Постанова
від 23.08.2011 по справі 6484/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

  П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м.Харків

23.08.2011 р.                                                                        №2а- 6484/11/2070

Харківський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді - Мар'єнко Л.М.  

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Куп‘янської об‘єднаної державної податкової інспекції до Малого науково-виробничого підприємства Фірми "Універсал-Сервіс" про стягнення заборгованості, -

встановив:

Позивач, Куп‘янська об‘єднана державна податкова інспекція, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Малого науково-виробничого підприємства Фірми "Універсал-Сервіс", в якому просить суд стягнути з відповідача суму податкового боргу у розмірі 4420,00 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Мале науково-виробниче підприємство Фірма "Універсал-Сервіс" перебуває на обліку в Куп'янській ОДПІ. Відповідно до звітних даних відповідача та облікових даних Куп'янської ОДПІ відповідач має податковий борг на загальну суму 4730,61 грн., а саме: 2380,00 штрафні санкції по податку на прибуток, 2040,00 грн. - штрафні санкції по комунальному податку. Суми несплачених узгоджених податкових зобов'язань по заявленому платежу, як вказує позивач, підтверджуються обліковими картками, податковими повідомленнями-рішеннями, актом звірки розрахунків.

Від представника позивача - Соколова О.В. надійшло письмове клопотання із проханням слухати справу за його відсутністю, та письмова заява із уточненням позовних вимог з зазначенням розрахункових рахунків щодо стягнення податкового боргу відповідача.

Відповідач у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся судовими повістками з поштовими повідомленнями, які направлялися за офіційним місцем знаходженням. Відповідно до ст.35 КАС України відповідач є належно повідомленим про дату, час та місце судового засідання. Відповідач відзив на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався.

На підставі ч. 4 ст. 128 КАС України, справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, враховуючи повторне неприбуття  у судове засідання представника відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень.

Судом розглянуто справу у письмовому провадженні у відповідності до ч.6 ст.128 КАС України, оскільки відсутні  перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив.

Судом встановлено, що відповідач - Мале науково-виробниче підприємство Фірма "Універсал-Сервіс" зареєстроване Куп'янською районною державною адміністрацією, 23.07.1998 року №70 (а.с.9), та взято на облік до Куп'янської ОДПІ 13.04.1992 р. №63, що підтверджується матеріалами справи (а.с.6).

Ідентифікаційний код МНВПФ "Універсал-Сервіс": 14092916, місцезнаходження відповідача –63700, Харківська область, м.Куп"янськ, пров.Сквозний, 32, згідно довідки від 31.01.2011 року №91/1-35/37 (а.с.11).

Фахівцями Куп'янської ОДПІ проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності МНВПФ "Універсал-Сервіс", про що складено акт №564/15-14092916 від 19.05.2010 року, висновками якого зафіксовані порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.00 р., (який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин), п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме: платником податків не подано податкова звітність з податку на прибуток за півріччя 2007 р., 3 квартали 2007 р., 11 місяців 2007 р., за 2007 р., 1 квартал 2008 р., півріччя 2008 р., 3 квартали 2008 р., 11 місяців 2008 р., за 2008 р., за 1й квартал 2009 р., півріччя 2009 р., 3 квартали 2009 р., за 2009 р., за 1й квартал 2010 р., а також неподані податкові розрахунки комунального податку за 2 квартал 2007 р., 3 квартал 2007 р., 4 квартал 2007 р., 1 квартал 2008 р., 2 квартал 2008 р., 3 квартал 2008 р., 4 квартал 2008 р., 1 квартал 2009 р., 2 квартал 2009 р., 3 квартал 2009 р., 4 квартал 2009 р., 1 квартал 2010 р.

На підставі акту перевірки начальником Куп'янської ОДПІ прийняті податкові повідомлення - рішення №0002891500/0 від 31.05.2010 р. про нарахування штрафних (фінансових) санкцій на суму 2040,00 грн., №0002881500/0 від 31.05.2010 року про нарахування штрафних (фінансових) санкцій на суму 2380,00 грн. На підставі п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України № 2181-ІІІ від 21.12.00 р., згідно якого платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або його затримку. Вказані рішення направлялись на адресу відповідача, та були ним отримані, що підтверджується матеріалами справи (а.с.23)

Враховуючи, що податковий борг виник на момент дії Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»суд розглядає справу враховуючи вимоги даного Закону.

Згідно з п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.00 р., платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації.

Згідно п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного закону, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.

Відповідно до п.п.4.2.2 п.п.4.2.3 п.4.2 ст.4 вказаного закону, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;

б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених підпунктом 4.2.2 цього пункту, є помилковим, покладається на платника податків, за винятком випадків, визначених пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р., податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Згідно з п.п.6.2.1 п.6.2 ст.6 зазначеного закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р., у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”  податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Позивачем надіслані податкові вимогі №1/36 від 17.06.2010 року, №2/88 від 26.07.2010 р., що підтверджується матеріалами справи (а.с.24).

Згідно з п.п.5.3.1 п.5.3. ст.5 закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р., платник податків зобов’язаний погасити нараховану контролюючим органом суму податкового зобов’язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення. Податкові повідомлення-рішення у встановленому законом порядку оскаржені відповідачем не були.

Відповідно до п.п. 5.3.2 п.5.3 ст. 5 Закону податкові зобов’язання повинні бути сплачені в установлений термін.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", завданням органів державної податкової служби, зокрема є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Згідно з ст.10 вказаного закону, до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов’язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.

На теперішній час сума податкового боргу відповідача складає 4420,00 грн., а саме: 2380,00 грн. - податок на прибуток, комунальний податок - 2040,00 грн., що підтверджується матеріалами справи (а.с.17-20)

Відповідно до положень п.1.7 ст. 7 Закону України  № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р., передбачено, що активи платника податків - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

З Витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 21.06.2010 року №9955015 вбачається, що всі активи боржника зареєстровані під податкову заставу (а.с.26).

Рішенням №17 від 03.09.2010 року (а.с.25) про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу, вирішено здійснити стягнення коштів та продаж активів, що перебувають у власності (повному господарському віданні) платника податків МПНВФ "Універсал-Сервіс", а також тих активів, права власності на які він набуде у майбутньому в рахунок погашення узгодженої суми податкового боргу відповідача.

Підпунктом 11 ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”  визначено право державних податкових інспекцій подавати в суди до боржників позови про стягнення заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

На підставі викладеного вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 4420,00 грн., суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, через що позов підлягає  задоволенню у повному обсязі.

Відповідно ч.4 ст.94 КАС України  у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа  судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 41, 51, 94, 128, 160-163, 167, 186 КАС України, суд  –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Куп‘янської об‘єднаної державної податкової інспекції до Малого науково-виробничого підприємства Фірми "Універсал-Сервіс" про стягнення заборгованості –задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Малого науково-виробничого підприємства Фірми "Універсал-Сервіс" (код 14092916, пров. Сквозний, 32, м.Куп'янськ, Харківська область, 63700) податковий борг в розмірі 2380.00 грн. на р/р 31117009700013, отримувач: Куп'янське УДК, код отримувача 24134515, МФО 851011, банк ГУДКУ у Харківській області та податковий борг в розмірі 2040.00 грн. на р/р 33211828700013, загальна сума стягнення становить 4420.00 грн. (чотири тисячі чотириста двадцять гривень 00 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

            Суддя                                                                                                     Л.М. Мар'єнко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18140347
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6484/11/2070

Постанова від 23.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні