Постанова
від 11.08.2011 по справі 2а/1570/1830/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

                                                                                Справа № 2а/1570/1830/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2011 року                                                                                                       м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменко К.С. при секретарі Кузьменко Е.Х., розглянувши у відкритому судовому засіданні  справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «ОДРІ»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси та Державної податкової адміністрації в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 10.11.2010 року №0001492300/0, від 21.12.2010 року №0001492300/1, від 10.11.2010 року №0001502300/0, від 21.12.2010 року №0001502300/1,-

          

                                                   В С Т А Н О В И В:

    З позовом до суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма «ОДРІ»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси та Державної податкової адміністрації в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 10.11.2010 року №0001492300/0, від 21.12.2010 року №0001492300/1, від 10.11.2010 року №0001502300/0, від 21.12.2010 року №0001502300/1, визнання незаконними рішень ДПІ у Малиновському районі м.Одеси від 08.12.2010 року №55716/10/15-012 щодо розгляду первинної скарги та рішення Державної податкової адміністрації в Одеській області від 11.02.2011 року №4769/10/25-0007 щодо розгляду повторної скарги платника податків.

          Ухвалою суду від 19.05.2011 року (а.с.233-234), на підставі положень п.1 ч.1 ст.157 КАС України, було закрито провадження за позовними вимогами щодо визнання незаконним рішення Державної податкової адміністрації в Одеській області від 11.02.2011 року №4769/10/25-0007 щодо розгляду повторної скарги платника податків.

          Ухвалою суду від 08.08.2011 року, на підставі положень п.1 ч.1 ст.157 КАС України, було закрито провадження за позовними вимогами щодо визнання незаконним рішення ДПІ у Малиновському районі м.Одеси від 08.12.2010 року №55716/10/15-012 щодо розгляду первинної скарги платника податків.

          В судовому засіданні 08.08.2011 року представник позивача просив задовольнити позов з огляду на те, що позивач правомірно відніс до складу валових витрат підприємства витрати по придбанню сировини, виробництву, оплату праці щодо виготовлення продукції, яка реалізована за цінами, які є нижчими від її собівартості та правомірно сформував податковий кредит з придбання сировини для такої продукції та за податковими накладними минулих податкових періодів. Представник відповідачів –ДПІ у Малиновському районі м.Одеси та ДПА в Одеській області заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав, визначених у запереченні проти позову.

          Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та дослідивши наявні в справі письмові докази суд встановив наступні факти та обставини:

Відповідач на підставі ст.1 Закону України «Про державну податкову службу»є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.ст.7,10,11 цього ж Закону здійснює повноваження щодо встановлення порушень податкового законодавства, нарахування податкових зобов’язань та стягнення заборгованості з податків та зборів, штрафних санкцій, а тому позовні вимоги щодо оскарження його актів, дій чи бездіяльності з цього приводу, на підставі положень ст.55 Конституції України, ч.1, п.1 ч.2 ст.17, ст.104 КАС України підвідомчі адміністративним судам та повинні розглядатись за правилами адміністративного судочинства.

 На підставі направлення від 31.10.2010 року №1211, від 30.09.2010 року №1309 посадовими особами ДПІ у Малиновському районі м.Одеси згідно п.1 ст.11 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»в період з 03.09.2010 року по 28.10.2010 року була проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ Фірма «ОДРІ»з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 року по 30.06.2010 року.

За результатами зазначеної перевірки був складений акт №359/23-213/25414435 від 02.11.2010 року (а.с.70-104), яким були встановлені порушення позивачем за перевірений період п.1.32 ст.1, п.5.1, п.5.9, п.п.5.3.1 п.5.3, п.п.5.6.1 п.5.6, п.п.5.7.1 п.5.7 ст.5, п.п.8.1.1 п.8.1, п.п.8.2.1 п.8.2 ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№283/97-ВР від 22.05.1997 року, п.п.7.2.3, п.п.7.2.6 п.7.2, п.п.7.4.1, п.п.7.4.4 п.7.4 т.7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року №168/97-ВР.

На підставі цього акту перевірки відповідачем 10.11.2010 року прийняті податкові повідомлення-рішення №0001492300/0 (а.с.15) щодо нарахування податку з прибутку підприємств в розмірі 108728,00 грн., штрафним санкціям в розмірі 48244,00 грн., а всього 156972,00 грн. та  №0001502300/0 (а.с.14) щодо нарахування податку на додану вартість в розмірі 77267,00 грн., штрафним санкціям в розмірі 38634,00 грн., а всього 115901,00 грн.

Позивачем проводилась процедура адміністративного оскарження прийнятого відповідачем податкового повідомлення-рішення, що підтверджується рішеннями відповідача від 08.12.2010 року №55716/10/25-012 (а.с.58-63), Державної податкової адміністрації в Одеській області від 11.02.2011 року №4769/10/25-0007 (а.с.64-69), якими скарги платника податків залишені без задоволення, а прийняті податкові повідомлення-рішення без змін.

За результатами адміністративного оскарження відповідачем прийняті остаточні податкові повідомлення-рішення від 24.12.2010 року №0001492300/1 (а.с.17), та №0001502300/1 (а.с.16), якими були повторені раніше прийняті рішення податкового органу стосовно сум донарахованого податку та штрафних санкцій.

Представник позивача вважає вказані рішення протиправними оскільки, позивач правомірно, на підставі положень закону, відніс до складу валових витрат підприємства витрати по придбанню сировини, виробництву, оплату праці щодо виготовлення продукції, яка реалізована за цінами, які є нижчими від її собівартості та правомірно сформував податковий кредит з придбання сировини для такої продукції та за податковими накладними минулих податкових періодів.

Представник відповідача в своїх запереченнях від 19.05.2011 року (а.с.224-232) заперечив проти задоволення позовних вимог з огляду на те, що виробництво та реалізація продукції за цінами нижчими ніж визначена їх собівартість не відповідає меті діяльності підприємства, а тому витрати, які ТОВ Фірма «ОДРІ»віднесло до валових витрат такого виробництва не підлягають віднесенню до таких. Окрім того, позивачем протиправно у тих саме податкових періодах віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ суми фактично сплаченого постачальникам сировини та матеріалів ПДВ, оскільки ці сировина та матеріали не використовувались підприємством у своїй діяльності, спрямованої на отримання прибутку та за податковими накладними інших податкових періодів, що є неприпустимим.    

Суд вважає, що оскаржені позивачем податкові повідомлення-рішення прийняті у відповідності до вимог податкового законодавства, виходячи з наступного.

Відповідно до довідки про включення до ЄДРПОУ TOB Фірма «ОДРІ»мало право здійснювати наступні види діяльності: 17.30.0 - оздоблення тканин та текстильних виробів, 28.51.0 - оброблення та нанесення покриттів на метали, 51.42.1 - оптова торгівля одягом, 51.45.0 - оптова торгівля парфумерними та косметичними товарами, 51.90.0 - інші види оптової торгівлі.

 Відповідно до п.1.32. ст.1 Закону України від 22.05.1997р. № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»зі змінами та доповненнями господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

 Відповідно до п.5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 №290 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 14.12.1999р. за №860/4153, дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

 Відповідно до п.8 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 №290 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 14.12.1999р. за №860/4153, дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, інших активів) визнається в разі наявності всіх наведених нижче умов: покупцеві передані ризики й вигоди, пов'язані з правом власності на продукцію (товар, інший актив); підприємство не здійснює надалі управління та контроль за реалізованою продукцією (товарами, іншими активами); сума доходу (виручка) може бути достовірно визначена; є впевненість, що в результаті операції відбудеться збільшення економічних вигод підприємства, а витрати, пов'язані з цією операцією, можуть бути достовірно визначені.

  Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 № 87 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 21 червня 1999 р. за №397/3690, доходи - збільшення економічних вигод у вигляді надходження активів або зменшення зобов'язань, які призводять до зростання власного капіталу (крім зростання капіталу за рахунок внесків власників) за звітний період; власний капітал - частина в активах підприємства, що залишається після вирахування його зобов'язань.

 Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2 "Баланс", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 р. № 87 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 21 червня 1999 р. за №396/3689, власний капітал підприємства складається у. статутного капіталу, пайового капіталу, додаткового вкладеного капіталу, іншого додаткового капіталу, резервного капіталу, нерозподіленого прибутку (непокритий збиток), неоплаченого капіталу, вилученого капіталу.

Таким чином, джерелом зростання власного капіталу є прибуток.

Відповідно до п.7 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.99 № 318 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 19 січня 2000 р. за № 27/4248, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

 Відповідно до п.11 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати",

затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.99 № 318 зі змінами та

доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 19 січня 2000 р. за № 27/4248 собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

    До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються:

    прямі матеріальні витрати; прямі витрати на оплату

праці;   інші прямі витрати; змінні загальновиробничі       та       постійні       розподілені загальновиробничі витрати.

    Під час перевірки податковим органом було встановлено, що підприємством здійснювалась реалізація готової продукції (столешниць, підвіконня з штучного каміння, отбортовки) за цінами, яки є нижче ніж собівартість реалізованої продукції (при розрахунку собівартості не враховувались витрати на оплату праці виробничого персоналу, внески на соціальні заходи, нараховані на заробітну плату та амортизація виробничого обладнання). Результатом діяльності з виробництва та реалізації готової продукції є збитки (розрахунок наведено в додатках № 4, № 4-1, № 4-2 до акту).

   Первинні документи та відомості, передбачені Положенням про порядок уцінки та реалізації продукції, що залежалась, з групи товарів широкого вжитку, продукції виробничо-технічного призначення та надлишкових товарно-матеріальних цінностей, затвердженим наказом Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України від 15.12.99 р. №149/300, які б свідчили про проведення уцінки продукції, під час перевірки TOB Фірмою "ОДРІ" не надавались.

   Таким чином, враховуючи вищевказані норми законодавства, вказана діяльність не відноситься до господарської, тобто направленої на отримання доходу як збільшення економічних вигод у вигляді надходження активів або зменшення зобов'язань, які призводять до зростання власного капіталу.

   Згідно п.5.1. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994 р. №334/94-ВР  (зі змінами та доповненнями), валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

TOB Фірмою "ОДРІ" до складу валових витрат віднесено:

-          заробітну плату виробничого персоналу, зайнятого у виробництві столешень, підвіконня, відбортівки, яка не пов'язана з веденням господарської діяльності підприємства - завищено задекларовані показники у рядку 04.3 Декларацій «витрати на оплату праці " в сумі 163370 грн. всього, в т.ч. за: 1 квартал 2009  р. - 30372грн., півріччя 2009 р. - 56685 грн., З квартали 2009 р. -76755 грн., 2009 рік - 101651 грн., 1 квартал 2010 р. - 34132грн., півріччя 2010 р.- 61719 грн.

-          суми внесків до фондів державного загальнообов'язкового страхування, нарахованих на заробітну плату виробничого персоналу, зайнятого у виробництві столешень, підвіконня, відбортівки, яка не пов'язана з веденням господарської діяльності підприємства - завищено задекларовані показники у рядку 04.4 Декларацій «сума страхового збору (внесків) до фондів державного загальнообов'язкового страхування»в сумі 56206 грн. всього, в т.ч. за: 1 квартал 2009 р. - 9364грн., півріччя 2009 р. - 19168 грн., З квартали 2009 р. - 26647 грн., 2009 рік - 35923 грн., 1 квартал 2010 р. - 10004грн., півріччя 2010 р.- 20283 грн.

  Відповідно до п.5.9, ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97-ВР від 22.05.1997 р., із змінами та доповненнями, платник податку веде податковий облік приросту (убутку) балансової вартості товарів (крім тих, що підлягають амортизації, та цінних паперів), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, малоцінних предметів (далі - запасів) на складах, у незавершеному виробництві та залишках готової продукції, витрати на придбання та поліпшення (перетворення, зберігання) яких включаються до складу валових витрат згідно з цим Законом (за винятком тих, що отримані безкоштовному разі коли балансова вартість таких запасів на кінець звітного періоду перевищує їх балансову вартість на початок того ж звітного періоду, різниця включається до складу валових доходів платника податку у такому звітному періоді. У разі коли балансова вартість таких запасів на кінець звітного періоду є меншою за їх балансову вартість на початок того ж звітного періоду, різниця включається до складу валових витрат платника податку у такому звітному періоді.

   Підприємством, при визначенні балансової вартості запасів в рядку AI гр.4 "Запаси, використані не в господарській діяльності" Додатку К1/1 Декларацій з податку на прибуток, не відображено вартість матеріалів, використаних для виробництва столешень, підвіконня, відбортівки, реалізованих за цінами нижче собівартості, тобто використаних не у господарській діяльності підприємства, всього у сумі 83513 грн., в т.ч. за: 1 квартал 2009 р. - 13720 грн., півріччя 2009 р. - 29511 грн., З квартали 2009 р. - 39334 грн., 2009 рік - 49404 грн., 1 квартал 2010 р. - 12056 грн., півріччя 2010 р. - 34109 грн., що призвело до заниження валового доходу всього на суму 118249 грн., у т.ч. за: півріччя 2009 р. - 29511 грн., З квартали 2009 р. - 39334 грн., 2009 рік - 49404 грн., 1 квартал 2010 р. - 12056 грн. та завищення валових витрат всього на суму 47829 грн. за: 1 квартал 2009 р. - 13720 грн., півріччя 2010 р. - 34109 грн.

    Відповідно до п.п.8.1.1. п.8.1. ст.8 Закону України від 22.05.1997р. № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» зі змінами та доповненнями під терміном "амортизація" основних фондів і нематеріальних активів слід розуміти поступове віднесення витрат на їх придбання, виготовлення або поліпшення, на зменшення скоригованого прибутку платника податку у межах норм амортизаційних відрахувань, установлених цією статтею. Відповідно до п.п.8.2.1. п.8.2. ст.8 Закону України від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»зі змінами та доповненнями під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.

     Підприємством у рядку 07 Декларацій «Сума амортизаційних відрахувань»в декларації з податку на прибуток віднесено суми амортизаційних відрахувань, нарахованих на вартість обладнання, яке використовується у виробництві столешень, підвіконня, відбортівки, тобто не використовується у господарській діяльності підприємства, всього у сумі 131820 грн., в т.ч. за: 1 квартал 2009 р. - 27860 грн., півріччя 2009 р. - 52898 грн., З квартали 2009 р. - 60881 грн., 2009 рік -79792 грн., 1 квартал 2010 р. - 27001 грн., І півріччя 2010 р. - 52028 грн.

      Суд погоджується з тим, що позивачем було допущено порушення положень п.1.32. ст.1., п.5.1., п.5.9., п.п.5.3.1. п. 5.3., п.п.5.6.1. п.5.6., п.п.5.7.1. п.5.7. ст.5, п.п.8.1.1. п.8.1., п.п.8.2.1. п.8.2. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994р. №334/97-ВР в редакції Закону України від 22.05.1997 р. №283/97-ВР (зі змінами та доповненнями), Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 р. №290 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 14.12.1999р. за № 860/4153, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 р. №87 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 21 червня 1999 р. за №397/3690, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2 "Баланс", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 № 87 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 21 червня 1999 р. за №396/3689, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 " Витрати ", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.99 №318 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мінюсті України 19.01.2000 р. за №27/4248, а також Наказу ДПА України від 29.03.2003 р. №143 «Про затвердження форми декларації з податку на прибуток підприємства та Порядку її складання»(зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 8 квітня 2003 р. за № 271/7592) із змінами та доповненнями, в зв’язку з чим ним допущено  заниження валового доходу на суму 118249 грн., у т.ч. за: півріччя 2009 р. - 29511 грн., 3 квартали 2009 р. - 39334 грн., 2009 рік - 49404 грн., 1 квартал 2010 р. - 12056 грн.; завищення валових витрат всього на суму 253 685 грн., в т.ч. за: І квартал 2009 р. - 53457 грн., півріччя 2009 р. - 75854 грн., 3 квартали 2009 р. -103402 грн., 2009 рік - 137574 грн., 1 квартал 2010 р. - 44137 грн. І півріччя 2010 р.-116111 грн.; завищення амортизаційних відрахувань у сумі 131820 грн., в т.ч. за: І квартал 2009 р. - 27860 грн., півріччя 2009 р. - 52898 грн., 3 квартали 2009 р. - 60881 грн., 2009 рік - 79792 грн., 1 квартал 2010 р. - 27001 грн. І півріччя 2010 р. - 52028 грн., що призвело до заниження податку на прибуток у сумі 108 728грн., в т.ч. за: 1 квартал 2009р. - 20 329 грн., 2 квартал 2009р. - 19 236 грн., З квартал 2009 р. - 11339 грн., 4 квартал 2009 р. - 15789 грн., 1 квартал 2010 р. - 20799 грн., 2 квартал 2010 р.- 21236 грн.

     Відповідно до п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8і цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Також, Законом України від 03.04.1997р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", із змінами і доповненнями передбачено, якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту (п.п.7.4.4. п.7.4 ст.7 Закону)

           З огляду на вищезазначене, суд погоджується з висновком податкового органу про те, що підприємством не зменшено податковий кредит на суму ПДВ з вартості матеріалів, використаних для виробництва столешень, підвіконня, відбортівки, реалізованих за цінами нижче собівартості, тобто використаних не у господарській діяльності підприємства, всього в сумі 16702 грн., в т.ч.: 1322 грн.. - за січень 2009 р., 688 грн. - за лютий 2009 р., 734 грн. - за березень 2009 р., 1609 грн. - за квітень 2009 р., 281 грн. - за травень 2009 р., 1268 грн. - за червень 2009 р., 400 грн. - за липень 2009 р., 923 грн. - за серпень 2009 р., 642 грн. - за вересень 2009 р., 750 грн. - за жовтень 2009 р., 857 грн. - за листопад 2009 р., 407 грн. - за грудень 2009 р., 623 грн. - за січень 2010 р., 783 грн. - за лютий 2010 р., 1005 грн. -          за березень 2010 p., 1753 грн. - за квітень 2010 р., 2127 грн. - за травень 2010 р., 530 грн. - за червень 2010 р.

    Також встановлено, що позивачем до складу податкового кредиту у рядку 10.1 (колонка Б) Декларації «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження) з податком на додану вартість на митній території України товарів (послуг) та основних фондів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нульовою ставкою" за січень 2009 р. віднесені суми ПДВ, по податковим накладним попередніх звітних періодів (періодів, що перевірені попередніми плановими документальними перевірками) в розмірі 1738 грн.           

    Попередня комплексна документальна перевірка дотримання вимог податкового та валютного законодавства, в тому числі питання визначення повноти обчислення податку на додану вартість проведена ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, акт №74/23-213/25414435 від 19.03.09 р. за період з 01.10.2007 року по 31.12.2008 року.

    Відповідно до п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", із змінами і доповненнями податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів ( робіт, послуг), податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. Своєчасно подана заява є підставою для включення до податкового кредиту суми податку на додану вартість, (п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону) Звернення до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси за 2008р. щодо порушення продавцем порядку виписування податкової накладної на вимогу покупця не зафіксовано, тобто TOB Фірма "ОДРІ" не використало своє право на підтвердження суми податкового кредиту за 2008 р. у сумі 1738 грн.

              Оскільки податкова накладна згідно з п.п.7.2.3. п.7.2. ст.7 Закону України «Про ПДВ» є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом, а відповідно до п.2 Порядку оформлення поштових відправлень з вкладенням матеріалів звітності, розрахункових документів і декларацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.97 року №799 (далі - Порядок№799), звіти, розрахункові документи і декларації (далі-звіти) приймаються до відправлення листами (посилками, бандеролями) з оголошеною цінністю (далі-поштові відправлення) з позначкою «Звіт»та з рекомендованим повідомленням про вручення. Згідно з пунктом 10 Порядку №799 повідомлення про вхідні поштові відправлення доставляються адресатам не пізніше робочого дня, що настає після надходження відправлення до підприємства поштового зв'язку. Рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень видаються адресатам під розписку (пункт 11 Порядку№799). Також пунктом 6 Порядку №799 передбачено, що відправнику надсилається повідомлення після вручення поштового відправлення адресату.

    Таким чином, документальним підтвердженням у покупця - платника податку на додану вартість при включенні до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість на підставі податкової накладної, отриманої в інших податкових періодах, ніж дата її виписки, є документ, який підтверджує надходження такої податкової накладної від продавця, а саме лист з рекомендованим повідомленням про вручення із зазначенням на ньому відбитку календарного штемпеля (за умови дотримання інших вимог Закону щодо формування податкового кредиту).

     В ході перевірки та розгляді скарги позивача обґрунтовані пояснення щодо не включення податкової накладної у відповідних попередніх звітних періодах та документальні підтвердження отримання податкової накладної з запізненням у січні 2009 р. не надані.

     Крім того, відповідно п.5.1 ст.5 Закону України від 21.12.2000 №2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої декларації. Якщо у майбутніх податкових періодах платник податку самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої декларації, такий платник податків має подати уточнюючий розрахунок. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Пунктом 5.8 «Порядку заповнення та подання податкової декларації по податку на додану вартість", затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року №166, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 р. за №250/2054, із змінами та доповненнями передбачено відображення коригування податкового кредиту за попередні звітні періоди у рядку 16. При заповненні рядка 16 обов'язковим є подання додатка 1 до податкової декларації.

     Відповідно даним облікової справи, TOB фірма "ОДРІ" не подавало уточнюючі розрахунки податкового кредиту у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за 2008 р. та не відображало податковий кредит по податковим накладним минулих податкових періодів у рядку 16 "коригування податкового кредиту за попередні звітні періоди" податкової декларації з податку на додану вартість звітних періодів.

     Враховуючи вищенаведене, податковий кредит по податковим накладним минулих податкових періодів не пов'язано з придбанням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку у звітних періодах перевіреного періоду, тому податковий кредит, зазначений у наведених податкових накладних, не відповідає вимогам пп..7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 р. №168/97-ВР.

      Також, перевіркою показників рядку 10.1 (колонка Б) Декларації «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження) з податком на додану вартість на митній території України товарів (послуг) та основних фондів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нульовою ставкою»встановлено, що позивачем віднесено до складу податкового кредиту в квітні 2009р. податок на додану вартість у сумі 11640грн. по податковій накладній №193 від 30.03.2009р., яка отримана від TOB «ТО «Водограй», код ЄДРПОУ 34619942 (скасовано державною реєстрацію 05.11.09 р. згідно рішення № 10741170007020076) за будівельні роботи на загальну суму 69840грн., в т.ч. ПДВ 11640грн.

   Згідно договору підряду № 3/01 від 01.03.2009 р., укладеного TOB фірма «ОДРІ»(Замовник) із TOB «ТО «Водограй»(Виконавець), Виконавець повинен за дорученням Замовника виконати ремонт покрівлі на об’єкті за адресою: м. Одеса, вул. Промислова, 33, площею 2500 кв.м., а Замовник зобов'язаний прийняти та оплатити своєчасну роботу. Відповідно до п.5.1. договору здача та прийняття виконаних робіт здійснюється сторонами за актом прийомки-передачі.

   До перевірки наданий Додаток №1 до договору № 3/01 від 01.03.2009 р., відповідно до якого узгоджений та підписаний TOB Фірма «ОДРІ»та TOB «ТО «Водограй»локальний кошторис з ремонту покрівлі за адресою: Промислова, 33 на суму 69840 грн., в т.ч. ПДВ 11640 грн.

   До перевірки наданий акт приймання виконаних робіт з ремонту покрівлі за адресою: Промислова, 33 в довільній формі із зазначенням найменування позиції (ремонт містами старого покриття, розділи тріщин, проклейка швів, укладка поверхового захисного слою покрівлі, встановлення перемикач металевих планок, підкладочний полімерно-бітумний матеріал, поверховий захисний полімерно-бітумний матеріал Уніфлекс ЄКП 4,5, газ пропан технічний, транспортні та заготівельно-складські витрати), одиниці виміру, вартості одиниці виміру, обсягу операцій. При цьому сума транспортних та заготівельно-складських витрат складає 1002 грн., транспортні витрати не підтверджені транспортною документацією.

   Оплата за надані роботи проведена 27.04.2009 р. на розрахунковий рахунок TOB «ТО «Водограй».

    В бухгалтерському обліку TOB Фірма «ОДРІ»зроблено проводки: Д 84 "Інші операційні витрати" - К 685 "Розрахунки з іншими кредиторами", Д 685 "Розрахунки з іншими кредиторами" - К 311 "Поточні рахунки в національній валюті".

    В податковому обліку суму витрат на ремонт покрівлі не віднесено до складу валових витрат підприємства до податкових декларацій з податку на прибуток підприємства за перевірений період та не збільшено балансову вартість основних засобів підприємства. Таким чином, вказані витрати були компенсовані підприємством за рахунок прибутку.

    Згідно реєстру отриманих податкових накладних та даних Додатку № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів»TOB Фірма «ОДРІ»включено до складу податкового кредиту ПДВ у сумі 11640 грн. від вартості витрат на ремонт покрівлі за адресою: Промислова, 33, у квітні 2009 р.

    Відповідно до Наказу Держкомстату України та Держкомітету з будівництва та архітектури №237/5 від 21.06.2002 р. «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві», який діяв на момент здійснення вищевказаної операцій, затверджені типові формі первинних облікових документів в будівництві № КБ-2в «Акт приймання виконаних підрядних робіт»та № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних підрядних робіт». Відповідно до п.2 вищевказаного Наказу КБ-3 - розповсюджується на всі будівельні підприємства та будівельні структурні підрозділи підприємств всіх видів економічної діяльності незалежно від форми власності, які виконують будівельні та монтажні роботи, роботи по капітальному та поточному  ремонту будівель та споруд та інші підрядні роботи за рахунок усіх джерел фінансування. Вищевказана довідка складається для встановлення вартості виконаних обсягів підрядних робіт та проведення розрахунків за вказані роботи.

     В ході перевірки позивачем не надано Довідку про вартість виконаних підрядних робіт за встановленою формою № КБ-3, відповідно до Наказу Держкомстату України та Держкомітету з будівництва та архітектури № 237/5 від 21.06.2002 р. «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві».

     У відповідності до п.1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку від 24.05.1995 року №88, господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Згідно ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 р. №996-XIV зі змінами та доповненнями, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.п.1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88 із змінами та доповненнями. Пунктом 2.4 зазначеного Положення, передбачено, що первинні документи (на паперових та машино зчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні містити обов’язкові реквізити. Відповідно до п.4.1 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 11.12.96 р. №29 (зі змінами та доповненнями), скарга про перегляд рішення податкового органу може супроводжуватись документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за необхідне надати. При цьому, обов'язок доведення того, що нарахування суми податкового зобов'язання, здійснене органом державної податкової служби відповідно до законодавства, є помилковим, покладається на платника податків. Разом зі скаргою TOB Фірма «ОДРІ»надана незавірена копія Довідки про вартість виконаних підрядних робіт за формою №КБ-3, яка не може враховуватись, як первинний документ, складений відповідно до вимог чинного законодавства та не підтверджує господарську операцію.

      На підставі вищевикладеного, у зв'язку з відсутністю первинних документів, які підтверджують фактичне отримання та вартість вказаних робіт, а саме: довідки про вартість виконаних підрядних робіт за формою КБ-3, не віднесенням суми витрат на ремонт покрівлі до складу валових витрат підприємства (не збільшенням балансової вартості основних засобів підприємства) в ході перевірки не можливо встановити зв'язок придбаних вищевказаних робіт із господарською діяльністю підприємства.

     Таким чином в ході перевірки встановлено, що TOB Фірма «ОДРІ»в порушення пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року №168/97-ВР (зі змінами та доповненнями), за квітень 2009р. завищено податковий кредит на суму 11640 грн. з вартості отриманих від TOB «ТО «Водограй», код ЄДРПОУ 34619942 робіт по ремонту покрівлі та які не пов'язані із підготовкою та веденням господарської діяльності підприємства по податковій накладній №193 від 30.03.2009 р.

     Також перевіркою встановлено порушення позивачем «Порядку заповнення та подання податкової декларації по податку на додану вартість», затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року №166, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 р. за №250/2054, із змінами і доповненнями, а саме: підприємством в рядку 23.3. податкової декларації за січень 2009 р. визначено значення рядків 8.5 та 8.6 додатка 5 (до Порядку заповнення та подання декларації) попереднього звітного (податкового) періоду (грудня 2008р.) в сумі 47187 грн. При цьому перевіркою встановлено, що підприємством у грудні 2008 р. уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок не надавався, в акті попередньої документальної перевірки №74/23-213/25414435 від 19.03.09 р. відображено значення ряд. 26 декларації за грудень 2008 р. в розмірі 178790 грн.

     Враховуючи порушення позивачем вимог п.п.7.2.3., п.п.7.2.6. п.7.2., п.п.7.4.1., п.п.7.4.4. п.7.4. ст.7 Закону України від 03.04.1997 р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", із змінами і доповненнями, п.5.8 «Порядку заповнення та подання податкової декларації по податку на додану вартість», затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року №166, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 р. за №250/2054, із змінами і доповненнями, п.5.1 ст.5 Закону України від 21.12.2000 №2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", зі змінами та доповненнями, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 р. №290 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мін'юсті України 14.12.1999 р. за №860/4153, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 р. №87 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мін'юсті України 21.01.1999 р. за №397/3690, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2 "Баланс", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 № 87 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мін'юсті України 21.06.1999 р. за №396/3689, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.99 №318 зі змінами та доповненнями, зареєстрованого в Мін'юсті України 19.01.2000 р. за №27/4248, порушення «Порядку заповнення та подання податкової декларації по податку на додану вартість», затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року №166, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 р. за №250/2054, із змінами і доповненнями, суд вважає неправомірним дії позивача щодо віднесення податкового кредиту з ПДВ суми 30080 грн., в тому числі: 3060 грн.. - за січень 2009 р., 688 грн. - за лютий 2009 р., 734грн. - за березень 2009 р., 13249грн. - за квітень 2009 р., 281 грн. - за травень 2009 р., 1268 грн. - за червень 2009 р., 400 грн. - за липень 2009 р., 923 грн. - за серпень 2009 р., 642 грн. - за вересень 2009 р., 750 грн. - за жовтень 2009 р., 857 грн. - за листопад 2009 р., 407 грн. - за грудень 2009 р., 623 грн. - за січень 2010 р., 783 грн. - за лютий 2010 р., 1005 грн. - за березень 2010 р., 1753 грн. - за квітень 2010 р., 2127 грн. - за травень 2010 р., 530 грн. - за червень 2010 р., в результаті чого занижено податок на додану вартість у сумі всього у сумі 77267 грн. всього, в т.ч. за : лютий 2009 р. в сумі 40511 грн., березень 2009 р. - в сумі 8467 грн., квітень 2009 р. - в сумі 13249 грн., травень 2009 р. - в сумі 281 грн., липень 2009 р. - в сумі 1668 грн., вересень 2009 р. - 1565 грн., травень 2010 р. - 10996 грн., червень 2010 р. - 530 грн.

      Відповідно до пункту 17.1.3 статті 17 Закону України від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли контролюючий орган самостійно нараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п’ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості періодів, що минули.

    Відтак, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що оскаржені акти суб’єкту владних повноважень прийняті на підставі ґрунтовного висновку посадових осіб, що відповідає положенням ч.2 ст.19 Конституції України, ст.9-11 Закону України «Про систему оподаткування в Україні»та ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», а тому, на підставі положень ч.1 ст.162 КАС України суд повинен в задоволенні позовних вимог, щодо визнання протиправними та скасування оскаржені податкові повідомлення-рішення  в повному обсязі.

             Судові витрати розподілити за правилами ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст.94,158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

          В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «ОДРІ»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси та Державної податкової адміністрації в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 10.11.2010 року №0001492300/0, від 21.12.2010 року №0001492300/1, від 10.11.2010 року №0001502300/0, від 21.12.2010 року №0001502300/1 –              відмовити повністю.

   Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня виготовлення та підписання повного тексту постанови.

          

          Повний текст постанови складений та підписаний суддею 11 серпня 2011 року  

Суддя                                                                                                                   Єфіменко К.С.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18135828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/1830/2011

Постанова від 11.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

Ухвала від 19.05.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні