ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
14.07.11 Справа №2а-1736/11/2770
Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:
суддя - Водяхін С.А.;
секретар - Філімонцева О.В .,
за участю:
представника позивача - Д ержавної податкової інспекц ії у Гагарінському районі м. С евастополя - в судове засідан ня не з' явився, про час розгл яду справи повідомлений нале жним чином, надав до суду з про ханням розглянути справу за його відсутністю;
представника відповідача - Приватного підприємства « СУХИН ТРАНС ТУР»- в судове зас ідання не з' явився, про час р озгляду справи повідомлений належним чином, причин неявк и або про поважність причин н еприбуття суду не повідомив,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Севаст ополі адміністративну справ у за позовом Державної пода ткової інспекції у Гагарінсь кому районі м. Севастополя до Приватного підприємства «С УХИН ТРАНС ТУР»про припиненн я юридичної особи,
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспе кція у Гагарінському районі м. Севастополя (далі ДПІ у Гага рінському районі м. Севастоп оля) звернулась до Окружного адміністративного суду м. Севастополя з позовною зая вою про припинення юридичної особи - Приватного підприєм ства «СУХИН ТРАНС ТУР», посил аючись на те, що відповідачем в порушення вимог підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податково го кодексу України не надаєт ься звітність до ДПІ у Гагарі нському районі м. Севастопол я більш року. У зв' язку з наве деним позивач просить позов задовольнити на підставі час тини другої статті 38 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців".
Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, п овідомлявся належним чином, надав до суду заяву з проханн ям розглянути справу за його відсутністю. У заяві зазначи в, що позовні вимоги підтриму є та наполягає на їх задоволе нні.
Відповідач явку повноважн ого представника у судове за сідання не забезпечив. Був не одноразово повідомлений про час розгляду справи згідно в имог глави 3 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни за місцем реєстрації юрид ичної особи, яка є місцем здій снення підприємницької діял ьності. Згідно вимог статті 45 Закону України від 15.02.2003р. № 7550-IV “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців», проведення змі н щодо місця реєстрації юрид ичної особи здійснюються нею , шляхом подання даних держав ному реєстратору для внесенн я змін до Єдиного державного реєстру. Даних про зміну місц я реєстрації відповідача мат еріали справи не містять. Оск ільки до повноважень адмініс тративних судів не віднесено встановлення фактичного міс цезнаходження юридичних осі б, учасників судового процес у на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважа є, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які поверну ті органами поштового зв' яз ку з позначкою «за зазначено ю адресою не значиться», «за з акінченням терміну зберіган ня», можуть вважатися належн ими доказами виконання адмін істративним судом обов' язк у щодо повідомлення учасникі в судового процесу про вчине ння цим судом певних процесу альних дій. Тому суд розгляда є справу у відсутність предс тавника відповідача за наявн ими у справі матеріалами.
Встановивши обставини спр ави, дослідивши докази, суд вв ажає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наст упного.
Відповідно пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністра тивного судочинства України , юрисдикція адміністративни х судів поширюється на публі чно-правові спори, зокрема: сп ори за зверненням суб'єкта вл адних повноважень у випадках , встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 4 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні", Держав на податкова адміністрація У країни є центральним органом виконавчої влади, у підпоряд куванні якої знаходяться Дер жавні податкові інспекції.
Згідно пункту 8 статті 19 Госп одарського кодексу України, усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юри дичних осіб, виділені на окре мий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облі к результатів своєї роботи, с кладати та подавати відповід но до вимог закону статистич ну інформацію та інші дані, ви значені законом, а також вест и (крім громадян України, іноз емців та осіб без громадянст ва, які провадять господарсь ку діяльність і зареєстрован і відповідно до закону як під приємці) бухгалтерський облі к та подавати фінансову звіт ність згідно із законодавств ом.
Статтею 247 Господарського к одексу України встановлено, що у разі здійснення суб' єк том господарювання діяльнос ті, що суперечить закону чи ус тановчим документам, до ньог о може бути застосована адмі ністративно-господарська са нкція у вигляді скасування д ержавної реєстрації цього су б' єкта та його ліквідації. С касування державної реєстра ції суб' єкта господарюванн я проводиться за рішенням су ду, що є підставою для ліквіда ції даного суб' єкта господа рювання.
Відповідно до статті 4 Закон у України "Про систему оподат кування" № 1251-XII від 25 червня1991 ро ку, якій діяв на час виникненн я спірних правовідносин (дал і - Закон № 1251), платниками подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) є юридичні та фізичні о соби, на яких відповідно до За кону покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).
Згідно з пунктом 2 частини 1 с татті 9 Закону № 1251, платники по датків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: подава ти до державних податкових о рганів та інших державних ор ганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську зв ітність та інші документи і в ідомості, пов'язані з обчисле нням і сплатою податків і збо рів (обов'язкових платежів).
Строки надання податкових декларацій передбачені підп унктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами і державними цільовими фондам и», якій діяв до 01 січня 2011 року.
Аналогічні норми містятьс я у Податковому кодексі Укра їни, якій набрав чинність з 01 с ічня 2011 року.
Так, згідно з пунктом 15.1 стат ті 15 Податкового кодексу Укра їни, платниками податків виз наються фізичні особи (резид енти і нерезиденти України), ю ридичні особи (резиденти і не резиденти України) та їх відо кремлені підрозділи, які маю ть, одержують (передають) об'єк ти оподаткування або провадя ть діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідн о з цим Кодексом або податков ими законами, і на яких поклад ено обов'язок із сплати подат ків та зборів згідно з цим Код ексом.
Згідно з підпунктом 41.1.1 пунк ту 41.1 статті 41 Податкового коде ксу України органи державної податкової служби є контрол юючими органами щодо податкі в, які справляються до бюджет ів та державних цільових фон дів, крім зазначених у підпун кті 41.1.2, а також стосовно закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладається на органи державної податкової служби.
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник под атків зобов'язаний, зокрема, п одавати до контролюючих орга нів у порядку, встановленому податковим та митним законо давством, декларації, звітні сть та інші документи, пов'яза ні з обчисленням і сплатою по датків та зборів.
Звітність зобов' язана по давитися до контролюючого ор гану у порядку та терміни, вст ановлені статтею 49 Податково го кодексу України.
Судом встановлено, що Прива тне підприємство «СУХИН ТРАН С ТУР»01 жовтня 2009 року зареєстр овано Гагарінською районною державною адміністрацією у м. Севастополі (а.с. 4) та державн у реєстрацію припинення не п роводило, про що свідчить вит яг з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців (а.с. 5 - 6).
Приватне підприємство «СУ ХИН ТРАНС ТУР» перебуває на о бліку у ДПІ у Гагарінському р айоні м. Севастополя як платн ик податків й заборгованості зі сплати податків, зборів (об ов' язкових платежів) не має .
Приватне підприємство «СУ ХИН ТРАНС ТУР»зареєстроване за адресою: 99059, м. Севастополь, п р-т Героїв Сталінграду, б. 43.
У порушення статті 4 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників п одатків перед бюджетами і де ржавними цільовими фондами» , якій діяв до 01 січня 2011 року, та статті 49 Податкового кодексу України, якій почав діяти з 01 с ічня 2011 року, відповідач не над ає податкову звітність до ДП І у Гагарінському районі м. Се вастополя з моменту реєстрац ії - 01 жовтня 2010 року, тобто понад рік (а.с.10, 11).
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів", підставами для постановл ення судом рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема є непод ання протягом року органам д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів фінансової звітності ві дповідно до закону.
Згідно з пунктом 17 частини 1 с татті 11 Закону України "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні", органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право: звертатися у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.
Відповідно до пункту 67.2 стат ті 67 Податкового кодексу Укра їни, органи державної податк ової служби у встановленому законом порядку мають право звертатися до суду про винес ення судового рішення щодо: п рипинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
З урахуванням наведених но рм, а також того, що відповідач не подавав до державної пода ткової служби податкових дек ларацій та документів фінанс ової звітності більше одного року, вказані дії порушують в становлені законодавчими ак тами правила здійснення госп одарської діяльності та є пі дставою для припинення юриди чної особи. Враховуючи право органів державної податково ї служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про п рипинення юридичної особи, с уд вважає позовні вимоги так ими, що підлягають задоволен ню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, якого звільнено від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залученн ям свідків та проведенням су дових експертиз, судові витр ати (судовий збір) відповідно до пункту 4 статті 94 Кодексу ад міністративного судочинств а України з відповідача не ст ягуються.
Керуючись статтями 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в задовольнити.
Припинити юридичну особу - П риватне підприємство «СУХИН ТРАНС ТУР»(99059, м. Севастополь, п р-т Героїв Сталінграду, б. 43, ЄДР ПОУ 36683920).
Заходи щодо підготовки док ументів для державної реєстр ації припинення юридичної ос оби покласти на Приватне під приємство «СУХИН ТРАНС ТУР».
Копію цієї постанови, після набрання нею законної сили, н аправити до державного реєст ратора у Гагарінському район і м. Севастополя.
Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, та може бути оскаржена до С евастопольського апеляційн ого адміністративного суду у порядок і строки, передбачен і статтею 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Відповідно до частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни повний текст постанови с кладений 19 липня 2011 року.
Постанова не набрала закон ної сили.
Суддя С.А. Водяхін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18142445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Водяхін С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні