Постанова
від 20.07.2011 по справі 2а/1570/2481/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-2а/1570/2481/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2011 року

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового зас ідання - Бобровській О.Ю.

за участю сторін:

законного представника п рокуратури - ОСО БА_1 (за посвідченням)

представника позивача - ОСОБА_2 (по довіреності)

представника відповідача - не з'я вився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом за ступника прокурора Київсько го району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного п ідприємства «Національна ен ергетична компанія «Укренер го»до Державного комунально го підприємства «Красноокня нський водоканал»про стягне ння штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся зас тупник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах де ржави в особі Державного під приємства «Національна енер гетична компанія «Укренерго » з адміністративним позовом до Державного комунального підприємства «Красноокнянс ький водоканал»про стягненн я штрафу у розмірі 8500 грн., моти вуючи позовні вимоги тим, що відповідач не сплачує штраф до Державного бюджету Украї ни у сумі 8500 грн., накладений По становою № 05/12-0047 від 25.10.2010 року за п орушення законодавства про е лектроенергетику.

Законний представник прок уратури та представник позив ача адміністративний позов п ідтримали, на заявлених вимо гах наполягали.

Представник відповідача в судове засідання тричі не з 'явився, про день, час та місце проведення судового засідан ня був повідомлений належним чином та завчасно, надав клоп отання про перенесення розгл яду справи у зв' язку із погі ршенням стану здоров'я дирек тора Державного комунальног о підприємства «Красноокнян ський водоканал», із зазначе нням, що інша особа не має можл ивості прийняти участь у спр аві у зв' язку із неможливіс тю ознайомитись з матеріалам и справи. Проте повістку про п ризначення справи до судовог о розгляду на 19.07.2011 року відпові дач отримав 07.07.2011 року, що підтв ерджується наявним в матеріа лах справи повідомленням про вручення поштового відправл ення, тому у представника від повідача була можливість озн айомитись з матеріалами спра ви, оскільки повістка була вр учена завчасно. Відповідач т акож двічі надавав клопотанн я про відкладення розгляду с прави, проте жодного разу не н адав доказів на підтвердженн я підстав, зазначених у клопо танні (лікарняний лист, наказ про відрядження). Заперечень на адміністративний позов в ідповідачем надано не було. В раховуючи вищевикладене, суд вважає за можливе розглянут и справу за відсутності пред ставника відповідача.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення зак онного представника прокура тури, представника позивача, а також обставини якими обґр унтовуються вимоги, докази, я кими вони підтверджуються, с уд дійшов висновку, що адміні стративний позов підлягає за доволенню повністю з наступн их підстав.

Указом Президента Украї ни «Про зміни у структурі цен тральних органів виконавчої влади»від 15.12.1999 року № 1573/99, з мето ю вдосконалення структури ор ганів виконавчої влади та пі двищення ефективності держа вного управління внесені змі ни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджена схема організац ії та взаємодії центральних органів виконавчої влади, як ою визначено, що до складу орг анів виконавчої влади Україн и входить Міністерство палив а та енергетики України. Згід но з Указом Президента Украї ни «Про Міністерство палива та енергетики України» від 14.0 4.2000 року № 598/2000, Міністерство пал ива та енергетики України є ц ентральним органом виконавч ої влади та головним (провідн им) органом у системі централ ьних органів виконавчої влад и з питань забезпечення реал ізації державної політики в електроенергетичному, ядерн о-промисловому, вугільно-про мисловому та нафтогазовому к омплексах. Національна енерг етична компанія «Укренерго» Міністерства палива та енерг етики України це державне пі дприємство, що здійснює цент ралізоване (диспетчерське оп еративно технологічне) управ ління об' єднаною енергетич ною системою України.

Відповідно до ст. 9 Закону У країни «Про електроенергети ку», ст. 4 Закону України «Про о сновні засади державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності», ст. 14 З акону України «Про теплопост ачання»державним інспектор ом з енергетичного нагляду Захаровим Ю.І. 25.01.2010 року пров едена позапланова перевірка виконання Державним комунал ьним підприємством «Красноо княнський водоканал»припис у від 06.02.2009 року №05/12-0060, якою виявл ено ухилення від виконання п унктів 1,3,4,5,6 зазначеного припи су (акт перевірки (протокол) №0 5/12-0006 від 25.01.2010 року (аркуші справи 16-17). Вищезазначений акт переві рки підписаний директором Де ржавного комунального підпр иємства «Красноокнянський в одоканал»без зауважень.

За результатами зазначено ї перевірки та на підставі йо го акту, старшим державним ін спектором з енергетичного на гляду Гречкосій Р.П. 28.01.2010 ро ку видано розпорядження №05/12-004 2 щодо усунення виявлених під час перевірки порушень (який містить 5 пунктів), про викона ння яких необхідно було пові домити до 02.09.2010 року (аркуші спр ави 12-13).

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у», ст. 4 Закону України «Про ос новні засади державного на гляду (контролю) у сфері госпо дарської діяльності», ст. 14 За кону України «Про теплопоста чання»державним інспекторо м з енергетичного нагляду З ахаровим Ю.І. 08.10.2010 року провед ена позапланова перевірка ви конання Державним комунальн им підприємством «Красноокн янський водоканал»припису від 06.02.2009 року №05/12-0060, та розпорядж ення від 28.01.2010 року №05/12-0042, якою вия влено ухилення від виконання пунктів 2,3,4,5 зазначеного розпо рядження (акт перевірки (про токол) №05/12-0047 від 08.10.2010 року (арку ші справи 10-11). Копію акту перев ірки отримав директор Держав ного комунального підприємс тва «Красноокнянський водок анал», що підтверджується йо го підписом у зазначеному ак ті.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 6 Закону Укр аїни «Про основні засади де ржавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльн ості»від 05.04.2007 року № 877-V підстав ами для здійснення позаплано вих заходів є в тому числі пер евірка виконання суб'єктом г осподарювання приписів, розп оряджень або інших розпорядч их документів щодо усунення порушень вимог законодавств а, виданих за результатами пр оведення планових заходів ор ганом державного нагляду (ко нтролю). Суб'єкт господарюван ня повинен ознайомитися з пі дставою проведення позаплан ового заходу з наданням йому копії відповідного документ а.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 6 Зако ну України «Про основні зас ади державного нагляду (кон тролю) у сфері господарської діяльності»від 05.04.2007 року № 877-V п ід час проведення позапланов ого заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність пер евірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням ц их питань у посвідченні (напр авленні) на проведення держа вного нагляду (контролю).

При цьому, при проведенні по запланової перевірки зазнач ена норма законодавства не п ередбачає ознайомлення з нап равленням під розписку або н аправлення його поштою.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 7 Зако ну України «Про основні зас ади державного нагляду (кон тролю) у сфері господарської діяльності»від 05.04.2007 року № 877-V с уб'єкт господарювання має пр аво не допускати посадових о сіб органу державного нагляд у (контролю) до здійснення зах оду, якщо вони не пред'явили до кументів, передбачених цією статтею, а саме направлення і посвідчення.

В судовому засіданні встан овлено, що позапланова перев ірка виконання вимог припису Державного комунального під приємства «Красноокнянськи й водоканал»проводилась в пр исутності електромеханіка ОСОБА_3, що підтверджується його підписом в акті перевір ки 25.01.2010 року, тобто в день прове дення перевірки. Таким чином державний інспектор з енер гетичного нагляду фактично був допущений до проведення перевірки.

25 жовтня 2010 року старшим де ржавним інспектором з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії винесено поста нову про накладення штрафу з а порушення законодавства в галузі електроенергетики № 05/11-0047, згідно з якою на відповід ача накладено штраф у розмір і 8500 грн. за ухилення від викона ння п. п. 2,3,4,5 розпорядження від 2 8.01.2010 року № 05/12-0042 (аркуш справи 7).

Вищезазначені акти переві рок, а також постанова про нак ладення штрафу отримані відп овідачем, що підтверджується підписами директора Державн ого комунального підприємст ва «Красноокнянський водока нал у вищезазначених актах т а копією повідомлення про вр учення поштового відправлен ня (аркуші справи 9-11, 16-17).

При цьому ні акти перевірок , ні постанова про накладення штрафу відповідачем не оска ржені ні до Державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної і теплової енергії в О деській області, ні до суду.

Відповідно до ст. 27 «Про ел ектроенергетику»від 16 жовтн я 1997 року № 575/97-ВР суб'єкти господ арської діяльності несуть ві дповідальність за правопору шення в електроенергетиці за ухилення від виконання або н есвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної ко місії регулювання електроен ергетики України, Державної інспекції з експлуатації еле ктричних станцій і мереж, Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії та порушення умо в ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н. Суми стягнених штрафів зар аховуються до Державного бюд жету України (500 х 17 грн. = 8500 грн.).

Згідно з приписами ст. 10 по ложення «Про порядок накладе ння на суб' єктів господарсь кої діяльності штрафів за по рушення законодавства про ел ектроенергетику», затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 21 липня 1999 р оку №1312 суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня ви несення постанови про його н акладення. У разі несплати шт рафу у зазначений термін він стягується у судовому поряд ку.

Судом встановлено, що ста ном на 19 липня 2011 року відповід ачем сума штрафу у розмірі 8500 г рн. не сплачена.

Таким чином суд приходит ь до висновку, що позивачем пр авомірно прийнято постанову про накладення штрафу за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики № 05/11-0047 ві д 25.10.2010 року та накладено на від повідача штраф у розмірі 8500 гр н.

Відповідно до вимог ч. 1 с т. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення.

Частиною 1 ст.71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.

Згідно зі ст. 86 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об'єктивно му дослідженні.

Суд дійшов висновку, що з аконний представник прокура тури та представник позивача довели суду обставини на яки х ґрунтуються позовні вимоги та надали необхідні докази, в підтвердження своїх позовни х вимог.

Керуючись ст. ст. 69-71, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов заступника прокурора Київ ського району м. Одеси в інтер есах держави в особі Державн ого підприємства «Національ на енергетична компанія «Укр енерго» до Державного комуна льного підприємства «Красно окнянський водоканал»про ст ягнення штрафу у розмірі 8500 гр н. - задовольнити повністю.

Стягнути з Державного к омунального підприємства «К расноокнянський водоканал» (код ЄДРПОУ 31672233) на користь Держ авного бюджету України штраф у розмірі 8500 грн. на р/р 31118106700313, оде ржувач - УДК у Красноокнянсь кому районі, банк - ГУДКУ в Од еській області, МФО 828011.

Постанова набирає законно ї сили у порядку ст. 254 КАС Украї ни.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку ш ляхом подачі в Одеський окру жний адміністративний суд ап еляційної скарги на постанов у протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови. Ап еляційна скарга на постанову подається до Одеського окру жного адміністративного суд у, та одночасно її копія надси лається до Одеського апеляці йного адміністративного суд у.

Повний текст постанови виготовлено та підписано су ддею 20.07.2011 року

Суддя: Л.І. Свида

20 липня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18135354
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/2481/2011

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 28.04.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Постанова від 20.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні