Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(у порядку письмового прова дження)
23 червня 2011 року Спра ва № 2а-416/08/1170
Кіровоградський окр ужний адміністративний суд у складі:
головуючої - судді Нагібі ної Г.П.
при секретарі - Дегтярьов і Д.В.
за участю:
представника позивача - н е з' явився
представника відповідача - не з' явився
розглянув у порядку пис ьмового провадження адмініс тративну справу за позовом У правління Пенсійного фонду У країни в місті Олександрії д о закритого акціонерного тов ариства «Олександрійська шв ейна фабрика» про стягнення заборгованості,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Управління Пенсі йного фонду України в місті О лександрії (далі - позивач) з вернулося до Кіровоградсько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом, в якому просить суд с тягнути з закритого акціонер ного товариства «Олександрі йська швейна фабрика»(далі - відповідач) заборгованість з і сплати страхових внесків у розмірі 471,80 грн., 37218,07 грн. фінансо вої санкції та 7716,92 грн. пені.
Позовні вимоги обґру нтовано тим, що відповідач за реєстрований в Управлінні Пе нсійного фонду України у вст ановленому порядку та має за боргованість перед фондом у розмірі 45406,79 грн., яка складаєть ся з недоїмки по страховим вн ескам у розмірі 471,80 грн., що вини кла в результаті несплати вн есків за березень 2007 р., а також заборгованості з фінансових санкцій у розмірі 37218,07 грн. та 7716 ,92 грн. пені, які нараховані від повідачеві на підставі рішен ня про застосування фінансов их санкцій за несвоєчасну сп лату страхувальниками страх ових внесків № 501 від 18.04. 2007 р.
Позивач зазначає, що р ішення про застосування фіна нсових санкцій оскаржено не було, тому вважається узгодж еним та таким, що набрало зако нної сили.
На підставі викладен ого позивач просить суд стяг нути з відповідача зазначену заборгованість.
Відповідач, не погоди вшись з адміністративним поз овом, надав письмові запереч ення проти позову, які обґрун товані тим, що у рішенні про за стосування фінансових санкц ій та нарахування пені від 18.04.2 007 р. № 501 не зазначено про період затримки страхових внесків, проте виходячи зі змісту адм іністративного позову фінан сові санкції на суму 37218,07 грн. і пеня на суму 7716,92 грн. позивачем обраховані за несвоєчасну с плату страхових внесків з жо втня 2005 р. по квітень 2007 р., тобто п ри затримці сплати страхових внесків, що є більшою ніж 90 кал ендарних днів.
Відповідач у період з жовтня 2005 р. по квітень 2007 р. здій снював сплату поточних плате жів та погашав недоїмку з стр ахових внесків.
Таким чином, відповід ач вважає, що рішення про заст осування фінансових санкцій та нарахування пені, які нара ховані на недоїмку з страхов их внесків та борг по фінансо вим санкціям при затримці сп лати, що є більшою 90 календарн их днів, прийняте до дня факти чного погашення всієї недоїм ки, а тому є незаконним.
Крім того, відповідач зазначає, що рішення про заст осування фінансових санкцій є незаконним ще з тих підстав , що позивачем штраф у розмірі 37218,07 грн. і пеня в сумі 7716,92 грн. бул и включені до вимоги про спла ту боргу № 106 від 04.06.2008 р.
Вказану вимогу про сп лату боргу відповідач оскарж ив до Кіровоградського окруж ного адміністративного суду . З огляду на викладене, відпов ідач вважає, що до винесення К іровоградським окружним адм іністративним судом рішення у справі № 2-а-591/08/1170за позовом ЗА Т «Олександрійська швейна фа брика» до Управління Пенсійн ого фонду в м. Олександрії про скасування вимоги про сплат у боргу від 04.06.2008 р. № 106 не має прав ових підстав для задоволення даного адміністративного по зову.
Позивач, повідомлени й належним чином про дату, час та місце розгляду справи, у су дове засідання не з' явився, надавши клопотання про розг ляд справи без участі його пр едставника (а.с. 122).
Відповідач у судове з асідання повторно не з' явив ся, двічі до суду поверталися поштові відправлення з пові сткою про виклик до суду з від міткою відділення поштового зв' язку про те, що поверненн я здійснено по причині відмо ви адресата від його одержан ня (а.с. 117, 124).
Частиною одинадцятою статті 35 Кодексу адміністрат ивного судочинства України в ід 06.07.2005 р. № 2747-IV (далі - КАС Україн и) встановлено, що розписку пр о одержання повістки (повіст ку у разі неможливості вручи ти її адресату чи відмови адр есата її одержати) належить н егайно повернути до адмініст ративного суду. У разі поверн ення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена а дресату з незалежних від суд у причин, вважається, що така п овістка вручена належним чин ом.
За приписами статті 37 КАС України у разі відмови ад ресата від одержання повістк и особа, яка її доставляє, роби ть відповідну відмітку на по вістці, засвідчує її власним підписом і негайно повертає до адміністративного суду. О соба, яка відмовилася одержа ти повістку, вважається тако ю, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідан ня.
Враховуючи відмову в ідповідача від отримання пов істок про виклик до суду та йо го повторне нез' явлення у с удове засідання без повідомл ення ним про причини неприбу ття, керуючись частинами чет вертою та шостою статті 128 КАС України, суд вирішив розгляд справи не відкладати та здій снити у порядку письмового п ровадження за наявними у спр аві матеріалами.
Дослідивши долучені до сп рави документи і матеріали, в себічно і повно з'ясувавши вс і фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивн о оцінивши докази, які мають з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до під пункту 1 пункту 2.2 Положення пр о управління Пенсійного фонд у України в районах, містах і р айонах у містах, затверджено го постановою Правління Пенс ійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 (у редакції постанови правл іння Пенсійного фонду Україн и від 25 лютого 2008 р. N 5-5), Управлінн я відповідно до покладених н а нього завдань забезпечує д одержання підприємствами, ус тановами, організаціями та г ромадянами актів законодавс тва про пенсійне забезпеченн я.
Пунктом 5 частини друг ої статті 17 КАС встановлено, щ о юрисдикція адміністративн их судів поширюється на публ ічно-правові спори, зокрема н а спори за зверненням суб'єкт а владних повноважень у випа дках, встановлених Конституц ією та законами України.
Абзацом тридцять четверт им статті 1 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування»в ід 09.07.2003 р. №1058-IV (далі - Закон №1058-IV), у р едакції, чинній на момент вин икнення спірних правовіднос ин, визначено, що страхові вне ски - кошти відрахувань на соц іальне страхування та збір н а обов'язкове державне пенсі йне страхування, сплачені зг ідно із законодавством, що ді яло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відно до цього Закону.
Згідно з частиною пе ршою статті 15 Закону №1058-IV, платн иками страхових внесків до с олідарної системи є страхува льники, зазначені в статті 14 ц ього Закону, і застраховані о соби, зазначені в частині пер шій статті 12 цього Закону.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 14 Зако ну №1058-IV, у редакції, чинній на мо мент виникнення правовіднос ин, страхувальниками відпові дно до цього Закону є роботод авці: підприємства, установи і організації, створені відп овідно до законодавства Укра їни, незалежно від форми влас ності, виду діяльності та гос подарювання, об'єднання гром адян, профспілки, політичні п артії (у тому числі філії, пред ставництва, відділення та ін ші відокремлені підрозділи з азначених підприємств, устан ов, організацій, об'єднань гро мадян, профспілок, політични х партій, які мають окремий ба ланс і самостійно ведуть роз рахунки із застрахованими ос обами), фізичні особи - суб'єкт и підприємницької діяльност і та інші особи (включаючи юри дичних та фізичних осіб - суб'є ктів підприємницької діяльн ості, які обрали особливий сп осіб оподаткування (фіксован ий податок, єдиний податок, фі ксований сільськогосподарс ький податок, придбали спеці альний торговий патент), які в икористовують працю фізични х осіб на умовах трудового до говору (контракту) або на інши х умовах, передбачених закон одавством, або за договорами цивільно-правового характер у, - для осіб, зазначених у пунк тах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Відповідно до частин и третьої статті 15 Закону №1058-І V страхувальники набувають с татусу платників страхових в несків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік терито ріальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені част иною першою статті 12 цього Зак ону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь.
Згідно зі статтею 23 Закону №1058-ІV спори, що виникають із пр авовідносин за цим Законом, в ирішуються органами Пенсійн ого фонду та в судовому поряд ку.
Закрите акціонерне товар иство «Олександрійська швей на фабрика»зареєстроване як юридична особа 11.08.1995 р. виконав чим комітетом Олександрійсь кої міської ради (а.с. 7,8) та заре єстроване в органах пенсійно го фонду як платник страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування (а.с. 31).
Абзацом першим частини шос тої статті 20 Закону №1058-ІV встан овлено обов' язок страхувал ьників сплачувати страхові в нески, нараховані за відпові дний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календ арних днів із дня закінчення цього періоду.
20.04.2007 р. відповідачем подано р озрахунок суми страхових вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння, що підлягають сплаті за б ерезень 2007 р., яким визна чено страхові внески у розмі рі 471,80 грн. (а. с. 39).
З карток особового рахунку відповідача вбачається, що з азначена сума страхових внес ків ним сплачена не була (а.с. 32, 33).
Судом встановлено, що позив ачем винесено рішення про за стосування фінансових санкц ій та нарахування пені за нес плату (неперерахування) або н есвоєчасну сплату (несвоєчасне перерах ування) страхувальниками стр ахових внесків, у тому числі д онарахованих страхувальник ами або органом Пенсійного ф онду України від 18.04.2007 р. № 501, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 37218,07 грн. та нара ховано 7716,92 грн. пені.
Зазначене рішення отриман о 18.04.2007 р. головним бухгалтером підприємства, що підтверджує ться її підписом на примірни ку рішення (а.с.35).
Відповідачем штраф та пеню у встановлені строки не спла чено.
Щодо посилання відп овідача на те, що рішення про з астосування фінансових санк цій є незаконним з тих підста в, що позивачем штраф у розмір і 37218,07 грн. і пеня в сумі 7716,92 грн. бу ли включені до вимоги про спл ату боргу № 106 від 04.06.2008 р., а вказан у вимогу відповідач оскаржив до Кіровоградського окружно го адміністративного суду, в ідтак до винесення Кіровогра дським окружним адміністрат ивним судом рішення у справі № 2-а-591/08/1170 за позовом ЗАТ «Олекс андрійська швейна фабрика»д о Управління Пенсійного фонд у в м. Олександрії про скасува ння вимоги про сплату боргу в ід 04.06.2008 р. № 106 не має правових під став для задоволення даного адміністративного позову, су д зазначає наступне.
Постановою Кіровоградсь кого окружного адміністрати вного суду від 01.10.2008 р. у адмініс тративній справі № 2-а-591/08/1170 у за доволенні адміністративног о позову ЗАТ «Олександрійськ а швейна фабрика»про скасува ння вимоги про сплату боргу № 106 від 04.06.2008 р. відмовлено повніс тю.
Ухвалою Дніпропетровськог о апеляційного адміністрати вного суду від 24.11.2010 р. постанов у Кіровоградського окружног о адміністративного суду від 01.10.2008 р. у адміністративній спр аві № 2-а-591/08/1170 залишено без змін . Таким чином, постанова Кіров оградського окружного адмін істративного суду від 01.10.2008 р. н а момент розгляду даної спра ви набрала законної сили.
Відповідно до частини перш ої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини трин адцятої статті 106 Закону №1058-IV, у редакції, чинній на час виник нення правовідносин, про нар ахування пені та накладення штрафів, передбачених частин ами дев'ятою і десятою цієї ст атті, посадові особи виконав чих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому пра влінням Пенсійного фонду, ви носять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх в инесення надсилаються страх увальнику, банку чи організа ції, яка здійснює виплату і до ставку пенсій.
Суми пені та штрафів, передб ачених частинами дев'ятою і д есятою цієї статті, підлягаю ть сплаті страхувальником, б анком чи організацією, яка зд ійснює виплату і доставку пе нсій, протягом десяти робочи х днів з дня одержання відпов ідного рішення. При цьому в це й же строк страхувальник, бан к чи організація, яка здійсню є виплату і доставку пенсій, м ає право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пен сійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'яз ковим письмовим повідомленн ям про це відповідного викон авчого органу Пенсійного фон ду, яким прийнято це рішення.
Оскарження рішення викона вчого органу Пенсійного фонд у про нарахування пені та нак ладання штрафів зупиняє стро ки їх сплати до винесення вищ им органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Ст роки сплати фінансових санкц ій також призупиняються до в инесення судом рішення в раз і оскарження страхувальнико м вимоги про сплату недоїмки , якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникн енням або несвоєчасною сплат ою.
З огляду на викладене, суд в важає заперечення відповіда ча проти позову необґрунтова ними, оскільки підставами дл я відмови у задоволенні дано го адміністративного позову в частині стягнення фінансо вих санкцій та пені згідно рі шення від 18.04.2007 р. № 501 могли б слуг увати зокрема наступні обста вини: сплата відповідачем на момент розгляду справи фіна нсових санкцій та пені, надан ня суду доказів зміни або ска сування зазначеного рішення про застосування фінансових санкцій або докази його оска рження у адміністративному а бо судовому порядку тощо.
Суд зазначає, що рішення суб ' єкта владних повноважень, прийняте ним у межах компете нції та не змінене або скасов ане у встановленому законом порядку, є обов' язковим для виконання особою, стосовно я кої таке рішення прийнято.
Відповідачем доказів спла ти заборгованості або доказі в оскарження, зміни або скасу вання рішення про застосуван ня фінансових санкцій від 18.04.20 07 р. № 501 під час судового розгля ду справи не надано.
Комп' ютерна програма «Ді ловодство адміністративних судів»інформації щодо оскар ження вимоги Управління Пенс ійного фонду України в м. Олек сандрії від 18.04.2007 р. № 501 у судовом у порядку не містить.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що фа кт заборгованості відповіда ча зі сплати страхових внеск ів, фінансових санкцій та пен і у загальному розмірі 45406,79 грн . знайшов своє підтвердження у ході судового розгляду спр ави.
Щодо розміру позовних вимо г суд зазначає наступне.
За приписами частини друго ї статті 11 КАС України суд роз глядає адміністративні спра ви не інакше як за позовною за явою, поданою відповідно до ц ього Кодексу, і не може виходи ти за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних в имог тільки в разі, якщо це нео бхідно для повного захисту п рав, свобод та інтересів стор ін чи третіх осіб, про захист я ких вони просять.
Зі змісту позовної заяви вб ачається, що у відповідача іс нує заборгованість зі сплати страхових внесків, штрафних санкцій та пені у загальному розмірі 45406,79 грн., хоча у прохал ьній частині адміністративн ого позову позивач просить с уд стягнути з відповідача за боргованість у розмірі 44934,99 гр н. (тобто на 471,8 грн. менше).
Керуючись принципом змага льності, диспозитивності, а т акож обов' язком суду розгля нути справу у межах позовних вимог, з огляду на те, що під ча с судового розгляду справи в ід позивача заяви про збільш ення розміру позовних вимог до суду не надходило, тому суд приходить до висновку про не обхідність задоволення адмі ністративного позову у межах позовних вимог.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, у відповідності д о ч. 4 ст. 94 КАС України, судові ви трати з відповідача не стягу ються.
Керуючись статтями 35, 37, 86, 94, 128, 159 - 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Управління Пенсійного фон ду України в місті Олександр ії до закритого акціонерного товариства «Олександрійськ а швейна фабрика»про стягнен ня заборгованості задовольн ити повністю.
Стягнути з закритого акціо нерного товариства «Олексан дрійська швейна фабрика»(іде нтифікаційний код 00309424) на кори сть Управління Пенсійного фо нду України в місті Олександ рії ( р/р 256053121220, ВАТ «Державний ощ адний банк України», МФО 323475) 44934 (сорок чотири тися чі дев' ятсот тридцять чотир и) гривні 99 коп.
Постанова суду набирає зак онної сили в порядку, передба ченому ст. 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпр опетровського апеляційного адміністративного суду шлях ом подачі, протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови суду, апеляційної скарги через Кіровоградській окруж ний адміністративний суд, з о дночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду а пеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Суддя Кіровоградського ок ружного
адміністративного суду Г.П. Нагібіна
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18130775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.П. Нагібіна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні