ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 липня 2011 року Справа № 2а/2370/5367/2011
09 год. 30 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Кульчицького С.О.,
при секретарі судового засідання –Поштаренка О.І.,
за участю:
представника позивача –ОСОБА_1 (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України у Черкаській області до селянського (фермерського) господарства «Білий лебідь»про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України у Черкаській області звернулось до суду з адміністративним позовом до селянського (фермерського) господарства «Білий лебідь»про стягнення фінансових санкцій у сумі 3400 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач порушив вимоги Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР, внаслідок чого йому нараховані штрафні санкції у сумі 3400 грн., проте зазначена сума відповідачем сплачена не була.
19.07.2011 року на адресу суду надійшло клопотання від регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України у Черкаській області, згідно якого позивач зменшив позовні вимоги та надав суду довідку ДПІ у м. Черкаси № 10449/23-025 від 15.07.2011 року, що СФГ «Білий лебідь»було сплачено 1700 грн., станом на 15.07.2011 року рахується податковий борг в сумі 1700 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити повністю з підстав, викладених в адміністративному позові.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців (витяг станом на 23.07.2010 року).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Виходячи з положень ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, суд встановив.
Селянське (фермерське) господарство «Білий лебідь»зареєстроване юридичною особою 19.05.1995 року, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.
Законом, який визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні»від 4 грудня 1990 року № 509-XII (надалі за текстом –Закон № 509-XII).
Статтею 11 Закону № 509-XII визначені права органів державної податкової служби, одним з яких є право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
Підпунктом 1.1 пункту 1 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 10 лютого 2007 р. N 71 (надалі за текстом –«Положення»), визначено, що Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів функціонує як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи у складі Державної податкової адміністрації України.
19.04.2011 року посадовими особами регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області було проведено перевірку магазину-бару «Білий лебідь», розташованого за адресою: Черкаська область, Черкаський район, с. Мошни, вул. Леніна, буд. 156 А, щодо дотримання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР, про що складено акт перевірки №0130/32-1/21357485 від 19.04.2011 року.
Згідно зазначеного акту, перевіркою було встановлено, що в магазині-барі «Білий лебідь», в якому здійснює господарську діяльність селянське (фермерське) господарство «Білий лебідь»станом на 19.04.2011 року нерозміщена наочна інформація про заборону куріння, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту : «Куріння заборонено!», чим порушено вимоги ст. 152 Закону України № 481/95-ВР.
Під час перевірки магазину-бару «Білий лебідь»був присутній голова селянського (фермерського) господарства «Білий лебідь»- ОСОБА_2, який надав пояснення щодо порушення, виявленого у ході проведення перевірки, зазначивши, що в майбутньому зобов’язується усунути недолік з даного приводу та підписав акт перевірки, без зауважень і заперечень.
З урахуванням висновків, викладених в акті перевірки, згідно з ч. 2 статті 152 Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 230554-2317-0038 від 29.04.2011 року, згідно якого до селянського (фермерського) господарства «Білий лебідь»застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн.
Вказане рішення було отримане відповідачем 30.04.2011 року, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відомостей щодо оскарження та скасування зазначеного рішення суду надано не було.
Таким чином, заборгованість відповідача по фінансовій санкції складає 1700 грн. (3400 грн. (сума фінансових санкцій) –1700 грн. (часткова сплата)).
Відповідальність за порушення норм Закону № 481/95-BP визначена статтею 17 цього Закону. Зокрема відповідно до частини 2 статті 17 Закону № 481/95-BP встановлена відповідальність - необладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації - 3400 грн., враховуючи часткову сплату відповідача, сума заборгованості становить 1700 грн.. Зазначений штраф спрямовується до бюджету, згідно з чинним законодавством.
Відповідно до статті 152 Закону № 481/95-BP, передбачено, що у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: "Куріння заборонено!".У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: "Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!". У закладах громадського харчування відводиться не менше 50 відсотків площі торгових залів таких закладів для обслуговування осіб, які не курять.
Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону № 481/95-BP рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Згідно частин п’ятої та шостої статті 17 Закону № 481/95-BP дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку. У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 94, 97, 128, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з селянського (фермерського) господарства «Білий лебідь»(19615, Черкаський район, с. Мошни, вул. Леніна, буд. 443, ідентифікаційний код 21357485) на користь Державного бюджету України через регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області на р/р УДК в Черкаському районі № 31114106700477, УЄДРПОУ 22809110, МФО 854018 фінансові санкції в сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 –187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий С.О.Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18141107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні