не більше ніж 10 відсотків тривалості ст рахового стажу, врахованого в одинарному розмірі. У всіх в ипадках, крім випадку, передб аченого абзацом 2 ч.1 ст.40, періо д, за який враховується зароб ітна плата, після виключення 10 відсотків тривалості страх ового стажу, не може бути менш им ніж 60 календарних місяців.
Згідно пп.3 п.11 постанови КМ У країни «Деякі питання соціал ьного захисту окремих катего рій громадян»№ 530 від 28 травня 2 008 року (далі - постанова КМ Ук раїни № 530 від 28 травня 2008 року), у разі коли застрахована особа після призначення пенсії ві дповідно до Закону продовжув ала працювати, проводиться п ерерахунок пенсії з урахуван ням не менш як 24 місяців страх ового стажу після призначенн я (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної п лати (доходу), з якої була обчи слена пенсія. За бажанням пен сіонера перерахунок пенсії п роводиться із заробітної пла ти за періоди страхового ста жу, зазначені в ч.1 ст.40 Закону, і з застосуванням показника се редньої заробітної плати пра цівників у середньому на одн у застраховану особу в цілом у по Україні, з якої сплачено с трахові внески та яка відпов ідно до Закону враховується для обчислення пенсії за кал ендарний рік, що передує року перерахунку пенсії. При цьом у з періоду, за який враховуєт ься заробітна плата (дохід) дл я перерахунку пенсії, період , що настає після призначення пенсії, не підлягає виключен ню згідно з абзацом 3 ч.1ст. 40 Зак ону.
Відповідно до ч.2 ст.152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22 трав ня 2008 року зміни, внесені Закон ом України «Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України»зміни, визнані такими, що не відпові дають Конституції України.
Таким чином, зміни, внесені до ст.ст. 40, 42 Закону України «Пр о загальнообов' язкове пенс ійне страхування»Законом Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України»втратили чи нність 22.05.2008 року. Відповідно, з цього часу відновлено дію ст .ст. 40, 42 Закону України «Про заг альнообов' язкове пенсійне страхування»у редакції, що і снувала до прийняття Закону України «Про Державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України». Прийнятт я нормативно-правового акту про відновлення дії норми за кону, яка існувала до внесенн я до неї змін, що в подальшому були визнані неконституційн ими, не вимагається.
Положення ч.4 ст.42 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве пенсійне страхування»у ре дакції, що були відновлені з 22 травня 2008 року, передбачають, щ о у разі якщо застрахована ос оба після призначення пенсії продовжувала працювати, про вадиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового ст ажу після призначення пенсії . Кожний наступний перерахун ок пенсії провадиться не ран іш як через два роки після поп ереднього перерахунку з урах уванням страхового стажу піс ля призначення пенсії. Перер ахунок пенсії здійснюється і з заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, а бо за періоди страхового ста жу, зазначені в ч.1 ст.40 цього За кону.
Отже, згідно чинного на дани й час пенсійного законодавст ва при перерахунку пенсії вр аховується наступне:
- перебування на роботі прот ягом 2 років після призначенн я (попереднього перерахунку) пенсії;
- заробітна плата (доход), з як ого була обчислена пенсія аб о за періоди страхового стаж у, зазначені в ч.1 ст. 40 цього Зак ону.
Разом з тим у ч.4 ст.42 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове пенсійне страхування»у відновленій редакції не пер едбачено застосування під ча с перерахунку пенсії ні пока зника середньої заробітної п лати працівників у середньом у на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сп лачено страхові внески та як а відповідно до Закону врахо вується для обчислення пенсі ї, за календарний рік, що перед ує року перерахунку пенсії (я кий був передбачений Закону України «Про загальнообов' язкове пенсійне страхування »у редакції від 28 грудня 2007 рок у та постанова КМ України № 530 в ід 28 травня 2008 року), ні показник а середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галу зях економіки України, за кал ендарний рік, що передує року звернення за призначенням п енсії (який враховується при визначенні заробітної плати (доходу) для обчислення пенсі ї згідно ч.2 ст.40 Закону).
Також слід звернути увагу, щ о в ч.2 ст.40 Закону України «Про загальнообов' язкове пенсі йне страхування»у відновлен ій редакції у формулі визнач ення заробітної плати (доход у) для обчислення пенсії зазн ачено, що показник Зс - це сер едня заробітна плата працівн иків, зайнятих у галузях екон оміки України, за календарни й рік, що передує року звернен ня за призначенням пенсії. На вказаний показник є посилан ня лише у формулі, перед баченій для визначення зароб ітної плати (доходу) для призн ачення пенсії. Посилання на н ього у статті, яка передбачає порядок та підстави перерах унку пенсії, відсутні.
З огляду на викладене колег ія суддів приходить до висно вку, що показник «середня зар обітна плата працівників, за йнятих у галузях економіки У країни, за календарний рік, що передує року звернення за пр изначенням пенсії», застосов ується виключно при призн аченні пенсії та залишаєт ься незмінним під час здійсн ення перерахунку пенсії на п ідставі ч.4 ст.42 Закону України «Про загальнообов' язкове п енсійне страхування».
Викладене свідчить про від сутність у відповідача право вих підстав для перерахунку пенсії із застосуванням пока зника заробітної плати (дохо ду) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сп лачено страхові внески за 2007 р ік (1197,91 грн.).
Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає, що порушен ня норм матеріального права призвели до неправильного ви рішення питання, а тому керую чись ст.ст. 183-2, 195, 197, 198, 202, 205, 207 КАС Укра їни, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Святошинському районі м. Києва - задовольнити.
Постанову Святошинського районного суду м. Києва від 29.12. 2010 року скасувати та прийняти нову про відмову в задоволен ні позову повністю.
Постанова набирає законно ї сили з дня проголошення, але може бути оскаржена до Вищог о адміністративного суду Укр аїни в порядок і строки , визна чені ст.212 КАСУ.
Головуючий суддя:
Судді:
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2011 |
Оприлюднено | 12.09.2011 |
Номер документу | 18114294 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Гром Л.М.
Адміністративне
Солом'янський районний суд міста Києва
Мельник Володимир Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні