справа № 2а-0770/72/11
рядок статзвіту - 8.2.1
код - 08
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2011 року 11:00 год. м. Ужгор од
Закарпатський окружни й адміністративний суд
у складі: головуючого - су дді Іванчулинця Д.В.,
з участю секретаря судовог о засідання - Семаль Т.М.,
за участю сторін:
представника позивача Мих нюк В.М.,
представника відповідача Барановської В.В..
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом т овариства обмеженою відпові дальністю «Закарпатмедінжс ервіс»до державної податков ої інспекції у місті Ужгород і Закарпатської області про визнання протиправним та ска сування податкового повідом лення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 ч астини 3 КАС України 07 липня 2011 р оку було проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Повний текст постанов и виготовлено та підписано п ротягом 11 липня 2011 року.
Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Науково-виро бниче підприємство "Закарпат медінжсервіс" звернулося до Закарпатського окружного ад міністративного суду з позов ною заявою до товариства з об меженою відповідальністю "На уково-виробниче підприємств о "Закарпатмедінжсервіс", яко ю просить визнати нечинним т а скасувати податкове повідо млення-рішення №0005921640/0 3745/15-2/33265833/8730 ви несене 17 листопада 2010 року держ авною податковою інспекцією у місті Ужгороді, яким товари ству з обмеженою відповідаль ністю «Науково-виробниче під приємство «Закарпатмедінжс ервіс» донарховано податков е зобов'язання в розмірі 136055,84 гр н. як штрафну санкцію за несво єчасну сплату податкового зо бов'язання з податку на додан у вартість, як таке, що винесен е з порушенням діючих вимог з аконодавства.
Позивач зазначає, що внаслі док подання уточнюючих розра хунків по податку на прибуто к виникла технічна помилка, я ка була в подальшому виправл ена, що не призвело до недопла ти податку до бюджету.
Представник позивача Михн юк В.М. (керівник підприємства ) у судовому засіданні в повно му обсязі підтримала заявлен і позовні вимоги та пояснила , що оскаржуване податкове по відомлення -рішення являєтьс я незаконним, порушує права т а законні інтереси позивача, а так підлягає скасуванню з м отивів, що викладені у позовн ій заяві.
Відповідач Державна подат кова інспекція у м.Ужгороді п роти позову заперечила з огл яду на те, що Державною податк овою інспекцією у м.Ужгороді проведено перевірку дотрима ння Відповідачем вимог подат кового законодавства, в резу льтаті чого складено акт №3725/15- 2 від 05 листопада 2010 року. За резу льтатами перевірки прийнято податкове повідомлення ріше ння від 17 листопада 2010 року №00059216 40/0, яким застосовано 136055,84 грн. шт рафної санкції (10% несвоєчасно сплаченої суми).
Перевіркою встановлено, що відповідачем, в порушення ст атті 5 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами», погашено із затри мкою суму податкового зобов' язання по податку на додану в артість.
Крім того, не можуть бути вз яті до уваги аргументи товар иства обмеженою відповідаль ністю «Закарпатмедінжсерві с»про неправомірність прове дення перевірки, оскільки ін спекцією проведено не камера льну перевірку, а перевірку д отримання податкового закон одавства у встановленому пор ядку, акт перевірки підписан о директором позивача без за перечень. А відтак відповіда ч просить у задоволенні позо вних вимог відмовити.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала з мотивів наве дених у позовній заяві.
Представник відповідача Б арановська В.В. в судовому зас іданні просила відмовити в з адоволенні позову та дала по яснення, аналогічні письмови м, що викладені у письмових за переченнях відповідача, які приєднані до матеріалів спра ви .
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши письмові докази, що наявн і у матеріалах справи, вважає , що позовні вимоги є безпідст авними і у задоволенні позов них вимог слід відмовити.
Судом встановлено, що згідн о довідки Головного управлін ня статистики у Закарпатські й області № 2712 з єдиного держав ного реєстру підприємств та організацій України, товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Науково-виробниче підп риємство Закарпатмедінжсер віс»16 листопада 2004 року зареєс тровано Виконавчим комітето м Ужгородської міської ради, ідентифікаційний код 33265833, міс цезнаходженням є: 88000, місто Ужг ород, вул.. Університетська, 21, к . 316 (а.с. 49).
У вересні 2010 року позивачем п одано до Державної податково ї інспекції в місті Ужгороді Закарпатської області уточн юючі розрахунки податкових з обов' язань з податку на дод ану вартість у зв' язку з вип равленням самостійно виявле них помилок (а.с.а.с. 13-48).
Державною податковою інсп екцією в місті Ужгороді Зака рпатської області була прове дена перевірка дотримання по даткового законодавства тов ариством з обмеженою відпові дальністю «Науково-виробнич е підприємство Закарпатмеді нжсервіс»за результатами як ої складено акт № 3729/15-2 від 05 лист опада 2010 року.
Так, згідно вищевказаного а кту (а.с.а.с. 9-10) перевіркою було в становлено, що позивачем пор ушено граничний термін сплат и податку на додану вартість за серпень 2010 року та розрахов ано розмір штрафної санкції за виявлене правопорушення ( а.с. 11).
На підставі відомостей, вик ладених у вищевказаному акті перевірки, Державна податко ва інспекція в місті Ужгород і прийняла щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприєм ство Закарпатмедінжсервіс» податкове повідомлення-ріше ння №0005921640/0 від 17 листопада 2010 рок у про застосування штрафних санкцій в сумі 1360558 гривень 15 коп ійок відповідно до пп. 5.3.1 п.5.3 ст атті 5, пп.17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону Укра їни від 21.12.2000 № 2181 "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами " за прострочення сплати узго дженого податкового зобов'яз ання (а.с. 12).
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України від 21.12.2000 № 2181 " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетом та державними ці льовими фондами" податкове з обов'язання -зобов'язання пла тника податків сплатити до б юджетів або державних цільов их фондів відповідну суму ко штів у порядку та у строки, виз начені цим Законом або іншим и законами України.
Згідно пункту 5.1 статті 5 Зако ну України від 21.12.2000 № 2181 "Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже том та державними цільовими фондами" податкове зобов'яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації. Зазнач ене податкове зобов'язання н е може бути оскаржене платни ком податків в адміністратив ному або судовому порядку.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и від 21.12.2000 № 2181 "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетом та де ржавними цільовими фондами" платник податків зобов'язани й самостійно сплатити суму п одаткового зобов'язання, заз начену у поданій ним податко вій декларації, протягом дес яти календарних днів, наступ них за останнім днем відпові дного граничного строку, пер едбаченого підпунктом 4.1.4 пун кту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларац ії.
Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17,1 статті 17 Закону Украї ни від 21.12.2000 № 2181 "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами " у разі коли платник податків не_сплачує узгоджену суму по даткового зобов'язання протя гом граничних строків, визна чених цим Законом, такий плат ник податку зобов'язаний спл атити штраф у таких розмірах : - при затримці до 30 календарни х днів, наступних за останнім днем граничного строку спла ти узгодженої суми податково го зобов'язання, - у розмірі де сяти відсотків погашеної сум и податкового боргу.
Відповідно до п.п.6.1.7 п.б. Інстр укції про порядок застосуван ня та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органам и державної податкової служб и, затвердженої наказом ДПА У країни від 17 березня 2001, № 110, у раз і, коли платник податків не сп лачує (не погашає) узгоджену с уму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених законодавством, такий платник податку зобов' язаний сплатити штраф у таки х розмірах: при затримці до 30 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків пог ашеної суми податкового борг у.
При цьому, складається пода ткове повідомлення за встано вленою формою.
Повідомлення про застосув ання штрафів, зазначених у ць ому підпункті, складається в залежності від терміну затр имки сплати (погашення) узгод женого податкового зобов'яза ння:
при затримці до 30 календар них днів включно, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати (погашення) узго дженої суми податкового зобо в'язання, на наступний день пі сля закінчення зазначених 30 к алендарних днів повідомленн я про застосування штрафу пр иймається у розмірі десяти в ідсотків від суми фактично с плаченого (погашеного) за цей період податкового боргу.
Відповідно до Узагальнюю чого податкового роз'яснення положень Закону в частині ви значення терміну "погашення податкового боргу" затвердже ного Наказом ДПА України від 16 липня 2003 року N 354 термін "погаше ння податкового боргу" за пев ним видом платежу до бюджету слід розуміти як зменшення а бсолютного значення від'ємно го сальдо розрахунків платни ка податків з бюджетом, підтв ерджене відповідним докумен том. При цьому слід розрізнят и "повне погашення податково го боргу" та "часткове погашен ня податкового боргу": повне п огашення податкового боргу з а певним видом платежу до бюд жету - це зменшення абсолютно го значення від'ємного сальд о розрахунків платника подат ків з бюджетом до нульового з начення; часткове погашення податкового боргу за певним видом платежу до бюджету - це з меншення абсолютного значен ня від'ємного сальдо розраху нків платника податків з бюд жетом до іншого від'ємного зн ачення, абсолютне значення я кого є меншим за попереднє.
Враховуючи обставини вста новлені у судовому засіданні , суд вважає позовні вимоги не обґрунтованими, і, зважаючи н а це, такими, що не підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адмініст ративного позову товариства обмеженою відповідальністю «Закарпатмедінжсервіс»до д ержавної податкової інспекц ії у м. Ужгороді Закарпатсько ї області про визнання проти правним та скасування податк ового повідомлення-рішення - відмовити повністю.
Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України.
Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Суддя І ванчулинець Д.В.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18128844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні