Постанова
від 14.07.2011 по справі 2а-6799/11/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 липня 2011 р. 16:56 Справа №2а-6799/11/0170/2

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Котаревої Г.М., при секрет арі Лиган М.В.,розглянувши у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ен ерго-ван"

до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим

про визнанна протиправним и дій та спонукання до викона ння певних дій

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1, дові реність №б/н від 07.06.11р.;

відповідача - ОСОБА_2, д овіреність №94/10 від 16.04.10р.;

Суть спору: Товариство з об меженою відповідальністю «Е нерго-Ван» звернулось до Окр ужного адміністративного су ду АР Крим з адміністративни м позовом до Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим про визнання прот иправними дій щодо невизнанн я як податкової звітності по даткової декларації з податк у на додану вартість за квіте нь 2011 року, зобов' язати відоб разити показники податково ї декларації з податку на дод ану вартість за квітень 2011 рок у у картці особового рахунку з податку на додану вартість .

Позовні вимоги обґру нтовані тим, що дії відповіда ча є протиправними, оскільки вчинені з порушенням положе нь Конституції України, Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» та П одаткового кодексу України.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 10.06.11р. відкрито проваджен ня по адміністративній справ і та закінчено підготовче пр овадження та призначено спра ву до судового розгляду.

Представник позивач а у судовому засіданні напол ягав на задоволенні позовних вимог.

Представник відпові дача у судовому засіданні пр оти позову заперечував з під став, наведених у запереченн і від 14.07.11р.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в сторін, дослідивши надані д окази, суд

ВСТАНОВИВ:

16.05.11р. позивачем була под ана до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим податкова декларація з податку на додану вартість п ідприємства за квітень 2011 рок у (а.с. 22-26).

Повідомленням від 30.05.11р. вих. №21114/10/28-4 відповідач, за підписом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі Алієва Р.Р. надіслав позивачу повідомл ення з тексту якого вбачаєть ся, що надана ним декларація з податку на додану вартість з а квітень 2011 року не визнана по датковою декларацією у відпо відності із ст.ст. 48, 49 Податков ого кодексу України в зв' яз ку з тим, що в порушення п.10 Поря дку заповнення та подання по даткової декларації з податк у на додану вартість, затверд женого Наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни №41 від 25.01.11р., зазначивши, що да ні декларації надані по юрид ичній особі, яка відсутня в Ре єстрі платників ПДВ (а.с. 31).

Суд зазначає, що при вирішен ні цієї справи, він керувався положеннями нормативних акт ів у редакціях, що діяли на мом ент виникнення спірних право відносин.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Частиною 1 ст.9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист правий , свобод і інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень із боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їх посадових і слу жбових осіб, інших суб'єктів п ри виконанні ними владних уп равлінських функцій на підст аві законодавства, у тому чис лі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Як свідчать матеріали спра ви, відповідач, посилаючись у повідомленні від 30.05.11р. вих. №21114 /10/28-4 на порушення позивачем но рм вимог ст. 48, 49 Податкового ко дексу України, п. 10 Порядку зап овнення та подання податково ї декларації з податку на дод ану вартість, затвердженого Наказом Державної податково ї адміністрації України №41 ві д 25.01.11р., зазначивши, що декларац ія надана особою, яка не зареє стрована платником податку н а додану вартість у ДПІ в м. Сі мферополі АР Крим.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виника ють у сфері справляння подат ків і зборів, зокрема, визнача є вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в У країні, та порядок їх адмініс трування, платників податків та зборів, їх права та обов'яз ки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов 'язки їх посадових осіб під ча с здійснення податкового кон тролю, а також відповідальні сть за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Подат кового кодексу України подат кова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платн иком податків (у тому числі ві докремленим підрозділом у ви падках, визначених цим Кодек сом) контролюючому органу у с троки, встановлені законом, н а підставі якого здійснюєтьс я нарахування та/або сплата п одаткового зобов'язання, чи д окумент, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплач еного) на користь платників п одатків - фізичних осіб, суми у триманого та/або сплаченого податку.

Пунктами 48.3 та 48.4 ст. 48 Податков ого кодексу України встановл ено, що Податкова декларація повинна містити такі обов'яз кові реквізити: тип документ а (звітний, уточнюючий, звітни й новий); звітний (податковий) період, за який подається под аткова декларація; звітний (п одатковий) період, що уточнює ться (для уточнюючого розрах унку); повне найменування (прі звище, ім'я, по батькові) платн ика податків згідно з реєстр аційними документами; код пл атника податків згідно з Єди ним державним реєстром підпр иємств та організацій Україн и або податковий номер; реєст раційний номер облікової кар тки платника податків або се рію та номер паспорта (для фіз ичних осіб, які через свої рел ігійні переконання відмовля ються від прийняття реєстрац ійного номера облікової карт ки платника податків та пові домили про це відповідний ор ган державної податкової слу жби і мають відмітку у паспор ті); місцезнаходження (місце п роживання) платника податків ; найменування органу держав ної податкової служби, до яко го подається звітність; дата подання звіту (або дата запов нення - залежно від форми); іні ціали, прізвища та реєстраці йні номери облікових карток посадових осіб платника пода тків; підписи платника подат ку - фізичної особи та/або поса дових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, зас відчені печаткою платника по датку (за наявності).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додат ково може містити такі обов'я зкові реквізити: відмітка пр о звітування за спеціальним режимом; код виду економічно ї діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний пода тковий номер та номер свідоц тва про реєстрацію платника податку на додану вартість з гідно з даними реєстру платн иків податку на додану варті сть за звітний (податковий) пе ріод.

Відповідно до положень пун ктів 49.8, 49.10, 49.11, 49.12 ст. 49 вказаного Ко дексу, прийняття податкової декларації є обов'язком орга ну державної податкової служ би. Під час прийняття податко вої декларації уповноважена посадова особа органу держа вної податкової служби, в яко му перебуває на обліку платн ик податків, зобов'язана пере вірити наявність та достовір ність заповнення всіх обов'я зкових реквізитів, передбаче них пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 ць ого Кодексу. Інші показники, з азначені в податковій деклар ації платника податків, до її прийняття перевірці не підл ягають.

Відмова посадової особи ор гану державної податкової сл ужби прийняти податкову декл арацію з будь-яких причин, не в изначених цією статтею, у том у числі висунення будь-яких н е визначених цією статтею пе редумов щодо такого прийнятт я (включаючи зміну показникі в такої податкової деклараці ї, зменшення або скасування в ід'ємного значення об'єктів о податкування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного зб ільшення податкових зобов'яз ань тощо) забороняється.

у разі подання платником по датків до органу державної п одаткової служби податкової декларації, заповненої з пор ушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 с татті 48 цього Кодексу, такий о рган державної податкової сл ужби зобов'язаний надати так ому платнику податків письмо ве повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням пр ичин такої відмови: у разі отр имання такої податкової декл арації, надісланої поштою аб о засобами електронного зв'я зку, - протягом п'яти робочих д нів з дня її отримання; у разі отримання такої податкової д екларації особисто від платн ика податку або його предста вника - протягом трьох робочи х днів з дня її отримання.

у разі отримання відмови ор гану державної податкової сл ужби у прийнятті податкової декларації платник податків має право: подати податкову д екларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її по дання; оскаржити рішення орг ану державної податкової слу жби у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи з поло жень пунктів 49.8, 49.10, 49.11, 49.12 ст. 49 Пода ткового кодексу України вбач ається, що у разі невизнання п одаткової звітності як подат кової декларації з підстав в икладених у цій нормі, податк овий орган вчиняє дії, які мож уть бути оскаржені платником податків.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 41 від 25.01.11р.

Згідно з пунктом 10 зазначен ого Порядку, податкова звітн ість подається до органу дер жавної податкової служби осо бою, яка зареєстрована платн иком податку на додану варті сть згідно з вимогами розділ у V Кодексу, за винятком розрах унку податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем пос луг, не зареєстрованим як пла тник податку на додану варті сть, які постачаються нерези дентами, у тому числі їх пості йними представництвами, не з ареєстрованими платниками п одатків, на митній території України, який подається особ ою, не зареєстрованою платни ком податку на додану вартіс ть, і тільки за той звітний (по датковий) період (календарни й місяць), у якому такі послуги отримано.

Як вбачається з мате ріалів справи, Ухвалою Окруж ного адміністративного суду АР Крим по справі №2а-2664/10/12/0170 від 03.03.10р. клопотання ТОВ «Енерго-В ан» про вжиття заходів забез печення позову задоволено ча стково, до набранням рішення м по справі № 2а-2664/10/12/0170 законної сили заборонено ДПІ в м. Сімфе рополь АР Крим вчиняти будь-я кі дії, передбачені чинним за конодавством щодо анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Енерго-Ван» №100195701 від 26.02.09 р ., виданого ДПІ у м. Сімферопол і АР Крим (а.с. 13-14).

Не погодившись із зазначен им рішенням суду, Державна по даткова інспекція в м. Сімферополі АР Крим оскаржи ла його у апеляційному поряд ку.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 25.11.10р. апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим залишено без задоволен ня, ухвалу Окружного адмініс тративного суду АР Крим по сп раві №2а-2664/10/12/0170 від 03.03.10р. залишено без змін (а.с. 15-16).

Відповідно до ч. 5 ст. 254 КАС Укр аїни постанова або ухвала су ду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками пер егляду, постанова Верховного Суду України набирають зако нної сили з моменту проголош ення, а якщо їх було прийнято з а наслідками розгляду у пись мовому провадженні, - через п'я ть днів після направлення їх копій особам, які беруть учас ть у справі.

Частиною 1 статті 255 КАС Украї ни встановлено, що постанова або ухвала суду, яка набрала з аконної сили, є обов'язковою д ля осіб, які беруть участь у сп раві, для їхніх правонаступн иків, а також для всіх органів , підприємств, установ та орга нізацій, посадових чи службо вих осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

З урахуванням того, що ухвал а Окружного адміністративно го суду АР Крим по справі №2а-2664 /10/12/0170 від 03.03.10р., якою до набранням рішенням по справі № 2а-2664/10/12/0170 з аконної сили заборонено ДПІ в м. Сімферополь АР Крим вчиня ти будь-які дії, передбачені ч инним законодавством щодо ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість Товариства з обмеженою відп овідальністю «Енерго-Ван» № 100195701 від 26.02.09 р., виданого ДПІ у м. С імферополі АР Крим, набрала з аконної сили, відповідач не м ав права вчиняти будь-які дії , пов' язані із анулюванням р еєстрації платника ПДВ, в том у числі, не визнання податков их декларацій

З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку про те, що дії відповідача, що виразили сь у винесенні повідомлення від 30.05.11р. вих. №21114/10/28-4 є неправомі рними.

Відповідно до пункту 1 статт і 8 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» з метою забезпечення опер ативного обліку платежів до бюджету, контроль за справля нням яких здійснюється орган ами державної податкової слу жби згідно з чинними нормати вно-правовими актами України , Наказом Державної податков ої адміністрації України від 18 липня 2005 року № 276 затверджено Інструкцію про порядок веде ння органами державної подат кової служби оперативного об ліку платежів до бюджету, кон троль за справлянням яких зд ійснюється органами державн ої податкової служби України , зареєстрована в Міністерст ві юстиції України 02.08.2005 року № 843/11123 (далі по тексту - Інструкці я).

Цією Інструкцією встановл юється порядок ведення орган ами державної податкової слу жби оперативного обліку пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), надходження яких кон тролюється органами державн ої податкової служби і які пе редбачені бюджетною класифі кацією України за доходами д о Державного бюджету України , місцевих бюджетів та держав них цільових фондів, надходж ень на погашення прострочено ї заборгованості за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, та бюдже тними позичками, а також сум ш трафних (фінансових) санкцій та пені, що застосовуються до платників податків відповід но до чинного законодавства.

Відповідно до п. 1.3 Інструкці ї оперативний облік платежів , що надходять до бюджету, веде ться підрозділом адміністру вання облікових показників т а звітності органу державної податкової служби відповідн о до порядку, установленого д ля справляння платежів до бю джету.

Проведення операцій в особ ових рахунках платників здій снюється в хронологічному по рядку (п.1.6 Інструкції).

Згідно з п. 3.1 з метою обліку н арахованих і сплачених сум п латежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкр иваються особові рахунки за кожним платником та кожним в идом платежу, які повинні спл ачуватися такими платниками .

Нарахуванню в особових рах унках платників підлягають: податкові зобов'язання, штра фні санкції та пеня, самостій но визначені платником; пода ткові зобов'язання, штрафні с анкції та пеня, нараховані ор ганом державної податкової с лужби та узгоджені платником відповідно до чинного закон одавства; пеня за порушення в становлених строків погашен ня узгодженого податкового з обов'язання; відсотки за кори стування розстроченням (відс троченням) податкових зобов' язань; непогашені суми вексе ля, що видається суб'єктом гос подарювання при здійсненні о перацій з давальницькою сиро виною у зовнішньоекономічни х відносинах (п.4.1 Інструкції).

Відповідно до п.п. 4.2.1 Інструк ції податкові зобов'язання, ш трафні санкції, пеня, самості йно визначені платником у по датковій звітності, уносятьс я до електронної бази даних п ідрозділами обробки та веден ня податкових документів і ф ормуються в електронні та па перові реєстри.

Нарахування податкових зо бов'язань та штрафних санкці й, що самостійно визначені та узгоджені платником, обліко вується у розділі «Нарахован о платежів - зменшено платежі в» за відповідними кодами оп ерацій.

За таких умов, суд вважає не обхідним зобов' язати відпо відача відобразити основні п оказники податкової деклара ції з податку на додану варті сть ТОВ «Енерго-ван» за квіте нь 2011 року з 21.05.11р. на особовому р ахунку товариства.

За таких підстав позовні ви моги підлягають задоволенню .

Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є с уб' єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України (або ві дповідного місцевого бюджет у, якщо іншою стороною був орг ан місцевого самоврядування , його посадова чи службова ос оба).

Приймаючи до уваги, що рішен ня у справі ухвалене на корис ть позивача, який не є суб' єк том владних повноважень, суд вважає за необхідне присуди ти всі здійснені ним судові в итрати, а саме судовий збір у р озмірі 3,40 грн., з державного бюд жету.

В судовому засіданні 14.07.11р. пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Відп овідно до ст. 160 КАС України пов ний текст постанови виготовл ено 19.07.11р.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відм ову Державної податкової інс пекції в м. Сімферополі АР Кри м у визнанні податкових декл арацій з податку на додану ва ртість за квітень 2011 року, відп овідно до повідомлення від 30.0 5.11р. вих. №21114/10/28-4.

3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі АР Крим відобразити осн овні показники податкових де кларацій з податку на додану вартість за квітень 2011 року в к артці особовому рахунку Това риства з обмеженою відповіда льністю «Енерго-Ван».

4. Стягнути з Державного бюд жету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерго-Ван» (ЄДРПОУ 32153280, м. Сім ферополь, б. Франко, 6 Б, к. 64) 3,40грн .

У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі про голошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резо лютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у ра зі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере у часть у справі - з дня отрима ння нею копії постанови).

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Суддя Ко тарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення14.07.2011
Оприлюднено16.09.2011
Номер документу18125758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6799/11/0170/2

Постанова від 14.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні