Постанова
від 28.07.2011 по справі 2а/0470/5764/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2011 р. Справа № 2а/0470/5764/11

Дніпропетровський окружний адміністративний с уд у складі:

головуючий суддя: Маковська О.В.

при секретарі судового зас ідання: Кравець Є.С .

розглянувши у письмовому провадженні в місті Дніпроп етровську адміністративну с праву за позовом Дніпропетро вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з об меженою відповідальністю «А ГИС-ЦЕНТР»про стягненн я адміністративно-госп одарських санкцій та пені , -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду 18 травня 2011 року зверну лось Дніпропетровське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів із адм іністративним позовом, в яко му просить стягнути з Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «АГИС-ЦЕНТР» на свою ко ристь адміністративно-госпо дарські санкції у розмірі 1500,00 грн. та пеню за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій у роз мірі 180,60 грн.

Позовні вимоги обґрунтова но тим, що відповідач не забез печив працевлаштування інва лідів у відповідній кількост і та не сплатив вчасно адміні стративно-господарські санк ції за нездійснення працевла штування інвалідів у 2009 році.

Позивача до судового засід ання надав клопотання, у яком у просив суд розглянути спра ву в письмовому провадженні, позовні вимоги підтримав в п овному обсязі.

Відповідач до суду не з'явив ся. Судом направлено на адрес у відповідача, зазначену у ви тязі з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців судову повістку разом з копією ухва ли про відкриття провадження у справі, копією позовної зая ви та доданих до неї документ ів, проте конверт повернувся до суду з відміткою поштовог о відділення «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до частини 11 ста тті 35 Кодексу адміністративн ого судочинства України розп иску про одержання повіст ки (повістку у разі неможлив ості вручити її адресату чи в ідмови адресата її одержати ) належить негайно повернут и до адміністративного суд у. У разі повернення поштовог о відправлення із повістко ю, яка не вручена адресату з н езалежних від суду причин, вважається, що така повістк а вручена належним чином. Від повідач за адресою, вказаною у Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не знаходи ться, відповідні зміни до Єди ного державного реєстру не п одавав.

Згідно частини 4 статті 122 Код ексу адміністративного судо чинства України особа, яка б ере участь у справі, має пр аво заявити клопотання про розгляд справи за її відсу тності.

Відповідно до частини 6 стат ті 128 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо немає перешкод для розгляд у справи у судовому засідан ні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які б еруть участь у справі, хоча і б ули належним чином повідомле ні про дату, час і місце судов ого розгляду, суд має право розглянути справу у письмо вому провадженні у разі ві дсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд д ійшов висновку про можливіст ь розгляду справи за відсутн ості сторін, в порядку письмо вого провадження.

Дослідивши всі документи і матеріали, чинне законодавс тво, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає позовн і вимоги такими, що підлягают ь задоволенню з огляду на так е.

Судом встановлено, що ТОВ «А ГИС-ЦЕНТР» подано Дніпропетр овському обласному відділен ню Фонду соціального захисту інвалідів звіт за формою № 10-П І, що має назву «Звіт про зайня тість і працевлаштування інв алідів» (далі - Звіт) за 2009 рік, за твердженого наказом Міністе рства праці та соціальної по літики України від 10 лютого 2007 року № 42, в якому середньооблі кова чисельність штатних пра цівників у відповідача у 2009 ро ці становила 12 осіб, з них: сере дньооблікова кількість штат них працівників, яким відпов ідно до чинного законодавств а встановлена інвалідність - 0 осіб; кількість інвалідів-шт атних працівників, які повин ні працювати на робочих місц ях, створених відповідно до в имог статті 19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» (д алі - Закон) - 1 особа.

Відповідно до ч.3 статті 18 вка заного Закону підприємства, установи, організації, фізич ні особи, які використовують найману працю, зобов'язані ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, у тому числі спеціа льні робочі місця, створюват и для них умови праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації і забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством, надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.

У відповідності до ст.19 Зако ну, для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Як вбачається з матеріалів справи, середньооблікова чи сельність штатних працівник ів у відповідача у 2009 році стан овила 12 осіб, що підтверджуєть ся даними звіту за формою №10-П І за 2009 рік (а.с.6).

Аналіз викладеного дає під стави для висновку про те, що в ідповідач як роботодавець, щ о використовує найману працю 12 осіб, зобов' язаний забезпе чити встановлення нормативу 1 робочого місця, призначеног о для працевлаштування інвал ідів.

Також слід звернути увагу н а те, що відповідачем у Звіті № 10-ПІ власноруч зазначено в ст рочці «кількість інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на робочих мі сцях, створених відповідно д о вимог статті 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » - 1 робоче місце.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем інвалі ди не працевлаштовані, що під тверджується звітом за формо ю №10-ПІ за 2009 рік.

Відповідно до частини 3 стат ті 181 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» пошук під ходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та зн ань, з урахуванням його побаж ань здійснює державна служба зайнятості.

Відповідно до абзацу друго го пункту 2 статті 19 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня» державна служба зайнятос ті має право одержувати від п ідприємств, установ і органі зацій, незалежно від форм вла сності, адміністративні дані про наявність вакантних роб очих місць, у тому числі призн ачених для працевлаштування інвалідів, характер і умови п раці на них, про всіх вивільню ваних, прийнятих і звільнени х працівників та інформацію про передбачувані зміни в ор ганізації виробництва і прац і, інші заходи, що можуть призв ести до вивільнення працівни ків.

Процедуру подання інформа ції про наявність вільних ро бочих місць (вакантних посад ) для працевлаштування інвал ідів центру зайнятості визна чено Порядком подання підпри ємствами, установами, органі заціями та фізичними особами , що використовують найману п рацю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної дл я організації їх працевлашту вання, що затверджено постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 31.01.2007 року № 70.

Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття за формою № 3-ПН «Звіт про наявність вакансі й», затвердженою наказом Мін істерства праці та соціально ї політики України від 19.12.2005 рок у № 420 за погодженням з Держком статом.

Відповідачем не надано суд у доказів надання інформації про наявність вільних робоч их місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів .

В матеріалах справи відсут ні й інші докази, які б свідчил и про вжиття заходів, необхід них для виконання передбачен ого чинним у 2009 році законодав ством обов' язку здійснити п рацевлаштування інвалідів.

Відтак, відповідачем не дов едено виконання всіх вимог З акону щодо працевлаштування у 2009 інвалідів на підприємств і.

Згідно ч.1 ст.20 Закону, підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, фізич ної особи, яка використовує н айману працю, за кожне робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом. Для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, н а яких працює від 8 до 15 осіб, ро змір адміністративно-господ арських санкцій за робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю.

Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят их інвалідами, відповідач до 16.04.2010 повинен був самостійно сп латити адміністративно-госп одарські санкції. Враховуючи , що середньорічна заробітна плата згідно звіту за формою №10-ПІ за 2009 рік. складає 5000 грн, бе ручи до уваги сплату відпові дачем боргу у розмірі 1000 грн., з аборгованість відповідача с тановить (5000:2)х1-1000=1500 грн.

Оскільки на суму заборгова ності по сплаті адміністрати вно-господарських санкцій на раховано пеню у сумі 180,60 грн., то загальна сума боргу, що підля гає сплаті, становить 1680,60 грн., що підтверджується розрахун ком заборгованості по сплаті адміністративно-господарсь ких санкцій та пені (а.с.7).

Дніпропетровський окружни й адміністративний суд вважа є за необхідне зазначити, що н есплата адміністративно-гос подарських санкцій до Фонду соціального захисту інвалід ів завдає значної шкоди держ авним інтересам, не дозволяє в повній мірі створювати інв алідам необхідні умови, які д ають можливість вести відпов ідний спосіб життя.

У відповідності до п.4 части ни третьої ст.129 Конституції У країни, та ст. 71 КАС України, кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення .

Як зазначається в частині п ершій ст. 69 КАС України, доказа ми в адміністративному судоч инстві є будь-які фактичні да ні, на підставі яких суд вст ановлює наявність або відсу тність обставин, що обґрунто вують вимоги і заперечення о сіб, які беруть участь у справ і, та інші обставини, що мають значення для правильного вир ішення справи. Ці дані встано влюються судом на підставі п ояснень сторін, третіх осіб т а їхніх представників, показ ань свідків, письмових і речо вих доказів, висновків експе ртів.

Статтею 70 КАС України перед бачено, що належними є докази , які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які н е стосуються предмету доказу вання.

Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім перекона нням, що ґрунтується на їх без посередньому, всебічному, по вному та об' єктивному дослі дженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановлен ої сили.

За викладених обставин та в ідповідних доказів суд дійшо в висновку про обґрунтованіс ть позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «АГИС-ЦЕНТР» про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій та пені з адовольнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «АГ ИС-ЦЕНТР» (ЄДРПОУ 14353067, р/р26001259096 ВАТ «Райффайзен Банк Аваль» , МФО 380805) на користь Дніпропетр овського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції у розмір і 1500 (одна тисяча) грн.. 00 коп.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «АГ ИС-ЦЕНТР» (ЄДРПОУ 14353067, р/р26001259096 ВАТ «Райффайзен Банк Аваль» , МФО 380805) на користь Дніпропетр овського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій у розмірі 180 (сто вісімдесят) гр н.. 60 коп.

Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до вим ог ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України та може бути оскаржена в порядк у та у строки, встановленні ст аттею 186 Кодексу адміністрати вного судочинства України.

Суддя

О.В. Маковська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2011
Оприлюднено21.09.2011
Номер документу18127758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/5764/11

Ухвала від 23.05.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Постанова від 28.07.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні