Постанова
від 20.07.2011 по справі 2а-5531/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 липня 2011 року Справа № 2а-5531/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Головуючого судді: Пе тросян К.Є.,

при секретарі: К овіної І.В.

За участю сторін:

представник позивача - Ємельяненко А.В.

представник відповід ача - не з' явився,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні у за лі суду м. Луганська справу з а адміністративним позовом Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю СУ-224 «Коксохімтепло-монтаж» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені за незайняті робочі міс ця інвалідами у 2010 році,-

ВСТАНОВИВ:

30 червня 2011 року Луганське об ласне відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів зве рнулось до Луганського окруж ного адміністративного суду з позовом, в якому просить стя гнути з Товариства з обмежен ою відповідальністю СУ-224 «Кок сохімтепло-монтаж» адмініст ративно-господарські санкці ї у розмірі 9065,00 грн. та пеню за п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій у розмірі 206,72 грн. на ко ристь Луганського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів.

В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о згідно із ст. 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця .

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у «Про внесення змін до деяки х законодавчих актів України щодо професійної і трудової реабілітації інвалідів».

В порушення вимог статті 19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII на підприємстві від повідача у 2010 році замість 1 інв аліда працювало 0. Таким чином , на підприємстві за 1 робоче м ісце, призначене для працевл аштування інвалідів і не зай нятих інвалідами, відповідач до 16.04.2011 повинен був самостійно сплатити адміністративно-го сподарські санкції у розмірі 9065,00 грн. Дана сума заборговано сті по адміністративно-госпо дарських санкціях підтвердж ується документом, а саме: зві том про зайнятість та працев лаштування інвалідів за форм ою № 10-ПІ за 2010 рік. Дана сума заб оргованості по адміністрати вно-господарських санкціях п ідтверджується розрахунком заборгованості зі сплати ад міністративно-господарськи х санкцій. Розмір пені у сумі 2 06,72 грн. підтверджується розра хунком пені на суму заборгов аності по сплаті адміністрат ивно-господарських санкцій. Всього сума заборгованості п ідприємства перед Державним бюджетом складає - 9271,72 грн. У з в' язку з чим, позивач просив стягнути з Товариства з обме женою відповідальністю СУ-224 « Коксохімтепло-монтаж» адмін істративно-господарські сан кції у розмірі 9065,00 грн. та пеню з а порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій у розмірі 206,72 грн. н а користь Луганського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав пояснення, аналогічн і зазначеним у позові.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про дату й час слухання справ и був повідомлений належним чином, причин не явки суду не д оповів.

Дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню повністю з таких підстав.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 р оку № 1434 Фонд є урядовим органо м державного управління, яки й діє у складі Міністерства п раці та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд соціально го захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці ут ворюються територіальні від ділення Фонду в межах гранич ної чисельності його працівн иків.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в' язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених статтею 20 З акону, реалізують владні упр авлінські функції.

Право відділень Фонду на зв ернення до суду у відповідни х відносинах визначено в зак онодавчому порядку (частина 9 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»).

З огляду на викладене та від повідно до п. 1 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 1 ст. 17 К одексу адміністративного су дочинства України справи за позовами суб' єктів владних повноважень - відділень Фонд у до роботодавців про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені за кож не робоче місце призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте ним, є адміністр ативними.

Спеціальним нормативно-пр авовим актом, що регулює та ви значає основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні і гарантії їх рівності з усім а іншими громадянами для уча сті в економічній, політичні й і соціальній сферах життя с успільства, створення необхі дних умов, які дають можливіс ть інвалідам вести повноцінн ий спосіб життя згідно з інди відуальними здібностями і ін тересами, є Закон України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. № 875 -ХІІ.

Відповідно до ч.8 ст.69 Господа рського кодексу України підп риємство з правом найму робо чої сили забезпечує визначен у відповідно до закону кільк ість робочих місць для праце влаштування неповнолітніх, і нвалідів, інших категорій гр омадян, які потребують соціа льного захисту. Відповідальн ість підприємства за невикон ання даної вимоги встановлює ться законом.

Відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України від 21 березня 1991 ро ку № 875-XII «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»:

- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я;

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня;

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.

Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» вимагає, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.

Відповідно до Положення “П ро робоче місце інваліда і пр о порядок працевлаштування і нвалідів”, затвердженого Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 03 травня 1995 року „Пр о організацію робочих місць та працевлаштування інвалід ів”, працевлаштування інвалі дів здійснюється державною с лужбою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими Рад ами народних депутатів, гром адськими організаціями інва лідів з урахуванням побажань , стану здоров'я інвалідів, їхн іх здібностей і професійних навичок відповідно до виснов ків МСЕК.

Чинним законодавством пер едбачений обов'язок повідомл ення підприємствами, установ ами та організаціями уповнов ажених органів про наявність вільних робочих місць (форма 3-ПН), за наслідками розгляду я ких компетентні органи напра вляють на підприємство для п рацевлаштування інвалідів.

Згідно обставин справи за н ормативом робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів відповідач по винен створити у 2010 році 1 робоч е місце для інвалідів та пові домляти відповідні органи пр о наявність вакантних місць для працевлаштування інвалі дів. У відповідача у 2010 році жо дного інваліду не було праце влаштовано відповідно встан овлених нормативів, отже, обо в' язок відповідача у передб ачений законодавчими нормам и спосіб повідомляти державн у службу зайнятості, органи М інсоцзахисту, місцеві Ради н ародних депутатів, громадськ і організації інвалідів про наявність робочих місць для працевлаштування інвалідів . Разом з тим, відповідач протя гом 2010 року не повідомляв місц евий центр зайнятості (звіт ф орма 3-ПН) про наявність вільни х робочих місць для працевла штування інвалідів, тобто ві дповідачем не виконаний пок ладений на нього чинним зако нодавством обов' язок по ств оренню робочих місць для пра цевлаштування інвалідів та і нформування відповідних орг анів, які займаються працевл аштуванням інвалідів, про ст ворення таких робочих місць, що позбавило відповідні орг ани прийняти міри по працевл аштуванню інвалідів на підпр иємстві відповідача.

Згідно зі ст.20 Закону Україн и “Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ” підприємства (об'єднання), ус танови і організації незалеж но від форми власності і госп одарювання, де кількість пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим частиною першою ст.19 ц ього Закону, щороку сплачуют ь відповідним відділенням Фо нду України соціального захи сту інвалідів штрафні санкці ї, сума яких визначається у ро змірі середньорічної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві (в об'єднанні), в у станові, організації за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом.

Згідно звіту за формою №10-ПІ про зайнятість та працевлаш тування інвалідів за 2010 рік се редньооблікова кількість шт атних працівників обліковог о складу на підприємстві ста новила 10 осіб, з них середньоо блікова кількість штатних пр ацівників, яким відповідно д о чинного законодавства вста новлена інвалідність - 0 інвал іда, кількість інвалідів - ш татних працівників, які пови нні працювати на робочих міс цях, створених відповідно до вимог статті 19 ЗУ «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні» - 1 інвалід, с ередньорічна заробітна плат а штатного працівника станов ить 18130 грн., тому з урахуванням положень ст.20 наведеного Зако ну відповідач зобов' язаний сплатити адміністративно-го сподарські санкції за не при йняття мір по працевлаштуван ню 1 інваліду в розмірі 9065 грн. В казана сума адміністративно -господарських санкцій визна чена самим відповідачем у на веденому звіті. (а.с. 7).

За ч. 3 ст.20 Закону сплату штра фних санкцій підприємства (о б'єднання), установи і організ ації провадять відповідно до ч. 3 ст.20 Закону за рахунок приб утку, який залишається в їх ро зпорядженні після сплати всі х податків і зборів (обов'язко вих платежів).

У відповідності до ч. 2 ст. 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Ро змір пені обчислюється, вихо дячи з 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України (Постановою пр авління Національного банку України від 09.08.2010 року № 377 встан овлена з 10.08.2010 року облікова ста вка у розмірі 7,75 % річних), що дія ла на момент сплати, нарахова ної на повну суму недоїмки за весь її строк, з урахуванням н аведеної норми підлягає стяг ненню пеня в розмірі 206,72 грн.

Всього сума заборгованост і підприємства перед Державн им бюджетом складає - 9271,72 грн. (9065,0 грн. + 206,72 грн. = 9271,72 грн.

Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” у разі несплати адміні стративно-господарських сан кцій або пені чи неможливост і їх сплати за рішенням суду ї х стягнення в примусовому по рядку може бути звернено на м айно підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, в порядк у, передбаченому законом. Поз ивач з урахуванням наданих п овноважень обґрунтовано зв ернувся до суду про стягненн я з відповідача несплачених у добровільному порядку адмі ністративно-господарських с анкцій. Відповідач не викона в покладені на нього обов' я зки щодо прийняття відповідн их мір по працевлаштуванню і нвалідів, передбачених закон одавчими нормами, тому позов ні вимоги позивача є обґрунт ованими та такими, що підляга ють задоволенню у повному об сязі.

Оскільки, спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведення судових експертиз, судові ви трати(судовий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС України стягненню з в ідповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд , -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю СУ-224 «Коксохімтепло-монтаж» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені за незайняті робочі міс ця інвалідами у 2010 році - задо вольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю СУ-2 24 «Коксохімтепло-монтаж» (код 32898984) на користь Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( 91055, м. Луганськ, вул. Володарськ ого, буд. 59) за невиконання у 2010 р оці нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів адміністративно-господа рські санкції у розмірі 9065,00 гр н. (дев' ять тисяч шістдесят п ' ять гривень) та пеню в сумі 2 06,72 грн. (двісті шість гривень 72 к оп.).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18131054
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5531/11/1270

Постанова від 20.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні