Постанова
від 21.07.2011 по справі 2а/1570/1951/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1

Справа № 2а-2а/1570/1951/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2011 року Одес ький окружний адміністратив ний суд у складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

за участю секретаря: Бжассо В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом О деського міського центру зай нятості до товариства з обме женою відповідальністю «ВІВ »про стягнення штрафу у розм ірі 7514,25 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшо в позов Одеського міського ц ентру зайнятості до товарист ва з обмеженою відповідальні стю «ВІВ» про стягнення штра фу за порушення вимог законо давства про зайнятість у сум і 7514,25 грн.

В обґрунтування позо ву позивач зазначив, що в резу льтаті проведеної 31.01.2011 року пе ревірки за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення та загальнообов' язко ве державне соціальне страх ування на випадок безробіття ТОВ «ВІВ»було встановлено, щ о відповідачем не надавалась письмова інформація про зап лановане вивільнення за Форм ою 4-ПН (план) та про фактичне ви вільнення за Формою 4-ПН (факт) працівника, як це передбачен о п.5 ст. 20 Закону України «Про з айнятість населення», внаслі док чого до нього було застос овано штраф у розмірі річної заробітної плати вивільнено го працівника в сумі 7514,25 грн., ал е на даний час сума штрафу не с плачена, тому позивач зверну вся з позовом до суду.

У судовому засіданні представник позивача, посил аючись на обставини, викладе ні у позовній заяві, підтрима в позовні вимоги у повному об сязі та просив їх задовольни ти.

Відповідач в судове з асідання не з' явився, про да ту та час судового засідання був повідомлений належним ч ином та завчасно, що підтверд жується фактом направлення с удом на адресу відповідача: 650 17, м. Одеса, вул. Поїздна, буд. 4,к в.11 повісток про виклик до су ду в адміністративній справі №2а/1570/1951/2011.Вказані повістки пов ернулись до суду з відміткою пошти «за закінченням термі ну зберігання». Відповідно д о ч.11. ст. 35 КАС України, поштове в ідправлення із повісткою, як е не вручене адресату з незал ежних від суду причин, вважає ться врученою належним чином .

Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставника позивача, суд вс тановив наступні обставини т а факти.

27.09.2006 року виконавчим коміте том Одеської міської ради вк лючено відомості до ЄДР про товариство з обмеженою відп овідальністю «ВІВ»за № 1 556 120 0000 022470.

Відповідно довідки Головн ого управління статистики в Одеській області Серії АА № 379 503, одним із видів діяльності Т ОВ «ВІВ»є виробництво м' яс них продуків.

31 січня 2011 року головними сп еціалістами інспекції по кон тролю за додержанням законод авства про зайнятість населе ння Одеського обласного цент ру зайнятості Кравцовою К.А . та Федоровою О.А. на під ставі виконання своїх службо вих обов' язків та згідно ст . 34 Закону України «Про зайнят ість населення» було проведе но планову перевірку ТОВ «ВІ В»з питань додержання вимог законодавства України про з айнятість населення. Під час проведення перевірки переві ряючими встановлено, що відп овідачем не подано до Одеськ ого міського центру зайнятос ті звіти за формою №4-ПН (план) т а про фактичне вивільнення з а формою 4 - ПН (факт) після фак тичного вивільнення працівн ика, вивільненого згідно нак азу від 01.03.2010 року, чим порушено п.5 ст. 20 Закону України «Про за йнятість населення».

За наслідками перевірки ск ладено акт №12-16/2 від 31.01.2011 та надан о припис, які були отримані ві дповідачем, про що свідчить п ідпис директора ТОВ «ВІВ».

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупнос ті, проаналізувавши положенн я чинного законодавства, суд дійшов висновку про задовол ення позову, виходячи з насту пного.

Відповідно до ст. 19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Закон України "Про зайнятіс ть населення" № 803-XII від 01.03.1991 (далі Закон України № 803-XII) визначає п равові, економічні та органі заційні основи зайнятості на селення України і його захис ту від безробіття, а також соц іальної гарантії з боку держ ави в реалізації громадянами права на працю.

Частиною 1 статті 18 За кону України № 803-XII для реаліза ції державної політики зайня тості населення, професійної орієнтації, підготовки і пер епідготовки, працевлаштуван ня та соціальної підтримки т имчасово не працюючих громад ян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України , створюється державна служб а зайнятості, діяльність яко ї здійснюється під керівницт вом Міністерства праці та со ціальної політики України, м ісцевих державних адміністр ацій та органів місцевого са моврядування.

У складі державної слу жби зайнятості створюється і нспекція, що здійснює контро ль за виконанням законодавст ва про зайнятість підприємст вами, установами й організац іями, незалежно від форм влас ності і господарювання, ферм ерами та іншими роботодавцям и.

Відповідно до ст. 34 Закону У країни № 803-XII контроль за додер жанням законодавства про зай нятість населення здійснюєт ься, зокрема, інспекціями слу жби зайнятості.

Пунктом 1 Положення про держ авну службу зайнятості, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України № 47 від 24.0 6.1991 року зазначено, що державна служба зайнятості складаєть ся з Державного центру зайня тості Мінпраці, центру зайня тості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міс ьких і районних у містах цент рів зайнятості. У п. 2 вказаног о Положення передбачено, що о сновними завданнями державн ої служби зайнятості є, зок рема, контроль за дотрима нням законодавства про зайня тість підприємствами, устано вами, організаціями усіх фор м власності.

Згідно п. п. «ф», п. 4 «Поло ження про державну службу за йнятості», державна служба з айнятості відповідно до покл адених на неї завдань здійсн ює контроль за дотриманням п ідприємствами, установами і організаціями усіх форм влас ності, законодавства про зай нятість населення.

Відповідно до п. п. «л», п . 8 вказаного Положення, держав на служба зайнятості має пра во стягувати відповідно до З акону України «Про зайнятіст ь населення» штрафи з підпри ємств, установ та організаці й усіх форм власності, зокрем а, у разі неподання або поруше ння строків подання державні й службі зайнятості письмово го повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 стат ті 20 Закону України «Про зайня тість населення».

Вищезгаданою Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 47 від 24.06.1991 року затверджено «Положення про інспекцію по контролю за додержанням зак онодавства про зайнятість» ( далі - Положення), яка, згідно п . 1, 2 цього Положення, входить до складу державної служби зай нятості та складається з інс пекції Державного центру зай нятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятості Автономн ої Республіки Крим, обласних , Київського та Севастопольс ького міських центрів зайнят ості на правах підрозділів в ідповідних центрів зайнятос ті. Інспекція здійснює контр оль за дотриманням підприємс твами, установами, організац іями усіх форм власності, фер мерами та іншими роботодавця ми законодавства про зайняті сть.

Відповідно до вищезаз наченого Положення, інспекці я має право застосовувати ек ономічні санкції до підприєм ств, установ, організацій усі х форм власності, за порушенн я законодавства про зайнятіс ть населення, передбачені ст аттями 5 і 20 Закону України «Пр о зайнятість населення» і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Відповідно до п. 5, аб. 6 п п. "а" п. 6 Положення про інспекці ю по контролю за додержанням законодавства про зайнятіст ь населення, затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України № 47 від 24.06.1991р., основни м завданням Інспекції є здій снення контролю за дотриманн ям підприємствами, установам и, організаціями усіх форм вл асності, фермерами та іншими роботодавцями законодавств а про зайнятість, Інспекція п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення проводить перевірк у додержання законодавства п ро зайнятість населення підп риємствами, установами та ор ганізаціями усіх форм власно сті, фермерами та іншими робо тодавцями.

За таких підстав, орган ом, уповноваженим державою з дійснювати відповідні функц ії у даних спірних відносина х є Одеський обласний центр з айнятості, до складу якого вх одить Інспекція по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення.

Відповідно до п.5 ст.20 Зак ону України № 803-XII при вивільне нні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та ін валідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і п раці, у тому числі ліквідаціє ю, реорганізацією або перепр офілюванням підприємств, уст анов, організацій, скороченн ям чисельності або штату пра цівників, підприємства, уста нови, організації, незалежно від форми власності, повідом ляють про це не пізніш як за дв а місяці в письмовій формі де ржавну службу зайнятості, вк азуючи підстави і строки вив ільнення, найменування профе сій, спеціальностей, кваліфі кації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після ви вільнення - направляють спис ки фактично вивільнених прац івників, зазначаючи в них інв алідів.

Крім того, відповідно д о абзацу 3 статті 49-2 КЗпП Україн и власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про наступне вивільнення пр ацівників із зазначенням йог о професії, спеціальності, кв аліфікації та розміру оплати праці.

Судом встановлено, що н а підставі п.1 ст. 40 КЗпП, у зв' я зку з скороченням штату нака зом ТОВ «ВІВ»№2 від 01.03.2010р. було з вільнено ОСОБА_3 з посади в' язальниці.

Згідно Інструкції що до заповнення форми звітност і № 4-ПН (план) «Звіт про заплано ване вивільнення працівникі в», затвердженої наказом Мін істерства праці та соціально ї політики України від 19.12.2005рок у № 420, та зареєстрованої в Міні стерстві юстиції України від 21 грудня 2005 року за № 1535/11815 та відп овідно до Закону «Про зайнят ість населення»при вивільне нні працівників, у зв' язку з і змінами в організації виро бництва і праці, у тому числі л іквідацією, реорганізацією а бо перепрофілюванням, підпри ємства, установи, організаці ї, їх структурні підрозділи т а філії незалежно від форми в ласності та господарювання, а також фізичні особи, у тому ч ислі підприємці, повинні не п ізніше ніж за два місяці до в ивільнення працівників інфо рмувати про це центри зайнят ості за місцем їх реєстрації та платника страхових внеск ів.

Як вбачається з матеріалі в справи, а саме з довідки про доходи № 5 від 31.02.2011р., виданої О СОБА_3, її заробіток за періо д з 28.02.2009 року по 01.03.2010 року складає 7 514,25 грн.

Відповідно до абзац у 2 п.5 ст. 20 закону України № 803-XII у разі неподання або порушенн я строків подання цих даних с тягується штраф у розмірі рі чної заробітної плати за кож ного вивільненого працівник а. Ці кошти зараховуються до Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціаль ного захисту вивільнюваних п рацівників. Таким чином зага льна сума штрафних санкцій, з гідно довідок про доходи, скл адає 7 514,25 грн.

На час розгляду справи в казана заборгованість відп овідачем сплачена не була.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення. Враховуючи вищез азначене, виходячи з меж заяв лених позовних вимог, систем ного аналізу положень чинног о законодавства України та м атеріалів справи, суд дійшов висновку про наявність підс тав для часткового задоволен ня адміністративного позову .

На підставі викладеного, к еруючись ст. ст.2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 159-164,167 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Одеського міського центру зайнятості до товариства з о бмеженою відповідальністю « ВІВ»про стягнення штрафу у р озмірі 7514,25 грн, - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ВІВ» (код ЄДРПОУ 22457295, місцезна ходження: м. Одеса, вул. Поїзд на, буд.4,кв.11) штраф у сумі 7514,25 г рн. (сім тисяч п' ятсот чотирн адцять гривень 25 копійок) грн. на користь Одеського місько го центру зайнятості (код ЄДР ПОУ 35358018, місцезнаходження: м. Од еса, вул. Ген Петрова,22-В, р/р 37176305900 002, банк одержувача: ГУДКУ в Оде ській області, символ банку: 40 5, код бюджетної класифікації : 50040500, МФО 828011). Постанова може бути оскар жена до Одеського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції в по рядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає за конної сили в порядку та в стр оки, встановлені ст. 254 КАС Укра їни.

Суддя:

21 липня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18135396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/1951/2011

Ухвала від 07.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Постанова від 21.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні