Постанова
від 10.08.2011 по справі 2а/0270/3424/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

10 серпня 2011 р.           Справа № 2а/0270/3424/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Комара Павла Анатолійовича,

при секретарі судового засідання:   Розлуцькому Андрію Миколайовичу,  

за участю представників сторін:

позивача      :   ОСОБА_1 - представника за довіреністю;

відповідача :   ОСОБА_2 - представника за довіреністю;

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні"    

до:   професійно-технічного училища №14  

про: стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" (далі - позивач) з позовом про стягнення з професійно-технічного училища №14 (далі – відповідач, ПТУ №14) штрафних санкцій в сумі 510 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за невиконання ПТУ №14 припису від 06.08.2009 року №06/10-0183 позивачем винесено постанову від 21.12.2009 року №06/10-0271 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 510 грн. Враховуючи те, що відповідачем суми штрафів до Державного бюджету України не перераховано, в законному порядку постанову не оскаржено, позивач просить стягнути суму штрафу в судовому порядку.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача проти позову не заперечував та визнав його в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані у справу докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, за результатами перевірки, висновки якої знайшли відображення в акті №06/10-0182 від 06.08.2009 року, позивачем було винесено припис від 06.08.2009 року №06/10-0183, в якому містилися обов’язкові для виконання відповідачем вимоги, кінцевий термін виконання яких встановлений 05.10.2009р.

Даний припис був отриманий керівником відповідача під розпис, про що свідчить сам акт, при цьому будь-яких зауважень щодо змісту та термінів виконання припису відповідачем надано не було.

Після закінчення терміну виконання припису інформація про його виконання до позивача не надходила.

З метою здійснення контролю за виконанням наданого розпорядження по усуненню порушень позивач 02.12.2009р. здійснив перевірку виконання вимог припису від 06.08.2009 року №06/10-0183 та встановив, що його вимоги не виконано, про що було складено акт перевірки №06/10-0256 від 02.12.2009р.  

За результатами перевірки представником позивача - старшим державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_3 21.12.2009р. винесено постанову №06/10-0271 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 510 гривень.

Вказану постанову вручено відповідачеві під розпис, про що свідчить відповідний підпис посадової особи відповідача на ній.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

У відповідності з вимогою ст.27 Закону України „,Про електроенергетику", суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень та приписів Держенергонагляду у вигляді накладення штрафу  в розмірі  до  п'яти тисяч неоподаткованих  мінімумів доходів  громадян (85 000 грн.)

Згідно із п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику,” затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999р. №1312 визначено, що суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Відповідно ст. 5 Закону України „Про електроенергетику" до принципів державної політики в енергетиці належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Частина 1 ст.9 зазначеного закону визначає, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, визначеному законодавством України, а частина 5 ст. 9 закону надає Інспекції повноваження застосовувати в установленому порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів. Так, відповідно з частиною 3 ст.27 Закону України „Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензій штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Центральним органом державної виконавчої влади, на який покладено здійснення державної політики в галузі паливно-енергетичного комплексу відповідно з Указом Президента України „Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.1999р. №1573/99, є Міністерство палива та енергетики України. Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" підпорядковано Міністерству палива та енергетики України і засновано на державній власності.

Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України „Про електроенергетику" здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд), яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996г, та діє у складі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" та його структурних підрозділів.

Головною метою діяльності ДП НЕК „Укренерго" є забезпечення цілісності об'єднаної енергетичної системи України, задоволення інтересів держави у сфері енергопостачання підприємств усіх форм власності у сфері забезпечення їх електроенергією ( абзац 1 пункту 2.1. Статуту), а до основних напрямків діяльності, здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України „Про електроенергетику" та Положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України (підпункт 2.2.16 пункту 2.2. Статуту).

Законодавством України не встановлено методику визначення суми штрафу за правопорушення в електроенергетиці, тому старший державний інспектор Держенергонагляду встановлює розмір штрафу в постановах з урахуванням складу правопорушення та негативних наслідків, до яких можуть привести виявлені порушення.

Згідно з Положенням про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні", затвердженим директором Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" від 21 березня 2006р., Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні утворено з метою забезпечення здійснення функцій з управління діяльності регіональної інспекції Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні, інспекцій в Вінницькій, Хмельницькій, Тернопільській та Чернівецькій областях. Згідно з затвердженим Положенням про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" від 21.03.06р. встановлено,  що останній не є юридичною особою та має структурні підрозділи, зазначені у додатку 1 до вказаного Положення. Юридичною особою є Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" згідно з Додатком 1 до вказаного Положення Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової   енергії у Вінницькій областіі   є   одним   зі   структурних   підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго".

Частина 6 ст.27 Закону України „Про електроенергетику" визначає, що суми штрафів повинні сплачуватися до Державного бюджету України. Державне казначейство організує та здійснює виконання Державного бюджету відповідно Положенню про Державне казначейство, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.07.1995р. №590.

Крім того, відповідно до статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

З урахуванням приписів статті 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Відповідачем, до теперішнього часу, штрафні санкції у розмірі 510 грн. у добровільному порядку не сплачено.

За таких обставин, враховуючи підтвердження наявності заборгованості зі сплати штрафних санкцій в заявленій сумі матеріалами справи, судом приймається визнання позову відповідачем з винесенням постанови про задоволення адміністративного позову.

В силу ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.  

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Керуючись ст. ст. 11, 70, 71, 79, 86, 94, 112, 128, 136, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з професійно-технічного училища №14 (Вінницька область, Вінницький район, смт. Вороновиця, вул. Гагаріна, 1, р/р 35223002000682 ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015, код ЄДРПОУ 02539967) на користь Державного бюджету України (р/р 31119106700071 ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015, код ЄДРПОУ 34701209, код платежу 21081100) штрафні санкції в сумі 510 грн. (п'ятсот десять гривень).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя          Комар Павло Анатолійович

10.08.2011

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2011
Оприлюднено16.09.2011
Номер документу18126083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/3424/11

Ухвала від 18.07.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 18.07.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Постанова від 10.08.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні