Cправа № 2а-0770/1115/11
Ряд стат. звіту № 8.3.2
Код - 06
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2011 року м. Ужгород
Суддя Закарпатського окружного адміністративног о суду Большакова О.О., розглян увши у порядку скороченого п ровадження адміністративну справу за позовом Ужгородсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Насіння»про припинен ня юридичної особи та зобов' язання вчинити дії, -
встановив:
07 квітня 2011 року Ужгородс ька міжрайонна державна пода ткова інспекція у Закарпатсь кій області звернулася до За карпатського окружного адмі ністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Насіння»пр о припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відп овідальністю «Насіння», зобо в' язання відповідача прове сти державну реєстрацію прип инення юридичної особи у пор ядку, який встановлено части нами першою - п' ятою статті 36 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів».
Позовні вимоги мотивовані тим, що підстави для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, передба чені ч. 2 ст. 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців”. Однією з таких пі дстав є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону та наявність в Єдиному де ржвному реєстрі запису про в ідсутність юридичної адреси за вказаним її місцезнаходж енням. Благодійним фондом «С яйво» не подавалася податков а звітність з 2 кварталу 2008 року по період подання позовної з аяви, що є підставою, згідно ст . 38 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців», для припинення його юри дичної особи.
Відповідно до ч.3 ст. 183-2 КАС Ук раїни про відкриття скорочен ого провадження суд виносить ухвалу, копія якої невідклад но надсилається відповідачу разом з копією позовної заяв и та доданих до неї документі в. В ухвалі в обов'язковому пор ядку зазначаються строк пода ння заперечення проти позову , порядок його подання, а також наслідки неподання такого з аперечення. Відповідач у дес ятиденний строк з дня одержа ння такої ухвали та копій док ументів може подати заперече ння проти позову та необхідн і документи або заяву про виз нання позову.
Згідно із п.3 ч.5 ст.183-2 КАС Украї ни справа повинна бути розгл янута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом се ми днів з дня закінчення стро ку, передбаченого частиною т ретьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відпов ідача та за умови, що справа не розглядається судом за місц езнаходженням відповідача.
Судом 11.04.2011 року винесено ухв алу про відкриття скороченог о провадження по даній адмін істративній справі. Копія ух вали суду про відкриття скор оченого провадження по даній справі надіслана відповіда чу, якому запропоновано в дес ятиденний строк з дня одержа ння вищезазначеної ухвали на дати письмові заперечення пр оти позову та необхідні доку менти або заяву про визнання позову.
29.06.2011 року на адресу суду пров ернувся поштовий конверт над ійшло повідомлення про вруче ння відповідачу надісланої к ореспонденції 26 травня 2011 року .
Згідно з частиною 4 статті 183- 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадж ення розглядається суддею од ноособово, без проведення су дового засідання та виклику осіб, які беруть участь у спра ві.
Таким чином вважається, що в ідповідач належним чином пов ідомлений про розгляд справи у скороченому провадженні, а також про його права та обов' язки, зокрема про право надат и свої заперечення проти поз ову або заяву про визнання по зову.
У строк, встановлений части ною 3 статті 1832 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, відповідач не скористав ся своїми правами та не подав до канцелярії суду заперече ння проти позову або заяву пр о визнання позову.
Враховуючи вищенаведене, с права розглядається в порядк у скороченого провадження бе з проведення судового засіда ння та виклику осіб, які берут ь участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, з' ясувавши фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, оц інивши докази, які мають знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при йшов до висновку, що надані по зивачем докази та повідомлен і ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядк у скороченого провадження та прийняття рішення по справі , позовні вимоги є обґрунтова ними та підлягають задоволен ню в повному обсязі з огляду н а наступне.
Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи держ авної податкової служби мают ь право у випадках, встановле них законом, звертатися до су ду щодо припинення юридичної особи та підприємницької ді яльності фізичної особи - пі дприємця.
Згідно з пунктом 67.2 статті 67 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби в установленому законо м порядку мають право зверта тися до суду про винесення су дового рішення щодо:
- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльно сті фізичних осіб - підприємц ів;
- відміни державної реєстра ції припинення юридичних осі б або підприємницької діяльн ості фізичних осіб - підприєм ців;
- скасування державної реєс трації змін до установчих до кументів.
Згідно ч.1 ст.89 ЦК України юри дична особа підлягає державн ій реєстрації у порядку, вста новленому законом. Дані держ авної реєстрації включаютьс я до єдиного державного реєс тру, відкритого для загально го ознайомлення.
Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприємц ів.
Згідно статті 1 цього Закону державний реєстратор - поса дова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держа ви здійснює державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців.
Місцезнаходження юридично ї особи - адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (далі - виконавчий о рган).
Відповідно частини 1 статті 16 даного Закону єдиний держав ний реєстр створюється з мет ою забезпечення органів держ авної влади, а також учасникі в цивільного обороту достові рною інформацією про юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців з Єдиного державного реєстру.
Згідно Витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Насіння»в несене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців із ідентифікаційним кодом - 00721 337.
Відповідно до довідки від 14 .03.2011 за №138/29-00 про взяття на облік платника податків Відповіда ч узятий на облік як платник п одатків в Ужгородській МДПІ від 02.06.1997 за №138.
Пунктом 16 ст.9 Закону Україн и «Про систему оподаткування »(що діяв у період перебуванн я Відповідача на обліку у под атковій інспекції, а саме з 01.10. 1991р. по 01.01.2011р.), передбачено, що пл атники податків зобов'язані подавати в податкову інспекц ію бухгалтерську звітність т а інші документи, пов'язані з о бчисленням і сплатою податкі в в строки, визначені законом .
Із втратою вищевказаним За коном чинності (згідно з Пода тковим кодексом України від 2 грудня 2010 року N 2755-УІ) даний обов 'язок, який покладається на пл атника податків щодо подачі до державних податкових орга нів та інших державних орган ів відповідно до законів дек ларацій, бухгалтерської звіт ності та інших документів і в ідомостей, пов'язаних з обчис ленням і сплатою податків і з борів знайшов своє матеріаль не відображення у Податковом у кодексі України, зокрема пу нктом підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 с татті 16 передбачено, що одним із обов'язків платника подат ків є обов'язок подавати до ко нтролюючих органів у порядку , встановленому податковим т а митним законодавством, дек ларації, звітність та інші до кументи, пов'язані з, обчислен ням і сплатою податків та збо рів.
Як в порушення Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я», що діяв в період, коли Відп овідач зобов'язаний був вико нувати приписи норм вищевказ аного Закону, так і в порушенн я Податкового кодексу Україн и, що діє протягом періоду в як ому Відповідач зобов'язаний подавати до контролюючих орг анів у порядку, встановленом у податковим та митним закон одавством, декларації, звітн ість та інші документи, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків та зборів, Відповіда ч не подає податкову звітніс ть з податку на прибуток з 3 кв арталу 2007 року по теперішній п еріод.
Необхідно відмітити, що в си лу п. 49.2 ст. 49 Податкового кодекс у України платник податків з обов'язаний за кожний встано влений цим Кодексом звітний період подавати податкові де кларації щодо кожного окремо го податку, платником якого в ін є, відповідно до цього Коде ксу незалежно від того, чи про вадив такий платник податку господарську діяльність у зв ітному періоді.
Неподання Відповідачем по даткової звітності з 3 кварта лу 2007 року по теперішній періо д підтверджується довідкою У жгородської МДПІ №1525/10/15-1 від 25.03. 2011 року.
Згідно довідки №1529/10/24-018 від 25.03.20 11 року, Товаритсво з обмеженою відповідальністю «Насіння» станом на 25 березня 2011 року под аткової заборгованості не ма є.
Згідно із статтею 93 Цивіль ного кодексу України, місцез находженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих до кументів юридичної особи чи закону виступають від її іме ні.
Пунктом 5 статті 1 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбаче но, що місцезнаходження юрид ичної особи - адреса органу аб о особи, які відповідно до уст ановчих документів юридично ї особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до вимог частин 1, 3 статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдин ого державного реєстру були внесені до нього, то такі відо мості вважаються достовірни ми і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідни х змін. Якщо відомості, які під лягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були д о нього внесені, вони не можу ть бути використані в спорі з третьою особою.
Згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 17.03.2 011 року Державним реєстрат ором внесено запис про н епідтвердження статусу в ідомостей про Відповідач а, зокрема відомостей що до його місцезнаходження.
Пунктом 2 ст. 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних
осіб підприємців»від 15.15.2003ро ку № 755-ІУ передбачено перелік підстав для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема такими під ставами є - неподання протяго м року органам державної под аткової служби податкових де кларацій, документів фінансо вої звітності відповідно до закону та наявність в Єдином у державному реєстрі запису про відсутність юридичної ос оби за вказаним її місцезнах одженням.
Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарсь кого кодексу України передба чає, що органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, вст ановленому законом, можуть з астосовувати до суб'єктів го сподарювання такі адміністр ативно-господарські санкції , як скасування державної реє страції та ліквідація суб'єк та господарювання.
Пунктом 67.2 статті 67 Податков ого кодексу України передбач ено, що органи державної пода ткової служби в установленом у законом порядку мають прав о звертатися до суду про вине сення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб а бо підприємницької діяльнос ті фізичних осіб - підприємці в.
Пунктом 8 статті 38 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", передбаче но: документи для проведення державної реєстрації припин ення; юридичної особи подают ься головою комісії з припин ення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку признач ив суд, або головою комісії з п рипинення (ліквідаційної ком ісії), якого вказав в Єдиному д ержавному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який вс тановлено частинами першою - п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.
Відповідно частини 1 статті 33 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів»юридична особа припиняєт ься в результаті передання в сього свого майна, прав та обо в'язків іншим юридичним особ ам - правонаступникам у резу льтаті злиття, приєднання, по ділу, перетворення (реоргані зації) або в результаті лікві дації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юр идичної особи або уповноваже ним ними органом, за судовим р ішенням або за рішенням орга ну державної влади, прийняти м у випадках, передбачених за коном.
Оскільки відповідачем не п одавалася податкова звітніс ть з 3 кварталу 2007 року по даний час, встановлено непідтверд ження статусу відомостей пр о Відповідача, зокрема відо мостей щодо його місцезна ходження , позовна вимога під ставна і підлягає до задовол ення.
Керуючись статями 160, 163, 183-2 Код ексу адміністративного судо чинства України, на підставі статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців”, суд, -
постановив:
Позовні вимоги Ужгородс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Насіння»про припине ння юридичної особи та зобов ' язання вчинити дії задовол ьнити повністю.
Припинити юридичну особу Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Насіння»Закарп атська область, Ужгородський район, село Сюрте, вулиця Рато вецька, б. 9, ідентифікаційний код 00721337.
Юридичній особі у відповід ності до статті 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»здійснит и заходи для державної реєст рації припинення юридичної о соби.
Надіслати державному реєс тратору копію постанови післ я набрання нею законної сили відповідно до статті 38 части ни 1 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців».
Відповідно до статті 186 КА С України апеляційна скарга подається до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова відповідно до ч. 1 ст.254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Ко дексом, якщо таку не було под ано.
Суддя О.О. Большакова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18128832 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Большакова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні