ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 липня 2011 р. № 2а-8298/11/1370
Львівський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючого - судді Кос тецького Н.В.,
за участю секретаря судово го засідання Луц енка Ю.С.
представника позивача За дорожнього І.В.
розглянувши у відкритому судовому з асіданні адмініс тративну справу за поданням Державної податкової інспек ції у Личаківському районі м . Львова до Товариства з обмеж еною відповідальністю «ДДСА Україна»про зупинення видат кових операцій платника пода тків на рахунках платника по датків -
в с т а н о в и в :
22 липня 2011р. ДПІ у Личаківському районі м. Льво ва звернулась в суд з подання м до ТзОВ «ДДСА Україна»та пр осить з підстав, наведених у н ьому, зупинити видаткові опе рації ТзОВ «ДДСА Україна»ст роком на 2 місці на рахунках №2 6001010003492 та №2600501081005.
Зокрема, подання моти вовано наявністю податковог о боргу та невиконанням вимо ги податкового керуючого від 01.07.2011 року, відповідно до якої н а підставі п. 91.3. Податкового ко дексу України відповідача за прошено з' явитися до ДПІ у Л ичаківському районі м. Львов а (на 09.30 год. ) з метою визначення шляхів погашення податковог о боргу та перевірки стану зб ереження майна, яке перебува є у податковій заставі.
Оскільки відповідач не ви конав зазначених вимог, заяв ником складено акти 318\24-0 та №18а /24-0 від 18.07.2011р. про відсутність по садових осіб за адресою ТзОВ «ДДСА Україна». Крім того, 19.07.2 011 року складено акт від № 11 про перешкоджання платником под атків виконанню повноважень податкового керуючого, що, на якого думку, є підставою для з адоволення подання та зупине ння видаткових операцій на р ахунках відповідача.
В судовому засіданн і заявник підтримав своє под ання та просив задовольнити викладені в ньому вимоги.
Відповідач в судове з асідання не з' явився, поваж них причин неявки не повідом ив, Крім того, актом, складеног о старшими державними податк овими ревізорами-інспектора ми від 27.07.2011р. №16/24-0, керівники ТзО В «ДДСА Україна»встановлено відсутність за юридичною та фактичною адресою посадових осіб товариства, що унеможли вило вручити ухвали суду від 22.07.2011р. посадовим особам ТзОВ « ДДСА Україна».
Виходячи з того, що суд ом вжито всі можливі заходи щ одо повідомлення відповідач а, беручи до уваги те, що ухвал а суду про призначення справ и до розгляду не була вручена відповідачу з незалежних ві д суду причин, враховуючи пол оження ч. 4 ст. 33, ч. 11 ст. 35, абз. 2 ч. 3 ст . 167 КАС України, згідно з якими, зокрема, у разі відсутності о сіб, які беруть участь у справ і, за такою адресою вважаєтьс я, що судовий виклик або судов е повідомлення (постанова, ух вала суду) вручене відповіда чу належним чином, суд приход ить до висновку, що відповіда ч вважається належним чином повідомленим про день, час і м ісце судового засідання.
Виходячи з того, що від повідач в судове засідання н е з' явився, поважних причин не повідомив, беручи до уваги скорочені строки розгляду п одання та те, що відповідно до ч. 7 ст. 1833 КАС України неявка сто рін у судове засідання не пер ешкоджає розгляду подання, с уд ухвалив розглядати справу без участі відповідача на пі дставі наявних у справі дока зів.
Розглянувши подані з аявником матеріали, заслухав ши пояснення представника за явника та з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтується подання, оцінивши д окази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив н аступне.
ТзОВ «ДДСА Україна»з ареєстроване 17.01.2007р. виконавчи м комітетом Львівської міськ ої ради. Відповідач взятий на облік платника податків 18.01.2007р . за №7261, що підтверджується Дов ідкою про взяття на облік пла тника податків від 19.07.2011р. №1024/ 24-0.
Відповідно до податк ової декларації з податку на доходи фізичних осіб за січе нь 2011р. відповідачем задеклар овано податкові зобов' язан ня у розмірі 1675,96 грн., які підляг али сплаті до 05.02.2011р.
З огляду на те, що суми податкових зобов' язань не були своєчасно сплачені та н абули статусу податкового бо ргу (відповідно до п. 1.2., п. 1.3., п/п. 5 .4.1. Закону № 2181), податковим орга ном на адресу відповідача на правлено податкову вимогу № 385 від 04.04.2011 року на суму 923,74 грн., як а отримана відповідачем 25.05.2011 р .
Як вбачається з матер іалів справи, 23.11.2009р. проведено опис активів відповідача на які поширюється право податк ової застави, про що складено Акт №71, який підписаний предс тавником ТзОВ «ДДСА Україна» . Всього описано майна на суму 573740,80 грн.
Відповідно до Порядк у ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 5 ли пня 2004 р. № 830, на підставі зазнач еного Акту опису у державном у реєстрі обтяжень 07.12.2009р. зареє стровано обтяження майна, на веденого у вищезгаданому Акт і опису (реєстраційний номер обтяження 9321870).
Відтак, аналізуючи наведе не в сукупності, суд приходит ь до висновку, що у зв' язку з наявністю у відповідача пода ткового боргу, податковим ор ганом з дотриманням законода вства та визначених ним стро ків вчинено комплекс дій та п роцедур стосовно направленн я податкових вимог, опису май на, на яке поширюється право п одаткової застави, та оформл ення податкової застави.
Крім того, відповідн о до ст. 91 ПК України відповіда чу призначено податкового ке руючого Ханас І.І., про що видано наказ № 303 від 04.04.2011 року.
Як передбачено ст. 91.3. П К України податковий керуючи й, зокрема, здійснює перевірк у стану збереження майна, яке перебуває у податковій заст аві, одержує від боржника інф ормацію про операції із заст авленим майном, а в разі його в ідчуження без згоди органу д ержавної податкової служби ( за умови, коли наявність тако ї згоди має бути обов'язковою згідно з вимогами цього Коде ксу) вимагає пояснення від пл атника податків або його слу жбових (посадових) осіб.
Порядок проведення з азначених перевірок визначе но Положенням про проведення перевірок стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заст аві, затвердженим наказом ДП А України від 24.12.2010 № 1039 та зареєс трованим в Міністерстві юсти ції України 30 грудня 2010 р. за № 1434/ 18729 (далі-Положення).
Згідно з п. 3.1. Положення про проведення перевірки ст ану збереження майна платник а податків, яке перебуває у по датковій заставі, податковий керуючий попередньо повідом ляє такого платника податків .
Як вбачається з матер іалів справи, 01.07.2011р. прийнято п овідомлення про проведення п еревірки стану збереження ма йна платника податків, яке пе ребуває у податковій заставі скеровано відповідачу запро шення до ДПІ у Личаківському районі м. Львова на підставі п п. 20.1.1 п.20.1 ст.20 Податкового Кодек су України з питання визначе ння шляхів погашення податко вого боргу та проведення пер евірку стану збереження майн а платника податків, яке пере буває в податковій заставі.
Оскільки актами №18/24-0 т а №18а/4-0 від 18.07.2011р. встановлено ві дсутність посадових осіб ТзО В «ДДСА Україна»на адресою т овариства, що, в свою чергу, ун еможливило проведення перев ірки в терміни, визначені в по відомленні на її проведення, а також послугувало прийнят тю акту №11 від 19.07.2011р. про перешко джання платником податків ви конанню повноважень податко вого керуючого.
Аналізуючи встановле ні вище судом обставини у вза ємозв' язку з положеннями за конодавства, які регулюють п итання проведення зазначени х перевірок, суд приходить до висновку, що вищенаведені ви ще дії з питань перевірки ста ну збереження заставленого м айна відповідають функціям п одаткового органу та входять до компетенції податкового керуючого, визначених ПК Укр аїни та вищезгаданим Положен ням. Порушень з боку податков ого органу щодо форми та проц едури організації проведенн я даної перевірки під час роз гляду справи судом не встано влено.
В той же час, платник п одатків, крім іншого, зобов' язаний: не перешкоджати зако нній діяльності посадової ос оби контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати зак онні вимоги такої посадової особи (п. 16.1.9. ПК України), якою в д аному випадку є податковий к еруючий; подавати до податко вого органу документи та інф ормацію, пов' язані із сплат ою податків (п.16.1.5., п.16.1.7. ПК Україн и), що в даному випадку стосуєт ься і документів, які стосуют ься стану збереження заставл еного майна, кошти від реаліз ації якого спрямовуються на погашення податкового орган у; допускати посадових осіб к онтролюючого органу, зокрема , для проведення перевірок з п итань обчислення і сплати по датків та зборів у випадках, в становлених цим Кодексом (п. 16 .1.13.).
Відтак, аналіз наведе них норм законодавства в їх с укупності та у взаємозв' язк у із встановленими вище судо м обставинами, дає суду підст ави для висновку, що в даному в ипадку має місце перешкоджан ня з боку відповідача викона нню повноважень податкового керуючого в частині виконан ня ним функцій з перевірки ст ану збереження майна, яке пер ебуває у податковій заставі.
У взаємозв' язку з на веденим суд зазначає, що відп овідно до п. 20.1.16. ПК України орга ни державної податкової служ би мають право звертатися до суду у разі якщо платник пода тків перешкоджає виконанню п одатковим керуючим повноваж ень, визначених цим Кодексом , щодо зупинення видаткових о перацій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти та інші цінно сті такого платника податків , що знаходяться в банку, та зо бов'язання такого платника п одатків виконати законні вим оги податкового керуючого, п ередбачені цим Кодексом.
Крім того, відповідно до п. 91.4. ПК України орган держа вної податкової служби зверт ається до суду щодо зупиненн я видаткових операцій на рах унках платника податків та з обов'язання такого платника податків виконати законні ви моги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Ст рок, на який можуть бути зупин ені видаткові операції, визн ачається судом, але не більше двох місяців. Зупинення вида ткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за ріше нням податкового керуючого а бо суду.
При цьому, особливост і провадження у справах за зв ерненням органів державної п одаткової служби визначені с т. 183-3 КАС України, якою передба чено, що провадження у справа х за зверненням органів держ авної податкової служби при здійсненні ними передбачени х законом повноважень здійсн юється на підставі подання т аких органів щодо зупинення видаткових операцій платник а податків на рахунках платн ика податків .
Оскільки під час розгляду справи судом встановлено, що відповідач в порушення наве деним вище норм законодавств а перешкоджає виконанню пода тковим керуючим повноважень , визначених Податковим коде ксом України в частині викон ання податковим керуючим фун кцій з проведення перевірки стану збереження майна, яке п еребуває в податковій застав і, та, при цьому, судом не встан овлено з боку податкового ор гану порушень законодавства з питань організації таких п еревірок і, крім цього, відпов ідачем не спростовано факту наявності в нього податковог о боргу з податку на доходи фі зичних осіб, суд приходить до висновку, що подання податко вого органу є законним та обґ рунтованим у зв' язку з чим п ідлягає задоволенню шляхом з упинення видаткових операці й на рахунках відповідача.
При цьому, при визнач енні строку зупинення видатк ових операцій, суд, беручи до у ваги обставини справи та вих одячи з принципу розумної до статності, вважає за необхід не зупинити видаткові операц ії по рахунках відповідача н а строк по 27 вересня 2011 року вкл ючно.
На підставі вищевикл аденого, керуючись статтями 7-14,17,18,49,51,158,160-163,167,183-3 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, Львівський окружний адмі ністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Подання Державн ої податкової інспекції у Ли чаківському районі м. Львова задовольнити.
2. Зупинити по 27 вересня 2011р. включно видаткові операц ії на рахунках Товариства з о бмеженою відповідальністю « ДДСА Україна» (ЄДРПОУ 34857363; адре са: 79035, м. Львів, вул.. Зелена, 109):
- №26001010003492 в філії ПАТ «Ун і Кредит Банк»МФО 300744;
- №2600501081005 в центральній фі лії ПАТ «Кредобанк»МФО 325365.
Відповідно до ст.. 183-3 Кодек су адміністративного судочи нства України постанова підл ягає негайному виконанню.
Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд з одночасн им надсиланням копії апеляці йної скарги особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.
Апеляційна скарга на поста нову суду подається протягом десяти днів з дня її проголош ення.
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст. 254 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено 28.07.2011 р.
Суддя Костецький Н.В.
З оригіналом згідно
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18132587 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні