Постанова
від 18.08.2011 по справі 2а-5355/11/0170/5
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 серпня 2011 р. (17:15) Справа №2а-5355/11/0170/5

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «А-Дієз»

про стягнення заборговано сті в сумі 84,00 грн.,

Обставини справи: Дер жавна податкової інспекція в м. Сімферополі АР Крим зверну лась до Окружного адміністра тивного суду АР Крим з адміні стративним позовом про стягн ення з Товариства з обмежено ю відповідальністю «А-Дієз» 84,00 грн. штрафних санкцій, нарах ованих за несвоєчасне поданн я розрахунку комунального по датку.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 12.05.2011 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.

Позивач явку свого пр едставника в судове засіданн я, яке відбулось 18.08.2011 року, не за безпечив, надав суду клопота ння про розгляд справи за йог о відсутності та підтримання позовних вимог у повному обс язі.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час, дату та місце його проведення пов ідомлений належним чином - шляхом направлення на його а дресу судової повістки. Запе речення на позовну заяву, а та кож клопотання про відкладен ня розгляду справи відповіда ч до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив..

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності на час виникнення сп ірних правовідносин було виз начено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 як ого Державна податкова адмін істрація України є центральн им органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зо крема Державна податкова інс пекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що ДПІ в м. Сімферополі АР Крим у відносинах з фізичними та юр идичними особами є суб' єкто м владних повноважень та дан ий спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Код ексом адміністративного суд очинства України.

Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської р ади АР Крим 04.02.2003 року проведено державну реєстрацію юридичн ої особи - Товариства з обмеже ною відповідальністю «А-Дієз », що підтверджується свідоц твом про державну реєстрацію серії А01 № 051783 від 29.12.2008 року.

У зв' язку зі зміною м ісцезнаходження 29.12.2008 року Вик онавчим комітетом Сімферопо льської міської ради АР Крим проведено перереєстрацію ві дповідача.

Товариство з обмежен ою відповідальністю «А-Дієз» 13.02.2003 року взято на податковий облік за № 47203, що підтверджуєть ся довідкою від 23.01.2009 року №78/29-0.

На час видачі довідки відпо відач перебуває на податково му обліку у ДПІ в м. Сімферопол і АР Крим.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого: суд вирі шує справи відповідно до Кон ституції та законів України, а також міжнародних договор ів, згода на обов'язковість як их надана Верховною Радою Ук раїни; суд застосовує інші но рмативно-правові акти, прийн яті відповідним органом на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конс титуцією та законами України .

Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виник ли до набрання чинності Пода тковим кодексом України, тоб то до 01.01.2011 року, суд вважає за не обхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин, платниками податків і збо рів (обов' язкових платежів) є юридичні особи, на яких від повідно до Законів України п окладений обов' язок сплачу вати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», ч инному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було пе редбачено, що платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, я ку вказує у податковій декла рації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону № 2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків зобов' язані сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.

Види місцевих податків і зб орів, їх граничні розміри та п орядок обчислення і спрямова ний на зміцнення бюджетів мі сцевого самоврядування визн ачені Декретом Кабінету Міні стрів України «Про місцеві п одатки і збори» від 20.05.1993 року № 56-93, відповідно до ч. 1 якого кому нальний податок належить до місцевих податків.

Згідно зі ст. 15 Декрету комун альний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджет них установ, організацій, пла ново-дотаційних та сільськог осподарських підприємств. Йо го граничний розмір не повин ен перевищувати 10 відсотків р ічного фонду оплати праці, об численого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімум у доходів громадян.

Органи місцевого самовряд ування самостійно встановлю ють і визначають порядок спл ати місцевих податків і збор ів відповідно до переліку і в межах установлених гранични х розмірів ставок.

Місцеві податки і збори пер ераховуються до бюджетів міс цевого самоврядування в поря дку, визначеному Радами наро дних депутатів, якими вони вс тановлюються. Стягнення не в несених в установлений термі н місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинни м законодавством.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» встановлено, що подат кові декларації подаються за базовий податковий (звітний ) період, що дорівнює: календар ному кварталу або календарно му півріччю (у тому числі при с платі квартальних або півріч них авансових внесків).

Таким чином, відповідач зоб ов' язаний щоквартально пр отягом 40 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем податкового кварталу , подавати до ДПІ в м. Сімфероп олі АР Крим декларації з кому нального податку.

Позивачем 22.09.2009 року проведен а невиїзна документальна пер евірка відповідача з питання своєчасності подання розрах унків і сплати комунального податку за ІІ квартал 2009 року.

За результатами перевірки складено акт № 9167/15-3/32176067 від 22.09.2009 р оку, в якому зафіксовано пору шення відповідачем п.п.4.1.1 п.4.1 ст . 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», п. 2.4 Положення «Про ме ханізм стягнення і порядок с плати комунального податку» , затвердженого рішенням Сім феропольської міської ради № 44 від 29.10.2002 року, в частині несво єчасного подання розрахунку по комунальному податку за І І квартал 2009 року, граничний ст рок подання якого настав 10.08.2009 р оку, фактично поданий - 09.09.2009 р оку.

Пунктом 17.1.1 п. 17.1 ст.17 Закону № 2181 передбачалось, що платник по датків, що не подає податкову декларацію у строки, визначе ні законодавством, сплачує ш траф у розмірі десяти неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян за кожне таке неп одання або її затримку.

На підставі зазначеного ви ще, позивачем 23.09.2009 року прийнят о податкове повідомлення-ріш ення № 0008451503/0, в якому визначено с уму штрафних (фінансових) сан кцій, застосованих до відпов ідача за порушення вимог Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» у р озмірі 170,00 грн.

Матеріали справи свідчать про те, що у визначені законод авством строки, суми штрафни х санкцій, нарахованих за пор ушення вимог податного закон одавства, відповідачем сплач ені частково, несплаченою за лишилась сума заборгованост і у розмірі 84,00 грн.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин , було передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.

На підставі зазначеного ви ще, позивачем на адресу відпо відача направлені перша пода ткова вимога № 1/3025 від 06.102.009 року т а друга податкова вимога № 2/3686 від 26.11.2009 року.

Вказані вимоги розміщені н а дошці податкових оголошень на підставі актів № 6099/24-1 від 27.10.2009 року та № 599/24-1 від 15.12. 2009 року.

Враховуючи відсутність не згоди відповідача з розрахун ком суми заборгованості, вка зані вимоги є узгодженими, од нак визначена у них сума борг у станом на день розгляду спр ави не сплачена.

У зв' язку з чим, станом на д ень розгляду справи заборгов аність відповідача становит ь 84,00 грн.

Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 84,00 грн., позо вні вимоги належить задоволь нити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 18.08.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 23.08.2011 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «А-Дієз» (95000, АР Крим, м. Сімфе рополь, вул. Леніна,12, офіс,1; ЄДР ПОУ 32176067; р/р № 26005301108001 в АТ «КБ «Воло димирський», МФО 337933) на корист ь державного бюджету м. Сімфе рополь (код платежу 5216010202, р/р № 33214828700004 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405) заборгованість з ш трафних (фінансових) санкцій у розмірі 84,00 грн.

Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.08.2011
Оприлюднено16.09.2011
Номер документу18125886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5355/11/0170/5

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні