Рішення
від 05.09.2011 по справі 3101-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, ву л.О.Невського/Річна, 29/11, к. < поле для ввода - № кабинета >

РІШЕННЯ

Іменем України

05.09.2011 Справа №5002-9/3101-2011

За позовом Державного пі дприємства "Придніпровська з алізниця", м. Дніпропетровськ

(49600, м. Дніпропетровськ, пр. К.М аркса, 108)

До відповідача Алуштин ської міської ради, АР Крим , м. Алушта (98516, м. Алушта, пл. Радян ська, 1)

Про визнання незаконним рі шення

Суддя ГС АР Крим Н.С.Пєт ухова

Представники:

Від позивача - ОСОБА_4, п ред-к., кер.від.суд.спорів, дов.п ост. № 15 від 01.01.2011 року.

Від відповідача - ОСОБ А_5, пред-к., дов.пост. № 02-38/551 від 28 .04.2011 року.

Суть спору: Позивач звернув ся до Господарського суду АР Крим із позовом, у якому прос ить визнати незаконним рішен ня Алуштинської міської ради №7/25 від 28.01.2011р. «Про припине ння права користування земел ьною ділянкою».

Позовні вимоги мотивовані тим, що Державне підприєм ство «Придніпровська залізн иця» вважає, що прийняте Ал уштинською міською радою А Р Крим рішення від 28.01.2011 №7/25 «Про припинення права користуван ня земельною ділянкою» прийн яте з грубим порушенням норм чинного законодавства та пр ав Залізниці як законного зе млекористувача, та підлягає визнанню незаконним. В основ у оскаржуваного рішення Ал уштинської міської ради АР Крим від 28.01.2011 №7/25 покладено Ак т перевірки, який не відпов ідає вимогам чинного законод авства. Позивач пояснює, що За лізницею спірна земельна діл янка використовувалася викл ючно за прямим призначенням - під розміщення Сервіс-Центр у. Крім того, позивач вважає, щ о чинне законодавство Україн и не передбачає можливості п римусового припинення прав н а земельну ділянку з підстав невикористанні земельної ді лянки.

Позивач у судовому засідан ні позивні вимоги підтримав у повному обсязі, та просить в изнати рішення Алуштинськ ої міської ради АР Крим від 28.01.2011 №7/25 «Про припинення права користування земельною діля нкою» недійсним.

Відповідач проти позову за перечує по мотивам, викладен им у відзиву на позов вх. №32213 ві д 05.09.2011р., а саме пояснив, що до зе мель залізничного транспорт у відносяться землі, надані саме в користування підприємствам і організ аціям залізничного трансп орту відповідно до чинного законодавства України. Одн ак, ДП «Придніпровська заліз ниця» не використовує, надан у її в користування земельну ділянку в цілях розміщення н і службових, ні культурно-поб утових, ні яких-небудь інших б удов і споруд, необхідних для забезпечення роботи залізни чного транспорту. З відзиву в ідповідача вбачається, що 22.12.20 10 року Держземінспекцією від діла Держкомзема у м.Алушті в АР Крим була проведена перев ірка дотримування вимог земе льного законодавства ДП «При дніпровська залізниця». В ре зультаті перевірки використ овування земельної ділянки, яка перебуває у постійному в икористанні позивача, та роз ташована у м. Алушті, по вул. Го рького, було встановлено , що з емельна ділянка не використо вувалась та не використовуєт ься за цільовим призначенням з 2000 року. За результатами пере вірки був складений акт № 12/10 . 28.01.2011 року на 7 сесії 6 скликання Алуштинська міська рада прийняла рішення №7/25 припини ти право користування земел ьною ділянкою ДП «Придніпро вська залізниця» на підставі матеріалів, наданих Держзем інспекцією відділа Держкомз ема у м. Алушті.

Розглянувши матеріали спр ави, а також додатково надані сторонами документи, заслух авши пояснення представникі в сторін, суд -

В с т а н о в и в:

Статтею 55 Конституції Украї ни встановлено, що держава за безпечує рівний захист прав всіх суб'єктів права власнос ті.

Згідно ст. 124 Конституції Укр аїни, юрисдикція судів розпо всюджується на всі правовідн осини, що виникають в державі . Судові рішення ухвалюютьс я судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Суд вважає необхідним дотр имуватися принципів судочин ства, що встановлені ст. 129 Конс титуції України, нормами яко ї вказано, що основними засід ками судочинства є зокрема, з магальність сторін та свобод а в наданні ними суду своїх до казів і у доведенні перед суд ом їх переконливості. Тобто с уд вважає потрібним застосув ати принцип змагальності сто рін та свободи в наданні ними суду своїх доказів.

28 січня 2011 року на сьомій сесі ї шостого скликання Алушти нською міською радою Автон омної Республіки Крим (далі за тестом - Відповідач , Міськрада) було прийнято ріш ення за № 7/25, згідно якого, на пі дставі ст.ст. 12, 141, 143, 144 Земельного кодексу України, п. б ст. 6 ЗУ «П ро державний контроль за вик ористанням та охороною земел ь», п.п. 15, 34 ст. 26 ЗУ «Про місцеве с амоврядування», було вирішен о:

1. Відмінити рішення в иконавчого комітету Алуш тинської міської ради від № 806 «Про надання земельної ді лянки у постійне користуванн я Кримському відділенню Придніпровської залізниці» .

2. Відмінити Рішення ви конавчого комітету Алушти нської міської ради № 389 від 27.04.2001 «Про переоформлення прав а користування земельною ді лянкою Державному підпр иємству "Придніпровська залі зниця"».

3. Припинити право пост ійного користування земельн ою ділянкою площею 0, 0116 га, за ад ресою: м. Алушта, вул.. Горького , в районі кінотеатра «Шторм» Державного підприємства «Пр идніпровська залізниця».

4. Державний Акт на право постійного користуван ня землею серія І-КМ №000474, видан ий на підставі рішення викон кому Алуштинської міськ ої ради № 389 від 27.04.2001р., вважати та ким, що втратив силу.

Державне підприємство «П ридніпровська залізниця» вв ажає, що прийняте Алуштинсь кою міською радою АР Крим р ішення від 28.01.2011 №7/25 «Про припине ння права користування земел ьною ділянкою» прийняте з гр убим порушенням норм чинного законодавства та прав Заліз ниці як законного землекорис тувача, та підлягає визнанню незаконним, виходячи із наст упного.

В обґрунтування необхідно сті припинення права користу вання земельною ділянкою пло щею 0, 0116 га, розташованого по ву л. Горького, в м. Алушта, в район і кінотеатру «Шторм», Відпов ідач послався на ст.ст. 12, 141, 143, 144 З К України, а також на Акт п еревірки дотримання вимог зе мельного законодавства від 2 2.12.2010 №12/10.

Згідно вказаного Акту, складеного завідуючим секто ру Державної інспекції з кон тролю за використанням та ох ороною земель відділу Держко мзему в м. Алушті АР Крим Оди нцем М.М. за участю депутаті в Алуштинської міської р ади Снегірьова П.В. та Сн егурського А.С. було встано влено, що на момент перевірки земельна ділянка не викорис товувалась та не використову ється.

В основу оскаржуваного ріш ення Алуштинської міськ ої ради АР Крим від 28.01.2011 №7/25 покл адено Акт перевірки, який не відповідає вимогам чинно го законодавства.

Зокрема, порядок проведенн я перевірок, оформлення мате ріалів за їх результатами ви значається наказом Держкомз ему від 12.12.2003 № 312 "Про затверджен ня Порядку планування та про ведення перевірок з питань з дійснення державного контро лю за використанням та охоро ною земель", в п. 4.1 якого зазнач ено, що державні інспектори п роводять перевірки стану дот римання земельного законода вства в присутності власникі в земельних ділянок чи земле користувачів або уповноваже них ними осіб, а також осіб, як і вчинили порушення земельно го законодавства. У разі відс утності при перевірці власни ка чи землекористувача або у повноважених ними осіб перев ірка проводиться за наявност і двох свідків.

Відповідно до п. 5.3 вказаного Порядку акт складається у дв ох примірниках. Перший примі рник акта залишається у держ авного інспектора, який пров одить перевірку, другий - вруч ається або надсилається кері внику юридичної особи чи фіз ичній особі, які перевірялис ь. При проведенні спільних пе ревірок з іншими органами ко нтролю, копія акта надається цим органам.

При врученні акта юридичні й чи фізичній особі особисто в примірнику акта, який залиш ається в інспектора, робитьс я відмітка про дату вручення акта та ставиться підпис осо би, яка його отримує. У разі на дсилання акта поштою на прим ірнику акта, який залишаєтьс я в інспектора, робиться відп овідна відмітка. Акт надсила ється з повідомленням про вр учення.

Згідно з п. 5.5 Порядку планува ння та проведення перевірок з питань здійснення державно го контролю за використанням та охороною земель акт підпи сується державним інспектор ом (інспекторами), який (які) пр оводить (проводять) перевірк у, представником юридичної о соби чи фізичною особою, що ви користовують земельні ділян ки, свідками (за їх наявності).

Відповідно до п. 5.6 Порядку в акті наводиться план-схема м ісця розташування земельної ділянки (схематичний абрис ч и викопіювання з картографіч них матеріалів планів земель ної ділянки з прив'язкою до мі сцевості та зазначенням сумі жних землекористувачів). На п лані-схемі вказується загаль на площа земельної ділянки т а площа, на якій виявлено пору шення (забруднення, самовіль не зайняття тощо).

Однак, під час складання акт у від 22.12.2010 №12/10 було порушено вим оги щодо їх змісту та порядку його складання, а саме: його с кладено за відсутності предс тавника ДП «Придніпровська з алізниця», а про здійснення с амої перевірки 22.12.2010 Залізницю взагалі не було повідомлено ; в акті відсутні підписи пред ставника Залізниці, який би м ав бути присутніми під час пр оведення перевірки; акт не мі стить вказівки на вид переві рки: планова, позапланова чи о перативна, відтак визначити законність проведення саме т акого виду перевірки, а не інш ого є неможливим; копію акту н е вручено уповноваженому пре дставнику Залізниці, а також не направлено з повідомленн ям про вручення на адресу Зал ізниці. В акті відсутня будь-я ка вказівка про направлення його копії на адресу Залізни ці; акт не містить вказівки на суть порушення з посиланням на акти чинного законодавст ва, вимоги яких порушені; акт н е містить плану-схеми місця р озташування земельної ділян ки (схематичний обрис чи вико піювання з картографічних ма теріалів планів земельної ді лянки з прив'язкою до місцево сті та зазначенням суміжних землекористувачів).

Більш того, з наданої відпов ідачем копії акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 22.12.10р. №12/10 уба чається, що акт підписаний не всьома особами, яки приймали участь в проведенні перевір ки і яки вказані в акті. Прийма ючи до уваги, що акт від 22.12.10р. ск ладений з порушенням, даний а кт не може служити доказом по рушення позивачем вимог земе льного законодавства.

Крім того, суд вважає, що від повідач прийшов до необгрунт ованого висновку щодо неціль ового використання земельно ї ділянки площею 0, 0116 га, розташ ованої за адресою: м. Алушта, в ул. Горького, в районі кінотеа тру «Шторм», внаслідок чого б ули неправильно застосовані положення ст.. 143 Земельного ко дексу України.

Згідно рішення Виконавчог о комітету Алуштинської міської ради АРК від 15.10.1999 № 911 «П ро підготовку матеріалів поп ереднього узгодження місця р озташування і розміру земель ної ділянки і дозвіл виробни цтва проєктно - дослідницьки х робіт», останнім було виріш ено дозволити Алуштинсько му міському залізничному а гентству підготовку матеріа лів попереднього узгодження та здійснення проектно-вишу кувальних робіт з будівництв а будівлі «сервіс-центру» по вул. Горького (між будівлями к інотеатру «Шторм» та ігрових автоматів) на землях міста пл ощею 62 кв.м.

В свою чергу, Головним архіт ектором м. Алуніти 29.10.1999 б/н було затверджено архітектурно-пл анувальне завдання на проект ування будівлі «Сервіс-Центр а» по обслуговуванню пасажир ів, яке стало підставою для зб ору техумов, підготовки буді вельного паспорта та виконан ня проектно-вишукувальних ро біт на території.

Рішенням Виконавчого комі тету Алуштинської міськ ої ради від 15.09.2000 № 806 «Про наданн я земельної ділянки у постій не користування Кримськом у відділенню Придніпровсь кої залізниці» було затвердж ено проект відведення та тех нічний звіт по перенесенню в натурі меж земельної ділянк и Кримському відділенню Придніпровської залізниці д ля будівництва будівлі «Серв іс-центру» для обслуговуванн я пасажирів Алуштинського залізничного агентства по вул. Горького в районі кіноте атру «Шторм» на земельній ді лянці площею 0, 0016 га та надано Кримському відділенню При дніпровської залізниці в пос тійне користування земельну ділянку 01:103:000:00:00:04:030 площею 0, 0016 га з а рахунок земель змішаного к ористування Алуштинської міської ради. Видати Крим ському відділенню Придніп ровської залізниці державни й акт на право постійного кор истування землею на земельну ділянку площею 0, 0016 га.

В зв'язку, з тим що наказом на чальника Придніпровської за лізниці №175Н від 26.06.2000р. Кримське відділення Державного підпр иємства «Придніпровська зал ізниця» було перейменовано в Кримську дирекцію залізничн их перевезень з позбавленням статусу юридичної особи, А луштинська міська рада вир ішила (рішення від 27.04.2001 № 389):

- затвердити технічний звіт по переоформленню права пос тійного користування земель ною ділянкою під розміщення Сервіс-Центра по вул. Горьког о м. Алушта в районі кінотеатр у «Шторм» загальною площею 0, 0 016 га, якою раніше користувало сь Кримське відділення Придн іпровської залізниці;

- припинити право користува ння земельною ділянкою Кри мському відділенню Придні провської залізниці на площі 0, 0016 га, під розміщення Сервіс-Ц ентру по вул. Горького м. Алушт а в районі кінотеатру «Шторм » та надати цю земельну ділян ку Державному підприємс тву Придніпровська залізниц я для використання його в тра нспортних цілях;

- видати Державному під приємству Придніпровська за лізниця Державний акт на право постійного користуван ня землею на земельну ділянк у площею 0, 0016 га для будівництв а Сервіс-Центру по вул. Горько го м. Алушта в районі кінотеат ру «Шторм»;

- Алуштинському державн ому управлінню земельних рес урсів внести відповідні змін и в земельно-кадастрову доку ментацію.

Дійсно, на підставі вказано го рішення Відповідача, 19.06.2001 За лізниці було видано Держав ний акт на право постійного користування землею І-КМ №000474, який зареєстровано в Книзі з аписів державних актів на пр аво постійного користування землею за № 234.

Зазначаємо, що Малим пр иватним підприємством «Квад р» було розроблено Робочий п роект будівлі «Сервіс-центру » з обслуговування пасажирів Алуштинського міського залізничного агентства, яки й було погоджено головним ар хітектором м. Алушти 16.03.2001.

Крім цього, 11.07.2001 Кримською республіканською службою Української державної інвес тиційної експертизи при Ра ді Міністрів Автономної Республіки Крим було н адано Комплексний експертни й висновок №86А-2001, згідно якого зазначена служба, розглянув ши представлений робочий про ект «Будівля Сервіс-центру п о обслуговуванню пасажирів Алуштинського міського з алізничного агентства», реко мендовано його до затверджен ня з відповідними техніко-ек ономічними показниками.

18.12.2002 року Інспекцією ДАБК м. А лушти Залізниці було видано дозвіл на будівництво будівл і сервіс-центру з обслуговув ання пасажирів Алуштинськ ого залізничного агентств а.

Залізницею спірна земельн а ділянка використовувалася виключно за прямим призначе нням - під розміщення Сервіс-Ц ентру.

Згідно п. а ст. 143 Земельного к одексу України однією із під став примусового припинення прав на земельну ділянку є ви користання земельної ділянк и не за цільовим призначення м.

Землі України за основним ц ільовим призначенням поділя ються на відповідні категорі ї, серед яких визначені і земл і промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони т а іншого призначення (п. ж ч. 1 ст . 19 ЗК України).

За приписами ч. 1 ст. 65 Земельн ого кодексу України землями промисловості, транспорту, з в'язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнають ся земельні ділянки, надані в установленому порядку підпр иємствам, установам та орган ізаціям для здійснення відпо відної діяльності.

Відповідно до ст. 67 Земельно го кодексу України до земель транспорту належать землі, н адані підприємствам, установ ам та організаціям залізничн ого, автомобільного транспор ту і дорожнього господарства , морського, річкового, авіаці йного, трубопровідного транс порту та міського електротра нспорту для виконання поклад ених на них завдань щодо експ луатації, ремонту і розвитку об'єктів транспорту.

В свою чергу, до земель залі зничного транспорту належат ь землі смуг відведення залі зниць під залізничним полотн ом та його облаштуванням, ста нціями з усіма будівлями і сп орудами енергетичного, локом отивного, вагонного, колійно го, вантажного і пасажирсько го господарства, сигналізаці ї та зв'язку, водопостачання, к аналізації; під захисними та укріплювальними насадження ми, службовими, культурно-поб утовими будівлями та іншими спорудами, необхідними для з абезпечення роботи залізнич ного транспорту (ст. 68 Земельн ого кодексу України) вказані положення кореспондуються і з положеннями ст. 6 ЗУ «Про зал ізничний транспорт».

Таким чином, до земель заліз ничного транспорту належать землі, надані в користування підприємствам і організація м залізничного транспорту ві дповідно до чинного законода вства України.

Згідно рішення Виконавчог о комітету Алуштинської міської ради від 24.04.2001 № 389 зазна чена земельна ділянка надава лася Залізниці для використа ння його саме в транспортних цілях.

Відтак за цільовим признач енням, земельна ділянка площ ею 0, 0016 га розташована по вул. Го рького м. Алушта в районі кіно театру «Шторм» відноситься д о земель залізничного трансп орту.

Статтею 96 Земельного кодекс у України передбачено, що зем лекористувачі зобов'язані ви користання землі за цільовим призначенням.

Чинне законодавство Украї ни, а також судова практика, що склалася відносно спірних п равовідносин, дає чітке визн ачення поняття «використанн я земельної ділянки за цільо вим призначенням», як викори стання земельної ділянки з д отриманням вимог, що ставлят ься відповідно до категорій земель, визначених главою 4 ро зділу II Земельного кодексу Ук раїни.

Так, склад та цільове призна чення земель України визначе но главою 4 розділу II Земельно го кодексу України, згідно з в имогами якого землі України за основним цільовим признач енням поділяються на відпові дні категорії (сільськогоспо дарського призначення, грома дської та житлової забудови, промисловості, транспорту, з в'язку, енергетики, оборони то що), встановлення та зміна яки х здійснюється у визначеному законом порядку, і недотрима ння цього порядку тягне відп овідні наслідки.

Таким чином, статтею 19 Земел ьного кодексу України визнач ається вичерпний перелік кат егорій земель за цільовим пр изначенням.

Також земельним законодав ством чітко визначено, які зе млі належать до тієї чи іншої категорії, та для чого вони мо жуть використовуватися, а са ме: глава 5 Земельного кодексу України - землі сільськогосп одарського призначення, глав а 6 Земельного кодексу Україн и - землі житлової та громадсь кої забудови, глава 7 - землі пр иродно-заповідного фонду та іншого природоохоронного пр изначення, глава 8 - землі оздо ровчого призначення, глава 9 - землі рекреаційного признач ення, глава 10 - землі історико-к ультурного призначення, глав а 11 - землі лісогосподарського призначення, глава 12 -землі во дного фонду, глава 13 - землі про мисловості, транспорту, зв'яз ку, енергетики, оборони та інш ого призначення.

Згідно зі статтею 1 Закону У країни "Про землеустрій" ціль ове призначення земельної ді лянки - використання земельн ої ділянки за призначенням, в изначеним на підставі докуме нтації із землеустрою у вста новленому законодавством по рядку.

Зважаючи на вказані положе ння земельного законодавств а, вбачається, що передбачене рішенням Алуштинської м іської ради № 389 від 27.04.2001 та Дер жавному акті на право пості йного користування землею І- КМ №000474 від 19.06.2001 використання сп ірної земельної ділянки «під розміщення Сервіс-центру», н е є її цільовим призначенням , а лише умовами її використан ня.

Вказана правова позиція За лізниці щодо неможливості от отожнення поняття «цільове в икористання земельної ділян ки» з поняттям «мета викорис тання земельної ділянки» під тверджується позицію Вищого господарського суду України викладеній у п. 2 Оглядового л иста від 30.11.2007 № 01-8/918 «Про деякі пи тання практики вирішення спо рів, пов'язаних з орендою земе льних ділянок».

Крім цього, Державний к омітет України по земельних ресурсах в своєму листі від 27. 12.2006 № 14-17-7/9942 чітко вказав, що коли з емельна ділянка була надана для розміщення об'єкту чи для використання в межах будь як ої категорії відповідно до с татті 19 Земельного кодексу Ук раїни, але через якийсь час та м було розташовано інший об'є кт чи вона використовується по іншому, але в межах тієї кат егорії, що була першочергово надана, то використання земе льної ділянки не за цільовим призначенням в цьому випадк у відсутнє.

Пункти 1 та 2 оскаржуваного р ішення, в частині відміни ріш ень Відповідача, не відповід ають суперечать нормам Конст итуції України.

Згідно з пунктом 1, 2 оскаржув аного рішення, Алуштинська міська рада Автономної Р еспубліки Крим вирішил а:

- відмінити Рішення В иконавчого комітету Алуш тинської міської ради ві д 15.09.2000р. № 806 «Про надання зе мельної ділянки у постійне к ористування Кримському відділенню Придніпровської залізниці»;

- відмінити Рішення ви конавчого комітету Алушти нської міської ради №389 від 2 7.04.2001 «Про переоформлення права користування земельн ою ділянкою Державному п ідприємству "Придніпровська залізниця"»

Так, рішенням Конституційн ого Суду України у справі за к онституційним поданням Харк івської міської ради щодо оф іційного тлумачення положен ь частини другої статті 19, ста тті 144 Конституції України, ст атті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десят ої статті 59 Закону України "Пр о місцеве самоврядування в У країні" (справа про скасуванн я актів органів місцевого са моврядування) від 16 квітня 2009 р оку № 7-рп/2009 (справа № 1-9/2009) були ро зтлумачені положення частин и другої статті 19, статті 144 Кон ституції України, статті 25, ча стин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве с амоврядування в Україні".

Конституційний Суд Україн и роз'яснив стосовно права ор гану місцевого самоврядуван ня скасовувати свої раніше п рийняті рішення та вносити д о них зміни необхідно розумі ти так, що орган місцевого сам оврядування має право прийма ти рішення, вносити до них змі ни та/чи скасовувати їх на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

При цьому, Конституційний С уд України вказав, що органи м ісцевого самоврядування є ві дповідальними за свою діяльн ість перед юридичними і фізи чними особами (стаття 74 ЗУ «Пр о місцеве самоврядування»).

Органи місцевого самовряд ування не можуть скасовувати свої попередні рішення, внос ити до них зміни, якщо відпові дно до приписів цих рішень ви никли правовідносини, пов'яз ані з реалізацією певних суб 'єктивних прав та охоронюван их законом інтересів, і суб'єк ти цих правовідносин запереч ують проти їх зміни чи припин ення.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядув ання є актами одноразового з астосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконанн я, тому вони не можуть бути ска совані чи змінені органом мі сцевого самоврядування післ я їх виконання.

З огляду на те, що як рішення від 15.09.2000 № 806, так і рішення №389 від 27.04.2001 є актами одноразового зас тосування та були вичерпані фактом видачі Залізниці Держ авного акту на право постійн ого користування землею І-КМ №000474, Відповідач не мав права ї х відміняти.

Також суд вважає, що рішення винесено всупереч порядку в изначеного ст.. 144 Земельного к одексу України, дотримання я кого є обов'язковим при здійс ненні процедури припинення п рава користування земельною ділянкою.

За приписами ст. 144 Земельног о кодексу України, на яку посл ався Відповідач в оскаржуван ому рішенні визначено, що у ра зі виявлення порушення земел ьного законодавства державн ий інспектор по використанню та охороні земель складає пр отокол про порушення та вида є особі, яка допустила поруше ння, вказівку про його усунен ня у 30-денний строк. Якщо особа , яка допустила порушення зем ельного законодавства, не ви конала протягом зазначеного строку вказівки державного інспектора щодо припинення п орушення земельного законод авства, державний інспектор по використанню та охороні з емель відповідно до закону н акладає на таку особу адміні стративне стягнення та повто рно видає вказівку про припи нення правопорушення чи усун ення його наслідків у 30-денний строк.

У разі не усунення порушенн я земельного законодавства у 30-денний строк державний інсп ектор по використанню та охо роні земель звертається до в ідповідного органу виконавч ої влади або органу місцевог о самоврядування з клопотанн ям про припинення права кори стування земельною ділянкою .

Однак, на адресу ДП «Придніп ровська залізниця» не надход ило жодного припису (як перви нного, так і повторного) щодо у сунення порушень земельного законодавства, а саме неціль ового використання земельно ї ділянки площею 0,0116 га, розташ ованої по вул. Горького, в м. Ал ушта, в районі кінотеатру «Шт орм», що є порушенням Положен ня про порядок оформлення, ви дачі і реєстрації приписів у разі виявлення порушень зем ельного законодавства затве рдженого наказом Державного комітету України по земельн их ресурсах від 9 березня 2004 № 67 ( зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 18 березня 2004 за № 340/8939).

Рішення Алуштинської м іської ради від 28.01.11р. №7/25 щодо пр ипинення права користування земельною ділянкою ДП «Прид ніпровська залізниця» ґрунт ується на акті перевірки дот римання вимог земельного зак онодавства від 22.12.10р. №12/10, а оскі льки даний акт був складений з порушенням і не може служит и доказом порушення позиваче м вимог земельного законодав ства, то рішення Алуштинськ ої міської ради від 28.01.11р. №7/25 т реба визнати недійсним.

Відповідно до ст. 1 ГПК Украї ни підприємства, установи, ор ганізації, інші юридичні осо би (у тому числі іноземні), гро мадяни, які здійснюють підпр иємницьку діяльність без ств орення юридичної особи і в ус тановленому порядку набули с татусу суб'єкта підприємниць кої діяльності (далі - підприє мства та організації), мають п раво звертатися до господарс ького суду згідно з встановл еною підвідомчістю господар ських справ за захистом свої х порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом з аходів, спрямованих на запоб ігання правопорушенням.

Згідно положень ст. 2, 3, 124, 152 ЗК У країни захист прав суб'єктів земельних відносин: фізични х та юридичних осіб на земель ні ділянки, органів місцевог о самоврядування та органів виконавчої влади - здійснюєт ься шляхом визнання прав, виз нання угод недійсними, визна ння недійсними рішень органі в державної влади та місцево го самоврядування.

При таких обставинах, позов ні вимоги позивача підлягают ь задоволенню, оскільки підт верджуються матеріалами спр ави.

Відповідно до ст. 32 Господар ського процесуального кодек су України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на п ідставі яких господарський суд у визначеному законо м порядку встановлює наявні сть чи відсутність обстави н, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають зна чення для правильного виріше ння господарського спору.

Відповідно до ст.ст. 33,34 ГПК Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог і заперече нь. Докази подаються сторо нами та іншими учасникам и судового процесу. Господар ський суд приймає тільки т і докази, які мають значення для справи. Обставини справи , які відповідно до законода вства повинні бути підтверд жені певними засобами дока зування, не можуть підтвер джуватись іншими засобами до казування.

Витрати по оплаті держмита і на інформаційно-технічне з абезпечення судового процес у відносяться на відповідача відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни.

У судовому засіданні 05.09.2011р. б ули оголошені тільки вступна та резолютивна частини ріше ння.

Повний текст рішення оформ лений відповідно до ст. 84 ГПК У країни і підписаний 06.09.2011 р.

З огляду на викладене, керую чись ст. ст. 32, 33, 34, 49, 82-84 Господарсь кого процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати недійсним рі шення Алуштинської місь кої ради №7/25 від 28.01.2011р. «Про прип инення права користування зе мельною ділянкою».

3. Стягнути з Алуштин ської міської ради, (98516, м. Алу шта, пл. Радянська, 1, ЄДРПОУ 04055736) на користь Державного підпри ємства "Придніпровська заліз ниця", (49600, м. Дніпропетровськ, пр . К.Маркса, 108, ЄДРПОУ 01073828, р/р 26006000012 в АБ «Експрес-банк», МФО 306964) 85 грн . державного мита, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне за безпечення судового процесу .

Наказ видати після набранн я судовим рішенням законної чинності.

Суддя Господарсько го суду

Автономної Республіки Крим Петухова Н.С.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.09.2011
Оприлюднено21.09.2011
Номер документу18195350
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3101-2011

Рішення від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Петухова Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні