Постанова
від 14.07.2011 по справі 2а-4168/11/0170/6
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 липня 2011 р. Справа №2а-4168/11/0170/6

(16 г. 31 хв.)

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді Латинін а Ю.А.,

при секретарі Усковій О.І.,

за участю представника поз ивача - ОСОБА_1,довіреніс ть від 01.03.11р.,

представника відповідача - ОСОБА_2, довіреність №94/1 0 від 16.04.10р.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «СФ К-Промстройторг»

до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им

про визнання протиправним та скасування рішення

Суть спору: позивач звернув ся до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з позовом п ро визнання протиправним та скасування рішення Державно ї податкової інспекції в м. Сі мферополі АР Крим про анулюв ання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «СФК-Промстройторг» як плат ника ПДВ № 138/15-2 від 18.03.2011 року. Позо вні вимоги обґрунтовані тим, що 18.03.2011 року Державна податков а інспекція в м. Сімферополі А Р Крим прийняла рішення № 458/15-2, я ким анулювала реєстрацію пла тника податку на додану варт ість Товариства з обмеженою відповідальністю «СФК-Промс тройторг» на підставі п. "б" - "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України у зв'язку з порушення м позивачем вимог, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання - відсутність за юридичною адресою. Позива ч вважає, що рішення від 18.03.2011 ро ку про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість є незаконним, оскіль ки відсутні встановлені зако нодавством підстави для анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість, а в исновки відповідача про відс утність юридичної особи за ї ї місцезнаходженням не відпо відають дійсності.

У судовому засіданні предс тавник позивача на позовних вимогах наполягав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав з під став викладених у запереченн ях на адміністративну позовн у заяву (вих. від 01.06.2011 року № 8474/9/10-0). У судовому засіданні предст авник ДПІ в м. Сімферополі про сив відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що позивач за юридичною адресою не знаходиться, у зв'язку з чи м рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість № 138/15-2 від 18.03.2011 р . є законним, а підстави для йо го скасування відсутні.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані сто ронами, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч.1,2 ст.17 КАС Укр аїни юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п равовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єк том владних повноважень влад них управлінських функцій, у тому числі на публічно-право ві спори фізичних чи юридичн их осіб із суб'єктом владних п овноважень щодо оскарження й ого рішень (нормативно-право вих актів чи правових актів і ндивідуальної дії), дій чи без діяльності.

Пунктом 7 частини 1 ста тті 3 КАС України дано визначе ння суб'єктів владних повнов ажень, до яких належать орган державної влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа, інш ий суб'єкт, який здійснює влад ні управлінські функції на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення; безстороннь о (неупереджено); добросовісн о; розсудливо; з дотриманням п ринципу рівності перед закон ом, запобігаючи несправедлив ій дискримінації; пропорційн о, зокрема з дотриманням необ хідного балансу між будь-яки ми несприятливими наслідкам и для прав, свобод та інтересі в особи і цілями, на досягненн я яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права осо би на участь у процесі прийня ття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При вирішенні справи суд по винен з' ясувати, чи викорис тане повноваження, надане ві дповідачу, як це передбачено положеннями ч.3 ст.2 КАС Україн и.

Товариство з обмеженою від повідальністю «СФК-Промстро йторг» - суб' єкт господарю вання, що здійснює свою діяль ність на підставі нової реда кції Статуту (а.с.8-15), ідентифік аційний код юридичної особи 35736431, зареєстрована юридичною особою Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ра ди Автономної Республіки Кри м, 11.02.2008р. за адресою: 95004, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Красна, буд инок, 15, що підтверджується ко пією Витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців.

16.03.11р. Комісією відповідача п роведено необхідні та достат ні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника п одатків, за результатами яки х місцезнаходження платника податків не встановлено, про що відповідно до Положення п ро організацію взаємодії під розділів податкової міліції з іншими підрозділами орган ів державної податкової служ би для встановлення місцезна ходження платника податків с кладено довідку № 893/26-34.

17.03.11р. відповідно до порядку о бліку платників податків і з борів за формою № 18-ОПП складе но повідомлення про відсутні сть юридичної особи за місце знаходженням № 97/29-0.

Комісією відповідача відн осно ТОВ «СФК-Промстройторг» , ЄДРПОУ 35736431, зареєстрованої зг ідно п. 2.2. ст. 2, п. 9.4. ст. 9 Закону Ук раїни від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про пода ток на додану вартість", індив ідуальний податковий номер 3 06893601097, Свідоцтво № 479888, дата реєст рації платником податку на д одану вартість - 11.02.10р., внаслі док внесення до Єдиного держ авного реєстру запису про ві дсутність за місцезнаходжен ням, що підтверджено відоміс тю з ЄДР про внесення запису п ро відсутність за місцезнахо дженням № 18821430007016088 від 17.03.11р., виявл ення відповідно до повідомле ння від 16.03.11р. № 893/26-34 факту відсут ності платника податків за м ісцезнаходженням, прийнято р ішення від 18.03.11р. № 138/15-2 про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, регулює Податковий код екс України від 02.12.10р. № 2755-VI, визн ачає вичерпний перелік подат ків та зборів, що справляютьс я в Україні, та порядок їх адмі ністрування, платників подат ків та зборів, їх права та обов 'язки, компетенцію контролюю чих органів, повноваження і о бов'язки їх посадових осіб пі д час здійснення податкового контролю, а також відповідал ьність за порушення податков ого законодавства.

Згідно статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиден ти України), юридичні особи (ре зиденти і нерезиденти Україн и) та їх відокремлені підрозд іли, які мають, одержують (пере дають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (оп ерації), що є об'єктом оподатку вання згідно з цим Кодексом а бо податковими законами, і на яких покладено обов'язок із с плати податків та зборів згі дно з цим Кодексом. Кожний з пл атників податків може бути п латником податку за одним аб о кількома податками та збор ами.

Стаття 183 ПК України визнача є порядок реєстрації платник ів податку на додану вартіст ь. Випадки анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість передбачені ста ттею 184 ПК України, зокрема від повідно до пп."ж" реєстрація ді є до дати анулювання реєстра ції платника податку, яка про водиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис п ро відсутність юридичної осо би або фізичної особи за її мі сцезнаходженням (місцем прож ивання) або запис про відсутн ість підтвердження відомост ей про юридичну особу.

Розроблене відповідно до р озділу V "Податок на додану вар тість" Податкового кодексу У країни (далі - Кодекс), Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" та інших н ормативно-правових актів, По ложення про реєстрацію платн иків податку на додану варті сть, затверджене Наказом Дер жавної податкової Адміністр ації України від 22.12.10р. № 978, визн ачається порядок реєстрації платників податку на додану вартість, анулювання реєстр ації платників податку на до дану вартість, ведення реєст ру платників податку на дода ну вартість, присвоєння інди відуального податкового ном ера платника податку на дода ну вартість, оприлюднення да них з Реєстру, перереєстраці ї платників податку на додан у вартість та заміни свідоцт в про реєстрацію платників п одатку на додану вартість, ве дення документації при реєст рації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість, засвідчення копій свідоцтв про реєстрацію пла тників податку на додану вар тість.

Згідно п. 1 Розділу V зазначен ого Положення реєстрація діє до дати анулювання, яке відбу вається у випадках, визначен их пунктом 184.1 статті 184 розділу V Податкового Кодексу Україн и.

Так, пункту 5 Положення пере дбачає Анулювання реєстраці ї за ініціативою відповідног о податкового органу, яке мож е бути здійснене на підстава х, визначених у підпунктах "б" - "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України (підпункти "б" - "и" пу нкту 1 цього розділу Положенн я).

У відповідності до пп. 5.2.11. п. 5 .2. рішення про анулювання реєс трації за ініціативою податк ового органу приймаються за наявності відповідних підтв ердних документів (відомосте й). Такими документами є: повід омлення державного реєстрат ора, відомості з Єдиного держ авного реєстру щодо наявност і запису про відсутність юри дичної особи або фізичної ос оби - підприємця за місцезнах одженням (місцем проживання) або запису про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу.

За приписами пп. 3.2.2. розділу V Положення про анулювання ре єстрації платника податку по датковий орган письмово пові домляє особу протягом трьох робочих днів після дня анулю вання такої реєстрації.

Крім того, з положень пп. 5.4.3. р озділу V Положення протягом т рьох робочих днів після дня а нулювання один примірник ріш ення про анулювання реєстрац ії платника ПДВ надсилається податковим органом особі, ре єстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місце м проживання такої особи, вка заним у Свідоцтві, або за наяв ності відомостей про комісію з припинення (ліквідатора, лі квідаційну комісію тощо) так ої особи - за місцезнаходженн ям комісії. Примірник рішенн я про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається наді сланим (врученим) платнику ПД В, якщо його надіслано листом з повідомленням про врученн я або передано під розписку с амому платнику податку чи Пр едставнику платника.

Судом встановлено, що місце знаходженням позивача є адре са: 95004, АР Крим, м. Сімферополь, в ул. Красна, б. 15, про що свідчать Витяг з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, С татут (а.с.8-15), Копія договору ор енди нежитлових приміщень ві д 01.04.10р. № 55, додаткова угода до д оговору оренди нежитлових пр иміщень від 01.04.10р. № 55.

З метою більш повного облік у платників податків - юридич них осіб або фізичних осіб - пі дприємців, унеможливлення от римання юридичними особами а бо фізичними особами - підпри ємцями неконтрольованих дох одів підрозділи органів держ авної податкової служби, до ф ункцій яких входить ведення обліку платників податків, з а приписами п. 12.1. Наказу Держа вної податкової служби Украї ни від 22.12.10р. № 979 "Про затверджен ня Порядку обліку платників податків і зборів та визнанн я такими, що втратили чинніст ь, наказів Державної податко вої адміністрації України", п овинні забезпечувати систем атичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на об лік юридичних осіб або фізич них осіб - підприємців органа ми державної податкової служ би після здійснення їх держа вної реєстрації, перереєстра ції, реорганізації та внесен ня змін до реєстраційних чи у становчих документів.

У відповідності до п. 12.2 Поря дку у рамках проведення цих з аходів, а також при призначен ні чи проведенні будь-якого в иду перевірки платника подат ків чи при виконанні інших сл ужбових обов'язків працівник ами органів державної податк ової служби здійснюється або може здійснюватись перевірк а місцезнаходження (місця пр оживання) платника податків. За наслідками перевірки скл адається акт перевірки місце знаходження платника податк ів. Якщо встановлено відсутн ість платника податків за йо го місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться р обота із з'ясування фактично го місця розташування (місце знаходження, місця проживанн я) платника податків, відпові дальних та пов'язаних осіб.

Згідно п. 12.5. Порядку якщо за р езультатами заходів щодо вст ановлення фактичного місцез находження юридичної особи п ідрозділами податкової мілі ції буде підтверджено відсут ність такої особи за місцезн аходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходженн я юридичної особи не відпові дає зареєстрованому місцезн аходженню, керівник (заступн ик керівника) органу державн ої податкової служби приймає рішення про направлення до в ідповідного державного реєс тратора повідомлення про від сутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів , передбачених частиною вось мою статті 19 Закону України ві д 15.05.03р. № 755-IV "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців".

Згідно з довідкою про встан овлення місцезнаходження (мі сця проживання) платника под атків від 16.03.11р. № 893/26-34, пунктом 3 м ісцезнаходження платника по датків не встановлено. Сам ак т перевірки достовірності юр идичної адреси, наявність як ого вимагають положення п. 12.2 П орядку, суду не надано.

Суд зазначає, що згідно з ви могами ст. 93 Цивільного кодек су України місцезнаходження м юридичної особи є адреса її органу або особи, які відпові дно до установчих документів юридичної особи або закону в иступають від її імені.

Як зазначено вище місцезна ходженням позивача відповід но до реєстраційних документ ів є саме: 95004, АР Крим, м. Сімферо поль, вул. Красна, б. 15. Крім того , вказана адреса міститься у Д ержавному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців, про що свідчать Витя г та Довідка з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів.

Під час розгляду справи дов оди відповідача про ведення господарської діяльності по зивачем за іншою адресою ніж та що визначена установчими документами не знайшли свог о підтвердження.

На вимогу положень частин п ершої, другої статей 71 Кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу. В адміні стративних справах про проти правність рішень, дій чи безд іяльності суб'єкта владних п овноважень обов'язок щодо до казування правомірності сво го рішення, дії чи бездіяльно сті покладається на відповід ача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З матеріалів справи навпак и вбачається, що позивач не зм інював адресу свого фактично го місцезнаходження та продо вжує там знаходитися.

Відповідно до пункту 6. Нака зу Державної податкової служ би України від 22.12.10 № 978 "Про затв ердження Положення про реєст рацію платників податку на д одану вартість (Форми № 1-ПДВ, 2-П ДВ, 2-РК, 2-РЖ, 3-ПДВ, 6-РПДВ, 6-РЖ, 1-РС, 2-Р С, 3-РС, 6-РРС, 6-РЖС)" рішення про ан улювання реєстрації платник а ПДВ за ініціативою податко вого органу може бути оскарж ене відповідно до чинного за конодавства.

Так, згідно пп. 6.2. вказаного П оложення підставою для внесе ння до Реєстру запису про від міну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішенн я суду, яке набрало законної с или, або рішення податкового органу про відміну анулюван ня реєстрації та скасування свого рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Ріш ення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державн ої податкової служби для роз гляду та внесення відповідни х змін до Реєстру.

Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, при с кладанні 18.03.11 р. рішення про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість № 138/15-2 відповідач діяв при непов ному з' ясуванні обставин, в умовах відсутності інформац ії щодо ведення підприємниць кої діяльності за адресою, за якою проводилась перевірка факту його знаходження орган ами податкової міліції.

З огляду на зазначене вище, суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування рішення відпов ідача про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість від 18.03.11р. № 138/15-2 підл ягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України. Позивач при зверн енні до суду сплатив 3,40 грн. суд ового збору, який і підлягає п оверненню.

Під час судового засідання , яке відбулось 14.07.2011 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постан ову складено 18.07.2011 року.

Керуючись статтями 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНО ВИВ:

Позов задовольнити в повно му обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополі АР Крим від 18.03.11р. № 138/15-2 пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть Товариства з обмеженою в ідповідальністю «СФК-Промст ройторг».

Стягнути з Державного бюджету України на користь Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «СФК-Промстройто рг», в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати с удового збору, - 3,40 грн.

Постанова набирає зако нної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголош ено вступну та резолютивну ч астину постанови або справу розглянуто у порядку письмов ого провадження, постанова н абирає законної сили через 10 д нів з дня її отримання у разі н еподання апеляційної скарги .

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення14.07.2011
Оприлюднено16.09.2011
Номер документу18125811
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4168/11/0170/6

Постанова від 14.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні