Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 червня 2011 року Справа № 2а-3837/11/1270
Суддя Луганського ок ружного адміністративного с уду Горпенюк О.А. розглянувши в порядку скороченого прова дження адміністративну спра ву за позовом Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції у Луганській обл асті до спільного багатопроф ільного підприємства «Беріз ка» про стягнення штрафних с анкцій в сумі 10981,10 грн., -
В С Т А Н О В И В:
10 травня 2011 року позивач звер нувся з адміністративним поз овом до спільного багатопроф ільного підприємства «Беріз ка» про стягнення штрафних с анкцій в сумі 10981,10 грн.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що позива чем 22.11.2010 проведена перевірка з а дотриманням суб' єктами го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій спіл ьного багатопрофільного під приємства «Берізка», за резу льтати якої був складений ак т №230/12/06/23/13413005. Під час проведення п еревірки встановлено поруше ння п. 1, 2, 12, 13 ст. 3 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та вин есено рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій №0001372340 від 27.12.10 на суму 10981,10 грн
Станом на час звернення до с уду сума штрафних санкцій у р озмірі 10981,10 грн. відповідачем н е сплачена, тому позивач прос ить стягнути з відповідача ш трафні (фінансові) санкції в с умі 10981,10 грн.
Ухвалою суду від 13 травня 2011 р оку справу призначено до роз гляду у скороченому провадже нні.
Відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження, пра вом подати заперечення на ад міністративний позов або пис ьмову заяву про визнання поз ову до суду не скористався.
Суд дослідивши матеріали с прави, оцінивши повідомлені позивачем обставини та перев іривши їх письмовими доказам и, вважає за можливе винести р ішення у порядку скороченого провадження.
На підставі наявних в справ і доказів суд вважає, що позов ні вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав:
Відповідач - спільне бага топрофільне підприємство «Б ерізка» (ідент код 13413005) зареєст рована 28.03.1997 виконкомом Алчевс ької міської ради народних д епутатів, як юридична особа, щ о підтверджується свідоцтво м про державну реєстрацію (а.с . 5).
Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» в редакці ї, що діяла на момент виникнен ня спірних правовідносин, де ржавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об`єднані державн і податкові інспекції, серед інших, виконують такі функці ї: здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); контролюють св оєчасність подання платника ми податків бухгалтерських з вітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та і нших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряют ь достовірність цих документ ів щодо правильності визначе ння об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів; здійснюють у межах с воїх повноважень контроль за законністю валютних операці й, додержанням порядку прове дення готівкових розрахункі в за товари (послуги) у встанов леному законом порядку, за на явністю свідоцтв про державн у реєстрацію суб'єктів підпр иємницької діяльності, ліцен зій на провадження видів гос подарської діяльності, що пі длягають ліцензуванню відпо відно до закону, з наступною п ередачею матеріалів про вияв лені порушення органам, що ви дають ці документи, за наявні стю торгових патентів; забез печують застосування та своє часне стягнення сум фінансов их санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодав чими актами України за поруш ення податкового законодавс тва, а також стягнення адміні стративних штрафів за поруше ння податкового законодавст ва, допущені посадовими особ ами підприємств, установ, орг анізацій та громадянами.
Згідно положень ст. 11 З акону «Про державну податков у службу України» органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право:
1) здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), додержання валютног о законодавства юридичними о собами, їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами, що не мають стат усу юридичної особи, а також ф ізичними особами, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків);
2) здійснювати контроль за д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку.
Фахівцями Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції у відповідності до норм чинного законодавств а було проведено перевірку с пільного багатопрофільного підприємства «Берізка» з пи тань дотриманням суб' єктам и господарювання порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій. За результатами перевірки скла дено акт від 22.11.2010 № 230/12/06/23/13413005 (а.с. 10-11).
Перевіркою встановлено по рушення п. 1 - ведення розраху нків без застосування реєстр атора розрахункових операці й, п.2 - не видача розрахунков ого документу, п. 5 - не забезп ечено щоденне роздрукування фіскальних звітних чеків, п.12 .- не ведення обліку товарних з апасів в порядку встановлено му законодавством за місцем їх реалізації, п.13 - не забезп ечення відповідності суми го тівкових коштів на місці про ведення розрахунків. Коштам які зазначено в денному звіт і РРО ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»,.
Відповідно ст.. 3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» в ід 06.07.1995 №265/95-ВР суб' єкти господ арювання, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов' язані:
проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок(п.1);
видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує п ослугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції (п.2) ;
у разі незастосування реєс траторів розрахункових опер ацій у випадках, визначених ц им Законом, проводити розрах унки з використанням книги о бліку розрахункових операці й та розрахункової книжки з д одержанням встановленого по рядку їх ведення, крім випадк ів, коли ведеться облік через електронні системи прийнятт я ставок, що контролюються у р ежимі реального часу Державн им казначейством України (п.5);
вести у порядку, встановлен ому законодавством, облік то варних запасів на складах та /або за місцем їх реалізації, з дійснювати продаж лише тих т оварів, які відображені в так ому обліку, за винятком прода жу товарів особами, які відпо відно до законодавства опода тковуються за правилами, що н е передбачають ведення облік у обсягів реалізованих товар ів (наданих послуг) (п. 12);
забезпечувати відповідніс ть сум готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в д енному звіті реєстратора роз рахункових операцій, а у випа дку використання розрахунко вої книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня (п.13).
Згідно ст. 17 за порушення вим ог цього Закону до суб' єкті в господарювання, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у таких розмірах:
1) у разі встановлення протя гом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з ви користанням реєстраторів ро зрахункових операцій або роз рахункових книжок на неповну суму вартості проданих това рів (наданих послуг); непровед ення розрахункових операцій через реєстратори розрахунк ових операцій з фіскальним р ежимом роботи; невідповіднос ті суми готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, зазначеній у де нному звіті, а в разі використ ання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я; нероздрукування відповідн ого розрахункового документ а, що підтверджує виконання р озрахункової операції, або п роведення її без використанн я розрахункової книжки на ок ремому господарському об' є кті такого суб' єкта господа рювання:
вчинене вперше - 1 гривня;
вчинене вдруге - 100 відсотк ів вартості проданих з поруш еннями, встановленими цим пі дпунктом, товарів (послуг);
за кожне наступне вчинене п орушення - у п' ятикратном у розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (посл уг);
4) двадцять неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н - у разі невиконання щоден ного друку фіскального звітн ого чеку або його незберіган ня; (Пункт 4 статті 17 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2156-III від 21.12.2000; в редакції Закону N 2756-VI від 02.12.2010)
Відповідно до п. 2.2. Поло ження про ведення касових оп ерацій в національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою правління НБУ від 15.12.20 04 № 637 (далі - Положення), підпри ємства (підприємці) здійснюю ть розрахунки готівкою між с обою і з фізичними особами (гр омадянами України, іноземцям и, особами без громадянства, я кі не здійснюють підприємниц ької діяльності) через касу я к за рахунок готівкової виру чки, так і за рахунок коштів, о держаних із банків. Зазначен і розрахунки проводяться так ож шляхом переказу готівки д ля сплати відповідних платеж ів.
Підприємства (підпри ємці) здійснюють облік опера цій з готівкою у відповідних книгах обліку.
Пункт 2.6. Положення виз начає, що вся готівка, що надхо дить до кас, має своєчасно (у д ень одержання готівкових кош тів) та в повній сумі оприбутк овуватися.
Оприбуткуванням готі вки в касах підприємств, які п роводять готівкові розрахун ки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог гл ави 4 цього Положення, є здійсн ення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжен ь у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів .
У разі проведення гот івкових розрахунків із засто суванням РРО або використанн ям РК оприбуткуванням готівк и є здійснення обліку зазнач ених готівкових коштів у пов ній сумі їх фактичних надход жень у книзі обліку розрахун кових операцій на підставі ф іскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Підприємствам, яким З аконом України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг» (265/95-ВР) надано право проводити розрахунки готівк ою із споживачами без викори стання РРО та РК і специфіка ф ункціонування яких унеможли влює оформлення ними кожної операції касовим ордером (пр одаж проїзних і перевізних д окументів; білетів державних лотерей; квитків на відвідув ання культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), до зволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з офор мленням касовими документам и і відображенням у відповід ній книзі обліку.
Суми готівки, що оприб утковуються, мають відповіда ти сумам, визначеним у відпов ідних касових (розрахункових ) документах.
Відповідальність за вказані правопорушення пере дбачена Указом Президента Ук раїни «Про застосування штра фних санкцій за порушення но рм з регулювання обігу готів ки» від 12.06.1995 № 436/95 (далі - Указ).
Пунктом 1 Указу встано влено, що у разі порушення юри дичними особами всіх форм вл асності, фізичними особами - г ромадянами України, іноземни ми громадянами та особами бе з громадянства, які є суб'єкта ми підприємницької діяльнос ті, а також постійними предст авництвами нерезидентів, чер ез які повністю або частково здійснюється підприємницьк а діяльність, норм з регулюва ння обігу готівки у націонал ьній валюті, що встановлюють ся Національним банком Украї ни, до них застосовуються фін ансові санкції у вигляді штр афу:
- за неоприбуткування (непов не та/або несвоєчасне) оприбу ткування у касах готівки - у п' ятикратному розмірі неоприб уткованої суми.
Пунктом 2 Указу визнач ено, що штрафні санкції, перед бачені цим Указом, застосову ються до осіб, зазначених у ст атті 1 цього Указу, органами де ржавної податкової служби на підставі матеріалів проведе них ними перевірок і подань д ержавної контрольно-ревізій ної служби, фінансових орган ів та органів Міністерства в нутрішніх справ України в ус тановленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевіро к або на день одержання орган ами державної податкової слу жби зазначених подань.
Виходячи із зазначен их норм та на підставі акту пе ревірки від 22.11.2010 № 230/12/06/23/13413005 позив ачем прийнято рішення від 27.12.20 10 № 0001372340 про застосування до відповідача штрафної (фінан сової) санкції в сумі 10981,10 грн. (а .с. 13).
Рішення було отриман е відповідачем 31.01.2011, що підтвер джується повідомлення про вр учення поштового відправлен ня (а.с. 14), та не було оскаржене. В ідповідачем сума штрафних с анкцій у розмірі 10981,10 грн у вста новлений законом строк у доб ровільному порядку сплачена не була, що підтверджується з воротнім боком облікової кар тки (а.с. 15), тому суд приходить д о висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підляга ють задоволенню.
Питання по судових ви тратах не вирішується, оскіл ьки позивач звільнений від ї х сплати у встановленому пор ядку, а ст. 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и не передбачено їх стягненн я у даних випадках.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 17, 18, 87, 94, 98, 183-2 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Алчев ської об' єднаної державної податкової інспекції у Луга нській області до спільного багатопрофільного підприєм ства «Берізка» про стягнення штрафних санкцій в сумі 10981,10 гр н. задовольнити.
Стягнути з спільного багат опрофільного підприємства « Берізка» (ідент. код 13413005, 94200, Луга нська область, м. Алчевськ, вул .. Запорізька, 12) на користь держ авного бюджету, р/р 31118104700027, код 210809 00,одержувач - Управлінні держ казначейства в м. Алчевськ, ба нк одержувача - Головне упр авління держказначейства Ук раїни в Луганській області, М ФО 804013, ідент. код 24046768, суму штрафн их (фінансових) санкцій у розм ірі 10981,10 (десять тисяч дев' ятс от вісімдесят одну гривню 10 ко п.) грн..
Постанова підлягає н егайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
Суддя О.А. Горпенюк
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18131316 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Горпенюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні