П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
"06" липня 2011 р. Справа № 2-а-5971/11/2070
Харківський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого - судді Супрун Ю .О.,
при секретарі судового зас ідання - Ахвердян Р.А.,
за участю:
представника позивача - Н ос Т.І.,
представника відповідача - Долгової В.І.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні у пр иміщенні суду справу за адмі ністративним позовом Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Відкритого акціо нерного товариства "Шебелинс ька вода" про стягнення адмін істративного-господарських санкцій та пені, -
ВСТАНОВИЛА:
Харківське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулося з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного тов ариства "Шебелинська вода", в я кому просить суд: стягнути з в ідповідача на користь Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції у розмірі 4 932,15 грн. та пеню за порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій у розмірі 50,32 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за 1 робоче місце, призначених дл я працевлаштування інваліді в і не заповнених інвалідами , Відкрите акціонерне товари ство "Шебелинська вода" до 16.04.2011 року повинно було самостійн о сплатити адміністративно-г осподарські санкції у розмір і 4 932,15 грн. та пеню у сумі 50,32 грн. О скільки зазначені суми відпо відачем не була сплачена, утв орилася заборгованість у роз мірі 4 982,47 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги в повному обся зі та просила їх задовольнит и.
Представник відповідача п роти задоволення адміністра тивного позову заперечувала , в судовому засіданні поясни ла, що протягом 2010 року Відкри те акціонерне товариство "Ше белинська вода" звіт про наяв ність вільних робочих місць для інвалідів надавало в лют ому, березні, квітні, травні, ч ервні, серпні, вересні, жовтні та листопаді 2010 року із зазнач енням потреби в працівниках за професією "машиніст розли вально-наповнюючих автоматі в", протягом 2010 року було направ лено для працевлаштування на дану вакансію 2 інвалідів, які відмовились від працевлашту вання. Відмов у працевлаштув анні інвалідів з боку підпри ємства не було.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача, дослідивши матеріали справи, зібрані у справі дока зи в їх сукупності, проаналіз увавши зміст норм матеріальн ого і процесуального права, я кі підлягають застосуванню д о спірних правовідносин, суд вважає, що позов підлягає зад оволенню з наступних підстав .
Згідно форми 10-ПІ "Звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів" за 2010 рік, що нада вався відповідачем до Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків облікового складу підпри ємства у 2010 році становила 14 ос іб, з них середньооблікова чи сельність інвалідів - штатни х працівників у підприємства відсутня, чисельність інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до нормативу робочих м ісць для забезпечення працев лаштування інвалідів, встано вленого ст. 19 Закону України "П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні” та кож відсутня.
Відповідно до розрахунку с уми позову по Відкритому акц іонерному товариству "Шебели нська вода" на підставі даних "звіту за формою 10-ПІ № 7536 від 28.02.20 11 року за 2010 рік", кількість робо чих місць, призначених для за безпечення працевлаштуванн я інвалідів, відповідно до 4 % н ормативу, повинна складати 1 о собу. Відповідно і кількість незайнятих робочих місць, пр изначених для забезпечення п рацевлаштування інвалідів, с кладає 1 одиницю. Середня річн а заробітна плата штатного п рацівника дорівнює 9 864,29 грн. Та ким чином сума адміністратив но-господарських санкцій ((9864,29 : 2) х 1 - 0 ) дорівнює 4 932,15 грн. Пеня за несвоєчасну сплату адмініст ративно-господарських санкц ій складає 50,32 грн. ((4932,15 грн. х 0,03 %) х 34 дн.).
Суд зазначає, що Відкрите ак ціонерне товариство "Шебелин ська вода" надавало Балаклій ському районному центру зай нятості населення звіти про наявність вакансій Форми № 3-П Н, затвердженого Наказом Мін праці України 19.12.2005 № 420, на протя зі лютого - листопада 2010 року, щ о підтверджується копіями зв ітів в матеріалах справи ста ном на 10.11.2010 року, на 05.10.2010 року, на 07 .09.2010 року, на 17.08.2010 року, на 06.07.2010 року , на 15.06.2010 року, на 12.05.2010 року, на 20.04.2010 р оку, на 16.03.2010 року, на 18.02.2010 року.
В судовому засіданні було в становлено, що Відкрите акці онерне товариство "Шебелинсь ка вода" у період грудень 2010 рок у - січень 2011 року не працювало у зв'язку з тим, що було закрит о за рішенням про тимчасову з аборону (зупинення) діяльнос ті по забору підземної води з джерела № 1 "Піонерське", прийн ятого Державною екологічною інспекцією в Харківській об ласті, через відсутність спе ціального дозволу на користу вання надрами. Дозвіл на поча ток роботи підприємство отри мало лише у березні 2011 року (доз віл на відновлення від 28.03.2011 рок у № 07/01-06).
Представник Відкрит ого акціонерного товариства "Шебелинська вода" повідомив , що у 2010 році виробничий цех пі дприємства працював лише 120 ро бочих днів. Через відсутніст ь попиту на продукцію виробн ицтва, велику конкуренцію і в ідсутність ринку збуту підпр иємство не може забезпечити працівників постійною робот ою і навіть мінімальною зарп латою. На протязі 2010 року до рай онного центру зайнятості под авалися звіти про наявність вакансій на працевлаштуванн я інваліда. Але, як показала пр актика, специфіка роботи під приємства не дозволяє працюв ати інвалідам в цеху розлива води, так як обладнання напів автоматичне. На підприємстві працює на сьогоднішній день 10 чоловік, з них 7 - працівники о сновного виробництва.
Балаклійський районний ц ентр зайнятості листом від 10.0 5.2011 року № 881 повідомив керуючог о Харківського обласного від ділення фонду соціального за хисту інвалідів про наявніст ь вільних робочих місць на Ві дкритому акціонерному товар истві "Шебелинська вода".
Викладене свідчить про не в иконання відповідачем вимог щодо створення робочих місц ь, відповідно до нормативів, в становлених ст. 19 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів”.
Статтею 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено, що забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Згідно до ч.3 ст.18-1 Закону Укр аїни "Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні" державна служба зайнятос ті здійснює пошук підходящо ї роботи відповідно до реком ендації МСЕК, наявних у інвал іда кваліфікації та знань, з у рахуванням його побажань.
Відповідно до ст. 19 вищевказ аного Закону для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів.
Стаття 20 Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" перед бачено, що підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .
Аналіз вищевказаних норм З акону дає підстави дійти до в исновку, що на підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю покладено обов'язок по перше : виділити та створювати робо чі місця для працевлаштуванн я інвалідів, по друге: надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України, по третє: я кщо середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, сплатити відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції .
При цьому обов'язок підприє мства щодо створення робочих місць для інвалідів не супро воджується його обов'язком п ідбирати і працевлаштовуват и інвалідів на створені робо чі місця. Такий обов'язок покл адається на органи працевлаш тування, що перелічені в част ині першій ст. 18 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" .
Згідно ч.1 ст. 217 ГК України, гос подарськими санкціями визна ються заходи впливу на право порушника у сфері господарюв ання, в результаті застосува ння яких для нього настають н есприятливі економічні та/аб о правові наслідки.
Відповідно до ч.1 ст.218 ГК Укра їни підставою господарсько-п равової відповідальності уч асника господарських віднос ин є вчинене ним правопоруше ння у сфері господарювання.
Частиною 2 наведеної статті встановлено, зокрема, що учас ник господарських відносин в ідповідає за невиконання або неналежне виконання господа рського зобов' язання чи пор ушення правил здійснення гос подарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх за лежних від нього заходів для пропущення господарського п равопорушення.
Статтею 238 ГК України передб ачено, що за порушення встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності до суб' єкті в господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування адміністративно-гос подарські санкції, тобто зах оди організаційно-правового або майнового характеру, спр ямовані на припинення правоп орушення суб' єкта господар ювання та ліквідацію його на слідків.
Таким чином, адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані до учасн ика господарських відносин з а порушення ним правил, встан овлених законодавчими актам и, при наявності в діях суб' є кту господарювання вини у вч иненні такого порушення та я кщо ним не приймались заходи , спрямовані на недопущення г осподарського правопорушен ня.
Як встановлено приписами с т. 19 Конституції України відпо відач - суб'єкт владних повнов ажень зобов'язаний діяти тіл ьки на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Враховуючи викладен е, суд приходить до висновку, щ о відповідачем не було вжито жодних заходів для виконанн я нормативу робочих місць, дл я працевлаштування інваліді в.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-го сподарські санкції розрахов уються та сплачуються підпри ємствами, установами, органі заціями, у тому числі підприє мствами, організаціями грома дських організацій інваліді в, фізичними особами, зазначе ними в частині першій цієї ст атті, самостійно в строк до 15 к вітня року, наступного за рок ом, в якому відбулося порушен ня нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цьог о Закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій тягн е за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк.
Суму адміністративно -господарських санкцій та пе ні відповідачем сплачено не було. Відповідач правом учас ті в судовому засіданні не ск ористався, заперечень щодо п оданого позову до суду не над ав.
На підставі викладен ого, керуючись ст.ст. 18, 19, 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року, П остановою Кабінету Міністрі в України «Про реалізацію ст атей 19 і 20 Закону України "Про о снови соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" від 31.01. 07, ст. 169 ЦПК України, ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -
П О С Т А Н О В И Л А:
Адміністративний позов Х арківського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства "Шеб елинська вода" про стягнення адміністративного-господар ських санкцій та пені - задово льнити в повному обсязі.
Стягнути з Відкрито го акціонерного товариства " Шебелинська вода" (64250, Харківсь ка область, Балаклійський ра йон, смт. Червоний Донець, вул. Жовтнева, 11, МФО 351629, р/р 260032401, банк П АТ "Мегабанк" м. Харків, код ЄДР ПОУ 23917617) на користь Харківсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (61022, м. Харків, майдан Свобод и, 5, Держпром, 1 під., к. 16, отримува ч УДК Дзержинського району, б анк отримувача ГУДКУ у Харкі вській області, рахунок 31219230700003, МФО 851011, ЄДРПОУ 24134567) адміністрат ивно-господарські санкції у розмірі 4 932,15 грн. та пеню за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 50,32 грн., а всього у розмірі 4982 (чотири тисячі дев 'ятсот вісімдесят дві) гривен ь 47 копійок.
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Апеляційна скарга, подана п ісля закінчення строків, вст ановлених законом, залишаєть ся без розгляду, якщо суд апел яційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення стро ку, про що постановляється ух вала.
У разі подання апеля ційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го проваджені або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.
Повний текст постанови виг отовлено 13 липня 2011 року.
Суддя Супрун Ю .О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18139737 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні