КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2011 року 2а-2427/11/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області до приватного підприємства "ТЕХСАН" про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
24.05.2011 р. Державна податкова інспекція в Обухівському районі Київської області (далі –позивач) звернулася до Київського окружного адміністративного суду з позовом до приватного підприємства "ТЕХСАН" (далі –відповідач) про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності не перебуває за власним місцезнаходженням, яке зазначене у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
В той же час, відомості про місцезнаходження юридичної особи, є обов'язковою інформацією, що має міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, і обов'язок внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи покладений безпосередньо на цю юридичну особу.
Враховуючи викладене, позивач вважає, що відповідно до положень чинного законодавства, наявні всі підстави для припинення юридичної особи відповідача.
Клопотанням від 30.06.2011 р. представник позивача позов підтримав у повному обсязі.
Відповідач жодних заяв, клопотань, а також заперечень проти адміністративного позову до суду не подавав.
Розглянувши подані документи і матеріали, з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за адресою: 08722, Київська обл., Обухівський район, село Трипілля, вул. Шевченка, будинок 104 та з 12.04.2006 р. перебуває на обліку в ДШ в Обухівському районі Київської області, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 19.04.2011 р. №160/10/2476.
Відповідно до вимог законодавства відповідач є платником податків, зборів, передбачених Податковим кодексом України. Згідно з даними наведеними в довідці про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов`язкових платежів), що контролюються органами ДПІ в Обухівському районі, від 17.03.2011 р. №433/10/24-009 за платником податків ПП «Техсан»станом на 16.03.2011 р. немає заборгованості зі сплати податків і зборів (обов`язків платежів).
Згідно з даними витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців приватне підприємство „Техсан" відсутнє за місцезнаходженням, а саме за адресою: 08722, Київська обл., Обухівський район, село Трипілля, вул. Шевченка,будинок 104.
У зв’язку з порушенням відповідачем встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до нього як суб'єкта господарювання відповідно до положень ст. 238 Господарського кодексу України уповноваженим органом державної влади (позивачем) вирішено застосувати адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації та ліквідації суб'єкта господарювання, тобто захід, спрямований на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.
У відповідності із нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-ІУ (далі –Закон № 755-IV) Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Місцезнаходження юридичної особи, відповідно до вимог вищевказаного Закону № 755-IV - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
У частині 1 статті 4 Закону № 755-IV встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - є засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
В Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, такі відомості щодо юридичної особи, як її місцезнаходження ( абзац 7 частини 2 статті 17 Закону № 755-IV).
У відповідності до частини 1 статті 18 Закону № 755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Згідно із вимогами частини 1 статті 19 Закону № 755-IV у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Відповідно до ч. 8 ст. 19 Закону № 755-IV, якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений ч. 7 цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. При цьому, у разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Частиною 9 ст. 19 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставою для взяття юридичної особи на облік в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України є надходження до цих органів відомостей з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно до абз. 6 ч. 2 ст. 38 Закону № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Згідно з ч.1 ст.238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В той же час, ст. 239 Кодексу визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання, зокрема, таку адміністративно-господарську санкцію як скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Відповідно до ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням сулу, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до ст. 59 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
Відповідно до п.п. 20.1.12 п.20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Таким чином, відповідно до положень чинного законодавства існують всі підстави для припинення юридичної особи - ПП "ТЕХСАН". Зазначений факт підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, зокрема, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до частини першої статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач за місцезнаходженням відсутній; відсутність у нього заборгованості зі сплати податків та зборів підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 94, 128, 159 - 163, 254 КАС України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - приватне підприємство "ТЕХСАН" (ідентифікаційний код 34161822, адреса: 08722, вул. Шевченка, буд. 104, с. Трипілля, Обухівський район, Київська область), зареєстрованого 7 квітня 2006 року Обухівською районною державною адміністрацією Київської області.
Копію постанови, після набрання нею законної сили, надіслати державному реєстратору Обухівської районної державної адміністрації Київської області для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи - приватного підприємства "ТЕХСАН" (ідентифікаційний код 34161822, адреса: 08722, вул. Шевченка, буд. 104, с. Трипілля, Обухівський район, Київська область).
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Спиридонова В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 21.09.2011 |
Номер документу | 18130682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні