Категорія №5.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 липня 2011 року Справа № 2а-941/11/1270
Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Головуючого судді Ірметової О.В.,
при секретарі судового зас ідання: Мосійчук О.А.
за участю сторін:
представника позивача: Бєліковій М.Ю.
представника відповідача: не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Державної інсп екції з контролю за цінами в Л уганській області до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Тройка» про стягнення суми економічної санкції, -
ВСТАНОВИВ:
27 січня 2011 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов позов Держа вної інспекції з контролю за цінами в Луганській області до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Тройка» про стягнення суми економічної санкції у розмірі 4814,22 грн.
В обґрунтування позо вних вимог позивач зазначив, що було здійснено перевірку ТОВ «Тройка» з питань дотрим ання діючого порядку формува ння цін на окремі види продов ольчих товарів. Під час перев ірку було встановлено поруше ння порядку застосування цін , що призвело до одержання нео бґрунтованої виручки. Рішенн ям від 16.12.2010 №367 застосовані еко номічні санкції у розмірі 4814,22 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтри мав позовні вимоги, надав поя снення аналогічні пояснення м адміністративного позову.
Представник відповід ача у судове засідання не з' явився, заперечення на позов не надав.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку, що позов не п ідлягає задоволенню повніст ю з таких підстав.
Законом України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» визначено правові та організаційні засади, осн овні принципи і порядок здій снення державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності, повноваження органів державного нагляду ( контролю), їх посадових осіб і права, обов' язки та відпові дальність суб' єктів господ арювання під час здійснення державного нагляду (контролю ). Дія цього Закону поширюєтьс я на відносини, пов' язані зі здійсненням державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності.
Відповідно до частини 1 стат ті 1 Закону України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» державним наглядо м (контролем) є діяльність упо вноважених законом централь них органів виконавчої влади , їх територіальних органів, о рганів місцевого самоврядув ання, інших органів (далі - орг ани державного нагляду (конт ролю)) в межах повноважень, пер едбачених законом, щодо вияв лення та запобігання порушен ням вимог законодавства суб' єктами господарювання та заб езпечення інтересів суспіль ства, зокрема належної якост і продукції, робіт та послуг, п рийнятного рівня небезпеки д ля населення, навколишнього природного середовища.
Згідно із статтею 12 Закону У країни від 03 грудня 1990 року № 507-Х ІІ «Про ціни та ціноутворенн я» координацію роботи по зді йсненню політики цін, провед ення економічного аналізу рі вня та динаміки цін і вжиття з аходів щодо регулювання цін і тарифів здійснюється відпо відними державними органами управління України та їх стр уктурними підрозділами.
Цей Закон поширюється на всі підприємства й організа ції незалежно від форм власн ості, підпорядкованості і ме тодів організації праці та в иробництва.
В народному господарстві з астосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи. Т ак, стаття 8 Закону України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про цін и та ціноутворення» передбач ено, що державне регулювання цін і тарифів здійснюється ш ляхом встановлення:
- державних фіксованих цін ( тарифів);
- граничних рівнів цін (тари фів) або граничних відхилень від державних фіксованих ці н і тарифів.
Державний контроль за ціна ми відповідно до статті 13 Зако ну України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про ціни та ціноутвор ення» здійснюється при встан овленні і застосуванні держа вних фіксованих та регульова них цін і тарифів. При цьому ко нтролюється правомірність ї х застосування та додержання вимог законодавства про зах ист економічної конкуренції .
Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни.
Згідно з Положенням про Дер жавну інспекцію з контролю з а цінами, затвердженим поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами є урядовим органом, щ о діє у системі Мінекономіки , відповідальний перед Кабін етом Міністрів України, підз вітний та підконтрольний Мін істрові економіки.
Основними завданнями Держ авної інспекції з контролю з а цінами є:
- організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляд у за дотриманням центральним и та місцевими органами вико навчої влади, Радою міністрі в Автономної Республіки Крим , суб' єктами господарювання вимог щодо формування, встан овлення та застосування цін (тарифів);
- проведення цінових спосте режень на споживчому та това рних ринках.
Державна інспекція з контр олю за цінами відповідно до п окладених на неї завдань, сер ед іншого:
- у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержан ня порядку формування, встан овлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічн ого обґрунтування;
- надає за результатами пере вірок органів виконавчої вла ди, суб' єктів господарюванн я обов' язкові для виконання приписи щодо усунення поруш ень порядку формування, вста новлення та застосування цін і тарифів;
- вживає відповідно до закон одавства заходів за порушенн я суб' єктами господарюванн я порядку формування, встано влення і застосування цін і т арифів, а також невиконання в имог органів державного конт ролю за цінами;
- застосовує відповідно до з аконодавства адміністратив но-господарські санкції за п орушення порядку формування , встановлення та застосуван ня цін (тарифів).
Відповідно до підпунктів 5 т а 12 пункту 5 Положення про Держ авну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами має право приймати в ідповідно до законодавства р ішення про застосування адмі ністративно-господарських с анкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів) та звертатись до суду з позовам и про стягнення до бюджету су м у разі застосування відпов ідних адміністративно-госпо дарських санкцій, зобов' яза ння вчинити певні дії або утр иматися від їх вчинення.
Абзацом першим пункту 6 Поло ження про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, передбачено, що нач альники державних інспекцій з контролю за цінами та їх зас тупники від імені органів де ржавного контролю за цінами приймають рішення про вилуче ння до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано оде ржаної суб' єктом господарю вання виручки у результаті п орушення державної дисциплі ни цін та штрафу у двократном у її розмірі, а також розгляда ють справи про адміністратив ні правопорушення і накладаю ть адміністративні стягненн я.
Державна інспекція з контр олю за цінами має територіал ьні органи - державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі, які становлять єдину си стему органів державного кон тролю за цінами і мають права , передбачені пунктами 5, 6 цьог о Положення, відповідно до аб зацу першого пункту 11 Положен ня про Державну інспекцію з к онтролю за цінами, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 13 грудня 2000 року № 1819.
Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про ціни і ціноутворе ння» та пункту 1.3. Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03 грудня 2001 року № 298/519 та з ареєстрованої в Міністерств і юстиції України 18 грудня 2001 р оку за № 1047/6238, необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню і зараховується в дохід ві дповідного бюджету із застос уванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки за належн істю.
Пунктом 1.4 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що підстав ою для застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін є одер жання суб' єктами господарю вання необґрунтованої вируч ки в результаті порушення ни ми чинного в періоді, що перев іряється, порядку встановлен ня та застосування цін і тари фів, які регулюються уповнов аженими органами відповідно до вимог законодавства.
Порушеннями порядку встан овлення і застосування цін, з а які накладаються економічн і санкції, є, зокрема:
- нарахування непередбачен их законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються ;
- застосування вільних цін ( тарифів) на продукцію (послуг и, роботи) за умови запровадже ння для них режиму державног о регулювання;
- застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи ) з рентабельністю, рівень яко ї перевищує встановлений від повідно до законодавства гра ничний;
- застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов' язкового декл арування їх зміни;
- завищення або заниження ро зміру передбачених законода вством податків та обов' язк ових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невклю чення в структуру ціни, що рег улюється;
- включення в структуру регу льованих цін (тарифів) не пере дбачених законодавством вит рат або витрат понад установ лені розміри;
- включення у вартість проду кції та послуг, ціни (тарифи) н а які регулюються, фактично н е виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робі т);
- застосування торговельни х і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад уста новлений граничний розмір;
- застосування цін (тарифів) суб' єктами господарювання за види послуг (робіт), які не п ередбачені визначеними норм ативно-правовими актами, що в становлюють для них відповід ні переліки платних послуг;
- застосування цін і тарифів з порушенням інших запровад жених методів регулювання.
Пунктом 2.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що необґру нтовано одержана суб' єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вил ученню в дохід бюджету, обчис люється:
- при порушенні порядку вста новлення і застосування цін (тарифів), що регулюються упов новаженими органами, - як різн иця між фактичною виручкою в ід реалізації продукції (пос луг, робіт) та її вартістю за ц інами і тарифами, сформовани ми згідно з вимогами законод авства;
- при неправомірному застос уванні вільних цін замість ф іксованих або регульованих ( декларованих) - як різниця між фактичною виручкою від реал ізації продукції (послуг, роб іт) і вартістю від реалізації продукції (послуг, робіт) за ц інами, які повинні застосову ватись згідно з вимогами зак онодавства;
- при неправомірному застос уванні цін (тарифів) суб' єкт ами господарювання за види п ослуг (робіт), які не передбаче ні визначеними нормативно-пр авовими актами, що встановлю ють для них відповідні перел іки платних послуг, - уся сума незаконно стягнутих коштів;
- при включенні у вартість п родукції та послуг, ціни на як і регулюються, фактично не ви конаних послуг (робіт) або вик онаних не в повному обсязі - я к різниця між одержаною виру чкою від реалізації і вартіс тю продукції та послуг, визна ченою відповідно до норматив ів, з урахуванням фактичних о бсягів виконання.
Пунктом 3.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що Державн а інспекція з контролю за цін ами та державні інспекції з к онтролю за цінами в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилуч ення сум економічних та фіна нсових (штрафних) санкцій у по рядку, передбаченому законод авством.
Підставою для прийняття рі шень про вилучення сум еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій є акти перевірок, я кі складаються посадовими ос обами органів державного кон тролю за цінами.
В судовому засіданні встановлені та підтверджуют ься наступні обставини справ и.
З 25 листопада 2010 року по 26 листопада 2010 року та з 13 грудн я 2010 року по 14 грудня 2010 року на пі дставі наказів від 24 листопад а 2010 року № 997-Н, від 26 листопада 2010 року № 1007-Н, від 13 грудня 2010 року № 1042-Н на виконання урядової тел еграми від 27 серпня 2010 року № 8/3208 та листа Державної інспекції з контролю за цінами від 27 сер пня 2010 року № 200-5-24/4965 відповідно до посвідчень від 24 листопада 2010 року № 685 та від 13 грудня 2010 року № 685/1 посадовими особами Держа вної інспекції з контролю за цінами в Луганській області проведено позапланову перев ірку товариства з обмеженою відповідальністю «Тройка» з питань дотримання діючого п орядку формування та застосу вання цін на окремі види прод овольчих товарів відповідно до вимог розпорядження голо ви Луганської обласної держа вної адміністрації від 08 лист опада 2007 року № 1411 «Про регулюва ння цін на окремі види продов ольчих товарів» із змінами, п рийнятого на виконання пункт у 12 абзацу 29 постанови Кабінет у Міністрів України від 25 груд ня 1996 року № 1548 «Про встановленн я повноважень органів викона вчої влади та виконавчих орг анів міських рад щодо регулю вання цін (тарифів)», за період з 03 січня 2010 року по 21 листопада 2010 року (вибірково, по пред' яв леним документам).
За результатами позаплано вої перевірки товариства з о бмеженою відповідальністю « Тройка» Державною інспекціє ю з контролю за цінами в Луган ській області складено акт в ід 14 грудня 2010 року № 685.
Перевіркою порядку формув ання та застосування цін на о кремі види продовольчих това рів встановлено завищення гр аничного рівня торговельних надбавок, затверджених розп орядженням голови Лугансько ї обласної державної адмініс трації від 08 листопада 2007 року № 1411 «Про регулювання цін на ок ремі види продовольчих товар ів» із змінами, прийнятим на в иконання пункту 12 абзацу 29 пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни від 25 грудня 1996 року № 1548 «П ро встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тар ифів)», а саме: на хліб і хлібоб улочні вироби (загальна сума необґрунтовано одержаної ви ручки від реалізації хліба т а хлібобулочних виробів скла ла 991,44 грн., що відображено у дов ідці про суму необґрунтовано одержаної виручки); на макаро нні вироби (загальна сума нео бґрунтовано одержаної вируч ки від реалізації макаронних виробів склала 6,18 грн., що відо бражено у довідці про суму не обґрунтовано одержаної виру чки); на крупи (пшенична, вівся на, гречана, манна, пшоняна, пе рлова та рис (загальна сума не обґрунтовано одержаної виру чки від реалізації круп скла ла 29,59 грн., що відображено у дов ідці про суму необґрунтовано одержаної виручки); на борошн о пшеничне (загальна сума нео бґрунтовано одержаної вируч ки від реалізації борошна пш еничного склала 9,07 грн., що відо бражено у довідці про суму не обґрунтовано одержаної виру чки); на ковбасні вироби варен і (загальна сума необґрунтов ано одержаної виручки від ре алізації ковбасних виробів в арених склала 356,32 грн., що відоб ражено у довідці про суму нео бґрунтовано одержаної вируч ки); на молоко та молочні проду кти (загальна сума необґрунт овано одержаної виручки від реалізації молока та молочни х виробів склала 135,57 грн., що від ображено у довідці про суму н еобґрунтовано одержаної вир учки); на цукор (загальна сума необґрунтовано одержаної ви ручки від реалізації цукру с клала 5,40 грн., що відображено у довідці про суму необґрунтов ано одержаної виручки); на олі ю соняшникову (загальна сума необґрунтовано одержаної ви ручки від реалізації олії со няшникової склала 13,47 грн., що в ідображено у довідці про сум у необґрунтовано одержаної в иручки); на яйця курячі (загаль на сума необґрунтовано одерж аної виручки від реалізації яєць курячих склала 14,40 грн., що відображено у довідці про су му необґрунтовано одержаної виручки); на м' ясо птиці (заг альна сума необґрунтовано од ержаної виручки від реалізац ії м' яса птиці склала 43,30 грн., що відображено у довідці про суму необґрунтовано одержан ої виручки) (арк. справи 54-58).
Загальна сума необґрунтов ано отриманої товариством з обмеженою відповідальністю «Тройка» виручки внаслідок порушення діючого порядку фо рмування та застосування цін на окремі види продовольчих товарів відповідно до вимог розпорядження голови Луганс ької обласної державної адмі ністрації від 08 листопада 2007 ро ку № 1411 «Про регулювання цін на окремі види продовольчих то варів» із змінами, внесеними розпорядженнями голови Луга нської обласної державної ад міністрації від 21 листопада 20 07 року № 1469 та від 14 листопада 2008 р оку № 1557, прийнятими на виконан ня пункту 12 абзацу 29 постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про вст ановлення повноважень орган ів виконавчої влади та викон авчих органів міських рад що до регулювання цін (тарифів)» , у період з 03 січня 2010 року по 21 ли стопада 2010 року склала 1604,74 грн.
На підставі акта перевірки від 14 грудня 2010 року № 685 Державн ою інспекцією з контролю за ц інами в Луганській області п рийнято рішення від 16 грудня 2 010 року № 367, яким до товариства з обмеженою відповідальністю «Тройка» за порушення держа вної дисципліни цін застосов ані економічні санкції у виг ляді вилучення необґрунтова но одержаної виручки в сумі 160 4,74 грн. та штрафу в сумі 3209,48 грн.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.
Так постановою Луганськог о окружного адміністративно го суду від 11.04.2011 по справі №2а-495/11 /1270, яке було залишено без змін ухвалою Донецького апеляцій ного адміністративного суду від 15.06.2011, за адміністративним позовом ТОВ «Тройка» до Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Луганській област і про визнання протиправними та скасування рішення від 16 г рудня 2010 року № 367 та припису від 16 грудня 2010 року № 393, позовні вим оги були задоволені частково : визнане протиправним та ска соване рішення Державної інс пекції контролю за цінами в Л уганській області від 16 грудн я 2010 року № 367 в частині застосув ання до товариства з обмежен ою відповідальністю «Тройка » за порушення державної дис ципліни цін економічних санк цій у вигляді вилучення необ ґрунтовано одержаної виручк и в сумі 2,90 грн. та штрафу в сумі 5,80 грн. В решті позовних вимог відмовлено.
Оскільки судовим рішенням у справі №2а-495/11/1270 було частково підтверджено правомірність застосування економічних са нкцій у вигляді вилучення не обгрунтованої виручки та шт рафних санкцій, суд вважає, що позов підлягає частковому з адоволенню.
Керуючись статтею 2, 11, 17, 18, 71, 87, 90, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Державної і нспекції з контролю за цінам и в Луганській області до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Тройка» про стягне ння суми економічної санкції задовольнити частково.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Тройка» (вул. Артема, 36-в, м. Л уганськ, 91012, р/р 2600575049461, у ДОФ АКБ «У крсоцбанк» м. Донецьк, МФО 334011, к од за ЄДРПОУ 20177769) на користь Дер жавного бюджету України (код виду платежу 21081100, МФО 804013, одержу вач: державний бюджет Кам' я нобрідського району м.Луганс ька, код 24046582, р/р 31116106700005) економічні санкції в сумі 4805,52 грн. (чотири тисячі вісімсот п' ять грн. 52 коп.).
В решті позовних вимог відм овити.
Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду через суд першої ін станції шляхом подання апеля ційної скарги.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, вста новленого Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни, якщо таку скаргу не було по дано.
Постанову складено та підп исано у повному обсязі 25 липн я 2011 року.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18131375 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні