ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" серпня 2011 р. Сп рава № 2a-2425/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап' юк С.В.,
за участю секретаря Хо ми О.В.,
представника позивача: Стасіва В.С.,
представника відповідача : Бура І.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом заступника п рокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вернісаж" про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені в розмірі 5513,02 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
26.07.2011 року заступник п рокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним п озовом до Товариства з обмеж еною відповідальністю "Верні саж" (далі - відповідач) про стягнення адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів в 2010 році та пені за несвоєчасну їх сплату в розм ірі 5513,02 гривень.
Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідач, в порушен ня статей 19, 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні», не сплатив адміністративно-гос подарські санкції за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда в 2010 році в розмірі 5425 гривень та пеню на раховану за несвоєчасну спла ту адміністративно-господар ських санкцій в розмірі 88,02 гри вень. Загальна сума несплаче них адміністративно-господа рських санкцій та пені стано вить 5513,02 гривень.
Прокурор в судове засіданн я не з' явився без поважних п ричин та без повідомлення пр о причини неприбуття хоча, пр о дату, час та місце судового р озгляду справи був належним чином повідомлений.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав з підстав вказаних в позо вній заяві.
Представник відповідач а в судовому засіданні позов визнала в повному обсязі.
Розглянувши матеріали ад міністративної справи, заслу хавши пояснення представник ів сторін, дослідивши матері али справи, суд приходить до в исновку, що адміністративний позов підлягає до задоволен ня.
В судовому засіданні вста новлено, що відповідач є юрид ичною особою, яка здійснює го сподарську діяльність та вик ористовує найману працю.
25.02.2011 року відповідачем подан о позивачу звіт про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2010 рік, згідно якого сер едньооблікова кількість шта тних працівників облікового складу за рік становила 10 чол овік, середня річна заробітн а плата штатного працівника становила 10850 гривень в рік та з гідно якого, відповідач само стійно визначив суму штрафни х санкцій за нестворене робо че місце для інваліда в 2010 році в розмірі 5426 гривень. Вказані о бставини також підтверджуют ься розрахунком заборговано сті по сплаті адміністративн ого-господарських санкцій та пені (а.с.-9).
Крім того, судом встановлен о, що відповідач у 2010 році не по давав Галицькому районному ц ентру зайнятості інформацію про наявність вакантних роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів та не працевла штовував осіб, яким встановл ено інвалідність, з числа без робітних.
Визначені адміністративно -господарські санкції за нес творене робоче місце для інв аліда в 2010 році в розмірі 5426 грив ень відповідач не сплатив.
Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні і га рантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливос тей для участі в економічній , політичній і соціальній сфе рах життя суспільства, створ ення необхідних умов, які даю ть можливість інвалідам вест и повноцінний спосіб життя з гідно з індивідуальними здіб ностями та інтересами визнач ені Законом України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні».
Відповідно до частини перш ої статті 17 вказаного Закону, з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвал ідів та з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії їм забезпечується право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, не забороненою законом.
Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізуєт ься шляхом створення спеціал ьного робочого місця, адапта цією основного й додаткового обладнання, технічного осна щення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можли востей інваліда.
Частина 3 статті 18 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»встановлює обов' язок п ідприємств, установ, організ ацій, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьні робочі місця, створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації та забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством; надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.
Таким чином, відповідач в по рушенні обов' язку, передбач еного частиною 3 статті 18 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»не надавав держав ній службі зайнятості інформ ацію, необхідну для організа ції працевлаштування інвалі дів.
Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»встановлено для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.
Таким чином, норматив робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідача скла дав один штатний працівник з а 2010 рік.
Постановою Кабінету Мініс трів України за №70 від 31 січня 2 007 року «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»затверджен о Порядок реєстрації підприє мств, установ, організацій та фізичних осіб, що використов ують найману працю. Згідно вк азаного порядку роботодавці реєструються у відділеннях Фонду соціального захисту ін валідів за місцем їх державн ої реєстрації як юридичних о сіб або фізичних осіб - підп риємців. Для реєстрації пунк том 3 вказаного Порядку встан овлено обов' язок роботодав ців подати (надіслати рекоме ндованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за фо рмою, що затверджується Мінп раці, та копію свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи або фізичної особи - підприємця.
Також, зазначеною постано вою Кабінету Міністрів Украї ни за №70 від 31 січня 2007 року затв ерджено Порядок подання підп риємствами, установами, орга нізаціями та фізичними особа ми, що використовують найман у працю, звітів про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів та інформації, необхідної для організації їх працевла штування. Згідно якого, звіт п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів роботодавці п одають (надсилають рекомендо ваним листом) щороку до 1 берез ня відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів, в яки х вони зареєстровані, за форм ою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом . Форма вказаного звіту затве рджена наказом Міністерства праці та соціальної політик и України за №42 від 10.02.2007 року.
Крім того, Порядок подання п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів та інформації, необхід ної для організації їх праце влаштування передбачає, обов ' язок роботодавців подання центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників с трахових внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття інформації про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для працев лаштування інвалідів. Наказо м Міністерства праці та соці альної політики України за № 420 від 19.12.2005 року затверджено фор му подання такої звітності т а інструкцій щодо її заповне ння.
Таким чином, суд приходить до висновку, що обов' язки ро ботодавців стосовно забезпе чення прав інвалідів на прац евлаштування передбачають с обою:
1. Виділення та створе ння робочих місць для працев лаштування інвалідів, в тому числі спеціальних робочих м ісць.
2. Створення для інвалі дів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації.
3. Надання державній с лужбі зайнятості інформації , необхідної для працевлашту вання інвалідів.
4. Звітування Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів.
5. Забезпечення інших соціально-економічних гаран тій, передбачених чинним зак онодавством.
Судом встановлено, що відп овідачем не виконано всіх об ов' язків, а також не надано д оказів вжиття відповідачем б удь-яких заходів спрямованих на забезпечення прав інвалі дів на працевлаштування.
Частиною 1 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»передбачена відповіда льність роботодавців за не з дійснення працевлаштування інвалідів. А саме, підприємст ва, установи, організації, у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього Закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичної ос оби, яка використовує найман у працю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом.
Частиною 2 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»передбачено, що порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється вихо дячи з 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України, що діяла на мом ент сплати, нарахованої на п овну суму недоїмки за весь її строк.
Згідно частини 4 статті 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач, в порушення статей 19, 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», не виконав нормативу п о працевлаштуванню одного ін валіда та в строк до 15 квітня 201 1 року не сплатив адміністрат ивно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на робочому місці, на загальну суму 5425 гривень. Пози вач за порушення відповідаче м термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій , у відповідності до частини 2 статті 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», нарах ував пеню в розмірі 88,02 гривень . Загальна сума несплачених а дміністративно-господарськ их санкцій та пені становить 5513,02 гривень.
Як наслідок, суд зазначає , що створення робочих місць д ля інвалідів супроводжуєтьс я обов' язком підприємства в жити всіх вище перерахованих заходів.
За таких обставин, оскільки , відповідач інвалідів у своє му штаті не мав, будь-яких захо дів на виконання зазначених обов' язків не вчиняв, то суд приходить до висновку про пр авомірність стягнення з відп овідача адміністративно-гос подарських санкцій в розмірі 5425 гривень та нарахованої пен і за несвоєчасну сплату адмі ністративно-господарських с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів в 2010 роц і в розмірі 88,02 гривень.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги в д аній адміністративній справ і такими, що підлягають до зад оволення.
На підставі статт і 124 Конституції України, керу ючись статтями 158-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -
ПО СТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Вернісаж" (площа Січових Ст рільців, 19/19, місто Бурштин, Іва но-Франківська область, код Є ДРПОУ 20532791) на користь Івано-Фра нківського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів (вулиця Гуцульс ька, 9, місто Івано-Франківськ) адміністративно-господарсь кі санкції та нараховану пен ю за несвоєчасну сплату адмі ністративно-господарських с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів в 2010 роц і в розмірі 5513 (п' яти тисяч п' ятсот тринадцяти) гривень 02 ко пійок.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня про голошення постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в п овному обсязі 22.08.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2011 |
Оприлюднено | 21.09.2011 |
Номер документу | 18130638 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні