Постанова
від 25.08.2011 по справі 2а-7405/11/0170/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

25 серпня 2011 р. (11:43)

Справа №2а-7405/11/0170/21

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Кузьміної Ю.В., розглянувши за участю прокурора - Єрьоменко А.М. - посвідчення № 11118, представника позивача – ОСОБА_1 - дов. № 5 від 05.01.2011р.  у відкритому судовому засіданні адміністративну справу    

за позовом   Прокурора м. Судака АР Крим   в інтересах держави в особі   Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим    

до   Судацького міського відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим              

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим      

про стягнення.

Обставини справи: Прокурор м. Судака АР Крим звернувся до  Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим (далі позивач) про стягнення з Судацького міського відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим (далі –відповідач) 3382,92 грн. заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Позовні вимоги ґрунтуються на Законі України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” та мотивовані тим, що відповідачем не сплачуюся у встановлені строки страхові внески.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі та наполягали на їх задоволенні з підстав, викладених в позовній заяві.

Відповідач  явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час та місце судового розгляду був сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.29), письмових заперечень на позов суду не надав.

Третя особа  явку свого представника у судове засідання не забезпечила, про час та місце судового розгляду була сповіщена належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.27), письмових пояснень на позов суду не надала.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі ст.128 КАС України розглядати справу у відсутності відповідача та третьої особи, повідомлених належним чином,  на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши надані докази, суд

 

ВСТАНОВИВ:

Судацький міський відділ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим зареєстрований як страхувальник у Феодосійській міській виконавчій дирекції Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності   в АР Крим за  реєстраційним кодом 0104800004540.

Згідно Положенню про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою Правління Фонду від 19.09.2001р. № 42, відділення Фонду діє як регіональна структура Фонду соціального страхування з тимчасовою втрати працездатності та є юридичною особою.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Положення про районні (міжрайонні), міські виконавчі дирекції відділень діяльності Фонду соціального страхування з тимчасовою втрати  працездатності  - робочі органи відділень Фонду соціального страхування з тимчасовою втрати працездатності  не є юридичними особами.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, народженням дитини та необхідністю догляду за нею, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей визначені Законом України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” №2240-ІІІ від 18.01.2001 р. (далі Закон № 2240-ІІІ ).

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 2 цього Закону страхувальниками є:

а) роботодавець - для осіб, зазначених у частині першій статті 6 цього Закону;

б) особи, зазначені у частинах другій та третій статті 6 цього Закону.

Частиною 1 ст. 6 Закону передбачено, що загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, підлягають:

1) особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах;

2) члени колективних підприємств, сільськогосподарських та інших виробничих кооперативів.

Пунктами 4,5 ч. 2 ст. 27 Закону № 2240-ІІІ4) передбачений обов'язок страхувальника вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів;  допускати посадових осіб органів Фонду, органу державного нагляду, інших контролюючих органів до перевірок правильності використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок

Згідно із п.  3  ч. 3 ст.28 Закону №2240 на Фонд покладено обов’язок здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

У березні 2011р. Фондом проведено планову перевірку Судацького міського відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим щодо коштів загальнообов'язкового  державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

За результатами перевірки складений акт № 02-34-85 від 30.03.2011р., в якому зафіксоване  порушення порядку витрат страхових внесків на суму 669,23 грн. та несвоєчасну сплату страхових внесків на загальну суму 4079,42 грн. (а.с.9-11).

Відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону 2240  за порушення порядку використання страхових коштів, несвоєчасне або не в повному обсязі повернення страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону, несвоєчасне подання або неподання звітності про використання коштів Фонду, інших відомостей, передбачених цим Законом, страхувальник, інший отримувач страхових коштів несе відповідальність відповідно до закону.

Пунктом 6 ч. 1 ст. 28 Закону 2240  страховик має право накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства

На підставі акту перевірки позивачем прийняте рішення № 02-35-25 від 30.01.2011р. про  застосування фінансових (штрафних) санкцій на загальну суму 3082,57 грн. (а.с.12).

04.05.2011р. за несвоечасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду рішенням № 02-47-1 до відповідача застосований штраф у розмірі 250,29 грн. та нарахована пеня - 50,06 грн., а всього 300,35 грн. (а.с.16-17).

Загальна сума заборгованості відповідача складає 3382,92 грн. (3082,57+300,35), що підтверджується матеріалами справи, зокрема розрахунком позивача (а.с.6).

Частиною 3 ст.30 Закону №2240 встановлено, що своєчасно  не  сплачені  та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові   санкції,  передбачені  частиною  першою  цієї  статті, стягуються із страхувальника,  іншого отримувача  коштів  Фонду  у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Відповідно до п.5,6 п.7 Розділу VІІІ “Прикінцеві та перехідні положення ”Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” N 2464-VI від 08.07.2010 року, який набрав чинності з 01.01.2011 року, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Стаття 8 Закону  № 2240-ІІІ передбачено, що спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку.

Відповідач не надав суду доказів оскарження рішень  позивача або доказів погашення заборгованості зі сплати страхових внесків, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.  

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки доведені матеріалами справи та не суперечать законодавству.  

Під час судового засідання, яке відбулось 25.08.2011р., оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 30.08.2011р.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,        

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Судацького міського відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим (98000, АР Крим, м. Феодосія. вул. Партизанська, б. 10, ЄДРПОУ 08673827) на користь Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим (95006,  АР Крим, м. Сімферополь, вул. Р. Люксембург, 17-а)  заборгованість у розмірі  3382,92 грн.  

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

 

Суддя                                                                Євдокімова О.О.

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.08.2011
Оприлюднено16.09.2011
Номер документу18125888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7405/11/0170/21

Постанова від 25.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні