Постанова
від 26.08.2011 по справі 8921/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 8921/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2011 року Одеський окружний адміністративний с уд у складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

за участю секретаря: Бжассо В.В.

розглянувши у відкр итому судовому засіданні в місті Одесі справу за адмі ністративним позовом Держав ного підприємства «Націонал ьна енергетична компанія «Ук ренерго»до Загальноосвітнь ої школи I-III ступенів №2 м. Котов ська про стягнення штрафу у с умі 340 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов позов Державного підприємст ва «Національна енергетична компанія «Укренерго», в яком у позивач зазначив, що відпов ідачем не були виконані вимо ги припису № 05/12-0334 від 14.07.2009 року, в зв' язку з чим, за ухилення ві д його виконання на відповід ача згідно постанови Державн ої інспекції з енергетичного нагляду за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії в Одеській області №05/1 2-0074 від 30 листопада 2009 року було н акладено штраф у розмірі 340 гр н., який так і не було сплачено в доход Державного бюджету.

У судовому засіданні пре дставник позивача, посилаючи сь на обставини, викладені у п озовній заяві, підтримав поз овні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача д о судового засідання не з' я вився, про дату, час та місце б ув повідомлений належним чин ом та завчасно, про що свідчат ь наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення с удових викликів. Від відпові дача до суду 11.05.2011р. (вхід. №16006/2011); 03. 06.2011р. (вхід. № /2011) та 22.08.2011р. (вхід. №2777 1/2011) надходили клопотання про в ідкладення розгляду справи, проте зазначені клопотання н е обґрунтовані та не підтвер джені жодними доказами. З ура хуванням приписів ч.1 ст. 122 КАС України, згідно якої адмініс тративна справа має бути роз глянута і вирішена протягом розумного строку, але не біль ше місяця з дня відкриття про вадження у справі, якщо інше н е встановлено цим Кодексом, с уд прийшов до висновку, що від повідач порушує ч.2 ст. 49 КАС Укр аїни, відповідно до якої особ и, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно кор истуватися належними їм проц есуальними правами і неухиль но виконувати процесуальні о бов'язки, шляхом умисного зат ягування розгляду адмініст ративної справи та вирішив р озглядати справу за відсутн ості відповідача.

До суду від відповідача 28.09.2010 р. (вхід. №32841) надішли заперечен ня на адміністративний позов , в яких останній проти задово лення позову заперечував та просив відмовити у його задо воленні, зазначивши, що відпо відач не має можливості вико нати вимоги п.1 припису №05/12-0334, а с аме забезпечити належну експ луатацію електроустановок З ОШ №2 для чого: укомплектувати штат ЗОШ №2 чи відділу освіти спеціально підготовленими т а атестованими електротехні чними працівниками для обслу говування електроустановок ЗОШ №2; або укласти договір що до відповідальності за техні чну експлуатацію та обслугов ування електроустановок із с пеціалізованою організаціє ю, оскільки відповідно Лист а Міністерства освіти та на уки України №1/9-234 від 19.06.2001 року, я ким затверджено Методичні ре комендації з питань порядку формування штатів загальноо світніх навчально-виховних з акладів, штатний розпис навч ального закладу розробляєть ся в межах затвердженого від повідними органами державно го управління фонду заробітн ої плати, дотримуючись номен клатури посад, передбачених цими рекомендаціями та в заз начених рекомендаціях відсу тня посада електрика, тому ві дповідач вважає, що включенн я даної посади суперечитиме чинному нормативному акту. О крім того, відповідач зазнач ив, що управління школи здійс нюється засновником - Котов ською міською радою, фінансо во-господарська діяльність з дійснюється на основі коштор ису, який затверджується від ділом освіти Котовської місь кої ради. Кошторисом на 2009-2010рр. не передбачено виділення кош тів для укладання договорів щодо відповідальності за тех нічну експлуатацію та обслуг овування електроустановок і з спеціальною організацією.

Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставника позивача, суд вс тановив наступні обставини т а факти.

Загальноосвітня школа 1-3 ст упенів №2 м. Котовська зареєст рована виконавчим комітетом Котовської міської ради 04.11.1996 р оку, номер запису в ЄДР № 1 555 105 0002 000136 (а.с.16).

10 листопада 2009 року державни м інспектором з енергетичног о нагляду Захаровим Юрієм І горевичем відповідно до ст . 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності», ст. 9 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у», ст. 14 Закону України «Про те плопостачання»та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого Постан овою Кабінету міністрів Укра їни від 07.08.1996 року №929 (зі змінами та доповненнями) в період з 13 л ипня 2009 року по 14 липня 2009 року пр оведено захід з державного е нергетичного нагляду на енер гетичних об' єктах Загально освітньої школи І-ІІІ ступен ів №2, м. Котовськ: 66300, Одеська об л., м. Котовськ, вул. Леніна,3.

За результатами здійснено го заходу 14 липня 2009 року склад ено акт №05/12-0334, відповідно до ви сновків якого підготовка до роботи в осінньо-зимовий пер іод 2009-2010 років електрогоспода рства ЗОШ №2 до цього часу не р озпочата; заходи щодо підгот овки електрогосподарства ос інньо-зимового періоду 2009-2010 ро ків ні в цілому по відділу осв іти, ні окремо по ЗОШ №2 не розр облено. Не організована нале жна експлуатація електроуст ановок ЗОШ №2 - відсутній атест ований електротехнічний пер сонал, ремонти та обслуговув ання електрообладнання не пр оводяться, відсутні графіки ремонтів, технічного обслуго вування та випробування еле ктрообладнання ЗОШ №2 (а.с.13-15).

На підставі вищезазначено го акту 14 липня 2009 року Державн ою інспекцією з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної і теплової енергії у Південному регіоні було винесено припис №05/12-0334 про усунення у строк до 25 вересня 2009 порушень нормативно-право вих актів в електрогосподарс тві, серед іншого: зобов' яза но відповідача забезпечити н алежну експлуатацію електро установок ЗОШ №2 для чого: або укомплектувати штат ЗОШ №2 чи Відділу освіти спеціально п ідготовленими та атестовани ми електротехнічними праців никами для обслуговування ел ектроустановок ЗОШ №2 або укл асти договір щодо відповідал ьності за технічну експлуата цію та обслуговування елект роустановок ЗОШ №2 зі спеціал ізованою організацією; склас ти і ввести в дію заходи щодо п ідготовки електрогосподарс тва ЗОШ №2 до роботи в осінньо- зимовий період 2009-2010 років та пі дготувати документацію, необ хідну для функціонування еле ктрогосподарства (а.с.11-12).

Припис був отриманий відпо відачем 14.07.2009 року, про що свідч ить розписка отримувача (а.с.12 ).

За ухилення від вико нання вимог припису №05/12-0334 від 1 4 липня 2009 року в частині: п.1 - н е забезпечення належної експ луатації електроустановок З ОШ №2 шляхом укомплектування штату спеціально підготовл еними та атестованими електр отехнічними працівниками дл я обслуговування електроуст ановок ЗОШ №2 або укладення до говору щодо відповідальност і за технічну експлуатацію т а обслуговування електроуст ановок ЗОШ №2 зі спеціалізова ною організацією, що є поруше нням ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», Державн ою інспекцією з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної та теплової енергії в Південному регіон і 20.11.2009 року постановою № 05\12-0074 на відповідача було накладено штраф у розмірі 340 грн., яка бул а отримана відповідачем 02.12.2009 р оку, про що свідчить розписка одержувача (а.с.7).

Станом на день розгля ду справи відповідачем штраф до Державного бюджету не спл ачено, чим порушено вимоги п. 1 0 Положення про порядок накла дення на суб' єктів господар ювання штрафів за порушення законодавства у галузі елект роенергетики та сфері теплоп остачання, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 21.07.1999 р. № 1312, про сплат у штрафу протягом 30 днів з дня винесення постанови про йог о накладення.

Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, оці нивши надані учасниками судо вого процесу докази в їх суку пності, проаналізувавши поло ження чинного законодавства , суд дійшов висновку про задо волення позову, виходячи з на ступного.

Відповідно до ст. 19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Відповідно до Указу Презид ента України «Про Міністер ство палива та енергетики У країни»від 14.04.2000р. Міністерс тво палива та енергетики Ук раїни є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконав чої влади з питань забезпече ння реалізації державної пол ітики в електроенергетичном у, ядерно-промисловому та наф тогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний компл екс), діяльність якого спрямо вується та координується Каб інетом міністрів України.

Державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії відповідно до ст. 9 Зак ону України «Про електроенер гетику» та п.1 Положення про де ржавний енергетичний нагляд за режимами споживання елек тричної і теплової енергії, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 07.08.1996 р. № 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2006 р. № 131 зі змінами та допо вненнями), здійснює Державна інспекція з енергетичного н агляду за режимами споживанн я електричної і теплової ене ргії, яка підпорядкована без посередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, п окладених на Держенергонагл яд, та діє у складі державного підприємства «Національна е нергетична компанія «Укрене рго», підрозділом якої в півд енному регіоні є відокремлен ий підрозділ «Держенергонаг ляд в Південному регіоні», як ий здійснює свою діяльність відповідно до «Положення про ВП «Держенергонагляд в півд енному регіоні»та на підстав і довіреності, яку видає ДП «Н ЕК «Укренерго».

Метою державного ен ергетичного нагляду за режим ами споживання енергії є спр ияння забезпеченню сталого ф ункціонування об'єднаної ене ргетичної системи України, с фери теплопостачання, енерге тичної безпеки держави шляхо м здійснення контролю за дот риманням суб'єктами електрое нергетики, суб'єктами віднос ин у сфері теплопостачання т а споживачами електричної ен ергії вимог нормативно-право вих і нормативно-технічних а ктів у сфері виробництва, пос тачання та споживання електр ичної і теплової енергії.

Наказом Міністерств а палива та енергетики № 258 в ід 25.07.2006 року затверджено Прави ла технічної експлуатації ел ектроустановок споживачів (н адалі Правила), відповідно п. 1.1 яких правила технічної експ луатації електроустановок с поживачів (далі - Правила) уста новлюють основні організаці йні й технічні вимоги до експ луатації електроустановок т а електрообладнання (далі - ел ектроустановки) споживачів. Правила поширюються на діючі електроустановки напругою д о 150 кВ включно, які належать сп оживачам електричної енергі ї, незалежно від форм власнос ті та відомчої належності, а т акож на електроустановки нас елення напругою понад 1000 В.

Пунктом 5.1 Правил вста новлено прядок експлуатації електроустановок, відповідн о якого обслуговування діюч их електроустановок, проведе ння в них оперативних переми кань, організацію та виконан ня ремонтних, монтажних чи на лагоджувальних робіт і випро бувань повинні здійснювати с пеціально підготовлені та ат естовані електротехнічні пр ацівники. У споживачів, як пра вило, має бути створена елект ротехнічна служба (відділ, гр упа), укомплектована необхід ною кількістю електротехніч ного персоналу, залежно від к ласу напруги живлення, склад ності та обсягу обслуговуван их електроустановок.

У разі відсутності ат естованого обслуговуючого п ерсоналу допускається визна чити спеціалізовану організ ацію, відповідальну за техні чну експлуатацію та обслугов ування електроустановок спо живача. Ця організація згідн о з постановою Кабінету Міні стрів України від 15.10.2003 N 1631 "Про за твердження Порядку видачі до зволів Державним комітетом з нагляду за охороною праці та його територіальними органа ми" повинна мати відповідний дозвіл на проведення робіт в електроустановках. У цьому р азі відповідальність за техн ічно грамотну та безпечну ек сплуатацію електрогосподар ства споживача повинна визна чатись договором, укладеним між споживачем і цією органі зацією.

Пунктом 5.1.3 Правил вста новлено, що для безпосереднь ого виконання функцій щодо о рганізації експлуатації еле ктроустановок керівник (робо тодавець) повинен призначити особу, відповідальну за елек трогосподарство споживача (д алі - особа, відповідальна за е лектрогосподарство), та особ у, яка буде її заміщувати у раз і відсутності. Особу, відпові дальну за електрогосподарст во, та особу, яка буде її заміщ ати, призначають з числа спец іалістів, кваліфікація яких відповідає вимогам Правил та які пройшли навчання з питан ь технічної експлуатації еле ктроустановок, правил пожежн ої безпеки та охорони праці. П ісля успішної перевірки знан ь з питань технічної експлуа тації електроустановок, прав ил пожежної безпеки та охоро ни праці та присвоєння цим ос обам IV групи з електробезпеки для обслуговування електроу становок напругою до 1000 В та V г рупи з електробезпеки для об слуговування електроустано вок напругою понад 1000 В ці особ и наказом споживача допускаю ться до виконання своїх обов 'язків. За наявності в спожива ча посади головного енергети ка обов'язки особи, відповіда льної за електрогосподарств о, як правило, покладаються на нього. Допускається виконан ня обов'язків особи, відповід альної за електрогосподарст во, та/або її заступника, за су місництвом. Організація вищо го рівня споживача може приз начати особу, відповідальну за електрогосподарство, для своїх структурних підрозділ ів.

Судом встановлено, що п озивач не спростував факт не виконання ним припису №05/12-0334 ві д 14.07.2009 року.

Судом не приймаються д о уваги посилання відповідач а на те, що відповідно до кошто рису на 2009-2010 року не передбачен о виділення коштів на уклада ння договорів щодо відповіда льності за технічну експлуат ацію та обслуговування елект роустановок із спеціальною о рганізацією та відповідно в несення змін до кошторису тя гне за собою відповідні санк ції, а штатним розкладом не пе редбачена посада електрика, тому у відповідача не має мож ливості виконати вимоги прип ису, з огляду на наступне.

Відповідно п.5.1.1 Правил пе редбачено, що за відсутності такого обслуговування експл уатація електроустановок за бороняється. Будь-яких виклю чень з цих Правил не передбач ено, а лист Міністерства освіти та науки України №1/9-234 в ід 19.06.2001 року, яким затверджено Методичні рекомендації з пи тань порядку формування штат ів загальноосвітніх навчаль но-виховних закладів носить рекомендаційний характер.

Таким чином, суд приход ить до висновку, що відповіда ч був зобов' язаний подбати про організацію належного фу нкціонування електроустано вок, але не зробив цього.

Відповідно до. ч.3 ст. 27 З акону України «Про Електроен ергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 року, суб'єкти господарської діял ьності несуть відповідальні сть за правопорушення в елек троенергетиці, у тому числі з а ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішен ь чи приписів національної к омісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергет ики, Державної інспекції з ек сплуатації електричних стан цій і мереж, Державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної та теплової енергії т а порушення умов ліцензій - шт раф у розмірі до п'яти тисяч не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян.

В судовому засіданн і представник позивача поясн ив, що у зв' язку з невиконанн ям відповідачем припису №05/12-033 4 від 14 липня 2009 року в частині п .1 на нього було накладено штра ф у розмірі 340 грн.

Порядок накладення Н аціональною комісією регулю вання електроенергетики, дер жавними інспекторами з експл уатації електричних станцій і мереж, державними інспекто рами з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії на суб' єктів господарюванн я незалежно від форм власнос ті штрафів за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики та сфері теплопоста чання визначає Положення про порядок накладення на суб' єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, за тверджений постановою Кабін ету Міністрів України від 21 ли пня 1999 року № 1312.

Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок н акладення на суб' єктів госп одарювання штрафів за поруше ння законодавства в галузі е лектроенергетики та сфері те плопостачання, рішення про н акладення штрафу приймаєтьс я на підставі акта перевірки суб' єкта господарювання, с кладеного посадовими особам и Національної комісії регул ювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) су б' єкта господарювання, скла деного посадовими особами Де ржавної інспекції з експлуат ації електричних станцій і м ереж або Державною інспекціє ю з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії. Ріш ення про накладення штрафу о формляється постановою Наці ональної комісії регулюванн я електроенергетики, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядження м) Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії. Постанова або розпорядження про наклад ення штрафу складається у дв ох примірниках. Перший примі рник постанови або розпорядж ення залишається в органі, як ий її оформив. Другий примірн ик у 3-денний термін після офор млення постанови або розпоря дження надсилається (видаєть ся повноважному представник у) для сплати штрафу суб' єкт у господарювання.

Суб' єкт господарюван ня згідно з пунктом 10 Положенн я про порядок накладення на с уб' єктів господарювання шт рафів за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики та сфері теплопостачання сплачує штраф за порушення з аконодавства в галузі електр оенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (роз порядження) про його накладе ння, а за порушення законодав ства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийня ття постанови (розпорядження ) про його накладення. У разі н есплати штрафу у зазначений термін, він стягується в судо вому порядку.

Станом на день розгляд у справи відповідачем штраф до Державного бюджету не спл ачено, чим порушено вимоги п. 1 0 Положення про порядок накла дення на суб' єктів господар ювання штрафів за порушення законодавства у галузі елект роенергетики та сфері теплоп остачання, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 21.07.1999 р. № 1312, про сплат у штрафу протягом 30 днів з дня винесення постанови про йог о накладення. Відповідачем н е спростований факт невикона ння ним припису, тому підстав и для звільнення від встанов леної законом відповідально сті відсутні.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.

Враховуючи те, що Зага льноосвітня шкодла 1-3 ступені в №2 м. Котовська постанову Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії у Південному регі оні 05/12-0074 від 14 липня 2009 року про н акладення штрафу за порушенн я законодавства про електрое нергетику у встановленому по рядку не оскаржило, внаслідо к чого вона на момент розгляд у справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також т е, що за час судового розгляду справи відповідач у доброві льному порядку не сплатив су му штрафу, позовні вимоги виз наються судом обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню в повному обсязі.

На підставі викладено го, керуючись ст. ст.. 9, 69,70, 71,94,122,158-163, 1 67 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративни й позов Державного підприємс тва «Національна енергетичн а компанія «Укренерго»до Заг альноосвітньої школи I-III ступ енів №2 м. Котовська, задовольн ити у повному обсязі.

Стягнути з Загальноосвітн ьої школи I-III ступенів №2 м. Кото вська (код ЄДРПОУ 24772859, місцезна ходження: 66300, Одеська обл., м. Кот овськ, вул. Леніна,3 р\р 25555002293002 у АК Б «Імексбанк», МФО 328384) штраф у с умі 340 (триста сорок гривень) на р\р 31111106700019 у банку ГУДКУ в Одеськ ій області, отримувач: УДК в Ко товському районі ГУДКУ в Оде ській області, МФО 828011, код ЄДРП ОУ 23214672.

Постанова суду може б ути оскаржена до Одеського а пеляційного адміністративн ого суду через суд першої інс танції в порядку та строки, вс тановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає зак онної сили в порядку та строк и, встановлені ст. 254 КАС Україн и.

Суддя/підпис/:

З оригіналом згідно:

Суддя:

26 серпня 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18135930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8921/10/1570

Постанова від 26.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні