Постанова
від 13.07.2011 по справі 2-а-6437/10/2270
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-6437/10/2270

Головуючий у 1-й інстанції : Лабань Г.В.

Суддя-доповідач: Сміляне ць Е. С.

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2011 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Смілянц я Е. С.

суддів: Сторчака В. Ю., Сапал ьової Т.В.

розглянувши у порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу товариства з обм еженою відповідальністю "Тра нсгазсервіс" на постанову Хм ельницького окружного адмін істративного суду від 18.10.2010 рок у у справі за адміністративн им позовом Кам'янець-Подільс ької об'єднаної державної по даткової інспекції у Хмельни цькій області до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Трансгазсервіс" про припин ення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В :

У вересні 2010 року до Хме льницького окружного адміні стративного суду надійшов по зов Камянець-Подільської об' єднаної державної податково ї інспекції до товариства з о бмеженою відповідальністю « Трансгазсервіс» про припине ння юридичної особи.

Постановою Хмельницького окружного адміністративног о суду від 18.10.2010 року вказаний п озов задоволено.

Не погоджуючись із вказано ю постановою суду першої інс танції, відповідачем подано апеляційну скаргу з підстав невідповідності висновків с уду обставинам справи, поруш ення судом першої інстанції норм матеріального та процес уального права, що призвело д о неправильного вирішення сп рави, у зв' язку з чим, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та при йняти нову постанову, якою ві дмовити позивачу у задоволен ні позову.

01.07.2011 року до суду надійшли пи сьмові заперечення позивача на апеляційну скаргу, у яких п одатковий орган посилається на правомірність висновків суду першої інстанції та нео бґрунтованість тверджень ап елянта, у зв' язку з чим проси ть залишити апеляційну скарг у ТОВ «Трансгазсервіс» без з адоволення, а рішення суду пе ршої інстанції без змін.

У зв' язку з неприбуттям жо дної з осіб, які беруть участь у справі в судове засідання, х оча вони були належним чином повідомлені про дату, час і мі сце судового засідання, коле гія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, від повідно до пункту 2 частини 1 с татті 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає задоволенню, а постанова с уду першої інстанції скасува нню, виходячи з наступного.

Суд першої інстанції, при ух валенні оскаржуваної постан ови та задовольняючи позов п одаткового органу, виходив з того, що оскільки в Єдиному де ржавному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців наявний запис щодо в ідсутності товариства з обме женою відповідальністю "Тра нсгазсервіс" за вказаним мі сцезнаходженням (будь-яких п одальших записів не внесено ), існують всі правові підстав и для припинення юридичної о соби.

Колегія суддів погоджуєть ся, що зазначені обставини ві дповідно до ч.2 ст.38 Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців” (далі - Зак ону №755) є підставою для постан овлення судового рішення щод о припинення юридичної особи .

Водночас, колегія суддів не погоджується з висновками с уду першої інстанції та дово дами позивача щодо наявності повноважень органу податков ої служби звертатися з позов ними вимогами про припинення юридичної особи з цих підста в, виходячи з наступного.

Так, функції та повноваженн я органів держаної податково ї служби в Україні встановле ні ст. 10, 11 Закону України від 04.12.1 990 року № 509-ХІІ “Про державну по даткову службу в Україні”(да лі - Закон № 509). Основним завдан ням (функцією) державних пода ткових інспекцій в районах у містах є здійснення контрол ю за додержанням законодавст ва про податки, інші платежі, с платою (надходженням) таких п одатків, зборів. Тобто, податк ові інспекції є державними о рганами, що забезпечують дот римання податкового та іншог о законодавства, пов'язаного з надходженням коштів до бюд жетів.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» под аткові органи мають право зв ертатися у передбачених зако ном випадках до судових орга нів із заявою (позовною заяво ю) про скасування державної р еєстрації суб' єкта підприє мницької діяльності.

Частина 2 статті 38 Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визнач ає, що підставами для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є:

визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

невідповідність мінімальн ого розміру статутного фонду юридичної особи вимогам зак ону;

неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Зокрема, згідно з п. 3 ч. 1 ст. 10 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» д о функцій органів державної податкової служби належить к онтроль за своєчасністю пода ння платниками податків пода ткових звітів, декларацій, ро зрахунків та інших документі в, пов' язаних з обчисленням податків, інших платежів.

Вказана норма кореспондує з приписами ч. 2 ст. 38 Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», якою ви значено як підставу для пост ановлення судового рішення п ро припинення юридичної особ и - неподання податкової зв ітності.

Враховуючи наведене, орган и державної податкової служб и можуть звертатися з вимога ми про припинення юридичної особи не у всіх випадках, визн ачених ст. 38 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців», а лише у разі, я кщо підставою позову є непод ання суб' єктом підприємниц ької діяльності протягом рок у до органів державної подат кової служби податкових декл арацій, документів фінансово ї звітності.

Разом з тим, повноважень щод о звернення з позовом до суду про припинення юридичної ос оби, у зв'язку із внесенням до державного реєстру відомост ей про відсутність особи за м ісцезнаходженням, орган пода ткової служби не має.

Згідно зі ст. 110 Цивільного ко дексу України, юридична особ а ліквідується за рішенням с уду про визнання судом недій сної державної реєстрації юр идичної особи через допущені при її створенні порушення, я кі не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом. При цьому, частина др уга цієї ж статті визначає, що вимога про ліквідацію юриди чної особи на таких підстава х, може бути пред'явлена до суд у органом, що здійснює держав ну реєстрацію, а також учасни ком юридичної особи. Слід зау важити, що в даному випадку по зивач не відноситься до пере лічених осіб.

За вказаних умов, колегія су ддів вважає, що орган податко вої служби в порушення ч. 2 ст. 19 , ст. 57 Конституції України, Зак ону № 509, перевищив свої повнов аження при зверненні до суду з позовом про припинення юри дичної особи апелянта на під ставі того, що були внесені в д ержавний реєстр відомості пр о відсутність його за місцем знаходження.

Слід також відзначити, що вк азаної позиції дотримуються Вищий адміністративний суд України.

В силу частини 1 статті 9 КАС У країни суд при вирішенні спр ави керується принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Відповідно до статті 71 КАС У країни кожна сторона повин на довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, а суд згідно з с таттею 86 КАС України оцінює д окази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосере дньому, всебічному, повному т а об' єктивному дослідженні .

В той же час згідно з частин и 2 статті 71 цього Кодексу в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб' єкта влад них повноважень обов' язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

За таких обставин, судова ко легія вважає, що суд першої ін станції не дав належної оцін ки вказаним обставинам та зі браним по справі доказам, не п равильно застосував норми ма теріального права, у зв'язку і з чим, ухвалив рішення, яке під лягає скасуванню.

Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 198, статті 202 КАС Украї ни, підставами для скасуванн я постанови або ухвали суду п ершої інстанції та ухвалення нового рішення є:

1) неповне з'ясування судом о бставин, що мають значення дл я справи;

2) недоведеність обставин, щ о мають значення для справи, я кі суд першої інстанції вваж ає встановленими;

3) невідповідність висновкі в суду обставинам справи;

4) порушення норм матеріальн ого або процесуального права , що призвело до неправильног о вирішення справи або питан ня.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207 , 212, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу тов ариства з обмеженою відповід альністю "Трансгазсервіс" за довольнити повністю.

Постанову Хмельницького о кружного адміністративного суду від 18.10.2010 року у справі за а дміністративним позовом Кам 'янець-Подільської об'єднано ї державної податкової інспе кції у Хмельницькій області до товариства з обмеженою ві дповідальністю "Трансгазсер віс" про припинення юридично ї особи, - скасувати.

Ухвалити нову постанову, як ою у задоволенні позову Кам'я нець-Подільської об'єднаної державної податкової інспек ції у Хмельницькій області в ідмовити повністю.

Постанова суду набирає зак онної сили з моменту проголо шення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідн о ст 212 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі "18" липня 2011 р. .

Головуючий < Списо к > Смілянець Е. С .

Судді < Список > Сторчак В. Ю.

< Список > Сапальова Т.В.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2011
Оприлюднено19.09.2011
Номер документу18156621
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6437/10/2270

Ухвала від 17.09.2010

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Боровицький О.А.

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 13.07.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 18.10.2010

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні