Постанова
від 03.06.2011 по справі 6491/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 6491/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 травня 2011 року м.Одеса

Одеський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого судді - Цховребової М.Г.

при секретарі судового зас ідання - Юрченко Т.П.

за участю:

позивача - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представників відповідача - Білик Н.М., К іршти О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті О десі адміністративну справу за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до держ авної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одес и про визнання недійсними та скасування податкових повід омлень-рішень та зобов' язан ня вчинити певні дії, -

встановив:

Фізична особа - підпр иємець ОСОБА_1 звернулась до Одеського окружного адмі ністративного суду з позовом до державної податкової інс пекції у Суворовському район і м. Одеси, з урахуванням уточн ень, про визнання незаконним и та скасування податкових п овідомлень-рішень відповіда ча від 17.05.2010 року: № 0000010171/2 про сплат у штрафних (фінансових) санкц ій у розмірі - 20903,50 грн., з яких с ума боргу за основними плате жами 2153,00 грн., за штрафними санк ціями 18750,50 грн.; № 0000009171/2 про сплату штрафних (фінансових) санкці й у розмірі - 39482,08 грн., з яких су ма боргу за основними платеж ами 39483,08 грн. без штрафних (фінан сових) санкцій; зобов' язанн я відповідача скасувати будь -які штрафні санкції та пеню, н араховані до позивача (м. Одес а, пров. Дзержинського, 14/118) і від повідно до Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»за непогаш ення платником податків суми податкового боргу у встанов лені строки.

В судовому засіданні позив ач та її представник підтрим али адміністративний позов, просили суд задовольнити йог о в повному обсязі з підстав, в икладених у позові, додатков их доводах до адміністративн ого позову та уточненнях до а дміністративного позову (а.с .4-9, 88-90, 97).

В судовому засіданні пред ставники відповідача запере чували проти позову з підста в, викладених у запереченнях проти позову та письмових по ясненнях по справі (а.с.72-73, 159).

Заслухавши пояснення поз ивача, представника позивача , представників відповідача, дослідивши докази, наявні в м атеріалах справи, суд дійшов до висновку, що даний адмініс тративний позов підлягає зад оволенню частково, з наступн их підстав.

В судовому засіданні встан овлено, що 18.11.2005 року ОСОБА_1 зареєстрована виконавчим ко мітетом Одеської міської рад и, як фізична особа - підприє мець, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання : АДРЕСА_1, номер запису про державну реєстрацію 25560000000027124. (а. с.80, 144-145, 160-161)

07.02.2006 року позивач узятий на о блік в органах державної под аткової служби за № 631 та пере буває на обліку у державній п одатковій інспекції у Суворо вському районі м. Одеси. (а.с.74)

21.03.2006 року ДПІ у Суворовськом у районі м. Одеси фізичній осо бі - підприємцю ОСОБА_1 ви дано Свідоцтво № НОМЕР_2 п ро реєстрацію платника подат ку на додану вартість. (а.с.79)

01.01.2008 року ДПІ у Суворовськом у районі м. Одеси фізичній осо бі - підприємцю ОСОБА_1 ви дано Свідоцтво про сплату єд иного податку, Серія НОМЕР_ 3, термін дії Свідоцтва: 2008 рік , вид діяльності: 51.38.0 Оптова тор гівля іншими продуктами харч ування. (а.с.146)

Повідомленням № 331/17-1 від 23.10.2009 р оку позивача сповіщено про п роведення відповідачем з 9 ли стопада 2009 року по 20 листопада 2009 року виїзної планової пере вірки, (а.с.81), яке відправлене в ідповідачем 28.10.2009 року та вруче но позивачу особисто 21.11.2009 року , про що свідчить повідомленн я «Укрпошти»про вручення пош тового відправлення (а.с.82).

З 30 листопада 2009 року по 18 гр удня 2009 року (термін проведенн я перевірки продовжувався на 5 робочих днів з 14.12.2009 року по 18.12.200 9 року на підставі наказу ДПІ у Суворовському районі м. Одес и від 11 грудня 2009 року № 605 (а.с.75-76)) н а підставі п. 1 ч. 1 ст. 11-1 Закону Ук раїни від 04.12.1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»зі змінами та допов неннями, відповідно до напра влень від 30.11.2009 року № 1905/17-1 (а.с.78) та від 14.12.2009 року № 1981/17-1 (а.с.77), виданих ДПІ у Суворовському районі м . Одеси та плану-графіку прове дення планових виїзних перев ірок суб' єктів господарюва ння (а.с.87), головним державни м податковим ревізором-інспе ктором відділу податкового к онтролю фізичних осіб управл іння оподаткування та аудиту фізичних осіб ДПА в Одеській області, радником податково ї служби ІІІ рангу Кірштою Оленою Анатоліївною та гол овним державним податковим р евізором-інспектором відділ у контролю за фінансовими ус тановами та операціями у сфе рі ЗЕД ДПІ у Суворовському ра йоні м. Одеси, інспектором под аткової служби І рангу Моск аленко Ілоною Іллівною, про ведено документальну планов у виїзну перевірку фінансово -господарської діяльності з питань дотримання фізичною о собою - підприємцем ОСОБА _1 вимог податкового, валютн ого та іншого законодавства за період з 01.01.2008 року по 30.09.2009 року , відповідно до затвердженог о плану перевірки, наведеног о у додатку № 1 до акта.

За результатами проведе ної перевірки складено акт № 8208/17-1/НОМЕР_1 від 23.12.2009 року «Пр о результати документальної планової виїзної перевірк и дотримання вимог податково го, валютного та іншого закон одавства суб' єкта підприєм ницької діяльності - фізичн ої особи ОСОБА_1, ідентифі каційний номер НОМЕР_1, за період з 01.01.2008 р. по 30.09.2009 р.»(а.с.33-50) .

Відповідно до пунктів 1, 2 вис новків зазначеного акта пере вірки (а.с.49), з якими не згоден п озивач, перевіркою встановле но порушення позивачем:

- ст. 13, ст. 14 ДКМУ від 26.12. 1992 року № 13-92 «Про прибутковий по даток з громадян»зі змінами та доповненнями, у результат і чого встановлено заниження податку з доходів фізичних о сіб від здійснення підприємн ицької діяльності, що підляг ає сплаті де бюджету у сумі 39482, 08 грн., у тому числі по періодах :

- за 2008 року у сумі 18157,30 гр н.;

- за 1-3 кв. 2009 року у сумі 21324, 78 грн.

- п. 4.2 ст. 4, пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.2 п. 7.5, пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 Закону Укр аїни від 03.04.97 року №168/97-ВР «Про по даток на додану вартість»із змінами та доповненнями, у ре зультаті чого занижено подат ок на додану вартість, що підл ягає сплаті до бюджету у сумі 117253,00 грн., у тому числі по період ах :

- за січень 2008 року у су мі 2084,00 грн.;

- за лютий 2008 року у сум і 20975,52 грн.;

- за березень 2008 року у сумі 12288,48 грн.;

- за січень 2009 року у су мі 34740,00 грн.;

- за травень 2009 року у су мі 28565,00 грн.;

- за серпень 2009 року у сумі 18600,00 грн.

та завищено податок на дода ну вартість, що підлягає спла ті до бюджету всього у сумі 35348, 00 грн. за 1 квартал 2008 року у сумі 35348,00 грн.

Зі змісту даного акту пер евірки вбачається, що виснов ки щодо встановлення вищезаз начених порушень здійснені в ідповідачем, виходячи з наст упного, зокрема.

Відповідно до пп. 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3 п. 2.2 р озділу 2 акту, перевіркою пр авильності визначення валов ого доходу, відображеного в д екларації про доходи, з даним и про суми валового доходу, вс тановленими в ході перевірки , встановлено в тому числі, що у 1-3 кварталі 2009 року суб' єкт ом підприємницької діяльнос ті ОСОБА_1, в порушення ст. 1 3 ДКМУ від 26.12.1992 р. № 13-92 «Про прибут ковий податок з громадян»із змінами та доповненнями, завищено валові доходи на с уму 219310,49 грн. До вказаних вище п орушень призвело включення д о суми валових доходів опера цій по відвантаженню товарів покупцям, без отримання опла ти за них на суму 197500,49 грн. (без ур ахування ПДВ) та включення оп ерації по поставці товарів TOB «Укрпродукт», які було повер нено покупцем у сумі 21810,00 грн. (б ез урахування ПДВ).

Перевіркою правильності в изначення валових витрат, ві дображених у декларації про доходи, з даними про суми вало вих витрат, безпосередньо по в' язаних з одержанням доход у, встановленими в ході перев ірки, встановлено, що суб' єк том підприємницької діяльно сті ОСОБА_1, в порушення ст . 13 ДКМУ від 26.12.1992 року № 13-92 «Про при бутковий податок з громадян» із змінами та доповненнями: у 2008 р. - завищено валові витрат и на суму 121048.68 грн., у 1-3 кварталі 20 09 року - завищено валові витр ати на суму 361475,65 грн. До вказани х вище порушень призвело вкл ючення до валових витрат, опе рацій по отриманню товарів в ід постачальників, які стано м на 30.09.2009 р., відповідно до докум ентів наданих до перевірки, н е було оплачено, тобто не с вит ратами платника податків.

Перевіркою правильності в изначення оподатковуваного доходу, відображеного а декл араціях про доходи, з даними п ро суми оподатковуваного дох оду, визначеними в ході перев ірки за період з 01.01.2008 року по 30.09.2 009 року встановлено його заниж ення у сумі 263213,84 грн., у тому числ і за 1-4 кв. 2008 року у сумі 121048,68 грн. т а за 1-3 кв. 2009 року - 142165,16 грн. в резу льтаті допущених порушень по даткового законодавства, що відображено в п. 2.2.1 та п. 2.2.2 розді лу 2 акта перевірки.

Згідно із п. 2.3 розділу 2 вищез азначеного акту «Узагальнен і показники діяльності суб' єкта господарської діяльнос ті»(а.с.40), зокрема в порушення с т. 13, 14 ДКМУ від 26.12.1992 року № 13-92 «Пр о прибутковий податок з гром адян»зі змінами та доповненн ями, встановлено заниження п одатку з доходів фізичних ос іб від здійснення підприємни цької діяльності, що підляга є сплаті до бюджету за період з 01.01.2008 року по 30.09.2009 року у сумі 39482,0 8 грн., у тому числі за 2008 рік у су мі 18157,30 грн., за 1-3 кв. 2009 року у сумі 21324,78 грн.

Пунктом 2.5 розділу 2 акту пере вірки «Ведення обліку пр идбання та продажу товарів (р обіт, послуг), обчислення, повн оти і своєчасності сплати до бюджету податку на доданку в артість»(а.с.40-46), зазначено, зок рема: «За період з 01.01.2008р. по 30.09.2009р . суб' єктом підприємницької діяльності ОСОБА_1 задекл аровано податкових зобов' я зань по податку на додану вар тість у сумі 654503,00 гривень. Перев іркою повноти визначення под аткових зобов' язань за пері од з 01.01.2008р. по 30.09.2009р. встановлено заниження всього у сумі 115100,00 гр н., у тому числі за січень 2008р. у с умі 2084,00грн., за лютий 2008р. у сумі 209 75,52 грн., за березень 2008р. у сумі 12288 ,48 грн., за січень 2009р. у сумі 34740 грн ., за травень 2009р. у сумі 26412,00 грн. т а за серпень 2009р. у сумі 18600,00 грн., т а завищення всього у сумі 35348,00 г рн., у тому числі за 1 кв. 2008р. у сум і 35348,00 грн. … В порушення пп. 7.8.2 п . 7.8 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 р . № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість»із змінами та допо вненнями ... СПД - фізична особа ОСОБА_1 з деклараціє ю по ПДВ за 4 кв. 2007р. надала заяву про вибір квартального пода ткового періоду (обсяг опода тковуваних операцій пла тника податку за 2007р. склав 415 515,00 грн.) та у 1 кварталі 2008р. застосо вувала квартальний податков ий період. У зв'язку з вказаним и порушеннями було занижено суму податкових зобов'язань у січні 2008р. на суму 2 084,00 грн., у лют ому 2008р. на суму 20 975,52 грн. та у бере зні 2008р. у сумі 12 288,48 грн. …

Перевіркою відображених у рядку (10.1-16.3) Декларацій показни ків за період з 01.01.2008р. по 30.09.2009р. вс тановлено, що суб' єкт підпр иємництва здійснював операц ії з придбання товарів (проду кти харчування) на митній тер иторії України та операції з імпорту товарів (продуктів х арчування) на митну територі ю України для подальшої реал ізації. Проведеною перевірко ю відображеного показника за період з 01.01.2008р. по 30.09.2009р. на підст аві таких документів: реєстр ів отриманих та виданих пода ткових накладних, податкових накладних, накладних, виписо к банку, вантажно-митних декл арацій встановлено заниженн я всього у сумі 2153,00 грн. у тому ч ислі за травень 2009р. у сумі 2153,00 гр н. задекларованих суб'єктом п ідприємницької діяльності п оказників у рядку (10.1 -16.3) Деклар ацій. У перевіряємому період і суб'єкт підприємницької ді яльності ОСОБА_1 здійснюв ала операції по імпорту това рів на митну територію Украї ни та сплачувала ПДВ при пода нні митної декларації. … Відп овідно до виписки по розраху нковому рахунку за 25.08.2009р. та ли ста Південної митниці від 28.08.20 09р. №17/27-05/8253, отриманого ДПІ у Суво ровському районі м. Одеси, СПД - фізичній особі ОСОБА_1 бу ло зменшено загальну суму по датку на додану вартість виз начену у ВМД №500050031/9/000681 від 08.05.2009р. на суму 2152,65 грн. та повернуто зайв о сплачені кошти на розрахун ковий рахунок. В порушення пп .7.5.2 п.7.5, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону Україн и від 03.04.97р. №168/97-ВР «Про податок н а додану вартість»із змінами та доповненнями СПД - фізично ю особою ОСОБА_1 не було зм еншено суму ПДВ, включену до с кладу податкового кредиту у травні 2009р., відповідно до ВМД № 500050031/9/000681 від 08.05.2009р., у зв'язку з пове рненням платнику податку ПДВ у сумі 2152,65 грн. …

За період з 01.01.2008р. по 30.09.2009р. суб'є ктом підприємницької діяльн ості задекларовано податку н а додану вартість, що підляга є сплаті до бюджету у сумі 6 108,00 г рн. Перевіркою повноти на рахування до сплати в бюджет податку на додану вартість з а період з 01.01.2008р. по 30.09.2009р. встано влено його заниження всього у сумі 117253,00 грн., у тому числі за с ічень 2008р. у сумі 2084,00 грн., за люти й 2008р. у сумі 20975,52 грн., за березень 2008р. у сумі 12288,48 грн., за січень 2009р. у сумі 34740,00 грн., за травень 2009р. у сумі 28565,00 грн. та за серпень 2009р. у сумі 18600,00 грн. та завищення всьо го у сумі 35348,00 грн., у тому числі з а 1 кв. 2008р. у сумі 35348,00грн. в резуль таті допущених порушень пода ткового законодавства, що ві дображено в п. 2.5.1 та 2.5.2 розділу 2 акта перевірки. …

Перевіркою своєчасності н адання до ДПІ податкових дек ларацій по ПДВ встановлено:

- в порушення пп.7.8.1, пп .7.8.2 п.7.8 ст.7 Закону України від 03.04. 1997р. № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість»із змінами та до повненнями пп.4.1.1, п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 За кону України від 21.12.2000р № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»із змінами та доповненнями, СПД - фізична особа ОСОБА_1 не надавала до ДПІ податкові декларації по ПДВ за січень 2008р., лютий 2008р. т а березень 2008р.

- в порушення пп.7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України від 03.04.1997р. № 168/97-ВР «Пpo податок на дода ну вартість»із змінами та до повненнями, п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000р № 2181-ІІІ «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами»із змінами та до повненнями, СПД - фізичною осо бою ОСОБА_1 податкові декл арації по ПДВ за квітень 2008р. та травень 2008р. було надано до ДПІ з порушенням строку по дання».

Щодо встановленого в ак ті перевірки також зазначено , зокрема (а.с.42-43): «У перевіряє мому періоді одними з основн их постачальників та покупці в СПД - фізичної особи ОСОБА _1 були підприємства: TOB «БЕТА -ТТ»(код ЄДРПОУ 36044257, адреса: м. О деса. вул. Базарна, 71); TOB «ОМЕГА-Б Т»(код ЄДРПОУ 36044608, адреса: м. Оде са, вул. Л.Толстого, 28). Розрахун ки з СПД - фізичною особою ОС ОБА_1 за поставлені товари, в ищевказані підприємства зді йснювали виключно шляхом вза ємозаліків боргу (заяви про з алік взаємних вимог від 28.02.2009р. на суму боргу TOB «Бета-ТТ»253800,00гр н. від 30.06.2009р. на суму боргу TOB «Бет а-ТТ»275280,00 грн. та від 30.09.2009р. на сум у боргу TOB «ОМЕГА- БТ»260400,00 грн. … У перевіряєму періоді СПД - фі зичною особою ОСОБА_1 було здійснено наступні операції : відповідно до видаткової на кладної № 52 від 05.01.2009р. на загальн у суму 253800,00 грн. (у т.ч. ПДВ 42 300.00 грн.) СПД - фізичною особою ОСОБА _1 було відвантажено TOB «БЕТА -ТТ»60000 кг сухофруктів за ціною 3,525 грн./кг (без урахування ПДВ) … відповідно до видаткової на кладної №80/1 від 14.05.2009р. на загаль ну суму 275280,00 грн. (у т.ч. ПДВ 45 880,00 грн .) СПД - фізичною особою ОСОБА _1 було відвантажено TOB «БЕТА -ТТ»62000 кг сухофруктів за ціною 3,70 грн./кг (без урахування ПДВ) … відповідно до видаткової на кладної №94 від 15.08.2009р. на загальн у суму 260400,00 грн. (у т.ч. ПДВ 43400грн.) С ПД - фізичною особою ОСОБА_1 було відвантажено TOB «ОМЕГА-Б Т»62000 кг сухофруктів за ціною 3, 50 грн./кг (без урахування ПДВ).»

В судовому засіданні пред ставники відповідача підтри мали позицію відповідача щод о висновків про встановлені порушення, здійснених останн ім на підставі викладених в а кті перевірки обставин.

Відповідно до розрахунку ф інансових санкцій до акту (ви тяг) від 23.12.2009 року № 8208/17-1 /НОМЕР_1 (додаток до акту № 2 ) (а.с.98) позивачу відповідно д о вимог п.п. 17.1.2, п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Зако ну України від 21.12.2000 року за № 2181-І ІІ «Про порядок погашення по даткових зобов' язань платн иками податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»із змінами та доповне ннями визначено загальну сум у штрафних санкцій за виявле ні під час перевірки порушен ня - 20903,50 гривень, в тому числі:

п/п Назва податку Сума недоплати по податку , грн. Податко-вий період,

на який припадає недопла-та Податковий період, на який припадає отримання платнико м податкового повідомлення Кіль-кість пору-шених пода т-кових періодів Розрахунок штрафних санкц ій Всього донарахо-вано

Мініма-льний розмір штраф у, грн. Максима-льний розмір (10-50%), грн . Фактично застосовна-ний шт раф, грн. (гр.3 + гр.9)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 11

1 Податок на додану вартіст ь 2084,00 02.2008 01.2010 24 170,00 1042,00 Х Х

2 20975,52 03.2008 01.2010 23 170,00 10487,76 Х Х

3 12288,48 04.2008 01.2010 22 170,00 6144,24 Х Х

4 -35348,00 05.2008 01.2010 21 - 0,00 Х Х

5 2153,00 06.2009 01.2010 8 170,00 1076,510 Х Х

Всього: 2153,00 Х Х

18750,50 18750,50 20903,50

Податковим повідомлення м-рішенням від 13 січня 2010 року № 0000009171/0 відповідач повідомив по зивача, що на підставі акта пе ревірки № 8208/17-1/НОМЕР_1 від 23.12. 2009 року встановлено порушення ст.ст. 13, 14 Декрету Кабінету Мін істрів України № 13-92 від 26.12.1992 ро ку «Про прибутковий податок з громадян»із змінами та доп овненнями, у зв' язку з чим по зивачу визначено суму податк ового зобов' язання з податк у з доходів фізичних осіб - с уб' єктів підприємницької д іяльності в розмірі 39482,08 грн. (а. с.58)

Податковим повідомленням- рішенням від 13 січня 2010 року № 000 0010171/0 відповідач повідомив поз ивача, що на підставі акта пер евірки № 8208/17-1/НОМЕР_1 від 23.12.2009 року встановлено порушення пп. 4.2 ст. 4, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7, пп. 7.5.2 п. 7.5 ст. 7, пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»із змінами та доповненн ями, у зв' язку з чим позивачу визначено суму податкового зобов' язання з податку на д одану вартість в розмірі 140531,50 г рн., у тому числі: основний пла тіж - 81905,00 грн. та штрафні (фінан сові) санкції - 58626,50 грн. (а.с.57)

Рішенням відповідача від 29. 03.2010 року № 7906/Ш/25-010 про результати розгляду первинних скарг по даткові повідомлення-рішенн я від 13.01.2010 року, в тому числі № 0000009171/0 та № 0000010171/0, залишено бе з змін, скарги позивача на заз начені податкові повідомлен ня-рішення - без задоволення . (а.с.10-15)

Податковим повідомленням- рішенням від 31 березня 2010 року № 0000009171/1 відповідач повідомив п озивача, що на підставі акта п еревірки № 8208/17-1/НОМЕР_1 від 23 .12.2009 року встановлено порушенн я ст.ст. 13, 14 Декрету Кабінету Мі ністрів України № 13-92 від 26.12.1992 р оку «Про прибутковий податок з громадян»із змінами та доп овненнями, у зв' язку з чим по зивачу визначено суму податк ового зобов' язання з податк у з доходів фізичних осіб - с уб' єктів підприємницької д іяльності в розмірі 39482,08 грн. (а. с.31)

Податковим повідомленням- рішенням від 31 березня 2010 року № 0000010171/1 відповідач повідомив п озивача, що на підставі акта п еревірки № 8208/17-1/НОМЕР_1 від 23 .12.2009 року встановлено порушенн я пп. 4.2 ст. 4, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7, пп. 7.5.2 п. 7.5 ст. 7, пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість»із змінами та доповнен нями, у зв' язку з чим позивач у визначено суму податкового зобов' язання з податку на д одану вартість в розмірі 140531,50 г рн., у тому числі: основний пла тіж - 81905,00 грн. та штрафні (фінан сові) санкції - 58626,50 грн. (а.с.30)

Рішенням Державної податк ової адміністрації в Одеські й області від 29.04.2010 року № 16279/Ш/25-000-8 про результати роз гляду повторної скарги (а.с.23-29) :

- скасоване податко ве повідомлення-рішення відп овідача від 13.01.2010 року № 0000010 171/0 та рішення відповідача від 29.03.2010 року № 7906/Ш/25-010 про результат и розгляду первинних скарг у частині 79752 грн. нарахованого П ДВ та 39876 грн. застосованої штра фної (фінансової) санкції, в ін шій частині зазначене податк ове повідомлення-рішення зал ишено без змін, а скаргу позив ача у цій частині - без задов олення;

- залишено без змін под аткові повідомлення-рішення відповідача, в тому числі від 13.01.2010 року № 0000009171/0 та рішення відп овідача від 29.03.2010 року № 7906/Ш /25-010 про результати розгляду пе рвинних скарг, а скаргу позив ача у цій частині - без задов олення;

- зобов' язано нача льника ДПІ у Суворовському р айоні м. Одеси здійснити захо ди щодо нарахування та стягн ення з позивача сум податков их зобов' язань ПДВ, визначе них за звичайними цінами, в по рядку, передбаченому чинним законодавством.

Податковим повідомлення м-рішенням від 17 травня 2010 року № 0000009171/2 відповідач повідомив п озивача, що на підставі акта п еревірки № 8208/17-1/НОМЕР_1 від 23 .12.2009 року встановлено порушенн я ст.ст. 13, 14 Декрету Кабінету Мі ністрів України № 13-92 від 26.12.1992 р оку «Про прибутковий податок з громадян»із змінами та доп овненнями, у зв' язку з чим по зивачу визначено суму податк ового зобов' язання з податк у з доходів фізичних осіб - с уб' єктів підприємницької д іяльності в розмірі 39482,08 грн. (а. с.19)

Податковим повідомленням- рішенням від 17 травня 2010 року № 0000010171/2 відповідач повідомив по зивача, що на підставі акта пе ревірки № 8208/17-1/НОМЕР_1 від 23.12. 2009 року встановлено порушення пп. 4.2 ст. 4, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7, пп. 7.5.2 п. 7.5 ст. 7, пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»із змінами та доповненн ями, у зв' язку з чим позивачу визначено суму податкового зобов' язання з податку на д одану вартість в розмірі 20903,50 г рн., у тому числі: основний пла тіж - 2153,00 грн. та штрафні (фінан сові) санкції - 18750,50 грн. (а.с.18)

Не погоджуючись із останні ми у спірних правовідносинах податковими повідомленнями -рішеннями відповідача: від 17 травня 2010 року № 0000009171/2 та № 0000010171/2, позивач оскаржив їх у суд овому порядку.

В судовому засіданні також встановлено наступне.

У перевіряємому періоді по зивач мала фінансово-господа рські відносини з ТОВ «БЕТА-Т Т»(код ЄДРПОУ 36044257) та ТОВ «ОМЕГА -БТ»(код ЄДРПОУ 36044608).

Розрахунки вищезазначених контрагентів з позивачем за поставлені товари здійснюва вся шляхом взаємозаліків бор гу, що підтверджується заява ми про залік взаємних вимог:

- від 28.02.2009 року (а.с.151) - п ро залік заборгованості ТОВ «БЕТА-ТТ»в сумі 253800,00 грн. в раху нок погашення боргу позивача перед ТОВ «БЕТА-ТТ» за отрима ні товари в сумі 66995,40 грн. (а.с.152, 153, 154);

- від 30.06.2009 року (а.с.155) - п ро залік заборгованості ТОВ «БЕТА-ТТ»в сумі 275280,00 грн. в раху нок погашення боргу позивача перед ТОВ «БЕТА-ТТ» за отрима ні товари в сумі 12916,35 грн. (а.с.156, 157, 158);

- від 30.09.2009 року (а.с.147) - про з алік заборгованості ТОВ «ОМЕ ГА-БТ»в сумі 260400,00 грн. в рахунок погашення боргу позивача пе ред ТОВ «ОМЕГА-БТ»за отриман і товари в сумі 109036,76 грн. (а.с.148, 149, 150 ).

В судовому засіданні сто рони не заперечували проти в становлення фактичних обста вин, які стосуються спірних п равовідносин, та зазначили, щ о розбіжності у позиціях сто рін виникли щодо визначеност і правового поля, яким врегул ьовані спірні правовідносин и, та щодо порядку застосуван ня відповідних правових норм до цих правовідносин. Так, зок рема, позивач та її представн ик, посилаючись на ті самі нор ми, що й відповідач, зазначили , що не згодні із розрахунком ш трафних санкцій, нарахованих на основний платіж у сумі 2153,00 г рн., тощо

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо ос карження рішень, дій чи безді яльності суб' єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); 4) бе зсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсу дливо; 7) з дотриманням принцип у рівності перед законом, зап обігаючи несправедливій дис кримінації; 8) пропорційно, зок рема з дотриманням необхідно го балансу між будь-якими нес приятливими наслідками для п рав, свобод та інтересів особ и і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; 10) своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.

Відповідно до ст. 71 КАС в ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта вла дних повноважень обов' язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Суб' єкт владних повноваж ень повинен подати суду всі н аявні у нього документи та ма теріали, які можуть бути вико ристані як докази у справі. У р азі невиконання цього обов'я зку суд витребовує названі д окументи та матеріали.

Якщо особа, яка бере участ ь у справі, без поважних причи н не надасть докази на пропоз ицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилає ться, суд вирішує справу на ос нові наявних доказів.

Спірні правовідносини вре гульовано законодавством (чи нним та у редакції станом на м омент виникнення відповідни х правовідносин): Цивільним к одексом України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі - ЦК України), Го сподарським кодексом Україн и від 16 січня 2003 року № 436-IV (далі - ГК України), Законами Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»від 4 грудня 19 90 року № 509-ХІІ (далі - ЗУ № 509-ХІІ), «Про податок на додану варті сть»від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР ( далі - ЗУ № 168/97-ВР), «Про оподатк ування прибутку підприємств »від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР (дал і - ЗУ № 334/94-ВР), «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ (да лі - ЗУ № 2181-ІІІ), «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22 т равня 2003 року № 889-IV (далі - ЗУ № 889-I V), Декретом Кабінету Міністрі в України «Про прибутковий п одаток з громадян»від 26 грудн я 1992 року № 13-92 (далі - Декрет КМУ ).

Пунктом 1 частини 1 статті 11 З У № 509-ХІІ передбачено, що орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати, в тому числі п ланові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, дос товірності, повноти нарахува ння і сплати податків та збор ів (обов'язкових платежів) юри дичними особами, їх філіями, в ідділеннями, іншими відокрем леними підрозділами, що не ма ють статусу юридичної особи, на яких згідно із законами Ук раїни покладено обов'язок ут римувати та/або сплачувати п одатки і збори (обов'язкові пл атежі).

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 4 ст. 11-1 ЗУ № 509-ХІІ плановою виїзною перев іркою вважається перевірка п латника податків щодо своєча сності, достовірності, повно ти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'язко вих платежів), яка передбачен а у плані роботи органу держа вної податкової служби і про водиться за місцезнаходженн ям такого платника податків чи за місцем розташування об 'єкта права власності, стосов но якого проводиться така пл анова виїзна перевірка. План ова виїзна перевірка проводи ться за сукупними показникам и фінансово-господарської ді яльності платника податків з а письмовим рішенням керівни ка відповідного органу держа вної податкової служби не ча стіше одного разу на календа рний рік. Право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначено ї перевірки надіслано письмо ве повідомлення із зазначенн ям дати початку та закінченн я її проведення.

Згідно із п. 22.10 ст. 22 ЗУ № 889-IV визн ано таким, що втратив чинніст ь, Декрет Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року N 13-92 «Про прибутковий податок з г ромадян»(Відомості Верховно ї Ради України, 1993 р., N 10, ст. 77, N 26, ст. 281, N 34, ст. 356; 1996 р., N 9, ст. 41, N 45, ст. 234; 1998 р ., N 25, ст. 147, N 30 - 31, ст. 195; 1999 р., N 4, ст. 35, N 25, ст. 211 ; 2000 р., N 5, ст. 34, N 20, ст. 149, N 32, ст. 254, N 43, ст. 370; 2001 р., N 2 - 3, ст. 10, N 4, ст. 17, N 10, ст. 44, N 31, ст. 144; 2002 р ., N 8, ст. 63, N 12 - 13, ст. 92, N 29, ст. 192, N 31, ст. 214, N 46, ст. 347; 2003 р., N 10 - 11, ст. 86, N 23, ст. 149), крім ро зділу IV у частині оподаткуван ня доходів фізичних осіб від зайняття підприємницькою ді яльністю, який застосовуєтьс я з урахуванням положень пун кту 9.12 статті 9 цього Закону та діє до набрання чинності спе ціальним законом з питань оп одаткування фізичних осіб - с уб'єктів підприємницької дія льності.

Відповідно до ст. 13 розділу IV «Особливості оподаткування доходів від зайняття підпри ємницькою діяльністю та інши х доходів» Декрету КМУ, опода ткуванню підлягають доходи г ромадян, одержані протягом к алендарного року від здійсне ння підприємницької діяльно сті без створення юридичної особи, а також інші доходи гро мадян, не передбачені як об'єк ти оподаткування у розділах II та III цього Декрету. Оподатков уваним доходом вважається су купний чистий доход, тобто рі зниця між валовим доходом (ви ручки у грошовій та натураль ній формі) i документально під твердженими витратами, безпо середньо пов'язаними з одерж анням доходу. Якщо ці витрати не можуть бути підтверджені документально, то вони врахо вуються податковими органам и при проведенні остаточних розрахунків за нормами, визн аченими Головною державною п одатковою інспекцією Україн и за погодженням з Міністерс твом економіки України та Де ржавним комітетом України по сприянню малим підприємства м та підприємництву. До склад у витрат, безпосередньо пов'я заних з одержанням доходів, н алежать витрати, які включаю ться до складу валових витра т виробництва (обігу) або підл ягають амортизації згідно з Законом України «Про оподатк ування прибутку підприємств ».

Статтею 14 Декрету КМУ перед бачено, що з доходів, зазначен их у цьому розділі Декрету, по даток обчислюється:

а) підприємствами, уст ановами, організаціями, фізи чними особами - суб'єктами під приємницької діяльності при виплаті ними протягом року д оходів громадянам, зазначени м у цьому розділі Декрету, про що не пізніш як через 30 днів пі сля виплати повідомляється п одатковим органам за місцем проживання громадян. Утриман і у джерела виплати суми пода тку враховуються податковим органом при проведенні пода ткових розрахунків за дохода ми, одержаними за оподаткову ваний період;

б) податковими органа ми на підставі декларацій, по даних громадянами про очікув аний (оціночний) у поточному р оці доход або про фактично од ержані у звітному календарно му році доходи та інших відом остей про доходи громадян, ви значених у цьому розділі.

Перерахування утриманих с ум податку до бюджету підпри ємства, установи, організаці ї та фізичні особи - суб'єкти п ідприємницької діяльності з дійснюють у порядку, передба ченому статтею 10 цього Декрет у.

Згідно із п. 4. ст. 14 Декрету КМУ громадяни, які займаються пі дприємницькою діяльністю, на дають податковому органу дек ларації за наслідками кожног о звітного кварталу, а також з вітного року у строки, визнач ені законом. В декларації заз начаються загальні суми одер жаного доходу, витрат i сплаче ного податку за звітний рiк аб о інший період, за який здійсн юється оподаткування (оподат ковуваний період).

Підпунктом «г»підпункту 4.2. 2 пункту 4.2 статті 4 ЗУ № 2181-ІІІ пе редбачено, що контролюючий о рган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податк ів у разі якщо, згідно з закона ми з питань оподаткування ос обою, відповідальною за нара хування окремого податку або збору (обов'язкового платежу ), є контролюючий орган.

Відповідно до пп. 17.1.5 п. 17.1 ст. 17 З У № 2181-ІІІ у разі коли контролюю чий орган самостійно визнача є суму податкового зобов'яза ння платника податків за під ставами, визначеними у підпу нкті "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4 цього Закону, штрафні с анкції не застосовуються, за винятком випадків, які підпа дають під дію підпункту 17.1.7 цьо го пункту.

Відповідно до п. 7.1 ст. 7 ЗУ № 889-IV с тавка податку з доходів фізи чних осіб становить 15 відсотк ів від об'єкта оподаткування , крім випадків, визначених у п унктах 7.2-7.3 цієї статті.

Пунктом 1.3 статті 1 ЗУ № 889-IV пере дбачено, що дохід з джерелом й ого походження з України - буд ь-який дохід, одержаний платн иком податку або нарахований на його користь від здійснен ня будь-яких видів діяльност і на території України.

Інші терміни, відповідно до п. 1.21 ст. 1 ЗУ № 889-IV використовують ся у значеннях, визначених за конами з питань оподаткуванн я або іншими законами, що не су перечать таким законам та ць ому Закону у частині визначе ння термінів.

Відповідно до п. 1.19 ст. 1 ЗУ № 334/94- ВР бартер (товарний обмін) - г осподарська операція, яка пе редбачає проведення розраху нків за товари (роботи, послуг и) у будь-якій формі, іншій, ніж грошова, включаючи будь-які в иди заліку та погашення взає мної заборгованості, в резул ьтаті яких не передбачається зарахування коштів на рахун ки продавця для компенсації вартості таких товарів (робі т, послуг).

Продаж товарів, відповідно до п. 1.31 ст. 1 ЗУ № 334/94-ВР - будь-які операції, що здійснюються зг ідно з договорами купівлі-пр одажу, міни, поставки та іншим и цивільно-правовими договор ами, які передбачають переда чу прав власності на такі тов ари за плату або компенсацію , незалежно від строків її над ання, а також операції з безоп латного надання товарів.

Не вважаються продажем опе рації з надання товарів у меж ах договорів комісії, схову (в ідповідального зберігання), доручення, інших цивільно-пр авових договорів, які не пере дбачають передачу прав власн ості на такі товари.

Згідно із п. 1.32 ст. 1 ЗУ № 334/94-ВР го сподарська діяльність - буд ь-яка діяльність особи, напра влена на отримання доходу в г рошовій, матеріальній або не матеріальній формах, у разі к оли безпосередня участь тако ї особи в організації такої д іяльності є регулярною, пост ійною та суттєвою. Під безпос ередньою участю слід розуміт и зазначену діяльність особи через свої постійні предста вництва, філіали, відділення , інші відокремлені підрозді ли, а також через довірену осо бу, агента або будь-яку іншу ос обу, яка діє від імені та на ко ристь першої особи.

Частиною 1 статті 3 ГК Україн и під господарською діяльніс тю у цьому Кодексі розумієть ся діяльність суб'єктів госп одарювання у сфері суспільно го виробництва, спрямована н а виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт ч и надання послуг вартісного характеру, що мають цінову ви значеність.

Господарська діяльність, в ідповідно до ч. 2 ст. 3 ГК України , що здійснюється для досягне ння економічних і соціальних результатів та з метою одерж ання прибутку, є підприємниц твом, а суб'єкти підприємницт ва - підприємцями. Господарсь ка діяльність може здійснюва тись і без мети одержання при бутку (некомерційна господар ська діяльність).

Згідно із ч. 2 ст. 55 ГК України с уб'єктами господарювання є:

1) господарські органі зації - юридичні особи, створе ні відповідно до Цивільного кодексу України, державні, ко мунальні та інші підприємств а, створені відповідно до цьо го Кодексу, а також інші юриди чні особи, які здійснюють гос подарську діяльність та заре єстровані в установленому за коном порядку;

2) громадяни України, ін оземці та особи без громадян ства, які здійснюють господа рську діяльність та зареєстр овані відповідно до закону я к підприємці.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 ЗУ № 334/94-В Р валовий доход - загальна с ума доходу платника податку від усіх видів діяльності, от риманого (нарахованого) прот ягом звітного періоду в грош овій, матеріальній або немат еріальній формах як на терит орії України, її континентал ьному шельфі, виключній (морс ькій) економічній зоні, так і з а їх межами.

Валовий доход включає, в том у числі, відповідно до п.п 4.1.3 п. 4 .1 ст. 4 ЗУ № 334/94-ВР, доходи від опер ацій, передбачених статтею 7 ц ього Закону.

Валові витрати виробництв а та обігу (далі - валові витра ти), відповідно до п. 5.1 ст. 5 ЗУ № 334 /94-ВР - сума будь-яких витрат п латника податку у грошовій, м атеріальній або нематеріаль ній формах, здійснюваних як к омпенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваю ться (виготовляються) таким п латником податку для їх пода льшого використання у власні й господарській діяльності.

Згідно із пп. 5.2.9 п. 5.2 ст. 5 ЗУ № 334/94-В Р до складу валових витрат вк лючаються, в тому числі суми в итрат по операціях, передбач ених пунктом 5.9 цієї статті та статтею 7 цього Закону.

Підпунктом 7.1.1 пунктом 7.1 стат ті 7 ЗУ № 334/94-ВР передбачено, що д оходи та витрати від здійсне ння товарообмінних (бартерни х) операцій визначаються вих одячи з договірної ціни тако ї операції, але не нижчої за зв ичайні ціни.

Відповідно до ст. 293 ГК Україн и за договором міни (бартеру) к ожна із сторін зобов'язуєтьс я передати другій стороні у в ласність, повне господарське відання чи оперативне управ ління певний товар в обмін на інший товар. Сторона договор у вважається продавцем того товару, який вона передає в об мін, і покупцем товару, який во на одержує взамін.

Згідно із ч. 5 ст. 293 ГК України до договору міни (бартеру) зас тосовуються правила, що регу люють договори купівлі-прода жу, поставки, контрактації, ел ементи яких містяться в дого ворі міни (бартеру), якщо це не суперечить законодавству і відповідає суті відносин сто рін.

Статтею 601 ЦК України передб ачено, що зобов'язання припин яється зарахуванням зустріч них однорідних вимог, строк в иконання яких настав, а також вимог, строк виконання яких н е встановлений або визначени й моментом пред'явлення вимо ги. Зарахування зустрічних в имог може здійснюватися за з аявою однієї із сторін.

Згідно із пп. 7.3.6 п. 7.3 ст. 7 ЗУ № 168/97-В Р датою виникнення податкови х зобов'язань при імпорті є да та подання митної декларації із зазначенням у ній суми под атку, що підлягає сплаті. Дато ю виникнення податкових зобо в'язань при імпортуванні роб іт (послуг) є дата списання кош тів з розрахункового рахунку платника податку в оплату ро біт (послуг) або дата оформлен ня документа, що засвідчує фа кт виконання робіт (послуг) не резидентом залежно від того, яка з подій відбулася першою .

Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статт і 7 ЗУ № 168/97-ВР не підлягають вклю ченню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нар ахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), н е підтверджені податковими н акладними чи митними деклара ціями (іншими подібними доку ментами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту). У разі коли на момент перевірки платника п одатку органом державної под аткової служби суми податку, попередньо включені до скла ду податкового кредиту, зали шаються не підтвердженими за значеними цим підпунктом док ументами, платник податку не се відповідальність у вигляд і фінансових санкцій, устано влених законодавством, нарах ованих на суму податкового к редиту, не підтверджену зазн аченими цим підпунктом докум ентами.

Відповідно до пп. 7.5.2 п. 7. 5 ст. 7 ЗУ № 168/97-ВР для операцій із імпорт у товарів (супутніх послуг) та по поставці послуг нерезиде нтом на митній території Укр аїни - дата сплати податку по п одаткових зобов'язаннях згід но з підпунктом 7.3.6 цієї статті .

Згідно із пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 ЗУ № 168/97-В Р платник податку, обсяг опод атковуваних операцій якого з а минулі дванадцять місячних податкових періодів не пере вищував суми, зазначеної у пі дпункті 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цьо го Закону, може вибрати кварт альний податковий період. За ява про вибір квартального п одаткового періоду подаєтьс я податковому органу разом з декларацією за наслідками о станнього податкового періо ду календарного року. При цьо му квартальний податковий пе ріод починає застосовуватис я з першого податкового пері оду наступного календарного року. У разі якщо протягом буд ь-якого періоду з початку зас тосування квартального пода ткового періоду обсяг оподат ковуваних операцій платника податку перевищує суму, зазн ачену у підпункті 2.3.1 пункту 2.3 с татті 2 цього Закону, такий пла тник податку зобов'язаний са мостійно перейти на місячний податковий період починаючи з місяця, на який припадає так е перевищення, що зазначаєть ся у відповідній податковій декларації за наслідками так ого місяця.

Підпунктом 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4 ЗУ № 2181-ІІІ передбачено, що к онтролюючий орган зобов'язан ий самостійно визначити суму податкового зобов'язання пл атника податків у разі якщо, з окрема:

а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;

б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях.

Згідно із п. 17.1 ст. 17 ЗУ № 2181-ІІІ ш трафні санкції за порушення податкового законодавства н акладаються на платника пода тків у розмірах, визначених ц ією статтею, крім штрафних са нкцій за порушення валютного законодавства, що встановлю ються окремим законодавство м.

Підпунктом 17.1.2 пункту 17.1 стат ті 17 ЗУ № 2181-ІІІ передбачено, що у разі коли контролюючий орга н самостійно визначає суму п одаткового зобов'язання плат ника податків за підставами, викладеними у підпункті "а" пі дпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цьо го Закону, додатково до штраф у, встановленого підпунктом 17.1.1 цього пункту, платник подат ків сплачує штраф у розмірі д есяти відсотків суми податко вого зобов'язання за кожний п овний або неповний місяць за тримки податкової деклараці ї, але не більше п'ятдесяти від сотків від суми нарахованого податкового зобов'язання та не менше десяти неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян.

Підпунктом 17.1.3 пункту 17.1 стат ті 17 ЗУ № 2181-ІІІ встановлено, що у разі коли контролюючий орга н самостійно донараховує сум у податкового зобов'язання п латника податків за підстава ми, викладеними у підпункті "б " підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник п одатків зобов'язаний сплатит и штраф у розмірі десяти відс отків від суми недоплати (зан иження суми податкового зобо в'язання) за кожний з податков их періодів, установлених дл я такого податку, збору (обов'я зкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та з акінчуючи податковим період ом, на який припадає отриманн я таким платником податків п одаткового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян сукупно з а весь строк недоплати, незал ежно від кількості податкови х періодів, що минули.

На підставі встановлених в судовому засіданні обставин та аналізу вищенаведених ви мог законодавства, які регул юють спірні правовідносини, суд дійшов до висновків про т е, що:

І. Щодо визначеної позивачу суми податкового зобов' яза ння з податку з доходів фізич них осіб - підприємців:

1) правова позиція в ідповідача щодо правильност і визначення позивачем опода тковуваного доходу, відображ еного в деклараціях про дохо ди, - є помилковою, виходячи з н аступного:

- законодавством бар терна операція прирівнюєтьс я до операції з купівлі-прода жу товарів;

- чинне законодавст во України не забороняє отри мання доходу, а також несення витрат не у грошовій формі;

- обов' язковість отримання грошових коштів з а надані послуги/товари та фа ктична сплата у грошовому ви гляді за отримані послуги/то вари Декретом Кабінету Мініс трів України «Про прибуткови й податок з громадян»від 26 гру дня 1992 року № 13-92 та іншими Закон ами України, при декларуванн і фізичними особами оподатко ваного доходу, - не передбач ена; тому

2) встановлення відпо відачем завищення позивачем валового доходу та валових в итрат, відображених в деклар ації про доходи, з тих підстав , що до суми валових доходів та валових витрат були включен і, відповідно, операції по від вантаженню товарів покупцям без отримання оплати за них н а суму 197500,49 грн. та операції по о триманню товарів від постача льників без їх оплати, - є зако нодавчо безпідставними;

3) висновок відповідач а про порушення позивачем с т.ст. 13, 14 ДКМУ від 26.12.1992 року № 13-92 «Пр о прибутковий податок з гром адян», у результаті чого вста новлено заниження податку з доходів фізичних осіб від зд ійснення підприємницької ді яльності, що підлягає сплаті до бюджету, з вищенаведених п ідстав, - є неправомірним; от же

4) позивачем правом ірно внесено до декларацій п ро доходи операції, пов' яза ні з отриманням прибутку та в итратами, відповідно, без отр имання оплати за товар / без оп лати товару за дослідженими операціями;

5) встановлення відпов ідачем завищення позивачем в алового доходу, з тих підстав , що до суми валових доходів бу ли включені операції по пост авці товарів ТОВ «Укрпродукт », які було повернено покупце м у сумі 21810,00 грн., - є обґрунтов аним; відповідно

6) висновок відпові дача про порушення позивачем ст.ст. 13, 14 ДКМУ від 26.12.1992 року № 13- 92 «Про прибутковий податок з г ромадян»зі змінами та доповн еннями, у результаті чого вст ановлено заниження податку з доходів фізичних осіб від зд ійснення підприємницької ді яльності, що підлягає сплаті де бюджету у сумі 3271,50 грн. (15% від поверненої покупцем суми - відсоток визначено відповід но до п. 7.1 ст. 7 ЗУ № 889-IV) з вищез азначеної підстави, - є правом ірним;

Інших доводів та/аб о доказів щодо обґрунтування правомірності оскарженого п озивачем податкового повідо млення-рішення № 0000009171/2 від 17 тра вня 2010 року відповідачем суду не наведено та не надано, відп овідно

7) податкове повідо млення-рішення державної под аткової інспекції у Суворовс ькому районі м. Одеси № 0000009171/2 від 17 травня 2010 року в частині визн ачення податкового зобов' я зання в сумі 36210,58 грн. (39482,08 грн. - 3271,50 грн.), - прийняте не на підстав і та не у спосіб, що передбачен і законами України, тому є нез аконним та підлягає скасуван ню в даній частині, в решті - з алишенню без змін;

ІІ. Щодо визначеної позивачу суми податкового з обов' язання з податку на до дану вартість:

8) за порушення пози вачем пп. 4.2 ст. 4, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7, пп. 7.5 .2 п. 7.5 ст. 7, пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість»із змінами та допо вненнями, - відповідачем згід но з пп. «а»та «б»пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, пп. 17.1.2, 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 ЗУ № 2181-ІІІ пра вомірно визначено суму подат кового зобов' язання в розмі рі 20903,50 грн., в тому числі правил ьно розраховано суму штрафни х (фінансових) санкцій в розмі рі 18750,50 грн., а саме:

- у зв' язку із повер ненням позивачу ПДВ у сумі 2152,65 грн. останньою неправомірно не було зменшено ПДВ на зазна чену суму, включену до складу податкового кредиту у травн і 2009 року, відповідно до ВМД від 08.05.2009 року № 500050031/9/000681;

- у зв' язку із неподан ням позивачем у встановлені строки податкових деклараці й, на виконання передбаченог о пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 ЗУ № 2181-ІІІ законо давчого зобов'язання відпові дачем як контролюючим органо м самостійно визначено суму податкового зобов'язання поз ивача за 1, 2 та 3 місяці 2008 року;

- відповідачем врахов ано суму самостійно визначен ого позивачем податкового зо бов' язання у податковій дек ларації за І квартал 2008 року, як таку, що співпадає із сумою по даткового зобов'язання, визн аченою відповідачем за той с амий період, саме тому у подат ковому повідомленні-рішенні відповідача від 17.05.2010 року № 00000101 71/2 основний платіж зазначений лише у сумі 2153,00 грн.;

- при цьому у зв' язку і з неподанням позивачем у вст ановлені строки податкових д екларацій за 1, 2, 3 місяці 2008 року , відповідачем на підставі та у відповідності із вищенаве деним законодавством наклад ений та розрахований штраф н а суми податкових зобов' яза нь позивача, визначені відпо відачем за кожен з зазначени х податкових періодів; тому

9) позовні вимоги поз ивача про визнання незаконни м та скасування податкового повідомлення-рішення відпов ідача від 17.05.2010 року № 0000010171/2 про сп лату штрафних (фінансових) са нкцій у розмірі - 20903,50 грн., з як их сума боргу за основними пл атежами 2153,00 грн., за штрафними с анкціями 18750,50 грн., - є необґрунт ованими, та такими, що не підля гають задоволенню;

ІІІ. Щодо зобов' яз ання відповідача скасувати б удь-які штрафні санкції та пе ню, нараховані до позивача (м. Одеса, пров. Дзержинського, 14/118 ) і відповідно до Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»за не погашення платником податкі в суми податкового боргу у вс тановлені строки:

10) враховуючи висно вки суду про те, що податкове п овідомлення-рішення державн ої податкової інспекції у Су воровському районі м. Одеси № 0000009171/2 від 17 травня 2010 року в части ні визначення податкового зо бов' язання в сумі 36210,58 грн., - є незаконним та підлягає скас уванню у зазначеній частині, в решті - залишенню без змін , а також про визнання позовни х вимог позивача про визнанн я незаконним та скасування п одаткового повідомлення-ріш ення відповідача від 17.05.2010 року № 0000010171/2 про сплату штрафних (фін ансових) санкцій у розмірі - 20903,50 грн., з яких сума боргу за ос новними платежами 2153,00 грн., за ш трафними санкціями 18750,50 грн., не обґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню, - с уд вважає прийняття рішення за вищенаведеними висновкам и суду достатнім для поновле ння та повного захисту поруш ених прав позивача, так як ост ання вимога позивача за зміс том є дублюючою та/або вихідн ою з тієї, щодо якої суд дійшов до висновку про можливість з адоволення.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 71, 86, 94, 158-162, 16 7, 184-186 КАС України, суд -

постановив:

Адміністративний поз ов фізичної особи - підприєм ця ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Визнати незаконним та скас увати податкове повідомленн я-рішення державної податков ої інспекції у Суворовському районі м. Одеси № 0000009171/2 від 17 трав ня 2010 року в частині визначенн я податкового зобов' язання в сумі 36210,58 грн.

В задоволенні решти позовн их вимог - відмовити.Адмініс тративний позов фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Постанова може бути оскарж ена до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез Одеський окружний адмініс тративний суд шляхом подання апеляційної скарги на поста нову суду протягом десяти дн ів з дня отримання копії пост анови.

В повному обсязі по станову складено 3 червня 2011 ро ку.

Суддя М.Г. Цховребова

03 червня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2011
Оприлюднено21.09.2011
Номер документу18135216
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6491/10/1570

Ухвала від 08.07.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 22.06.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 22.06.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні