Справа № 2а/2570/3409/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Заяць О.В.,
при секретарі Сапоненко А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Лан" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
23.06.2011 року позивач, Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Лан" (надалі – СГВК "Лан"), в якому просить суд стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції в розмірі 5608,33 грн. та пеню в розмірі 115,92 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідач в порушення вимог Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” своєчасно не сплатив адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав через канцелярію суду заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду невідомі.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності сторін за наявними в матеріалах справи доказами.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 19 Закон України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (надалі – Закон України № 875-ХІІ) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Відповідно до ч. 9 та ч. 10 ст. 19 Закону України № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Згідно п.п. 2.1. п. 2 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" (надалі – Інструкція № 42), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42, звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.
Відповідно до ст. 20 Закону України № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Судом встановлено, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік від 25.03.2011 року середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача в 2010 році становила 24 особи та відповідно норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів - 1 особа, середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність – 0 осіб. Таким чином, невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.
Річний фонд оплати праці, зазначений в звіті за 2010 рік на підприємстві складає 134,6 тис. грн., а середньорічна заробітна плата штатного працівника становить 5608,33 грн. Тобто, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році становить 5608,33 грн. Сума адміністративно-господарських санкцій СГВК "Лан" в добровільному порядку до Державного бюджету не сплачена.
За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій Чернігівським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідачу нарахована пеня в розмірі 115,92 грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості СГВК "Лан" по адміністративно-господарських санкціях та пені, що підлягає стягненню в дохід Державного бюджету, становить 5724,25 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Лан" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Лан" - задовольнити.
Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Лан" (р/р 26008139272, Райффайзен банк "Аваль" м. Київ, МФО 380805, код ЄДРПОУ 03798576) в дохід Державного бюджету України (Отримувач: Державний бюджет Городнянського району, банк отримувача: ГУДКУ у Чернігівській області, рахунок 31219230700101, МФО 853592, код ЄДРПОУ 21406290) 5608 (п’ять тисяч шістсот вісім) грн. 33 коп. адміністративно-господарських санкцій та 115 (сто п'ятнадцять) грн. 92 коп. пені.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Заяць
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18141708 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Заяць О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні