Постанова
від 10.08.2011 по справі 2а/1570/4387/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/4387/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2011 року 11 год. 40 хв. м. Одеса

Одеський окружний адмін істративний суд у складі: гол овуючого - судді Завальнюка І .В., розглянувши в порядку пис ьмового провадження справу з а адміністративним позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Сумісне українс ько-російське підприємство « Газхім»до Державної податко вої інспекції у Малиновськом у районі м. Одеси, Головного уп равління державного казначе йства України в Одеській обл асті про визнання бездіяльн ості протиправною та стягнен ня бюджетної заборгованості ,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до су ду із зазначеним позовом, в як ому просить суд визнати прот иправною бездіяльність ДПІ у Малиновському районі м. Одес и стосовно неформування та н е направлення органу державн ого казначейства висновку із зазначенням суми, що підляга є відшкодуванню з бюджету ві дповідно до отриманих від ТО В «СУРП «Газхім»податкових д екларацій за червень 2010 року; с тягнути з Державного бюджету України через Головне управ ління державного казначейст ва України в Одеській област і бюджетну заборгованість з податку на додану вартість з а червень 2010 року в сумі 203378 грив ень.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що за р езультатами проведеної пода тківцями у жовтні 2010 року пере вірки ТОВ «Сумісне українськ о-російське підприємство «Га зхім»(далі - ТОВ «СУРП «Газх ім»), податковою інспекцією б уло винесено податкове повід омлення-рішення про зменшенн я суми бюджетного відшкодува ння з ПДВ у розмірі 203378 гривень , яке у подальшому було скасов ане постановою Одеського окр ужного адміністративного су ду та залишено без змін ухвал ою Одеського апеляційного ад міністративного суду. Врахов уючи, що правомірність декла рування вказаної суми підтве рджена судовими рішеннями, п ри цьому до теперішнього час у бюджетна заборгованість не відшкодована, відповідний в исновок податковий орган до ГУКДУ в Одеській області на н адав, позивач просить визнат и протиправною бездіяльніст ь податкового органу та стяг нути заборгованість з Держав ного бюджету України.

До суду з' явився представ ник позивача, який підтримав заявлені позовні вимоги.

Представники ДПІ у Малинов ському районі м. Одеси та Голо вного управління державного казначейства України в Одес ькій області до суду не з'явил ися, про день та час розгляду с прави повідомлені належним ч ином, заперечення на адмініс тративний позов не надали.

Згідно з ч.6 ст.128 КАС України с права розглянута в порядку п исьмового провадження.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає позов обґрунто ваним та таким, що підлягає за доволенню.

Судом встановлено, що згі дно з поданою ТОВ «Сумісне ук раїнсько-російське підприєм ство «Газхім»до податкового органу податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь за червень 2010 року, позивач за явив до бюджетного відшкодув ання на рахунок у банку суму п одатку на додану вартість за червень 2010 року в розмірі 203378 гр ивень.

У зв' язку із подачею позив ачем вказаної декларації ДПІ у Малиновському районі м. Оде си було проведено документал ьну невиїзну (камеральну) пер евірку, за результатами якої складений акт, на підставі як ого 18.10.2010 року ДПІ прийнято пода ткове повідомлення-рішення № 0000532350/0 щодо зменшення позивачу суми бюджетного відшкодуван ня з податку на додану вартіс ть на суму 203378 гривень.

Не погодившись із прийняти м відповідачем податковим по відомленням-рішенням, позива ч звернувся до Одеського окр ужного адміністративного су ду з позовом про скасування с пірного податкового повідом лення-рішення.

Постановою Одеського окру жного адміністративного суд у від 20.01.2011 року, залишеною без з мін ухвалою Одеського апеляц ійного адміністративного су ду від 08.04.2011 року, позов ТОВ «СУР П «Газхім»задоволений, оскар жуване податкове повідомлен ня-рішення визнано протиправ ним та скасоване.

Судами першої та другої інс танцій підтверджена правиль ність формування позивачем п одаткового кредиту, встановл ена неправомірність відмови податкового органу у наданн і бюджетного відшкодування з податку на додану вартість з а оспорюваним актом індивіду альної дії.

Відповідно до ст.72 КАС Украї ни обставини, встановлені су довим рішенням в адміністрат ивній, цивільній або господа рській справі, що набрало зак онної сили, не доказуються пр и розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи а бо особа, щодо якої встановле но ці обставини.

З огляду не вищевикладені ф акти та положення чинного за конодавства, судом встановле на правомірність заявленої д о відшкодування ТОВ «СУРП «Г азхім»суми податку на додану вартість за червень 2010 року в р озмірі 203378 гривень.

Відповідно до п.1.8, 1.5 ст. 1 Закон у України «Про податок на дод ану вартість»(далі - Закон), ч инному на момент виникнення спірних правовідносин, бюдже тне відшкодування - це сума, що підлягає поверненню плат нику податку з бюджету у зв'яз ку з надмірною сплатою подат ку у випадках, визначених цим Законом. Звітний (податковий ) період - це період, за який пла тник податку зобов'язаний пр оводити розрахунки податку т а сплачувати його до бюджету .

Згідно пп.7.7.1 п.7.7. ст. 7 Закону су ма податку, що підлягає сплат і (перерахуванню) до бюджету а бо бюджетному відшкодуванню , визначається як різниця між сумою податкового зобов'яза ння звітного податкового пер іоду та сумою податкового кр едиту такого звітного податк ового періоду. При позитивно му значенні суми, розрахован ої згідно з підпунктом 7.7.1 цьог о пункту, така сума підлягає с платі (перерахуванню) до бюдж ету у строки, встановлені зак оном для відповідного податк ового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього п ункту, така сума враховуєтьс я у зменшення суми податково го боргу з цього податку, що ви ник за попередні податкові п еріоди (у тому числі розстроч еного або відстроченого відп овідно до закону), а при його в ідсутності - зараховується д о складу податкового кредиту наступного податкового пері оду.

Відповідно до пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Зак ону якщо у наступному податк овому періоді сума, розрахов ана згідно з підпунктом 7.7.1 цьо го пункту, має від'ємне значен ня, то: а) бюджетному відшкодув анню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорі внює сумі податку, фактично с плаченій отримувачем товарі в (послуг) у попередніх податк ових періодах постачальника м таких товарів (послуг); б) зал ишок від'ємного значення піс ля бюджетного відшкодування включається до складу подат кового кредиту наступного по даткового періоду.

Згідно пп.7.7.4 та пп. 7.7.5 п.7.7 ст.7 Зак ону платник податку, який має право на одержання бюджетно го відшкодування та прийняв рішення про повернення повно ї суми бюджетного відшкодува ння, подає відповідному пода тковому органу податкову дек ларацію та заяву про поверне ння такої повної суми бюджет ного відшкодування, яка відо бражається у податковій декл арації. При цьому платник под атку в п'ятиденний термін піс ля подання декларації податк овому органу подає органу Де ржавного казначейства Украї ни копію декларації, з відміт кою податкового органу про ї ї прийняття, для ведення реєс тру податкових декларацій у розрізі платників. Протягом 30 днів, наступних за днем отри мання податкової декларації , податковий орган проводить документальну невиїзну пере вірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності дост атніх підстав вважати, що роз рахунок суми бюджетного відш кодування було зроблено з по рушенням норм податкового за конодавства, податковий орга н має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документа льну) платника для визначенн я достовірності нарахування такого бюджетного відшкодув ання. Податковий орган зобов 'язаний у п'ятиденний термін п ісля закінчення перевірки на дати органу державного казна чейства висновок із зазначен ням суми, що підлягає відшкод уванню з бюджету.

Відповідно до пп.7.7.6. п.7.7 ст. 7 За кону на підставі отриманого висновку відповідного подат кового органу орган державно го казначейства надає платни ку податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодуван ня шляхом перерахування кошт ів з бюджетного рахунку на по точний банківський рахунок п латника податку в обслуговую чому банку протягом п'яти опе раційних днів після отриманн я висновку податкового орган у.

Крім того, суд враховує п оложення чинного Податковог о кодексу України, відповідн о до п.200.1 ст.200 якого: сума податк у на додану вартість, що підля гає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванн ю, визначається як різниця мі ж сумою податкового зобов'яз ання звітного (податкового) п еріоду та сумою податкового кредиту такого звітного (под аткового) періоду.

Згідно з пп. «а»п.200.4 ст.200 ПК Укр аїни якщо в наступному подат ковому періоді сума, розрахо вана згідно з пунктом 200.1 цієї с татті, має від'ємне значення, т о бюджетному відшкодуванню п ідлягає частина такого від'є много значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплач еній отримувачем товарів/пос луг у попередніх податкових періодах постачальникам так их товарів/послуг або до Держ авного бюджету України.

Відповідно до п.200.7 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання б юджетного відшкодування та п рийняв рішення про поверненн я суми бюджетного відшкодува ння, подає відповідному орга ну державної податкової служ би податкову декларацію та з аяву про повернення суми бюд жетного відшкодування, яка в ідображається у податковій д екларації.

Згідно з п.200.15 ст.200 ПК України у разі якщо за результатами п еревірки сум податку, заявле них до відшкодування, платни к податку або орган державно ї податкової служби розпочин ає процедуру адміністративн ого або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отриманн я відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідом ити про це орган Державного к азначейства України. Орган Д ержавного казначейства Укра їни тимчасово припиняє проце дуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набран ня законної сили судовим ріш енням.

Після закінчення процедур и адміністративного або судо вого оскарження орган держав ної податкової служби протяг ом п'яти робочих днів, що наста ли за днем отримання відпові дного рішення, зобов'язаний п одати органу Державного казн ачейства України висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бю джету.

Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

З огляду на вищевикладен е, ДПІ у Малиновському районі м. Одеси була зобов' язана у п ередбачений пп.7.7.5 п.7.7 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість», який був чинни м на момент виникнення спірн их правовідносин, та п.200.15 ст.200 П К України, який чинний на час в ирішення справи, строк зроби ти остаточний висновок щодо достовірності нарахування б юджетного відшкодування сум и податку на додану вартість чи перевищення цієї суми, та у п' ятиденний термін надати до ГУДКУ висновок із зазначе нням суми, що підлягає відшко дуванню з бюджету. Оскільки, н е зважаючи на те, що судами вст ановлено право позивача на б юджетне відшкодування в розм ірі 203378 гривень, ДПІ у Малиновс ькому районі м. Одеси до тепер ішнього часу не надала висно вок до ГУДКУ в Одеській облас ті про бюджетне відшкодуванн я підприємству ПДВ в розмірі 203378 гривень за червень 2010 року, п озовні вимоги про визнання б ездіяльності ДПІ у Малиновсь кому районі м. Одеси щодо нена дання такого висновку є обґр унтованими та підлягають зад оволенню.

Таким чином, оскільки ТОВ «СУРП «Газхім»виконало всі п ередбачені Законом України « Про податок на додану вартіс ть»вимоги щодо порядку визна чення та бюджетного відшкоду вання податку на додану варт ість, - залишок заявленої суми ПДВ до відшкодування по пода тковій декларації за червень 2010 року у розмірі 203378 гривень по винен бути відшкодований під приємству у порядку та термі ни, передбачені чинним закон одавством, у зв' язку із чим п озов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Положеннями ч.2 ст.71 КАС Украї ни передбачено, що в адмініст ративних справах про протипр авність рішень, дій чи бездія льності суб'єкта владних пов новажень обов'язок щодо дока зування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльност і покладається на відповідач а, якщо він заперечує проти ад міністративного позову. При цьому суд враховує, що ДПІ у Ма линовському районі м. Одеси н е скористалася своїм правом щодо надання заперечень по с праві та не надала суду жодно го доказу правомірності свої х дій (бездіяльності).

З урахуванням встановлени х судом фактів, суд прийшов до висновку, що позивач довів су ду ті обставини, на які посила вся в обґрунтування позовних вимог, у зв' язку із чим вони підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.128, 158-163, КАС У країни, суд

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний п озов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне у країнсько-російське підприє мство «Газхім» задовольнити .

Визнати протиправною бездіяльність Державної под аткової інспекції у Малиновс ькому районі м. Одеси щодо нен адання Головному управлінню Державного казначейства Укр аїни в Одеській області висн овку про бюджетне відшкодува ння Товариству з обмеженою в ідповідальністю «Сумісне ук раїнсько-російське підприєм ство «Газхім» податку на дод ану вартість в розмірі 203378 грив ень (двісті три тисячі триста сімдесят вісім гривень) за че рвень 2010 року.

Стягнути з Державного бюдж ету України через Головне уп равління Державного казначе йства України в Одеській обл асті на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумісне українсько-російсь ке підприємство «Газхім» (ко д ЄДРПОУ 36436217, м. Одеса, вул. Дальн ицька, 46, оф.607) бюджетне відшкод ування з податку на додану ва ртість за червень 2010 року в сум і 203378 гривень (двісті три тисяч і триста сімдесят вісім грив ень) шляхом перерахування ко штів на р/р № 260000245461500, відкритому Т ОВ «Сумісне українсько-росій ське підприємство «Газхім» в ПАО «Укрсиббанк, МФО 351005.

Постанова може бути оскарж ена до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції шлях ом подачі в 10-денний строк з дн я отримання копії постанови апеляційної скарги.

Суддя /ПІДПИС/ І.В. Завальнюк

10 серпня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18135848
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/4387/2011

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

Ухвала від 10.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

Ухвала від 23.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

Постанова від 10.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні