Постанова
від 11.08.2011 по справі 2а-6378/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 серпня 2011 року Справа № 2а-6378/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Головуючого судді: Л агутіна А. А.,

при секретарі судового зас ідання: Рязанській Є. О.

за участю:

представника позивача:ОС ОБА_1(довіреність № 03-06/1070 від 10.0 6.2011 року),

представника відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до закритого акці онерного товариства «Староб ільський завод залізобетонн их виробів» про стягнення ад міністративного-господарсь ких санкцій та пені у розмірі 12703,45 грн.,-

ВСТ А Н О В И В:

25 липня 2011 року Лугансь ке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (далі - Позивач) звернувся з позовом до закритого акціон ерного товариства «Старобіл ьський завод залізобетонних виробів» (далі - Відповідач), у якому зазначив, що відповідн о до ст.ст. 19, 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" від 21 .03.91 № 875-ХІІ, п. 8 Постанови КМУ від 03.05.95 № 314 "Про організацію робочи х місць для працевлаштування інвалідів" для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця. При цьому, підприємс тва, установи, організації, у т ому числі підприємства, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичні особ и, які використовують найман у працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, передбаченим стат тею 19 цього Закону, щороку спл ачують відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі, організації , у тому числі підприємстві, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної о соби, яка використовує найма ну працю, за кожне робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір а дміністративно-господарськ их санкцій за робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом, визначається в розмір і половини середньої річної заробітної плати на відповід ному підприємстві, в установ і, організації, у тому числі пі дприємстві, організації гром адських організацій інвалід ів, у фізичної особи, яка викор истовує найману працю.

У порушення зазначеної нор ми Закону відповідач не прац евлаштував необхідну кількі сть інвалідів у 2010 році. Так, з н еобхідної кількості інвалід ів, розрахованої виходячи з 4% середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу за рік замість одного інваліда не було прац евлаштоване жодного.

Сума розрахованої адмініс тративно-господарської санк ції за нестворене робочих мі сце для інваліда за 2010 рік скла ла 13682,35 грн. Вказану санкцію від повідач повинен був самостій но сплатити до 15 квітня 2011 року , наступного за звітним, однак не зробив цього.

Оскільки зазначена сума за боргованості відповідачем б ула сплачена лише частково в сумі 1360,00 грн., то у розмірі 12322,35 гр н. утворилась заборгованість . Розмір пені в сумі 381,10 грн. під тверджується розрахунком пе ні на суму заборгованості по сплаті адміністративно-госп одарських санкцій.

Позивач просив суд стягнут и з відповідача несплачену а дміністративно-господарськ у санкцію за невиконання нор мативу робочих місць для інв алідів у 2010 році у розмірі 12322,35 гр н. та пеню за прострочення тер міну сплати санкції у розмір і 381,10 грн., а всього - 12703,45 грн.

У судовому засіданні позив ач підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, причини неявки суду не пов ідомив. Про дату, час та місце проведення судового засідан ня був повідомлений належним чином.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення пре дставника позивача, встанови вши фактичні обставини справ и та відповідні їм правовідн осини, оцінивши надані доказ и, суд приходить до висновку, щ о позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідач має середньооб лікову кількість штатних пра цівників у кількості 17 особи, норматив створення місць для інвалідів - 1, фактично у 2010 ро ці було працевлаштовано 0 інв алідів. Середньорічна заробі тна плата штатного працівник а склала 13682,35 грн., що підтверджу ється розрахунком суми позов у (аркуш справи 8).

Адміністративно-господарс ька санкція визначена відпов ідачем самостійно у звіті фо рми 10-ПІ за 2010 рік (аркуш справи 9 ).

Згідно зі ст. 18 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ (далі - Зако н № 875)підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов' язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , у тому числі спеціальні робо чі місця, створювати для них у мови праці з урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації і забезпечувати інші с оціально-економічні гаранті ї, передбачені чинним законо давством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом міністрів У країни.

Обов' язок подання звітів про інформацію про наявніст ь вільних робочих місць (вака нтних посад) для працевлашту вання інвалідів до центру за йнятості за місцем реєстраці ї організації як платника ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття за формою, затвердже ною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом, передбачено також п. 2 Порядку подання під приємствами, установами, орг анізаціями та фізичними особ ами, що використовують найма ну працю, звітів про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів та інформації, необхідно ї для організації їх працевл аштування (далі - Прядок), зат вердженого Постановою КМУ ві д 31.01.2007р. № 70.

Згідно листа Старобільськ ого районного центру зайнято сті № 28/4-1008 від 20.05.2011 року відповід ачем щомісячну інформацію пр о створення робочих місць дл я працевлаштування інваліді в на підприємстві, а також «Зв іти про наявність вільного р обочого місця (вакантної пос ади) та потребу в працівниках » за формою 3-ПН для інвалідів протягом 2010 року не надавалис ь (аркуш справи 7).

Відповідно до ст. 19 Зак ону № 875 підприємства, установ и організації у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю самост ійно здійснюють працевлашту вання інвалідів у рахунок но рмативів робочих місць виход ячи з вимог статті 18 цього Зак ону.

Керівники підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, у р азі незабезпечення виконанн я нормативів робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, неподання Фонду соціальн ого захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлашт ування інвалідів несуть відп овідальність у встановленом у законом порядку.

Згідно ст.20 Закону № 875 підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї части ни не поширюється на підприє мства, установи і організаці ї, що повністю утримуються за рахунок коштів державного а бо місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ц ієї статті, самостійно в стро к до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося по рушення нормативу.

Згідно зі ст.12 Закону Україн и "Про охорону праці" підприєм ства, які використовують пра цю інвалідів, зобов' язані с творювати для них умови прац і з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертно ї комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживат и додаткових заходів безпеки праці, які відповідають спец ифічним особливостям цієї ка тегорії працівників.

За змістом норм чинного зак онодавства щодо соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні, створення підприємством місць та умов праці для інвал ідів з урахуванням індивідуа льних програм реабілітації н еможливе без здійснення підп риємством усіх існуючих захо дів для працевлаштування інв алідів, визначених у Законі № 875.

Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарювання (ч.1 ст. 218 ГК України). Частиною 2 ст. 2 18 ГК України передбачено, що у часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов' язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Матеріали справи свідчать про не виконання відповідач ем обов' язку, передбаченого нормами чинного законодавст ва щодо соціальної захищенос ті інвалідів в Україні, по заб езпеченню певної кількості р обочих місць для працевлашту вання інвалідів. Відповідаче м не вжиті передбачені чинни м законодавством певні заход и по забезпеченню працевлашт ування інвалідів.

Відповідно до ст.71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких баз уються її вимоги або запереч ення.

Приймаючи до уваги викладе не, а також те, що відповідачем не вжиті всі передбачені чин ним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштува ння інвалідів, а також те, що в ідповідач зазначивши в формі 10-ПІ фінансову санкцію фактич но визнав позов, позовні вимо ги суд визнає обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", с т. ст. 17, 18, 94, 99, 100, 158-163 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луган ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до закритого акціон ерного товариства «Старобіл ьський завод залізобетонних виробів» про стягнення адмі ністративного-господарськи х санкцій та пені у розмірі 12703, 45 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з закритого акціо нерного товариства «Старобі льський завод залізобетонни х виробів» (р\р 2600930100424, МФО 364058, код Є ДРПОУ 03575422, юр. адреса: 92700, Лугансь ка область, м. Старобільськ, ву л.. Южная, 1) на користь Луганськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (одержувач ВДК Старобіл ьського району, р\р 31217230700331 в ГУДК У Луганської області, МФО 804013, к од 24048483, код платежу 50070000) адмініст ративно-господарські санкці ї у розмірі 12322,35 грн.(дванадцять тисяч триста двадцять дві гр ивні тридцять п' ять копійок ), та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій у розмірі 381,10 грн.(триста вісімдесят одн а гривня десять копійок), а всь ого 12703,45 грн.(дванадцять тисяч с імсот три гривні сорок п' ят ь копійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційн ого оскарження буде поновлен о, то вважається, що постанова суду не набрала законної сил и.

Відповідно до частин и 3 статті 160 КАС України постан ова складена у повному обсяз і 15 серпня 2011 року.

Суддя А.А. Лагутін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18131401
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6378/11/1270

Постанова від 11.08.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні