Постанова
від 19.07.2011 по справі 2а-9851/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 липня 2011 року Справа № 2а-9851/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді Ірметової О.В.,

при секретарі судового зас ідання: Мосійчук О.А.

за участю сторін:

представника позивача: Татаренко О.Ю.

представника відповідача: Євстюхіна Т.П.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Державної пода ткової інспекції в м. Первома йську до Ритуальної служби - спеціалізованого комунальн ого підприємства Первомайсь кої міської ради про стягнен ня податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

14 грудня 2010 року до Луга нського окружного адміністр ативного суду надійшов адмін істративний позов Державної податкової інспекції в м. Пер вомайську до Ритуальної служ би - спеціалізованого комун ального підприємства Первом айської міської ради про стя гнення податкового боргу.

В позовній заяві пози вач зазначив, що Ритуальна сл ужба - спеціалізоване комун альне підприємство Первомай ської міської ради є юридичн ою особою, зареєстровано ріш енням виконкому Первомайськ ої міської ради 27.09.2005 року за №36/8 . Відповідач з 19.10.2005 знаходить н а обліку в Державній податко вій інспекції в м. Первомайсь ку за №950. У зв'язку з не своєча сною сплатою податкових зобо в'язань відповідач має забо ргованість перед бюджетом у сумі 11965 грн.

Податковий борг утворився на підставі рішення від 16.09.2010 № 0001112303 на суму 210,00 грн., та рішення в ід 14.09.2010 №0001082303 на суму 11755,00 грн.

Сума податкового боргу від повідачем добровільно не спл ачена в повному обсязі.

У зв'язку з чим позивач про сив стягнути з відповідача з аборгованість перед бюджето м в сумі 11965,00 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я аналогічні вкладеним у поз овній заяві, просив задоволь нити позовні вимоги в повном у обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, пояснив суд у наступне: Постановою Луган ського окружного адміністра тивного суду від 16.03.2011 залишено ю без змін ухвалою Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду скасовано рішення позивача від 14.09.2010 №0001082303 на суму 1 1755,00 грн., а тому вимоги щодо стяг нення цієї суми є незаконним и та неогрунтованим. Рішення від 16.09.2010 №0001112303 на суму 210,00 грн. вваж аємо необґрунтованим оскіль ки воно ґрунтується на тверд женні позивача щодо неправом ірного завищення суми виплач ених добових на відрядження. Оскільки законодавством не заборонено збільшення розмі ру добових на відрядження. То му просив суд відмовити у зад оволення позовних вимог в по вному обсязі.

Ухвалою від 10 лютого 2011 року п ровадження по справі зупинен о до вирішення питання про ві дкриття провадження у справі 2а-882/11/1270 за позовом Ритуальної с лужби-спеціалізованого кому нального підприємства Перво майської міської ради до дер жавної податкової інспекції в м Первомайську Луганської області про визнання незако нним та скасування рішення в ід 14.09.2010 №0001082303.

Ухвалою від 22 лютого 2011 року провадження у справі по новлено та справу до розгляд у на 23 лютого 2011 року.

Ухвалою від 23 лютого 2011 року провадження у справі зу пинено до набрання законної сили судовим рішенням у спра ві 2а-882/11/1270 за позовом Ритуально ї служби-спеціалізованого ко мунального підприємства Пер вомайської міської ради до д ержавної податкової інспекц ії в м Первомайську Луганськ ої області про визнання неза конним та скасування рішення від 14.09.2010 №0001082303.

Ухвалою від 05 липня 2011 р оку поновлено провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослі дивши матеріали справи, розг лянувши справу в межах позов них вимог і наданих доказів, о цінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунт ованість заявлених вимог з о гляду на таке.

Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію відповідач - «Ритуальна служба - спеціа лізоване комунальне підприє мство Первомайської міської ради» зареєстровано виконав чим комітетом Первомайської міської ради 30.05.2005, ідентифікац ійний код 33623476, як юридична особ а.

Згідно довідки від 19.10.2005 № 3106-29-11 «Ритуальна служба-спеціаліз оване комунальне підприємст во Первомайської міської рад и» з 19.10.2005 перебуває на обліку в державній податковій інспек ції м. Первомайську, як платни к податків за №950 .

Щодо стягнення суми боргу р ішенням про застосування штр афних (фінансових) санкцій ві д 16.09.2010 №0001112303 на суму 210,00 грн. суд вих одить з наступного.

Актом ревізії фінансово-го сподарської діяльності в «Ри туальній службі - спеціаліз ованому комунальному підпри ємстві Первомайської місько ї ради», проведеної контроль но-ревізійним відділом у м. Пе рвомайську за період з 01.01.2008 по 30.06.2010 від 27 серпня 2010 року №190-21/007 вст ановлено порушення п.п. 1, 5 ст. 9 З акону України «Про бухгалтер ський облік та фінансову зві тність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV, п. 1.1 постанови Кабінету Мініс трів України «Про норми відш кодування витрат на відрядже ння в межах України та за корд он» від 23.04.1999 №663, керівництвом Ри туальної служби проведено в ідшкодування добових витрат в завищеному розмірі, що приз вело до незаконних витрат в с умі 210 грн.

На підставі акту ревізії №19 0-21/007 від 27.08.2010 державною податков ою інспекцією в м. Первомайсь ку 16 вересня 2010 року винесено р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій №0001112 303, яким згідно ст.. 1 Указу Прези дента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкц ій за порушення норм з регулю вання обігу готівки» до відп овідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 210,00 грн.

Відповідно до п. 1.1 постанови Кабінету Міністрів України «Про норми відшкодування вит рат на відрядження в межах Ук раїни та за кордон» від 23.04.1999 №663 для працівників підприємств , установ та організацій усіх форм власності (крім державн их службовців та осіб, які нап равляються у відрядження під приємствами, установами та о рганізаціями, що повністю аб о частково утримуються (фіна нсуються) за рахунок бюджетн их коштів) установлено такі г раничні норми добових витрат : у разі коли до рахунків на оп лату вартості проживання у г отелях не включаються витрат и на харчування, для відрядже нь у межах України - 30 гривень, д ля відряджень за кордон - у сум і в гривнях, еквівалентній 50 д оларам США за офіційним курс ом гривні до долара США, устан овленим Національним банком на день видачі авансу.

З акту ревізії від 27.08.2010 №190-21/007 в бачається, що відповідачем в ідшкодовані добові по 50 грн. з а день на загальну суму 200 грн., проте з акту ревізії не можли во встановити з яких саме вит рат складаються добові у роз мірі 50 грн., тобто не можливо вс тановити чи включені до добо вих витрат лише витрати на оп лату вартості проживання у г отелі та включено чи не включ ено витрати на харчування.

Державною податковою інсп екцією у м. Первомайську при в инесення рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій від 16.09.2010 №0001112303 не встанов лено саме з яких витрат склад аються витрати на відрядженн я.

Крім того, відповідно до п.п . 1, 1-1 ст. 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» від 04.12.1990 № 509-ХІІ органи д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право :

1) здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), додержання валютног о законодавства юридичними о собами, їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами, що не мають стат усу юридичної особи, а також ф ізичними особами, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків);

1-1) при отриманні органом под аткової міліції інформації п ро ухилення платника податку або найманої особи від опода ткування при нарахуванні (ви платі, отриманні) заробітної плати, інших виплат та відшко дувань, які підлягають опода ткуванню, у тому числі у вигля ді додаткових благ, збору до П енсійного фонду України та в несків до фондів загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування, у тому чис лі внаслідок неукладення так ою особою трудових договорів з найманою особою згідно із К одексом законів про працю Ук раїни, провадження особою го сподарської діяльності без д ержавної реєстрації, а також пасивних доходів, керівник в ідповідного податкового орг ану має право прийняти рішен ня про проведення позачергов ої податкової перевірки тако го платника без його поперед нього попередження. Рішення податкового органу має бути оформлене у письмовому вигля ді, скріплено підписом керів ника, печаткою та вручене пла тнику податку перед початком проведення такої перевірки;

Таким чином, законодавець у повноважив податковий орган самостійно здійснювати пере вірки, а не користуватися акт ами інших установ.

З огляду на викладене, суд в важає застосування фінансов их санкцій необґрунтованим т а недоведеним перед судом.

Щодо стягнення суми боргу з а рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 14.09.2010 №0001082308 суд виходить з на ступного.

Актом (довідки) перевірки за дотриманням суб'єктами гос подарювання порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій від 30. 08.2010 встановлено порушення від повідачем п.п.7.4 п.7 Порядку реєс трації і ведення книги облік у розрахункових операцій та розрахункових книжок затвер дженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614, п. 2.6 ст.2 Постанови Пра вління НБУ від 15.12.2004 №637 «Положен ня про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні».

На підставі вказаного акту перевірки позивачем 14.09.2010 вине сено рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій №0001082303, яким до відповідача з астосовано штрафні санкції у розмірі 11755,00 грн.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 16 березня 2011 року залиш еною без змін ухвалою Донець кого апеляційного адміністр ативного суду по справі 2а-882/11/127 0 за позовом Ритуальної служб и-спеціалізованого комуналь ного підприємства Первомайс ької міської ради до державн ої податкової інспекції в м П ервомайську Луганської обла сті про визнання незаконним та скасування рішення від 14.09.20 10 №0001082303 останнє визнано незако нним та скасовано.

Відповідно до ст. 72 Кодексу а дміністративного судочинст ва України обставини, встано влені судовим рішенням в адм іністративній, цивільній або господарській справі, що наб рало законної сили, не доказу ються при розгляді інших спр ав, у яких беруть участь ті сам і особи або особа, щодо якої вс тановлено ці обставини.

Оскільки підставою для стя гнення з відповідача податко вого боргу у сумі 11755,00 грн., є ріш ення про застосування штрафн их (фінансових) санкцій №0001082303, я ке на час розгляду справи ска соване, тому у суду відсутні п ідстави для стягнення суми ш трафних санкцій у розмірі 11755,00 грн.

З огляду на викладене суд дійшов висновку що позов ні вимоги є необґрунтованими , не доведеними перед судом та такими, що не підлягають задо воленню в повному обсязі.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись статтею 2, 11, 17, 18, 71, 87, 90, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

< Текст >

< Текст >

В задоволенні позовн их вимог Державної податково ї інспекції в м. Первомайську до Ритуальної служби - спец іалізованого комунального п ідприємства Первомайської м іської ради про стягнення по даткового боргу в сумі 11965,00 грн . відмовити.

Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду через суд першої ін станції шляхом подання апеля ційної скарги.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, вста новленого Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни, якщо таку скаргу не було по дано.

Постанову складено та підп исано у повному обсязі 25 липня 2011 року.

< Текст >

Суддя О.В. Ірметова

Дата ухвалення рішення19.07.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18131384
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9851/10/1270

Ухвала від 03.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 03.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 31.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Постанова від 03.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 19.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні